Ystävätkin jo ihmettelevät, miten sinulle voi olla noin huono onni kaiken suhteen, mitä aloitat
Tämä on ihan kuin pätkä mun elämästä... Okei, tässä on ollut lamavuodet välissä ja työmarkkinoilla on ollut hiljaista - tosin ainakin mulla on opiskelujen oheen riittänyt pätkää jos toista, jos vaan jaksaa töitä painaa... Ja miksei
jaksaisi
Tässä kevään mittaan kaverit ovat ehdottaneet, että hae sinne ja tänne töihin, kyllä ne varmasti palkkaa, kun mäkin pääsin. No, hakemuksia on laitettu, muttei sitten soitoista tms. huolimatta ole edes haastatteluihin kutsuttu
Ja sitten nämä samaiset "onnekkaat" kaverit voivottelevat myös mulle, että mites nyt näin, miten sulla on näin huono tuuri... En voi muuta sanoa, kuin että tuo voivottelu on aivan ******stä
Voisivat suunsa pitää kiinni, jos ei ole mitään fiksua sanottavaa
Tällä hetkellä en lotkauta enää kavereiden ehdotuksille korvaanikaan, jolleivät nämä sitten järkkää mulle työpaikkaa valmiiksi ja mun hommaksi jää ainoastaan allekirjoittaa valmis työsopimus :
Tän turhautuneisuuden vuoksi olen jo eristäytynyt kavereistani, sillä satuttaa niin tolkuttomasti nähdä "hyväosaisia" samalla, kun itsellä menee päin peetä
Ehkä mulla on sitten asenneongelma, mutta muiden tyhjät preppauspuheet ei mua auta lainkaan, eikä edes piristä - jos joku haluaa OIKEASTI auttaa, niin sitten auttaa mua järkkäämään asiat kuntoon
Se ei siis harmita tippaakaan, vaikken tekisi päivääkään alani hommaa. Se harmittaa, jos ei mitään pysyvää ole tiedossa ja jää siihen työttömyyden oravanpyörään - näin lähes 30 veenä työttömyydestä on vaikea päästä vakihommiin, kun oletetaan, että kolmikymppisenä muijat tekaisee lapset (paitsi minä) ja jää niitä kotiin hoitamaan. Ja nelikymppisenä on usein jo liian vanha työmarkkinoille
Noh, pitää toivoa, että saan kesätöistä neuvoteltua jatkoa - yleensä on onnistunut parilla pikku neuvottelulla, mutta katsotaan, kelpaako paperillinen duunarihommiin, mitä pomo tähän sanoo
Lizzie: Mä opiskelen siis tekniikkaa ja tällä alalla on aikamoinen ylitarjonta porukkaa töihin. Ja teollisuuteen mua ei esim. hyväksytä tekemään duunarihommia, koska olen ylikoulutettu - vaikken tippaakaan nirsoile hommista
Ja sitten nämä operaattorihommat taas on tosiaan sellaisia, että yhtä paikkaa kohden tulee 1000 hakemusta, koita sitten erottua joukosta