Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taloudelliset vaikeudet  (Luettu 18043 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #15 : 15.01.2006 16:47:33 »

Suurkiitokset Elämänilo !!  smitten Näin YRITÄN ajatella... Vaikeaa se toki on ja tuntuukin ihmeelliseltä,kuinka näin ylipäätään voi käydä nykyajan Suomessa. Tuntuu,kuin eläisin aivan jollain toisella vuosituhannella...
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 15.01.2006 16:52:03 »

Ozzette, tuolta minustakin on tuntunut, kuin eläisi jossain toisessa ulottuvuudessa, "köyhyysdimensiossa" tms.  Shocked

Mutta kuten jo aiemmin tässä ketjussa mainitsinkin, jostain pompsahti esiin taas se positiivsen ajattelun voima, ja minulla on nyt sellainen olo että siivet kantavat juuri niin korkealle kuin kykenen lentämään  Cheesy. Tämä on ihana olotila!

Ja tulipa mieleen sekin, että opiskeluaikana elin opintotuella ja jollain minimaalisella säästöllä, vakityötä ei ollut. Silti monelle kesälle varasin lomamatkan, vaikka ei tietoakaan töistä ja juuri kesäloman alkaessa pinna oli kireimmillään kun en tiennyt mitä tuleman pitää, ja naps! aina jostain se työ tuli (ja hyviä työkokemuksia sainkin).  Wink

Suurkiitokset Elämänilo !!  smitten Näin YRITÄN ajatella... Vaikeaa se toki on ja tuntuukin ihmeelliseltä,kuinka näin ylipäätään voi käydä nykyajan Suomessa. Tuntuu,kuin eläisin aivan jollain toisella vuosituhannella...
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 17.01.2006 14:09:38 »

Voihan positiivinen ajattelu  Cheesy!
Ei ole vielä tämän sekunnin rahapula ratkaistu, mutta näyttää siltä että maaliskuusta eteenpäin on ainakin syksyyn asti. Kuten tuossa pari päivää sitten kirjoitinkin, on tuo positiivinen ajattelu antanut suunnattomasti voimia ja energiaa  Smiley.

En tiedä mihin suuntaan sitä nyt hyppäisi  2funny

smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Ozzette
Vieras
« Vastaus #18 : 17.01.2006 14:27:39 »

Näinpä ! Tänään minulla tuo taloudellinen piinahelvetti päättyi. Ja olen ÄÄRETTÖMÄN onnellinen ja huojentunut ! Vaikka raha ei tuokaan onnea,niin jonkinlaista turvaa ja ENNENKAIKKEA ruokaa pöytään se tuo...  Grin 2funny smitten
tallennettu
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 17.01.2006 14:38:27 »

Täälläkin rahapula vaivaa välillä työttömyyteni takia.  Cry      Se on rikkautta minusta, että on lämmin talo ja lapset saavat aina ruokaa.  smitten
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #20 : 17.01.2006 14:43:55 »

Kun rakastamme elämää, elämä rakastaa meidät  angel
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #21 : 17.01.2006 14:46:02 »

Tuon ajattelun muuntaminen on hyvä asia, kun muistamme myöskin sen TUNTEEN ajatuksen yhteydessä  Wink
tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #22 : 17.01.2006 14:51:38 »

Tuon ajattelun muuntaminen on hyvä asia, kun muistamme myöskin sen TUNTEEN ajatuksen yhteydessä  Wink

Itse asiassa tänään sain vieraalta ihmiseltä palautetta, hän sanoi minulle että minusta oikein virtaa hänenkin luokse positiivista energiaa kun rohkaisin häntä viemään erästä asiaa eteenpäin. Se lämmitti mieltäni valtavasti  smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Ozzette
Vieras
« Vastaus #23 : 08.02.2006 13:53:08 »

Huh ! Apua !!  Shocked
Olisikohan kellään tietoa rikosnimikkeestä törkeä petos. Mitä siinä voivat olla sanktiot ? Voiko jopa joutua vankilaankin ? Hmmm... Kun itselläni nyt taloudellisiin vaikeuksiin kuuluen tällainen uhka... PELOTTAA !!  Shocked Auttakaa ihmeessä, jos osaatte !!
Näin tässä laskussani lukee:
Olemme jo kerran huomauttaneet myöhässä olevasta lainaerästä, pyydämme nyt välitöntä suoritusta lainan irtisanomisen uhalla !
Huomautamme myös, että koska teidän tapauksessa on jätetty maksamatta lainan ensimmäinen erä, herättää se epäilyn, että lainaa on haettu alunperinkin vailla tarkoitusta maksaa sopimuksen mukaisia velvotteita takaisin, jolloin asia saattaa muuttua rikoslain mukaiseksi törkeäksi petokseksi. (Rikoslaki 36 luku 2§)
Mitä siis tehdä Huh ERÄPÄIVÄ ON TÄNÄÄN 8.2-2006 !!! EIKÄ MINULLA OLE RAHAA !!!  Shocked  Cry  Cry Olen siis tämän asian suhteen enemmän kuin "kusessa"...
« Viimeksi muokattu: 08.02.2006 14:10:29 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Maisa
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 08.02.2006 14:58:15 »

Ota nyt ihan heti, saman tien, puhelin käteen ja soita sinne pankkiin. Selitä tilanteesi niin avoimesti kuin mahdollista, sillä tässä tapauksessa hiljaa oleminen ei taida parantaa asiaa. Sellaista lainaa ei olekaan, jonka ehdoista ei voisi neuvotella uudelleen. Kun otat itse yhteyttä ja osoitat että olet halukas setvimään tilannetta, sinuun suhtaudutaan ihan eri lailla. Valtaisat tsempitykset sinne, toivon sydämeni pohjasta että asia kääntyy parhain päin...
tallennettu

Au Jouskari, AC Skorpioni, Kuu Jellona
Keltainen Solaarinen Aurinko
Kiinalainen Tiikeri
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 08.02.2006 15:00:50 »

Tilanteesi näyttää siltä, että menee ulosottoon perinnäksi.  knuppel2  police
Se on kurja juttu.  Sad   Sinun olisi pitänyt sopia lainanantajan kanssa uudesta mahdollisesta maksutavasta.  smiley6600
Minä sinuna soittaisin ja selvittäisin tämän hetkisen koko taloudellisen tilanteen. Luulen, että voisivatkin ymmärtää tilanteen.  Smiley  
Rohkeesti nyt vaan soittamaan!  smiley6600

smitten  smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #26 : 08.02.2006 15:05:54 »

Suurkiitokset Maisa ja Odessa !
Näin teinkin, eli otin kyseiseen firmaan yhteyttä ja SAIN kuin sainkin "armonaikaa" 20.2 asti !! HUH ! Voitte uskoa, kuinka helpotti !!  smitten  smitten  Grin Niin ja sekin vielä, että minulle tulee tällä hetkellä jatkuvasti viestiä siitä, että pitäisi päästä eroon ns. "maallisesta" mammonasta, taikka lähinnä, ettei pohdi rahajuttuja taukoamatta. Siihen kyllä kovasti pyrinkin ! Koen, että kaikilla talouteenikin liittyvillä ongelmilla ON tarkoituksensa ! Minun pitää oppia pääsemään jatkuvasta huolesta ja murehtimisesta, koska raha ei tee ketään onnelliseksi, tietyn perusturvan se tietystikin tuo. Ja muistan koko ajan, että MONELLA muulla on elämässään asiat vielä huonommin kuin minulla ! Heitä haluaisinkin niin kovasti auttaa, kunhan olen sellaiseen valmis !  smitten  smitten  angel
« Viimeksi muokattu: 08.02.2006 15:17:36 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 08.02.2006 15:25:38 »

Hyvä, kun sait asian hoidettua.  smitten
tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #28 : 10.02.2006 08:09:18 »

Vaika raha ei merkitse kaikkea,se kummiskin rauhoittaa ja tosi asiahan on että ilman sitä ei täällä voi elää ja olla.
Tiedän mitä on kun sitä ei todella ole.Tää todella tarkoittaa että ei ole ns,säästössä missään sentin senttiä,vaan tilillä alle 50 euroa kuukausi seuraavaan tiliin,laskut jonossa jne.jne.Ja se miksi näin käy,siihen ei todella tarvitse kun muutama jopa yksi vastoin käyminen ja peli on nollilla. Embarrassed
Kyllä se vaan niin on ettei suomessa ainaskaan työnteolla pelkästään rikastu mutta sillä säilyy hengissä,ja jos koettaa uudistaa eloa koululla,kurssilla ynms.on kuten nyt ei meinaa edes hengissä kestää...mutta kukin taaplaa tyylillään ja itse oman köyhyyden olen järkkän en siitä halua valittaa,mutta todellisuus on vain niin karua ja kenties väärin. Mutta,koetetaan opetella elämään vain hengittämällä se ei kai toisi likakilojakaan smitten (ehkä ne keksisi sitten happi veron tms,)
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Ozzette
Vieras
« Vastaus #29 : 14.02.2006 14:34:30 »

Vaika raha ei merkitse kaikkea,se kummiskin rauhoittaa ja tosi asiahan on että ilman sitä ei täällä voi elää ja olla.
Tiedän mitä on kun sitä ei todella ole.Tää todella tarkoittaa että ei ole ns,säästössä missään sentin senttiä,vaan tilillä alle 50 euroa kuukausi seuraavaan tiliin,laskut jonossa jne.jne.Ja se miksi näin käy,siihen ei todella tarvitse kun muutama jopa yksi vastoin käyminen ja peli on nollilla. Embarrassed
Näinhän tuo juuri on ! Veit sanat suustani... Pistää ihan vihaksi tämä niin suuri rahan/mammonan ylivalta nykymaailmassa. Siltäkin tuntuu, että ne, jotka todella kärsivät ja joilla ei mitään ole, ovat valmiimpia SILTI auttamaan muita, kuin rikkaat. Köyhät tuntuvat luopuvan vähästäänkin, mutta rikkaat eivät, vaan katsovat nenänvartta pitkin ja kahmivat/ahnehtivat vain lisää. Joillekin VAIN raha, mammona, valta tuntuu merkitsevän jotain. Tässäkään asiassa ei tietysti voi yleistää, mutta ihan oikeasti haluaisin tietää, kuinka moni TODELLISUUDESSA olisi valmis luopumaan isoista rahoistaan jonkun kärsivän/köyhän hyväksi !? Minusta olisi hyödyllistä, että köyhät & rikkaat voisivat vaihtaa osia joksikin aikaa... Kokea, mitä täysin erilainen elämä todellisuudessa, konkreettisesti on ! Etenkin kaikki maailman päättäjät, poliitikot, kansanedustajat, hallitsijat yms. Tervetuloa "norsunluutornista" TODELLISEEN maailmaan ! Tuskinpa monikaan iso "kiho" edes oivaltaa, mitä ns. kärsimys & kaikesta luopuminen on... Hmmm... Kaikessa tällaisessa paljon miettimistä ja tehtävää. Minulle taas muut arvot elämässä KAIKKEIN tärkeimpiä. Senpä vuoksikin kai haluaisin tehdä jonkinlaista auttamis-/lähimmäistyötä... Olen itsekin lähes taukoamatta nyt jo melkein puolen vuoden ajan ollut hyvin syvässä suossa/ahdingossa rahallisesti ja läheisesti siihen liittyen. Eikä loppua vaan tunnu näkyvän... Olen kuin "vankilassa" sananmukaisestikin, koska ilman rahaa en pääse edes asunnoltani pois matkustamaan... Ellen sitten kävele tai pyöräile... Mutta kävele nyt sitten n.20 km päästäksesi keskustaan, yhteensä n.40 !!  Shocked Noh, kaipa taloudellinenkin ahdinko joskus helpottaa, näin minun vaan on pakko uskoa ja toivoa !  angel
« Viimeksi muokattu: 14.02.2006 15:00:49 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: