Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuun palvonta  (Luettu 11742 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Lunerica
Kanta-astroilija

Que cambie todo pero no el amor

Profiili
« : 21.03.2008 10:57:35 »

Tuolla se viimeyönäkin täytenä möllötti, ja on lähes "paras kaverini".  :Smiley

Onko Suomessa koskaan palvottu kuuta?
Millaisia on kuunpalvonta menot?
Missä kuunpalvonta -kulttuuri on ollut 'vahvinta'?

Millainen suhde sinulla on kuuhun, mitä se sinulle merkitsee?

Tämmöisiä linkkejä löysin... (varmasti näistä löytyy vastauksia kysymyksiini, mutten vielä ehtinyt lukea kokonaan.)
http://www.greatdreams.com/moon/moon_worship.htm
http://www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/wyrd/tahdet.html
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #1 : 21.03.2008 14:47:55 »

Kuu  smitten
Sanotaan, että se loittonee koko ajan maasta ja että esi-isämme ovat saaneet palvoa paljon suurempaa kuuta, sen ollessa lähellä maata. Kuu on käsittääkseni maasta irronnut osa, meteoriitin törmäyksen johdosta. Siitäkö syy, kun aina katsoo ylös ja silmä hakee kuuta? ...maasta olet sinä tullut, maaksi sinun on jälleen tuleman... jospa olenkin kuusta?  Cheesy

Kuu tulee täyteen, kulmahampaat kutiaa ja selkään taitaa nousta karvoja  2funny Hiljaista kunnioitusta sielussa ja haikea katse haravoi pitkin öistä valaistua maisemaa... miksi? Vaikea sanoa  idiot2
Kerran kuitenkin kun tein erään ison ja vaikean päätöksen, tein jotakin mitä en olisi ikinä uskonut aikaisemmin tekeväni  Huh jopa ukkoni taisi pitää hieman kajahtaneena, mutta eipä virkannut mitään...  Grin
Odotin täyden kuun yötä, kahlasin kosteaan nurmikkoon  (oli kesä) paljain jaloin aamutakillani. Puhuin mielessäni kuulle ja pyysin sitä antamaan minulle valonsa ja voimaansa, samalla pyysin Mikaelia ja muita mahdollisia suojelusenkeleitäni katkaisemaan erään ison jutun pois tunnesiteistäni. Jostakin kurkkuuni nousi huuto ja minähän ulvoin kuuta, sitten nauroin ja taas ulvoin, jopa koirani lähti ulvontaan mukaan (vaikka muutoin ei pahemmin edes hauku)   Grin 2funny Grin
Hitsi mutta se oli nastaa ja seuraavien päivien aikana huomasin muutoksen katkaisun kohteina olleiden tunteiden tasossa ja sillä tiellä ollaan, kohti parempaa ilman olalla istuvia pikkupiruja  angel Oli kiitos sitten mihin tahansa osoitettava...  angel
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 21.03.2008 21:03:58 »

Mielenkiintoista. Entäs Irlanti/Skotlanti/Englanti?
Nimittäin lähdin tätä kyselemään siksi, että aihe tulee nykyisin tosi usein uniini. Huppu päässä 'hiippaillaan' yössä ja täysikuu loistaa taivaalla... Kuvat kertonevat enemmän.  Smiley
tallennettu

Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #3 : 21.03.2008 21:32:50 »

Täysikuu kumottaa kirkkaana keittiöömme - lumoavasti  smitten

Tuli mieleeni vanha vanha rakkaus-elokuva, jossa eräs (Tyynenmeren kansa??) palvoi kuuta ja jossa hyökyaalto peitti saaren .....   muistaako kukaan nähneensä?
 :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #4 : 22.03.2008 08:29:58 »

Tuntuu että tunteita ja romantiikkaa oli ilmassa ainakin joillakuilla..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lunerica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 22.03.2008 14:35:30 »

Kiitti Ardith! Olen kelttiläisyyttä jonkin verran googlaillutkin, ja tulin "vahingossa" antaneeksi lapsellenikin kelttiläiset nimet.  :Smiley (Siis jo paljon ennen kuin kelttiläisyydestä kiinnostuin.)

Keltti tatskat on myös ihan must! Ettekä varmaan arvaa, millainen mulla on... (ilman tähtiä, tosin) Wink

smitten smitten smitten
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.03.2008 18:28:54 »

ARDITH, PAZ! Minäkin olen aina halunnut tuollaisen tatskan/korun! Olen muutenkin kiinnostunut brittien kelttiläisyydestä sekä kuun/äitijumalattaren palvonnasta. Olen lukenut kelttiläisestä mytologiasta etc. Ja tottakai lukenut kirjat: Avalonin metsät, Avalonin valtiatar ja Avalonin usvat 1 ja 2. Suosittelen! Kelttinimet on ihania!
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 25.03.2008 22:17:09 »

Hihiii! Löytyipäs mukava galleria...  Wink

http://galerieslunamoon.free.fr/
tallennettu

Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.03.2008 18:14:34 »

http://blog.lunarianart.com/wp-content/plugins/yet-another-photoblog/lib/phpThumb-1.7.3/phpThumb.php?w=330&src=/wp-content/uploads/2006/10/tiff%20face.jpg

http://www.cosmiccradle.com/images/moon_goddess.jpg

tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #9 : 26.03.2008 19:57:04 »

http://i157.photobucket.com/albums/t65/sopivasti_puhuva/sekalaisia/luna/moonwitch.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t65/sopivasti_puhuva/sekalaisia/luna/moongoddesslarge.jpg
tallennettu

Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #10 : 28.03.2008 13:08:03 »

Huu, mikä juttu tuo Elwynin Lenore-tarina...tuo "kuu paistaa, kuollut ajaa" kuulosti tutulta, mutten ole koskaan tiennyt mikä tarina sen taakse kätkeytyy. Mielenkiintoista! Smiley

Kuunvaiheet oli ainakin ennen vanhaan merkitty almanakkaan ja niiden mukaanhan maatyöt tehtiin. Hiljattain aiheesta on julkaistu kirjakin, minkä yhteydessä oli lehdissä juttuja. Kirjoittaja on Anne Pöyhönen ja kirjan nimi Yläkuu ja alakuu - Ajoituksen taito suomalaisessa kansanperinteessä. Ks. linkki kirja-arvosteluun.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Trinity
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 07.04.2008 18:26:53 »

ARDITH, PAZ! Minäkin olen aina halunnut tuollaisen tatskan/korun! Olen muutenkin kiinnostunut brittien kelttiläisyydestä sekä kuun/äitijumalattaren palvonnasta. Olen lukenut kelttiläisestä mytologiasta etc. Ja tottakai lukenut kirjat: Avalonin metsät, Avalonin valtiatar ja Avalonin usvat 1 ja 2. Suosittelen! Kelttinimet on ihania!
Kelteistä puhenollen, voisin ehdottaa Diana Gabaldonin kirjasarjaa, joka alkaa kirjalla Muukalainen (Outlander), sitten tulee Sudenkorento (Dragonfly in Amber), Matkaantekijä (Voyager), Syysrummut (Drums of Autumn), Tuliristi (Fiery Cross) ja Tuhkan ja lumen maa (A Breath of Snow and Ashes)... ne ei ole millään tavalla samanlaisia kuin Avalonin tarinat, mutta ehdottomasti mukaanvieviä ja ovat minutkin vienyt kahdesti Skotlantiin...  smitten Niin, ja tossahan on sitten kelttinen tatskani vasemmalla...  Wink
tallennettu

The magic never ends...
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 08.04.2008 08:50:12 »

Kelteistä puhenollen, voisin ehdottaa Diana Gabaldonin kirjasarjaa, joka alkaa kirjalla Muukalainen (Outlander), sitten tulee Sudenkorento (Dragonfly in Amber), Matkaantekijä (Voyager), Syysrummut (Drums of Autumn), Tuliristi (Fiery Cross) ja Tuhkan ja lumen maa (A Breath of Snow and Ashes)... ne ei ole millään tavalla samanlaisia kuin Avalonin tarinat, mutta ehdottomasti mukaanvieviä ja ovat minutkin vienyt kahdesti Skotlantiin...  smitten Niin, ja tossahan on sitten kelttinen tatskani vasemmalla...  Wink

Kiitti vinkistä, pitääpäs lukea!  Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: