Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsen tarkkaavaisuushäiriö  (Luettu 22617 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sidrika
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 310


Profiili
« : 11.04.2008 22:13:58 »

Onko kellään tietoa/kokemusta kouluikäisen lapsen tarkkaavaisuushäiriön "pehmeistä" hoidoista?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 11.04.2008 22:41:22 »

On sekä tietoa että kokemusta..
Homeopaattisella hoidolla.
Mutta koeta löytää hyvä KLASSINEN homeopaatti.
tallennettu
Sanna
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #2 : 12.04.2008 00:41:41 »

Täällä jotain keskustelua asiasta
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?7099e329-8536-42ac-b6a7-88407df475f6
tallennettu

Mantelinpuolikas
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46


Profiili
« Vastaus #3 : 12.04.2008 12:34:47 »


Kävin aivojumpan esittelytilaisuudessa kinesiologisessa yhdistyksessä ja hyvin tuloksin on tarkkaavaisuushäiriöisiä lapsiakin hoidettu aivojumpalla. Voit tiedustella asiaa puhelimitsekin Anja Valtoselta. Hänellä varmaankin paljon kokemusta ja tietoa.

Muutoinkin oli mielenkiintoista, jo oppimisenkin puolelta, miksi jotkut oppivat nopeasti, toisilla menee ikuisuus, vaikka kuinka lukisi ja pänttäisi. Vai oletteko koskaan kuulleet, että ihminen oppii joko oikealla silmällä/korvalla tai vasemmalla? Nämä kun pitäisi olla jonkinsortin balanssissa. Itselle tuo oli kyllä ihan uutta.

Yhdistyksellä viimeinen ilmainen esittelytilaisuus 06.05-08 klo 18-20, jonne tulee ilmoittautua. On siis Helsingissä Tukkutorilla. Kalasatamassa kun jää metrolla liikkuessa pois, ei ole pitkä matka. Siellä oppii joitain liikkeitä.

www.kinesiologia.fi/

tuolta jäsenlehti palkista voi lukea joitain artikkeleita.

tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.04.2008 14:01:33 »

Oletteko kokeilleet pitkähköä kuuria EPA:a? Ainakin Tohtori Tolosen sivuilta löytyy paljon vakuuttavan oloista tutkimusaineistoa asiasta.

tallennettu

Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #5 : 12.04.2008 14:26:45 »

Sensomotoriikan ja neuropsykologian tutkijat ovat todenneet, että tarkkaavaisuushäiriön taustalla on varhaislapsuuden refleksikehityksen häiriö. Aivojumpan kaltaiset harjoitukset tukevat poisoppimisprosessia.

Aivokemian tutkijat ovat todenneet, että tarkaavaisuushäiriön taustalla on poikkeava aivokemia, jota pyritään lääkehoidolla korvaamaan.

Ravintotieteilijät ovat todenneet, että vähähiilihydraattinen ruokavalio rauhoittaa tarkkaavaisuushäiriöistä, ja että EPA- ym. rasvahapoilla on tasapainoittava vaikutus.

Todennäköisenä pidetään rasvahappojen imeytymisongelmaa aivojen kehityksen ja aivokemiallisen poikkeavuuden ja siitä johtuvien kehitysongelmien taustalla.

Oireiden hillinnän sijasta suosittelen keskittymään
nimenomaan tuon imeytymishäiriön korjaamiseen.
Voimia smitten
tallennettu
Mantelinpuolikas
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46


Profiili
« Vastaus #6 : 12.04.2008 14:52:48 »

Tässä tarkkaavaisuushäiriöissä aivan taatusti myös ravitsemuksella on oma osuutensa asiaan, eikä yksittäinen juttu maaliin vie. Mainitsikin tuosta ravitsemuksen tärkeydestä. Nuo EPA:t on hyviä saa omega 3 rasvahappoja.

Laitan kopion mailista, jonka sain aivojumpan osalta.


Oppimiskinesiologian®
Aivojumppa on auttanut jo satoja suomalaisia mm.

•oppimis-, luki- ja luetun ymmärtämisen sekä matemaattisissa vaikeuksissa

•keskittymis- , tarkkaavuus-  ja ylivilkkaushäiriöissä (ADD, ADHD)

•kehon motoriikassa ja hahmottamisessa, vaikeudessa tunnistaa ja ilmaista tunteita

•kuntoutuksessa (mm. reuma-, aivohalvaus-, alzheimer-, dementiapotilaat)

•työssäjaksamisessa, urheilusuoritusten parantamisessa


Esimerkkejä aivojumppaliikkeiden vaikutuksista:

   aivoverenvuodon vuoksi 31-vuotiaana halvaantunut Tuula aloitti aivojumppakuntoutuksen yli viisi vuotta halvaantumisensa jälkeen vaiheessa, jossa puhe-, toiminta- ja fysioterapia eivät olleet enää tuoneet edistystä. Yksilöllisen aivojumppa-ohjelman avulla hänen kehonsa halvaantuneen puolen käden ja jalan liikeradat sekä puhe kehittyivät vähitellen ja myös muut terapiat alkoivat taas vaikuttaa. Kolmen vuoden aivojumppaharjoittelun jälkeen hän pystyi jo kävelemään itsenäisesti kepin avulla ja puhumaan jopa spontaaneja lauseita sanojen löytämisen vaikeudesta huolimatta. 

   monivammaisten lasten elämänlaatu on parantanut huomattavasti, kun heidän kanssaan on tehty aivojumppaliikkeitä säännöllisesti ohjaajien avustuksella. Liikkeiden avulla lapset ovat alkaneet ottaa kontaktia muihin ihmisiin. Edistyminen havaintojen tekemisessä ja kehon motoriikassa on tuonut iloa lasten elämään. (Cecilia K. Freeman with Gail Dennison,1998:
I am the Child, Using Brain Gym® with children who have special needs. ISBN 0-942143-1018)
 
   vakavassa junaonnettomuudessa 1989 pahoin palaneilla venäläisillä lapsilla oli kolmen kuukauden jälkeen onnettomuudesta kaikki masennuksen oireet, vaikka he olivat saaneet intensiivistä terapiaa, taideterapia mukaan lukien. Tohtori Svetlana Maskutova alkoi tehdä lasten kanssa aivojumppaa. Joissakin viikoissa lasten piirroksiin ilmaantui kirkkaita värejä ja sateenkaaria, perhosia ja niityillä juoksevia lapsia. Lasten tulevaisuuden odotukset olivat positiivisia, he olivat parantumassa. (Carla Hannaford: Viisaat liikkeet, s. 97; Svetlana Maskutova: Psychological Impact on Children of Catastrophe, Psychological Problems, 1990, ss. 86-92.)
 
   mm. vielä lukutaidottomat neljäsluokkalaiset ovat oppineet lukemaan jo 5-6:n viikon harjoittelun jälkeen. Kun opettaja on käyttänyt päivittäin luokassa 5-10 min. aivojumppaharjoitteluun, on havaittu vilkkaiden oppilaiden rauhoittuvan ja uneliaiden oppilaiden virkistyvän, he ovat myös alkaneet keskittyä paremmin tehtäviinsä. Aivojumppaliikkeiden myötä kaikkien oppilaiden itseluottamus on kehittynyt.
Myös  opettajien työssäjaksaminen on parantunut. (Opettajien raportoimaa)

   kun aivojumppaa on käytetty systemaattisesti vanhuksille, univaikeudet ja ahdistuneisuus ovat vähentyneet sekä virkeys lisääntynyt, vuorovaikutustaitojen ja puheen tuottamisen on havaittu parantuneen. He ovat myös alkaneet ryhmässä pitää toisistaan huolta. Aivojumppaliikkeiden avulla dementiaa sairastavat ovat kyenneet paremmin orientoitumaan aikaan ja paikkaan. He ovat rentoutuneet, samat ajatuskehät ovat unohtuneet ja he ovat löytäneet myös muita puheenaiheita. (Kuntalehti 9/2002, toimittaja Riitta Ahonen: Aivojumppaa Mikkelissä Sotainvalidien Veljesliiton Kyyhkylän kuntoutussairaalassa)

               

KINESIOLOGIA LYHYESTI 

•edistää ihmisen kokonaisvaltaista fyysistä, psyykkistä, emotionaalista ja henkistä hyvinvointia.

•sisältää useita suuntauksia ja menetelmiä, joiden päätarkoitus on auttaa ihmistä luomaan ja ylläpitämään kokonaisvaltaista tasapainoa ja
hyvinvointia elämässään.

•perinteisesti liikemekaniikkaa, liikeoppia: tulee kreikankielen sanasta ”kinesis” (liike)

”Liikkuminen on ovi oppimiseen ja hyvinvointiin”

Oppimiskinesiologia® (Edu-K, Educational Kinesiology) on 1970-luvun alusta alkaen kehittynyt systemaattiseksi oppimisprosessia kuvaavaksi kinesiologiseksi tutkimusalueeksi sekä kehon ja mielen tasapainoa tehostavaksi ohjelmaksi. Se on kasvanut yhdeksi tehokkaimmista oppimismenetelmistä ympäri maailman. Se tarjoaa oppilaitosten ja koulujen lisäksi keinoja myös työyhteisöihin poistaa uusien asioiden ja tehtävien oppimiseen ja työskentelyyn liittyvää vaikeutta ja stressiä. Se kehittää ymmärtävää ja jäsentynyttä oppimista, myönteistä vuorovaikutusta ja toimintaa sekä lisää työssä jaksamista. Viime aikoina tällä palkitulla ohjelmalla on saatu lupaavia tuloksia myös Suomessa aivohalvauksesta toipuvien ja ikäihmisten vireyden ylläpitämisessä sekä dementiaa sairastavien kuntouttamisessa.
 
Aivojumppa - Brain Gym® on tohtori Paul E. Dennisonin yhdessä vaimonsa Gail E. Dennisonin kanssa kehittämä Oppimiskinesiologian keskeisin menetelmä. Oppimiskinesiologian ja Aivojumpan näkemyksen mukaan ihmisen oppiminen ja kaikki muukin toiminta ovat kokonaisvaltaista kehon ja mielen yhteistyötä. Kantava ajatus on, ettei ole oppimis- tai toimintakyvyttömyyttä, on vain muiden muassa näkemistä, kuulemista, muistamista, puhumista ja toimimista estäviä häiriöitä tai vajaatoimintaa hermoratayhteyksissä.

Miten aivojumppa auttaa?

Vaikka aivojumppaa on käytetty hyvin tuloksin eri puolilla maailmaa jo yli 30 vuotta, sen merkitystä tunnetaan vielä valitettavan vähän Suomessa. Aivojumppa on menetelmä, joka tukee yksilöllistä kehittymistä on kysymys sitten erityyppisistä hahmottamisen tai oppimisen vaikeuksista,  työuupumuksesta tai kuntoutumisen tarpeista.

Aivojumppa-ohjelman avulla voidaan valita 26 aivojumppaliikkeestä jokaisen asiakkaan yksilölliseen tilanteeseen tarvittavat ”täsmä”liikkeet poistamaan havaittuja häiriöitä ja kehittämään sujuvaa toimintaa. Näitä liikkeitä tehdessä syntyy uusia hermoratayhteyksiä tai jo olemassa olevat radat vahvistuvat ja näin yhteydet oikean ja vasemman aivopuoliskon sekä aivojen muidenkin osien välillä aktivoituvat. Aivot ohjaavat aisteja ja kehoa sujuvaan oppimiseen ja toimintaan. Aivojumppaa käytetään jo yli 80 maassa ja kirjoja on käännetty 40 kielelle.

Valitettavasti yhteystietoja ei saa jakaa foorumilla. Kurkatkaa Suomen kinesiologiayhdistys ry   nettisivuille tarkempien yhteystietojen perässä Wink - AthaMaarit-

OK, hyvä kun ilmoitit, poistin nuo yhteystiedot.


« Viimeksi muokattu: 12.04.2008 23:13:27 kirjoittanut Mantelinpuolikas » tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #7 : 27.05.2008 14:50:59 »

Terppa.

Suomen kovaksi kehutusta koulutuksen tasosta huolimatta ei se ota huomioon lapsien yksilöllisiä tarpeita, ja hankalaahan se tietysti vähän onkin. Ei siksi liene mitenkään omituista, jos jotkut lapset eivät jaksa kiinnostua opetuksesta. Jos lasta kiinnostaa aivan muut asiat kuin koulunpenkillä istuminen, hänellehän diagnosoidaan jonkinsortin tarkkaavaisuushäiriö. Usein nämä lapsuudestaan asti mollatut "omituiset" ihmiset ovat kuitenkin jossain asiassa erityisen lahjakkaita. Tylsistävä ja kirjatiedon päähän pänttäämiseen(ihan vaan muistiin tallentamista) perustuva opetus ei liene paras mahdollinen tapa opettaa näitä aikaansa edellä olevia tenavia.

Jos lapsi on jotenkin ylivilkas, hänet on saatava ruotuun. Sehän on noiden karmeiden mömmöjen syöttämisen tarkoitus, siis niiden lääkärin määräämien mömmöjen, mitkä ovat järjestään amfetamiinijohdannaisia. Niillähän saa lapsen "lampun sammumaan" ihan varmasti.

Siis, omegarasvahappoja vaan kehiin, sekä ymmärtämistä ja rakkautta! Sekä lapsen kiinnostuksen kohteiden kartoittamista. Sekä kaikenmaailman luonnonlääkintää, homeopatiaa ja aivojumppa yms. Ne kemikaalit, mitä lääkärisedät- ja tädit haluavat lapsille syöttää, on ihan samoja mömmöjä minkä perässä narkkarit juoksevat.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Ninalii
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #8 : 29.05.2008 08:02:49 »

Vähän vaikeeta sanoa mitään, kun tapausta en tunne, mutta omia kokemuksia ja mielipiteitä voin antaa  Smiley

Mun vanhimmalla pojalla oli alle kouluikäisenä diagnoosina piirteitä ADHD:stä, mutta tämä on nyt muuttunut Aspergerin oireyhtymäksi. Nykyisin poika on rauhallisuus itse, ja tietää milloin pitää vetäytyä omiin oloihin ennen kun menee ylikierroksille. Tarkkoja diagnooseja on vaikeeta tehdä lapsille, koska ne kasvaa ja kehittyy, ja oireet saattavat muuttua.

Koska olin yksinhuoltaja-äiti siinä vaiheessa kun poika oli pieni, ei ollut kamalasti rahaa vaihtoehtohoitoihin, mutta EPA:a me kokeiltiin, ja havaittiin kyllä pientä apua siitä. Ritaliinia ja muita amfetamiinijohdannaisia ei olla kokeiltu, en olisi suostunut vaikka olisi ehdotettukaan. Riippuvuus ja mahdolliset myöhemmät oireet lääkkeistä pelotti.Mutta nythän on tullut markkinoille uusi lääke, mikä ei ole amfetamiinijohdannainen, mutta nimeä en saa päähän...

Mutta kysyit pehmeistä hoidoista... Suurin pitkäaikainen hyöty on varmasti ollut aikainen diagnoosi, ja sitten myös terapiat. SI-terapia (ergoterapian yksi muoto) oli aivan loistava, theraplay olisi muuten ollut hyvä, mutta kun ei ihan kemiat toiminut yhteen terapeutin kanssa... Theraplay:ta kokeiltiin kuntoutusosastolla, missä kaikki onnistui hyvin,mutta sitten virallisessa  terapiassa se ei enääonnistunt. Siinä vaiheessa kun lautaset alkoi lentelemään kotona, kun oli "niin vahvat kädet" totesin ettei siitä mitään tule.

Paljon se on kuuntelemista miltä itsestä tuntuu, auttaako jokin vai ei.

Toivotan sulle jaksamista, tiedän miten raskasta se voi olla...
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #9 : 17.06.2008 09:34:45 »

Hei  Cheesy

Halusin osallistua tähän aiheeseen, koska omakohtaisesti olen kokenut mitä on olla kun perheessä on keskittymishäiriöinen lapsi. Helppoa koulunkäynti ei ole ja itsestä tuntuu kuin joutuisi uudelleen koulun penkille.

Rasvahapot auttavat mutta ne eivät yksin riitä. Minä olen antanut lapselleni DUO E-EPA+E-DHA 650 mg ja Bio Glandin 25 ja tämä on gla rasvahappo. Molempia tarvitaan, jotta saataisiin paras mahdollinen tulos.

Tärkeää on tietää mitä lapsi voi syödä esim. liiallinen sokeri saa lapsen levottomaksi. Minun lapselleni Coca-Cola on yhtä myrkkyä jos hän on juonut lasillisen niin sen kyllä todella huomaa. Olen huomannut, että jos lapseni syö paljon tuotteita joissa on vehnäjauhoja niin ne myös vaikuttavat häneen negatiivisesti. Myös ruokien lisäaineet, säilöntäaineet ym. mitä nyt ruokaan laitetaan jotta saataisiin ruoka pysymään kauan hyvänä. Nämä myös vaikuttaa herkkään lapseen ja voisi sanoa, että lapsi jolla on keskittymishäiriöitä niin hän on myös henkempi fyysisesti. Ruoka on myös lääkkeemme ja se todella pitää paikkansa. Suosittelen, että tarkkailet mitä lapsesi syö, koska sillä todella pystytään vaikuttamaan lapsen käyttäytymishäiriöön. Liiallinen sokeri ja karamellin syöminen on pahasta keskittymishäiriöiselle lapsella ja eritoten karamallit joissa on paljon lisäaineita ja värejä. Meillä on karkkipäivä ja aluksi oli tosi vaikeaa löytää karamelleja joissa ei ollut mitään lisäaineita. Suklaa on hyvä jos vain kestää maitotuotteita. Bon Bon:ssa ei ole lisä- eikä väriaineita. Lidl:ssä on paljon karamelleja joissa ei ole mitään lisä-eikä väriaineita.

Sitten löysin yhden Homeopaatin, joka sai aikaan huimia tuloksia lapseni suhteen. Ensin hän antoi lapselleni Homeopaattista lääkettä, jonka tarkoitus on poistaa rokotusten vaikutus elimistössä esim. polion joka on neurologinen sairaus. Huomasin lapsessani selviä muutoksia. Hän jaksoi keskittyä paremmin ja läksyjen teko oli kotona paljon helpompaa. Meni jonkin aikaa ja sitten lapseni sai Homeopaattista lääkettä, joka oli ADHD.
Kun lapseni oli ottanut tätä lääkettä jonkin aikaa niin huomasin selviä muutoksia esim. matematiikassa. Ennen kirjalliset laskut eivät auenneet hänelle ja hänen oli todella vaikeaa ymmärtää niitä. Mutta nyt ihan kuin joku olisi nostanut verhon hänen silmien edestä ja hänen oli paljon helpompi ymmärtää näitä vaikeita laskuja. Tästä kaikesta minulla on ihan konkreettista näyttöä. Lapseni oli seuraavassa todistuksessa nostanut VIISI numeroa. Matematiikka nousi, äidinkieli nousi jne. Koulussa huomattin myös tämä huima muutos lapsessani.

Tämä Homeopaatti on Klassinen Homeopaatti ja hän käyttää tavallisten Homeopaattisten lääkkeiden lisäksi aivan uusia ja erikoisia lääkkeitä. Niitä ei taida Suomessa moni käyttää. Mahtaakohan olla ainoa Suomessa en tiedä. Näillä erikoisilla lääkkeillä lapseni sai apua. Jos haluat tietää tästä Homeopaatista enemmän niin kirjoita yv:lle kerron enemmän.

Emme ole voimattomia näiden asioiden suhteen. Voimme auttaa lastamme mutta se vaatii työtä esim. ruuan suhteen. Olen keskustellut paljon lapseni kanssa ja hän ymmärtää miksi ei saa juoda Coca-Colaa tai syödä paljon karamelleja ja eritoten niitä karkkeja joissa on paljon E- koodeja. Tiedän, että eivät kaikki E:t ole pahoja mutta kyllä joukkoon mahtuu paljon sellaisia mitkä todella vaikuttavat negatiivisesti pieneen lapseen ja tietysti meihin aikuisiinkin.

T: Daana  Cheesy
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: