Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rasismi  (Luettu 49096 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #30 : 28.03.2008 14:29:40 »

Jokainen saalistaja tietaa, etta veri on erivarista

Siinahan toi ongelma juuri onkin, mutta Sister of Night vastasikin tuohonkin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 04.04.2008 12:49:52 »

Tuossa toissapäivänä törmäsin taas rasismiin täällä ah niin ihanassa "lintukodossamme".  Angry Tällä kertaa se ei suoranaisesti liittynyt rakkaaseeni sillä hän ei ollut tuolloin kanssani ja muutenkaan. Jokatapauksessa olin kahvilassa syömässä kuopukseni kanssa. Samassa pöydässä istui joukko suomalaisia työmiehiä haalareissaan. Kuulin kun he puhuivat jostain ulkomaalaisesta tummasta työtoveristaan tosi halventavaan sävyyn ja ikävillä nimityksillä. Asiahan ei minulle kuulunut, mutta kyllä teki mieli melkein ruveta tapojeni vastaisesti mouhoamaan, että jo on nyt kumma...  tickedoff Hillitsin kuitenkin itseni.  Lips Sealed Kuopuksellani sattui olemaan mukana nukke joka on värillinen ja tarkoituksellisesti nostin sen esille  hänen syliinsä pienenä vihjeenä.  Wink Tuntui kuitenkin tosi ikävältä, vielä ikävämmältä ja henkilökohtaisemmalta kuin aikaisemmin nyt kun on oma ulkomaalainen rakas.  smitten Kiss 

Mutta ei nyt jaksa synkistellä varsinkaan näin kauniina kevät päivänä  Cheesy ja kevennyksenä paljastankin, että vähänkö meillä oli pääsiäisenä rakkaani kanssa vitsin heittoa suklaamunista. Tongue  Wink Tsot tsot, tuhma minä.  Lips Sealed  2funny
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #32 : 04.04.2008 13:22:15 »

Kuten sanottu, elämässäni on lähellä 3 ulkomaalaista miestä, yleiseurooppalainen lookki, vaalea iho, tummaa ja ristiveristä tukkaa. Olen huomannut että ulkomainen puhuu ulkomaisesta hyväksyvästi, eri asia sitten kiinnostaako minua jokaisen "ulkomaalaisen" kohtalo täällä. Ehkä siinä mielessä että miksi kansat ja kielet ovat jakaantuneet, kun kaikilla sieluilla on aikojen alussa ollut sama tausta.. jumaluus. JA kaksi näistä ulkomaisista oli yhteydessä ja kolmannen synttäri olis, kun ehtis lahjan toimittaa--

RV kysyisin mistä sinulle tulee tunne että olette tunteneet aiemmin ja eikös niitä menneen elämän suhteita ole aika paljon kaikilla. Luuletko että suhde kestää?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 04.04.2008 17:48:04 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #33 : 05.04.2008 11:46:45 »

RV kysyisin mistä sinulle tulee tunne että olette tunteneet aiemmin ja eikös niitä menneen elämän suhteita ole aika paljon kaikilla. Luuletko että suhde kestää?  :Smiley

Kiitos kysymästä.  smitten Se tunne, tai "tieto" tulee siitä, että näin sen hänen silmistään heti kun ensi kerran tapasimme. Sitä vain jotenkin tunnisti niiden kautta itselle tutun sielun. Kyllähän noita menneiden elämien suhteita on yleensä kaikilla lukuisia, kuten minullakin on ja on ollut. Tällä hetkellä tuntuu vahvasti siltä että suhde kestää,  smitten mutta kukapa voisi tulevasta olla 100% varma.  :Smiley Päivä kerrallaan elellen ja katsoen mitä tuleman pitää...

Niin ja et todellakaan ole ainoa joka on kysynyt ja kyseenalaistanut tämän suhteemme keston, mutta miksi ihmeessä se ei voisi kestää?  Huh En nyt tarkoita sinua, mutta useilla nämä kysymykset juontuvat kysyjän omista ennakkoluuloista, negatiivisista asenteista ja kokemuksista yms. sekä siitä, että ihmisillä on paha tapa yleistää kaikkea. Tuon kaltaiset kysymykset ovat yleensä niitä epäileviä ja joskus rasistisiakin asenteita siitä, ettei suhde ulkomaalaisen ja niin eri kulttuuritaustaisen kanssa voi kestää. Välillä mietinkin, eikö kukaan enää usko rakkauteen ja sen voimaan?  smitten
tallennettu
Hurmerinta
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 05.04.2008 12:52:26 »

Olen kuullut teorian, että rasismi on vain osa ihmisyyttä. Yhtä lailla tummaihoiset ovat rasisteja sulkemalla valkoiset "mustien" jutuista pois.

Minusta mitään väärää toimintaa ei tule hyväksyä, oli minkämaalainen tahansa. Tarkoitan näitä tapauksia esimerkiksi, jossa nainen on tullut raiskatuksi "kulttuurien erojen" takia. Jos olemme kaikki samanarvoisia, tulee meidän kaikkien osata käyttäytyä kuin ihmiset.

tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #35 : 05.04.2008 13:12:08 »

Minusta mitään väärää toimintaa ei tule hyväksyä, oli minkämaalainen tahansa.

Totta.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 05.04.2008 17:01:34 »

Kommentti ei liittynyt henkilön ihonväriin vaan siihen, että mikään vahvalta tuntuva suhde ei välttämättä kestä ikuisuuksia, niinpä siihen liittyvät ongelmatkaan ei.. no joo.. kaikesta saa nimittäin kuitenkin kokemusta, esim minä sain aiemmin oppia empaattiseksi ja opin toisesta kulttuurista ulkomailla. Kokemus oli ihan tärkeä vaikkei helppo, kohtalonomainen, onhan k.o ulkomainen tapaus edelleen elämässä sielukumppanina, jne bizneksiä.

Eli voihan rakkaus kestää tai muuttaa muotoaan esim ystävyydeksi, kaikissa suhteissa ei ole raskasta painolastia, jos teillä ei ole, mikäs siinä!
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
mirka222
Vieras
« Vastaus #37 : 05.04.2008 17:47:38 »

Hmm..mitähän sanoisin tähän pikku hiprakassa :Smiley Mulla tuo kartta näyttäis, että olis tulossa monikulttuurinen perhe? Shocked tai jopa ura ulkomailla? Nuo tuntuvat kaukaisilta, tosin olen ihan pienenä halunnut mennä Afrikkaan auttamaan nälkää näkeviä angel Sanoisin, että rasismi johtuu vain kulttuurieroista, järkyttävän historiansa takia rasismi käsitteenä liitetään lähinnä mustiin tai ruskeisiin ihmisiin..Olen itse jossain määrin rasisti, sillä tavoin, etten hyväksy naisten ala-arvoista asemaa ja heidän alentamistaan perustuen johonkin miesten kirjoittamiin pyhiin kirjoihin...Minulla ei mene kaaliin se, että minut olisi luotu tänne maapallolle miestä palvelemaan niin kuin monet olettavat..Minun mielestä naisen ja miehen suhteen pitäisi olla tasa-arvoinen siinä suhteessa, että nainen tekee oman osansa, minkä osaa parhaiten ja mies sen minkä osaa parhaiten..Tämä voi tarkoittaa eri suhteissa eri asioita...Olen huomannut, että täällä minun kotikaupungissani asuu paljon ulkomaalaisia ja he käyttäytyvät todella törkeästi baareissa naisia kohtaan, koska eivät tajua, että Suomessa on normaalia naisten käydä baareissa ja olla vaikka ilkosillaan jos haluavat Grin Täällä on sattunut 3 raiskaustapausta vähän ajan sisällä ja kahdessa tapauksessa kyseessä 5-6 hengen ulkomaalaisporukka ja yhdessä tapauksessa yksi ulkomaalainen...

Jos muuttaa vieraaseen maahan, pitäisi perehtyä kyseisen maan kulttuuriin ja toteuttaa omaa kotikulttuuriaan niin ettei se loukkaa maahanmuuttomaan kulttuuria/lakia..Ehkä olisi hyvä olla joku pakollinen kulttuuriin perehdytys kun tulee maahan asumaan pysyvästi.. Ihan samoin meille suomalaisille, ettei itse voida lähteä egyptiin/turkkiin minihameessa ja tissipaidassa ilman ikäviä lieveilmiöitä Grin

Tuntuu kuitenkin, että ns. valkoiset ihmiset vähättelevät köyhien maiden kansaa ja käyttäytyvät todella törkeästi ulkomailla ja köyhät ulkomaat on valjastettu valkoihoisten viihdyttämiseen..Tämä toisten kulttuurien kunnioitus pitäisi toimia kumpaankin suuntaan tasavertaisesti, ettei rasismia pääsisi syntymään..

Loppujen lopuksi emmehän me tiedä, mikä on oikea katsantokanta ja mikä ei? Toiselle oikeudenmukaisuus tarkoittaa toista asiaa kuin toiselle, ympäristö, kasvatus ym... vaikuttavat niin paljon...   
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 06.04.2008 09:46:40 »

ihmisiin..Olen itse jossain määrin rasisti, sillä tavoin, etten hyväksy naisten ala-arvoista asemaa ja heidän alentamistaan perustuen johonkin miesten kirjoittamiin pyhiin kirjoihin.

*Tuo ei ole rasismia. nimim olinpa eilen taas ei-suomalaisen kanssa jonka sanavarastoa kohennan. Hauskaa koulutusta.

Sanoinkin hänelle, onkohan suomalainen mies kovin erilainen, kun heitäkin oli eri versioina liikkeellä. Ei, se on persoonakohtainen asia. Joku ulkomainen voi olla pahis, joku suomalainen, jossain on koko kirjo käytöstä. Itse en kovasti jaksa seurailla ulkomaisten tekemiä pahuuksia.. jos on kyse nuorista aikuisista, ne koheltaa nykyään joka maassa (en siis hyväksy väkivaltaa tms).
« Viimeksi muokattu: 06.04.2008 10:19:43 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #39 : 07.04.2008 19:26:40 »

en nyt ihan joka juttua lukenut mutta ajatus heräsi..itse olen rasisti..tai no, ehkä patrioottinen , isänmaallinen kuvaa ehkä paremmin, ja ei, en ole väkivaltainen, en hauku enkä ole väkivaltainen.

Mutta mielipiteeseen oikeus mullakin. eikös se ole jo rasisimia jos ei hyväksy ihan kaikkea?

Ja ei, en ole aina tällainen ollut, ainoastaan aikuisikäni.

enpä nyt tiedä osaanko oikein asiani selittää, ja varmasti tulen väärin ymmärretyksi.

Tarkennan nyt vielä sitten sen verran että en hyväksy "elintasopakolaisia", syynä tietysti osaltaan on valtio että tämä ylipäätään on mandollista. mutta kyllä välillä v*tuttaa se että työtä koittaa tehdä ja elää ja olla niin tietyt "ryhmät" saa kaikki etuudet tekemättä mitään.

Ja kyllä, kärjistin ja yleistin.

tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #40 : 07.04.2008 19:36:28 »

Kommentti ei liittynyt henkilön ihonväriin vaan siihen, että mikään vahvalta tuntuva suhde ei välttämättä kestä ikuisuuksia, niinpä siihen liittyvät ongelmatkaan ei...

Yes I understand ja tottahan tuokin on...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #41 : 07.04.2008 19:37:44 »

Tämä toisten kulttuurien kunnioitus pitäisi toimia kumpaankin suuntaan tasavertaisesti, ettei rasismia pääsisi syntymään..

Loppujen lopuksi emmehän me tiedä, mikä on oikea katsantokanta ja mikä ei? Toiselle oikeudenmukaisuus tarkoittaa toista asiaa kuin toiselle, ympäristö, kasvatus ym... vaikuttavat niin paljon...   

Aivan.  coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #42 : 07.04.2008 19:42:31 »

en nyt ihan joka juttua lukenut mutta ajatus heräsi..itse olen rasisti..tai no, ehkä patrioottinen , isänmaallinen kuvaa ehkä paremmin, ja ei, en ole väkivaltainen, en hauku enkä ole väkivaltainen.

Ok. Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä ja oikeus olla sellainen kuin on.  smitten

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko sinulla omakohtaisia kokemuksia ulkomaalaisista, oletko tuntenut tai tunnetko ketään ihan henkilökohtaisesti?  :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #43 : 08.04.2008 08:34:12 »

Onkohan A Stubb hyvin isänmaallinen mutta ei yhtään rasistinen? Tai muut poliitikot?
tallennettu

Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 08.04.2008 14:59:40 »

Minusta tuntuu, että meissä kaikissa taitaa kuitenkin olla vähän rasistista taipumusta. Tai ainakin ennakkoluuloja, syrjintää tai luokittelun tarpeita. Olkoon syynä ihonväri, kansalaisuus, uskonto, vammaisuus, lihavuus/laihuus, kuuluisuus jne. jne.  ylipään erilaisuus. Merkityksellistä on mielestäni mitä sille/ sillä tekee. Pyrkiikö tunnistamaan tunteensa, onko tarve tuomita, mitä kullakin.
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: