Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Marsin jylinät!  (Luettu 15405 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 09.03.2008 13:22:32 »

Hei!

Otettaisko välillä enemmän huomioon tuota toiminnan Marsia, kun se on huomioitu tuolla etusivullakin? Minulla ainakin Mars on vaikuttanut voimakkaasti transiitteineen. Harmittaa vain kun en osaa käyttää sitä mitenkään hyväksi. Ideoita on, mutta ne kytevät ja hiipuvat niin kuin nuotio sateessa. Elämäntilanne on sellainen.

Ja huomatkaapa erityisesti tämä:

Nyt on viisasta tempaista sotavarustus niskaan ja päättää, ettei kenelläkään ole oikeutta pompottaa sinua pätkän vertaa. Vain itsenäiset ja terveellä tavalla itsekkäät ihmiset selviävät tästä kuukaudesta ilman suurempia vaurioita tai mielipahaa.

Miten te koette Marsin?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 09.03.2008 20:32:42 »

Johtuneeko tuosta marsista, mutta olen törmännyt kaupungilla ihan kamalan äkäisiin ihmisiin. Mieheni ihmetteli myös, että mikähän ihmisiä vaivaa. Ajattelin ensin, kun täällähän on juuri koululaisten lomaviikko, että käykö loma vanhemmille hermoon, vai mikä kiikastaa, mutta oiskohan se sittenkin tuo mars. Perjantaina menimme ruokakauppaan ja hetki kättelyssä tuli vastaan keski-ikäinen nainen perässään n. 10 -12v tyttö. Nainen pajatti tytölle ihan älyttömästi isoon ääneen, eikä välittänyt tuon taivaallista tuijottavista ohikulijoista. Kuulosti eukon puheista siltä, että koko kyllästymisensä perhettään kohtaan purki tuon tytön niskaan. Tyttö seurasi kiltisti perässä.
Sitten menin elisashopittiin avaamaan langatonta nettiyhteyttä ja myyjä palveli minua hyvin ja oma aikansahan siinä meni. No, minun  takana odottivat vuoroa jälleen keski-ikäinen mies, tälläkertaa 15-17 vuotiaan pojan kanssa. Minä jo kuulin, että se ukko alkoi puhista siinä minun takana ja sitten se tuntui jo isoonääneen selvittävän pojalleen, että tämähän on kuin rautakaupassa, ei saa palvelua. Minulla oli sitten vielä kysymys myyjälle siitä mokkulan sim-kortista, niin silloin ukolla ratkes. Se alko möyryämään siinä kurkku suorana : "eikö siitä ala jo tulla valmista jne jne jne jne" Sitten se ilmoitti, että hän ei täällä koko päivää odota... uglystupid2 Se poikansa yritti rauhoitella isäänsä, että älähän nyt isä, odotetaan vielä (varmasti sen pojan asialla olivat). Mutta eikö mitä, ukko lähti vetämään niska punaisena ja katsoin ikkunasta, niin poika lähti eri suuntaan. Tais tympääntyä isänsä edesottamuksista.
No eilen sitten hiihtoladullakin oli joku kireepiponen äijä, kun miulla takertui lunta suksen pohjaan ja pakko oli sitä putsata välillä, niin jo möyrysi ohi mennessään, että kun siihen jäädään tientukoksi... uglystupid2
Minusta on ollut ihan uskomatonta, ei yleensä Pohjois-Karjalaiset ole tällaisia ollenkaan...Ja olen ihmetellyt, että pitäiskö minun reagoida jotenkin, kun nämä kaksi tapausta tavallaan kohdistui minuun, vaikka en kyllä ollut syyllinen millään tavalla. No enpä tullut reagoineeksi, haavi auki kai tuijotin....Että tälleen marsseillaan täällä.
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 09.03.2008 21:12:19 »

No, ilmeisesti olen hyvin akainen akka, kun vuotuisessa transiittikartassakin on noin 90% juuri tata  mars, mutta mielestani se antaa juuri sita energiaa, nyt kun muutaman paivan oli  neptunus-tunsin olevani "pilvessa"-eika ajatuskaan juokse kunnolla ja on rastissa toita vaikka minkalainen pino...
Uskon tosiaan tahan energiaan, mutta se eri horoskooppimerkeilla toimii eri tavalla-
haralle se sopii kuin nyrkki silmaan(sotajumalahan Mars kylla on)
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 09.03.2008 21:18:54 »

Vastaan nyt kuitenkin, vaikken ollenkaan varma mikä tässä minkäkin vaikutusta on, mutta...
Vähän ärhäkkää on olo ollut (ei tosin ihan Pohjois-Karjalaista menoa  Grin) mutta tunne skaalaa vetää moneen suuntaan ja valtavalla vauhdilla, ideoita on, jotka jo melkein toteutan, mutta... buck2, seuraavana päivänä taas uskoa itseen löytyy vaikka toisille jakaa. Kipeänä en ole yleensä ikinä ja nyt 2x flunssa peräkkäin, lihastulehduksia jne. Mutta meikäläisen kartalla tapahtuu nyt niin paljon;

mars  aspect_tri  kuu
 saturnus  aspect_con  askendentti
 pluto  aspect_sex  kuu
 chiron  aspect_opp  venus
 chiron  aspect_squ  keskitaivas
 uranus  aspect_sex  keskitaivas
 jupiter  aspect_squ  merkurius
 jupiter  aspect_tri  keskitaivas

ja muutama muu nopeampi ohitus, jotta mikähän mistäkin johtuu... uglystupid2

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 09.03.2008 22:09:10 »

Oon koko viikonlopun miettinyt, että mikä nyt on, ja ihan äskettäin tuli mieleen, että jotain juttua oli Marsista täällä astrossa. Joo, eli mulla on ollut tosi surkea viikonloppu, itsetunto nollissa ja lapsen kanssa puhutaan pelkästään huutamalla. Ja kun oon puhunu tuttavien kanssa, niin riitoja, väsymystä, stressiä, masennusta tuntuu olevan kaikilla. Ja mitään suunnitelluista töistä en oo saanu aikaseks, piti verhot vaihtaa ja kukkamullat ym. viikonlopun aikana, mut eipä tullu tehtyä. Jotenkin mä yhdistäisin tän tohon Marsin vaikutukseen, vaikken mikään astrologia-asiantuntija ookaan.

Toisaalta mietin, että onko tää jotain vastustusta sille, kun oon tehnyt noita Sepon kuukausitehtäviä, ja kaikissa asioissa, joita listailin elämässä tärkeiks ja tulevaisuuden unelmiin, on nyt tapahtunut jotain negatiivista vähintäänkin mun oman ajatusmaailman suhteen. Tai siis, en jaksa uskoa, että oon ansainnu mitään niistä asioista, joita elämältä odotan... Se amulettikin, joka viimeisimmässä tehtävässä piti ottaa, kieltäytyi yhteistyöstä; koru jonka valitsin, ei suostu pysymään kaulassa vaan putoilee pois koko ajan vaikkei näkyvää vikaa ole.

Tulipahan vuodatus ja purkaus..tulin foorumille sillä mielellä, että en oo aikoihin tänne kirjottanu, mutta jos sopiva ketju löytyy, niin puran tätä viikonlopun tunnelmaa.

tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 10.03.2008 00:56:13 »

Ja täällähän Mars vyöryy aika jylinällä!  Huh Grin

Diamond! Voiko sielläkin kulkee samat pöpöt kuin täälläkin, tuo kahden viikon influenssapöpö?

Minullakin tällaista vipinää Marsin kanssa!  Huh

mars aspect_con merkurius
 mars aspect_con merkurius
 mars aspect_tri kuu
 jupiter aspect_tri mars
 uranus aspect_opp mars

Jo on ihme, jos muuta ei tapahdu kuin noita sairaalareissuja ukon kanssa. Tunti sitten viimes! Tai kaipa siihenkin tarvitaan Marsin voimia.  Sad
« Viimeksi muokattu: 10.03.2008 01:06:46 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 10.03.2008 13:35:24 »

täälläkin alkaa  mars marssia kartalle  Tongue

mars  aspect_tri  kuu
 mars  aspect_squ  uranus
 mars  aspect_sex  venus
 mars  aspect_sex  merkurius

Pitää varmaan lähteä vähän marssimaan tai juoksemaan, ettei ala jytistä.
Levoton on olo, erittäin levoton!  crazy2
tallennettu

Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #7 : 10.03.2008 13:56:11 »

Kyllähän tuo Marsin oppositio Plutoon tuolla taivahalla lienee tämänhetkisen jylinän syynä. Aggressiot voimistuvat entisestään, kun mukana on pluto.

Kuulin työkaveriltani, että heidän kotiinsa oli yritetty tunkeutua viikonloppuna - ilmeisesti henkilö oli joko jossain päihteissä tai psykoosin tyyppisessä tilassa, tai molemmissa. Valitettavasti minulla ei ole ko. henkilön karttaa, niin että voisin tarkistaa mihin tuo Mars-Pluto-transiitti hänellä osui. Itse kohtasin yhtä sun toista vastoinkäymistä lauantaina reissatessa ja aggressioita oli todellakin ilmassa, mutta ei onneksi mitään sen vakavampaa. Sairastumiset ovat käsittääkseni yksi Mars-Pluto-yhdistelmän ilmenemismuoto ja niitäkin on lähipäivinä sattunut tuttavapiirissä - tosin kaikkeahan nyt ei tietenkään voi yhden transiitin piikkiin laittaa, mutta jos ko. oppositio sattuu kartalle esim. 6. ja 12. huoneisiin, niin erityisesti terveys voi olla kortilla. Esimerkiksi ystävälläni tuo oppositio osui kartalle siten, että molemmat tekivät neliön ystäväni Merkuriukseen 12. huoneessa: hän sai poskiontelotulehduksen ja joutui perumaan osallistumisensa suunniteltuun reissuun (merkurius). Tr Pluto myös on edelleen väljästi hänen kuunsa päällä, joka myös yhdistetään terveyteen.

Mihin huoneisiin tuo Mars (ja Pluto) teidän kartalla osuu? Minulla Mars 5. huoneeseen ja Pluto 11. huoneeseen. Tuo viikonlopun reissu oli nimenomaan hauskanpitoa (5. h) ryhmän (11. h) kanssa, joten sopii kuvaan. Molemmat neliöivät Jupiteriani, eli kykyä positiiviseen ajatteluun kai tässä testataan..? Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 10.03.2008 14:12:09 »

Olis tosi mielenkiintoista tietää, mihin mars ja pluto osuu omalla kartalla, mut en taida osata selvittää sitä. Noloa olla näin tietämätön, mutta siis onko kyse tosta planeettaohituskartasta, jonka saa oma astro -osiosta? Ja sittenkin, kun/jos ne tiedot sieltä onnistun löytämään, niin enpä taida osata tulkita...

Mutta jotenkin tää olotila on niin verrattavissa siihen, mitä muut aiheesta kirjoittaa (levottomuutta, aggressiivisuutta ja toisaalta intoa muuttaa elämäänsä, pieni flunssanpoikanen yrittää iskeä kimppuun...), että olis ihan mukava tietää, onko kyse siis marsin vaikutuksesta.
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #9 : 10.03.2008 14:18:47 »

Tuuli-juulia, tuo Oman Astron ohituskartta ei ikävä kyllä visuaalisesti näytä miten transiitit osuvat syntymäkartalle, mutta jos katsot ihan vain omaa syntymäkarttaasi, niin voit siihen sijoittaa transiitti-Marsin ja -Pluton. Tarkka oppositio tapahtui 7.3., kun Mars oli noin 1 asteessa Rapua ja Pluto noin 1 asteessa Kaurista, eli katso vain mihin huoneisiin kartallasi osuvat nuo merkki- ja astesijainnit. Smiley

Transiittikartan saa kätevästi myös www.astro.com -sivuilta, siinä transiittiplaneetat näkyvät syntymäkartan ulkopuolella vihreällä värillä.
tallennettu

Asc Kauris
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 10.03.2008 14:28:24 »

Minulla  mars osuu huoneeseen 10 ja  pluto huoneessa 4. Tulkita en osaa.  Embarrassed
Viikonloppu meni velvollisuuksissa äitiäni kohtaan + sairastaessa kaikkea vähän, muttei mitään kunnolla. Ja tunnelataus kireänä  tickedoff
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 10.03.2008 15:58:29 »

Hei Ajatus!

Minäkään en ole päässyt opinnoissani niin pitkälle että osaisin verrata synt.karttaa siihen, missä nyt transiitit ovat.

Onko se niin, että ykköshuone on siinä samassa kohdassa missä synt.kartalla, mutta merkki muuttuu?

Siis tämän hetken Marsini on siinä ja ravussa. Eli myrskyn energiat ja liikkelle panevat voimat itseni ympärillä pyörii?

Huh, ja sen mukaan Pluto olisi deskentillä! Jurraako joku asia menneisyydestä? Vai mitä se meinaa?  Huh

Ja pari viikkoa sitten, kun kaikki sairastivat tässäkin, Pluto oli oppositiossa Merkuriuksen kanssa. Eli hommat eivät sujuneet ollenkaan!  Sad
« Viimeksi muokattu: 10.03.2008 16:10:22 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sanna
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 10.03.2008 17:41:19 »

Minulla osuu mars 4 ja 5 huoneiden väliin
4 huone kodin huone
5 huone luovuuden huone

ja tällaisia transiitteja liikkeellä

mars aspect_sex pluto

Tarkka: 8.3.2008
Alkaa: 4.3.2008 Päättyy: 12.3.2008
Marsin sekstiili Plutolle tuo parhaimmillaan aivan uskomatoman toimivuuden aikajakson elämääsi. Kaikki sinulle todella tärkeät asiat menevät näinä päivinä vauhdilla eteenpäin ja ihmeelliset onnekkaat yhteensattumat viitoittavat tietäsi hetkellisiin menestyksen ja arvostuksen hetkiin. Menestyksesi kaikissa asioissa on sitä suurempi mitä omaehtoisempaa toimintasi on tähän asti ollut. Eteesi tulevat tarjoukset ja mahdollisuudet kannattaa ottaa vastaan avoimin mielin, sillä kaikkiin niihin liittyy nyt myös pitkäntähtäimen etenemismahdollisuuksia.

Jännittävät seikkailut ja kohtaamiset voivat olla myös puhtaasti palkintoja aikaisemmasta rohkeudestasi toteuttaa kipeitä muutoksia elämässäsi ja siksi on hyvä valmistautua nauttimaan vauhdikkaista hetkistä elämässäsi ilman mitään tarvetta sitoa näitä tapahtumia tulevaisuuden suunnitelmiisi. Ellet ole uskaltanut juuri lainkaan elää omaa elämääsi muiden mielipiteitä ja reaktioita pelätessäsi, niin et tule huomaamaan tässäkään ajassa mitään sen suurempaa nostetta.

mars  aspect_tri neptunus

Tarkka: 10.3.2008
Alkaa: 6.3.2008 Päättyy: 14.3.2008
Marsin kolmio Neptunukselle tuo tullessaan paljon lennokkuutta, ilmavuutta ja ilmiömäistä luovuutta kaikiin toimiisi näinä päivinä. Erityisen hyvin menee kaikkien sellaisten suunnitelmien ja haaveiden kanssa, joista olet jo aikaisemmin uskaltanut pitää lujasti kiinni, vaikka monet läheisesi ja ystäväsi ovat leimanneet sinut niiden johdosta vähän tärähtäneeksi. Jokin täysin odottamaton ja useimmiten myös selittämätön uusi mahdollisuus toteuttaa itseäsi joko työelämässä tai harrastustesi parissa avautuu tällä jaksolla sitä voimallisempana, mitä luottavaisemmin olet tähän saakka pystynyt toteuttamaan alitajuisia tuntemuksiasi.

Nyt on erittäin otollinen aika tutustua joihinkin mediaalisiin ja mystisiin asioihin, käydä moikkaamassa parantajaa tai selvänäkijää, sillä tämäntyyppisten kontaktien kautta voit tällä jaksolla saada paljon kultaakin arvokkaampia vinkkejä mahdollisuuksista, joita nyt on edessäsi. Vihjeitä saattavat antaa myös ihan tavalliset ihmiset kertomalla omista tuntemuksistaan.

No ei tässä nyt mitään ihmeellistä ole kyllä tapahtunut, ei ole mennyt mikään vauhdilla eteen päin vaan päinvastoin, luovuus ei ota oiken nyt luontuakseen, minun olisi pakko tehdä eräs tehtävä kun opiskelen ja ei ..ei tule mitään...siirrän tekemistä kokoajan eteenpäin.

Kotona olen taas saanut hiukan aloitettua suursiivousta josta olen tyytyväinen, mutta kaikkeen ei tahdo millään riittää aikaa, tuntuu että kaikki kaatuu päälle.

Ja on jotain ihmeellistä kipuilua on kylkiluissa Shocked
tallennettu

tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 10.03.2008 22:21:50 »

Kiitos neuvoista, Ajatus  Smiley Yritin tehdä ohjeen mukaan, en oo varma menikö ihan oikein. Mutta sen mukaan Mars 11. huoneessa ja Pluto 5.ssä. Tulkita en tietenkään osaa  Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 10.03.2008 22:33:00 kirjoittanut tuuli-juulia » tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #14 : 11.03.2008 12:20:31 »

Tuuli-juulia, katsoit mahdollisesti ihan oikein, jos kerran askendenttisi eli 1. huone alkaa Neitsyen merkistä ja 7. huone vastaavasti Kalojen merkistä (kuten lunttasin allekirjoituksestasi). Karttaasi näkemättä tosin en voi sanoa varmaksi. Smiley

Minäkään en ole päässyt opinnoissani niin pitkälle että osaisin verrata synt.karttaa siihen, missä nyt transiitit ovat.

Onko se niin, että ykköshuone on siinä samassa kohdassa missä synt.kartalla, mutta merkki muuttuu?

Hmm - mitenkähän osaisin selittää asian mahdollisimman selkeästi...täytyy lähteä siitä, että oma syntymäkartta on ikään kuin pohja, joka pysyy. Tämän hetken transiittitilanne sitten ikään kuin lisätään tai yhdistetään siihen pohjaan eli omaan syntymäkarttaan. Liikkuvat eli transiittiplaneetat katsotaan siis aina suhteessa omaan karttaan, mihin kohtiin ne osuvat sille - eli jos nyt pilkkua viilataan, niin transiitteja oikeastaan verrataan aina omaan karttaan eikä päin vastoin. Smiley Transiitti-askendentti ja sitä myöten huonejako muuttuu niin nopeaan, että ei kannata ajatella mitään transiitti-huoneita, vaan ainoastaan oman kartan huoneita.

Helpointa ainakin itselleni oli aikanaan ymmärtää asia, kun tein sen Astro.comin transiittikartan (Natal chart and transits). Siitä näkee selkeästi transiittiplaneetat vihreällä värillä kartan ulkopuolella ja samalla siis sen, mihin kohtaan omaa karttaa ne osuvat: merkin ja oman kartan huoneen. Eli se oman kartan huone missä transiittiplaneetta liikkuu on huone, jonka ulkopuolelta planeetta löytyy. Jos se näyttää olevan kahden huoneen rajalla, asia täytyy tarkistaa asteluvuista, eli katsoa kartan taulukosta missä asteessa ihan tarkkaan ottaen ko. planeetta on menossa ja mistä asteesta taas ko. huoneen kärki omalla kartalla alkaa.

Nuo transitoivien planeettojen tekemät kulmat (suhteet, aspektit) omaan syntymäkarttaan nähden selviävät sitten Astro.comin kartan lisätaulukosta (View the additional tables (PDF)) tai peräti ihan selitysten kanssa tuolta Omasta Astrostakin klikkailemalla Planeettaohitukset-karttaa, kuten Nebra olikin jo tehnyt. Smiley Ja kun puhuu transiiteista, kannattaa aina jotenkin selventää lukijalle se, kumpi planeetta on se transitoiva ja kumpi on oman kartan planeetta - vai ovatko kenties molemmat transitoivia, eli puhutaanko niistä suhteessa toisiinsa eikä ollenkaan kirjoittajan omaan karttaan. Itse tapaan laittaa transitoivan planeetan eteen kirjaimet "tr", eli esim. "tr Mars kolmio Mars" tai "tr Mars 4. huoneessa". Tarkoittaen, että taivaalla liikkuva Mars on parhaillaan kolmioaspektissa oman syntymäkarttani Marsiin, tai taivaalla liikkuva Mars on parhaillaan oman karttani 4. huoneessa.

Joskus taivaalla on myös meneillään isoja kuvioita transitoivien planeettojen kesken, kuten nyt tämä tr mars aspect_opp tr pluto. Silloin siirretään tavallaan koko kuvio eli osallisena olevat planeetat omalle syntymäkartalle ja katsotaan miten se omalle kartalle osuu.

En tiedä, selvensikö, mutta kysykää lisää, jollei. Grin
tallennettu

Asc Kauris
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: