Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tulkinta-ahdistusta!  (Luettu 6325 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« : 04.04.2008 22:48:17 »

Tietynlainen tulkinta ei ole minulle ihan uusi asia.

Olen tulkinnut piirroksista ja maalauksista värejä, sommitelmia, tunnelmia, viivoja, rytmejä ja niiden perusteella asioita ja luonnetta.
Olen tulkinnut tarotkortteja tiettyyn pisteeseen asti, siis siihen, kun olen aivan puhki. Sitä ei jaksa kovin pitkästi.

Olen kevyesti hassutellutkin tulkintoja. Se on ollut hauskaa!

Nyt tein ensimmäistä laajempaa tulkintaa erään ihmisen tähtikartasta.

Ensin oli suuria ahaa-elämyksiä vain katsellessani karttaa, katsoessani sitä ensin ehkä kuin maalausta, sitten planeettoja ja huoneita, vastakkaisuuksia. Luulin tajuavani kartasta jotakin. Ymmärtäväni mitä tuolle ihmiselle on tapahtunut, minkä asioiden kanssa hän elää ja toimii. Mitä hän kantaa mukanaan. Jotenkin Pluto aurinkomerkin vieressä puhutteli paljon.

Se intuitiosta.

Sitten opiskelin vihkomuistiinpanojani. Ja kahta kirjaa. Tein muistiinpanoja huomioistani. Ja sitten istuin koneelle yhdistämään tuota kaikkea.

Kamala mitä ahdistusta koin!  Undecided Huh Shocked

Siis intuitioni ja tietoteoria taistelivat kuin raskaasti aseistetut soturit.

Olin aivan poikki.

Siis tällaistako on astrologinen tulkinta? !

Miten olette sen kokeneet?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 05.04.2008 18:35:40 »

Kiitos, kun kirjoitit kokemuksistasi!  smitten  Helpotti.

Juuri tuo, osa jostakin välähtää kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta sitten ei resurssit riitä. Mutta olen vasta opiskelemassa. Muuten niin uudenlaisissa elämän koettelemuksissa tässä olen jotenkin takertunut siihen pieneen intohimoon, josta kipinä löytyy. Tällä hetkellä se sattuu olemaan astrologia. Yksiä ainoita asioita, jotka nyt jaksaa jotenkin kiinnostaa.

Mutta palapelin ymmärrän kyllä.  Grin  Teen sellaisen joka joululoma ja puhdistan aivoni.

Toinen kokoaja ja ässehtimisen täyttäjä on ollut tilkkutyö. Nyt aloitan varmaan viidennen sellaisen. Sen parissa  pystyn kokoamaan itseni.

Kun kuitenkin astrologia herättää minussa 'intohimoa', niin otan siitä mitä kykenen ja siirrän sen paremmille päiville.  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 05.04.2008 19:29:21 »

Minä harrastelin näitä tulkintojen tekoja omaksi ja toisten huviksi tuossa kymmenen vuotta sitten, viime vuosina en oikein ole jaksanut paneutua/ keskittyä. Suurimman osan olen jo unohtanutkin.

Mutta sellainen kokemus minulla on, että mitä paremmin tunnen ihmisen jolle syntymäkarttaa (ainoa mitä harrastelin)tein sen enemmän koin, että menee päin p***tä.
Äitini oiva esimerkki, en tuntenut tulkinnastani juuri ollenkaan k.o ihmistä ja ajattelin saavani äidiltäni hurjaa kritiikkiä. Tulihan sitä, hän ihmetteli kuinka olin niin hyvin saanut kaivettua esiin sen mitä hän on???  buck2
Tässä tapauksessa ainakin toimi niin, että se miten tulkitsin häntä ilman astrologiaa oli se mikä meni päin peetä.  Grin
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.04.2008 20:45:10 »

Hyvä huomio Neela!

Jos se onkin niin, että tulkitsemme arkielämässä ystäviämme aivan liikaa mielikuvien ja asenteiden kautta, jopa tiettyjen odotusten kautta.

Ja kun katsomme tähtikarttaa, voikin paljastua totuus!!!? Shocked
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 08.04.2008 10:16:46 »

Jos se onkin niin, että tulkitsemme arkielämässä ystäviämme aivan liikaa mielikuvien ja asenteiden kautta, jopa tiettyjen odotusten kautta.

Kyllä, allekirjoitan tuon. Myös itse koen tulkinnan teon sitä vaikeampana, mitä läheisempi ihminen on kyseessä, koska ne "omat suodattimet" ovat joskus niin vahvat.

Tein aikanaan astrologiainnostuksen alkuhuumassa tarkoituksella monet tulkinnat täysin tuntemattomille ihmisille, jotka löysin netin kautta. Tarkoitus oli samalla testata, miten hyvin ne osuvat ja mitä ihmiset sanovat niistä. Palaute yllätti itsenikin aina uudestaan - yhtä paljon kuin tulkinnan kohteet ihmettelivät, miten saatoin niin paljon tietää heistä, ihmettelin myös itse mistä kaiken sen "tiedon" sainkaan. Kysymyksessähän ei tosin sinänsä ollut mikään "raaka tieto" vaan lähinnä aavistus jostain teemasta, jonka tulkittava sitten vahvisti todeksi. Tuo "testijakso" kuitenkin riitti innostukseksi ja vahvistukseksi oman harrastukseni jatkamiselle. Kivoimpia palautteita oli mm. erään alun perin lievästi skeptisen keskusteluryhmätutun suosittelu tulkinnasta kaverilleen ja myöhemmin tämän kaverin maininta siitä, että hänen miehensä oli tulkintaa lukiessaan ihmetellyt, tunsinko hänet oikeasti vai miten olin häntä osannut niin hyvin kuvailla. Wink

Eli kyllä niissä kartoissa jotain piilee, itse sitä on vain niin epävarma alussa, ei uskalla luottaa tulkintaansa. Kannattaa kuitenkin ottaa riski ja kokeilla! Sitä paitsi se oma tekniikkakin kehittyy ajan kanssa. Smiley Sanoisin myös tuohon annaliljan kirjoitukseen viitaten, että jos kartalta tuntuu joku "hyppäävän esiin", niin ehkä siihen juuri kannattaakin keskittyä. Kyseessä saattaa olla tulkittavalle joku tärkeä juttu oivaltaa. Muutenkin kartalta löytyy niin paljon kaikkea, että ihan ensimmäisenä on pakko opetella karsimaan - jollei halua vääntää juttua yhdestä kartasta päivätolkulla. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 08.04.2008 18:07:10 »

Kiitos Ajatus, ajattelinkin, että voisit kertoa omista kokemuksistasi.

Oikeastaan olen hirvittävästi nyt taas ajatellut noita kanavoita, jolla katsomme toisiamme.

Olen miettinyt, mitä on teoria, mitä järkeily ja mitä intuitio. Oikeastaan intuitio ei ole minulle mikään helppo juttu, se on suorastaan taakka ja rasite. Olen tehnyt äkkinäisiä 'tykötuloja' joskus kirjeitsekin suoranaisen pakon sanelemana ja saanut sitten nenilleni, että 'mikäs olet olevinasi, mikäs tietävinäsi, miten voit minua muka ymmärtää'. Ja toisen vihassa tiedän kuitenkin että se jokin, joka tuli minulla intuition sanelemana, on kolahtanut.

Ja totta puhut, että tutuille on vaikeampi katsoa. Monelle ihan vieraalle ihmiselle olen katsonut tarotkortteja kysymyksineni ja ihmettelyineni korteista ja saanut toisen itkemään. Siinä hän on sitten purkanut kipeintä elämäänsä ja minun on sallittu tuntea hänet paremmin kuin jonkin ikuisen työtoverini.

Ja on tosi nyt se, että jo katsomalla kartan kuvioita, hahmottuu aika paljon yleisiä asioita. Keskittymällä ja antamalla olla ja ajatuksen tulla.

Jotakin hyvin syvää perimmäistä on kaikessa tässä mitä ihmiset usein haluavat.
He haluavat TIETÄÄ ITSESTÄ JOTAKIN toisen näkökulmasta. Siksi kai selvännäkijöiden ilmoittelupalsta on loputon, siksi astrologiakin on seissyt vahvasti omanaan tuhansia vuosia.

Mutta minua vähän peloittaa tuo intuition valta ja voima. Väärinkäytettynä siitäkin tulee manipuloija ja toiseen elämään puuttuva voima. Siihen voi myös sokaistua. Sillä raja intuition ja oman mielikuvan välillä on hyvin pieni.

Siis minua on alkanut peloittaa!  Embarrassed
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 08.04.2008 18:22:00 »

Pelko pois!  smitten

Intuitio on ensisijaisesti sinua varten, kuin myös astrologia.
Ei kenenkään tehtävä ole sanoa mitä toisen tulee tehdä, mukana voi kulkea. Kyllähän noita neuvojia ja jälkiviisaita maailma on täynnä, mutta jokainen itse tekee valintansa..... heitä totellessaankin.

Itseämme me täällä opettelemme.  smitten
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 08.04.2008 19:32:23 »

Sanot naulan kantaan! Itseämme me täällä opettelemme tuntemaan...ennen kaikkea sitä!!  knuppel2 Ja se on kova pala.

Ja ehkä se mitä yritämme toiselle opettaa tai ainakin osoitella, on myös itsellä siellä jossakin nousemassa. Se on vain vaikeampi todeta itse itselleen.

Jossakin todettiin intuitiostakin, että se on hyvin harvoin itseä varten, se on laajempaa ihmisyyttä varten. Se ei palvele egoa, vaan kollektiivisempaa ihmistä ja ihmisryhmiä.

Tarkoitan sillä sitä, että intuition viesti on siksikin helpompi kohdentaa ulkopuolelle kuin sisäpuolelle.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 08.04.2008 19:39:42 »

Kyselin Nikin oppia ja sain häneltä niin ihanan vastauksen että siirrän sen tähän. Toivottavasti Nikki ei pahastu.

Lainaus
vuonna 2003 kävin eka kurssini,tuon Nummelan ja kyllä hänen kirjansa tuossa hollilla on,kun tarttee jotakin tarkistaa,
Tanhuankin kurssit käytynä ja perustiedot on minusta hyvä opetellakin ja tietenkin sitä uuttakin aina ammentaa,
mutta oisko tuosta vuoden 2005 lopulta tänne kirjauduttuani olen yhä enämpi ja enämpi tuota intuitio-mielleyhtymä-energia-näköä-tuntumaa alkanut "totella",
tuo symbolikieli vaan tuntuu kuin toiselta kotimaiselta ja planeettojen "energia" vaan avautuu omalla laillaan,
meedio sanoi sitä energiaherkkyydeksi;luen kuin avointa kirjaa,
että kait siihen on syntymäkartalla avut annettu tai oraakkelin pallilla joskus istuttu...
eräs astrologi sanoi että siihen voi mennä 10 vuottakin ennenkuin planeettojen "kieli/energia" avautuu itselle yksilöllisesti,niin ettei niiden merkitystä tarvitse kirjoista enää hakea,
että Esmiralda,ajan kanssa,kyllä se sinullekin avautuu tämä symbolikieli ja varmasti persoonallisella,omalla tavallasi

Kiitos Nikki!

Sinäpä sen sanoit. Energiat...energiakieli ja symbolit. Siinä on jokin minullekin herkkä yhteys, kun sen osaisin yhdistää.  Cheesy
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #9 : 09.04.2008 12:55:50 »

Hyvä kommentti myös nikiltä. Tosiaan sehän on yksilöllistä, miten kauan vie, ennen kuin symboliikka on sillä tavalla hallussa, ettei kaikkea tarvitse kirjoista tarkistaa. Perusasiat tietysti on vain "päntättävä" niin kuin joka asiassa (esim. kielten opiskelussa), mutta sen jälkeen alkaa luova soveltaminen sääntöjen puitteissa. Smiley Ja sillä omalla tyylillä, tietysti.

Neelallakin oli hyvä pointti, jokainen tekee valintansa vaikka muita kuuntelisikin. Toki tulkitsijalla tietysti on samanlainen moraalinen vastuu kuin jokaisella on siinä, miten asiat esittää. Uhkakuvien maalailu ei palvele kenenkään etua, eikä astrologikaan voi väittää kaikkea tietävänsä tai kartalta näkevänsä. Kun puhuu/kirjoittaa ihan vain "ihmiseltä ihmiselle", niin saa parhaan lopputuloksen. Uskon, että sinä Esmiralda sen kyllä osaat jos joku! Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 09.04.2008 18:59:48 »

Totta kai tulkitsijalla on moraalinen vastuu, mutta en usko tämä olevan ollenkaan Esmiraldan "ongelma".... Katsos näin sanoo minun intuitioni  Grin

Enkä myöskään usko sellaisten astrologien tai  näkijöiden antavankaan täsmällisiä "käskyjä" tai ennustavan ehdottomuuksia, joilla moraali on kohdallaan. Sitähän tuo pelkääminen on, että vie vastuun toiselta.

Näin sen näen.  smitten
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 09.04.2008 19:23:19 »

Kiitos luottamuksesta 'ihmisen hyvään', Neela!

Kyllähän minun ahdistus on enimmäkseen sitä, että en tohdi antaa sen tulla, laitan sille epäilyksen portteja kiinni ja en luota yhtäkkiä itseeni, vaikka juuri intuition avulla olen maailmassa selvinnyt.

Mutta kyllä moraalinen taju on tosi tärkeä ja eipä silti. Eräs henkinen opettajani sanoi, että intuitio takkuilee minulla sen vuoksi että olen edellisessä elämässäni käyttänyt sitä väärin. Nyt on mahdollisuus oikaista sen käyttö.

Mietinkin miten intuitiota voi käyttää väärin? Ehkä nimittämällä mielikuvaa intuitioksi ja ratsastamalla väärällä hevosella.  Undecided
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 09.04.2008 19:36:03 »

Tai hyötymällä intuition avulla, esim. käyttämällä hyväkseen toisten heikkoja hetkiä. Ja tapojahan löytyy... kiristys, hyväksikäyttö, rakkauden/rikkauden anastaminen.  Embarrassed

Mutta ei niistä entisistä kannata täällä huonoa omaatuntoa potea, kaikilla ollut varmasti enemmän ja vähemmän väärin käytettyjä elämiä, jos nyt sellaisia onkaan. Kai kaikki täytyy kokea kasvaakseen. Tämä elämä nyt tärkein ja kuinka toimimme nyt.

Ja saahan intuitiotaan testailla, varmuus löytyy sitten sitä kautta.  smitten
Minä taas harvemmin kuulen koko ilmiötä, niin on syvällä jalat maassa ja järki määrää.  Wink
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: