Oon kokenu yliopiston jotenkin ihan kauheen kylmänä, yksinäisenä, raskaana ja valottomana paikkana, mutta ehkä se valo sieltä vielä löytyy aikanaan.
Nyt olen vain niin väsynyt koko laitokseen ja opiskeluun. Aivot käy ihan ylikierroksilla monien vuosien opiskelujen jälkeen.
Kun tämä urakka loppuu niin pitää sulatella asioita ja sitten katsoa taas uudestaan.
Niin ja toisaalta se yksi gradu on hirvittävän pieni asia laitokselle ja yliopistolle, mutta minulle suuri ja tärkeä asia.
Tiedätkös, ajattelin sinua tuolla kun kävin kasvohoidossa!
Tuli mieleen, että yliopistosi on rakennettu ja suunniteltu alunperin IHAN SINUA VARTEN!!! Ja sinun opiskeluasi varten, tulevaisuuttasi varten.
Se välillä unohtuu.
Jos lohduttaa, voin kertoa miten tyssäsi minun filosofian graduni tässä pari vuotta sitten. Otin vuorotteluvapaata ensiksi mieheni sairauden vuoksi ja toiseksi siinä ohessa tehdäkseni gradua filosofian opinnoista, joista olin ollut tosi kiinnostunut ja aiheestani olin jo monen vuoden aikana koonnut aineistoa.
Odotin siis innolla, pääsenkö. Kun ei mitään kuulunut, sain monen soiton jälkeen jonkun henkilön sieltä kiinni, ja kuulin, että kyllä pääsin. No miksi minulle ei laitettu mitään tietoa? Hyvänen aika, tuollahan ne tiedot ovat ilmoitustaululla, sieltä kävin katsomassa minäkin. Haaaa, mitä palvelua!!! Siis!!! Minun odotettiin täältä 4oo kilometrin päästä tulemaan katsomaan ilmoitustaulua vain kyseisen ilmoituksen vuoksi. Mutta, en ehtinyt aloitustilaisuuteen, yrityksistä huolimatta en saanut yhtään proffaa kiinni, että olisin pyytänyt vetäjäksi, ja opiskeluajat siellä olivat aivan alta järjen minulle. Kahden tunnin seminaareja silloin tällöin.
Ei minun vuorotteluvapaapalkkani olisi riittänyt sellaiseen. Ja todellakin, tunsin olevani aikamoinen paha vain siellä rattaissa, jota olisi pitänyt vielä palvella!!!
Luovuin siis! Joten tiedän sinun tunteesi. Tiedän että on monenlaisia ohjaajia, mutta minun mielestäni heidän työhönsä kuuluisi pikkuisen kuunnella sinua. Mitäs jos kirjoittaisit tuntemuksistasi!!! Sinulla on oikeus siihen.
Laitatko ne tämän hetken transiittisi tähän, niin vilkaisen niitä vähän.