Raha-asiat...
Olen itse nyt ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen tehnyt itselleni budjetin ja ajattelin yrittää tänä vuonna viisastua rahan käytössä. Olen tähän mennessä elänyt aivan miten sattuu, luottanut siihen, että rahaa tippuu taivaasta tai, että sitä kasvaa puussa..
Joskus niin ON käynytkin - olen saanut yllättäviä tuloja - rahaa on tosiaan satanut taivaalta. Olen vaan tuntenut olevani valtavan Onnekas ja jälleen kerran isä pudistelee päätään kummastelleen, miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista.
Mutta kyllä se on myönnettävä - olen tuhluri.
Se on myös myönnettävä, että joka ikinen lantti, jonka olen tuhlannut vaatteisiin, ravintoloihin, kosmetologille, kampaamoihin, hierojalle tai mihin lie ON ollut sen arvoinen. Minusta elämästä pitää nauttia - kukaan ei vie rahaa mukanaan hautaan.
Jokatapauksessa - tänä vuonna ajattelin siis yrittää skarpata tässä asiassa. Jospa saisin rahatilanteeni vuoden loppuun mennessä (pitääpä yrittää muistaa vielä silloin tarkistaa, että onko elämä vienyt minua siihen suuntaan) suht. koht kuntoon. Edes niin, ettei tarvitisi aina kuun lopulla elää visalla ja olla jatkuvasti velkaa sen tietyn summan rahaa.
Ruuasta en tingi. Muut turhuudet saavat jäädä.
Ehkä en tarvtisekaan uusia verhoja, mattoja, vaatteita, meikkiä, kirjoja, valaisimia, tauluja, herkkuja, kynttilöitä, vuokraelokuvia, viinipulloja ym. ym.
*sniff*
Elämä on rankkaa.