Oikeesti aika yllättävää miten paljon rasistisia ihmisiä on,oon itsekin sen joutunut huomaamaan kun olen tutustunut Sudanilais mieheen. Olen kuullut jos jonkinlaista "haukkumista" ja syrjintää. Jopa oma äitini sanoi mulle yks päivä kun sanoin että lähden taas käymään ks.miehen luona,että "no ei sun senkaa kannata mitään alkaa seurustelemaan"
Sanoin sille että mikä ihmeen rasisti SIITÄKIN on tullut! Muut ei sitä päätä kenenkanssa haluan viettää aikaa,eikä mistään seurustelusta ole vielä ainakaan kysymys.
On niin raivostuttavaa kun jotkut ihmiset tuomitsee ihmisiä vaan
värin tai jonkun muun seikan takia,sen takia jos se ei nyt satu olemaan Suomalainen.
Kaverinikin oli aluksi silleen että onkohan tossa nyt mitään järkeä,sehän voi olla joku raiskaaja yms yms...
Myönnän,että oon itsekin ennen ollut vähän rasisti,mutta se johtui vaan siitä etten edes halunnut ottaa selvää muista kulttuureista ja ajattelin kuten kaverini ja muut että ulkomaalaisiin ei voi luottaa ja ne tekee paljon rikoksia yms..
Mutta nyt,kun olen tutustunut tähän ks.mieheen,on mieleni avartunut.
Ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan,jokainen oma persoonansa,tuli sitten mistä maasta tahansa,eikä ketään pitäisi suoralta kädeltä tuomita ilman parempaa syventymistä asiaan/ihmiseen.
Oikeastaan käy sääliksi ihmisiä jotka on niin rasistisia,aika lapsellisia suoraan sanottuna.
Ei edes suostu keskustelemaan omista näkemyksistään ja pitävät vaan omat pinttyneet mielipiteensä!
Siskoni poikakaverikaan ei meinannut tulla edes meille sisälle kun tämä Sudanilais mies oli käymässä,ja sanoi mulle että niiden luokse en ainakaan senkaa saa mennä.No ihan ku olisin menossakaan.
Rasismi saa nykyään kyllä nuppini niin kiehumaan. Olen
itse saanut kokea sen miltä se tuntuisi,kavereiden ja perheenjäsenten käytöksen vuoksi.
Mutta,toivon että joskus nekin ymmärtäisi että ei ihmisiä voi eikä kannata lokeroida.
Lähdenkin tästä kohta katsomaan leffaa kyseiselle miehelle ja viettämään aikaa.