Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Michael  (Luettu 20170 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« : 12.01.2006 23:34:42 »

Hei te kaikki, jotka olette lukeneet Michael-kirjoja tai tunnette muuten ko. opetuksia,

Minä olen nyt lukenut Viestejä Michaelilta kirjan ja parhaillaan on menossa The Michael Handbook. Pidin tuosta ensinmainitusta todella paljon ja onhan tämä toinenkin mielenkiintoinen, joskin jo niin paljon teknisempi, että alkaa tuntua enemmän naistenlehtien testikirjallisuudelta..

En oikein tiedä, uskonko tähän Michael-juttuun, mutta jälleen kerran on ollut varmasti hyödyllistä pohdiskella sen kautta itseään ja lähipiiriäkin.

Vaihdan ihan mielelläni mielipiteitä kirjoista ja opetuksista yleensäkin, mutta tässä halusin lähinnä kysyä juuri tätä naistenlehtien testipuolta, eli oletteko onnistuneet päättelemään itsellenne sieluniän, -tason, roolin ja päällyslehdet?

Muistan, että Lilli ja AthaMaarit puhuivat tästä toisessa ketjussa, mutta jos viitsitte toistaa löydöksenne, olisin iloinen.  Smiley

Koska käsikirja on minulla yhä kesken, en ole vielä edes miettinyt kaikkia päällyslehtiä, mutta tässä joitakin ajatuksia siitä, mitä minä voisin olla:

Olen tullut siihen tulokseen, että minun täytyy olla kypsä sielu. Ajattelin ensin, etten voisi olla, koska en ole kovinkaan masentuvaista tyyppiä tai elänyt kovin vaikeaa elämää. Mutta sitä nuorempikaan en voi mitenkään olla monistakaan syistä - esim. nuorta sielua ei pitäisi kiinnostaa monimuotoinen metafysiikka, hänen tulisi olla hyvin epäsuvaitseva erilaisuutta kohtaan, ja maineen ja mammonan tulisi olla hyvin tärkeää elämässä. Vanhankin sielun piirteitä minussa on, mutta ei tarpeeksi. Esim. minulla on hyvin vahvat mielipiteet toisin kuin leppoisilla, jopa välinpitämättömillä vanhoilla sieluilla.

Kaiken kaikkiaan minusta löytyy eniten kypsän sielun piirteitä ja vähiten siitä poikkeavia piirteitä. Tasosta olen tullut siihen tulokseen entistenkin elämien perusteella, että olen joko viimeisellä tasolla (viimeisimmät entiset elämät ovat olleet aika vaikeita - siis ehkä sen kuudennen tason kiertoja) tai sitten aika alussa, koska toisaalta nuo viime vuosisatojen elämäni voisivat olla myös nuorien sielujen elämiä. En kuitenkaan tunne aiempia inkarnaatioitani niin hyvin, että osaisin sanoa heidän sisimmistä tunteistaan - tiedän siis lähinnä millaiseen ympäristöön ja yhteiskuntaan he ovat syntyneet, mikä voi olla hämäävää. Pitää muistaa myös väärän persoonallisuuden merkitys (olen muuten pahoillani, jos kaikki termit eivät ole ihan oikein, kun olen nyt lukenut tuota englanninkielistä kirjaa).

Rooliksini päättelin esittäjän. Se ehkä selittää myös sitä, miksi minusta puuttuu joitakin kypsän sielun piirteitä. Minussa on paljon myös soturin, tutkijan ja jopa papin piirteitä, mutta uskon (edelleen myös entisten elämien perusteella), että esittäjä on kuitenkin se todellinen roolini.

Päämääräkseni päättelin kamalalta kuulostavan torjunnan. Toimintatavaksi taas voiman, vaikka mietin pitkään myös tarkkailua. Asenne on uskoakseni aika selkeästi realistinen ja perusominaisuus ylpeys (ei taas kuulosta kovin kauniilta..). Tätä pidemmälle en ole vielä kirjassa päässyt.

Kertokaa omasta mahdollisesta iästä, tasosta, roolista ja päällyslehdistä!

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Ivan
Vieras
« Vastaus #1 : 12.01.2006 23:44:14 »

Lainaus

Olen tullut siihen tulokseen, että minun täytyy olla kypsä sielu. Ajattelin ensin, etten voisi olla, koska en ole kovinkaan masentuvaista tyyppiä tai elänyt kovin vaikeaa elämää. Mutta sitä nuorempikaan en voi mitenkään olla monistakaan syistä - esim. nuorta sielua ei pitäisi kiinnostaa monimuotoinen metafysiikka, hänen tulisi olla hyvin epäsuvaitseva erilaisuutta kohtaan, ja maineen ja mammonan tulisi olla hyvin tärkeää elämässä. Vanhankin sielun piirteitä minussa on, mutta ei tarpeeksi. Esim. minulla on hyvin vahvat mielipiteet toisin kuin leppoisilla, jopa välinpitämättömillä vanhoilla sieluilla.

Tiesitkö että minä olen täysin tietoinen ihminen, eli Jumala.
Ja olen silti nuori sielu.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #2 : 13.01.2006 09:04:08 »

Maitreyan jossakin jutussa oli että Jumala = ihminen miinus ego

Meillähän on kaksi egoa...koemme minuuttamme sisäisenä kokemuksena, todellisena itsenä sekä ulkoisen palautteen kautta koettua minuutta. Toiset toista enemmän ja toiset toista vähemmän.

Toisen egon ääripään symbolinen ja käsitteellinen ilmaus on jotain mahdolisimman 'alhaista' ja toisen pään 'ylhäistä'.
 :
)
« Viimeksi muokattu: 13.01.2006 09:17:27 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2006 09:15:37 »

Mielestäni Michaelin jutuissa oli mielenkiintoista lukea siitä missä maissa on enemmistönä minkäkin ikäisiä sieluja. Esim. Yhdysvallat on pullollaan nuoria sieluja (raha, uhoaminen, menestystärkeää), Suomessa taas kuulema asustaisi vanhempia sieluja jne... Kun luin kuvauksia niin monet maat tuntuivat kyllä sopivan kuvauksiin.
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #4 : 13.01.2006 09:33:21 »

Mutta se idea oli, että Tietoisuus on ainoa millä on väliä.
Tai se on ainoa mitä on.

Ja tietysti myös vihjaisin, että teiltä kaikilta sitä luonnollisesti puuttuu.
On sitä tai ei niin se paistaa kyllä Tietoiseen silmään.

Eli uskokaa nyt vaan mua.
tallennettu
pläkki
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 13.01.2006 10:12:58 »

Muistinpa just äsken tätä ketjua lukiessani, että unessa siskoni sanoi, että reikiopettajansa oli kertonut hänelle, että koko perheemme on tasolla viisi ja sieluniässä viisi. Sitten ajattelin huvittuneesti, että täytyypä tarkastaa Michaelin kirjoista mitä tarkoittaa "viides taso". Tähän siskoni haastoi, että katso mieluummin siitä Emmanuelin kirjasta(nimi tuonnepäin, on siis oikea kirja). enempää en muista. Mikähän mahtaa olla luvun viisi ydin? vai olisko se sitten kymmenen, kun siinä oli kaks vitosta.. heh, no, nyt menee numerologian puolelle.

Mutta aiheeseen, eli Michaelin kirjoihin, joista tässä ketjussa puhe. Kyllähän niissä vähän sitä naistenlehtien testikirjallisuusmeininkiä on, mistä Linn puhuit. Sillä tavalla niihin ei ehkä kannata uskoa, että jää niihin teorioihin kiinni ja maailmankuva niitten kautta rakentuu. Kaikki mahdollisuudethan meillä on koskettaa jumaluuttamme joka hetki, tässä ja nyt, ei tartte oottaa sinne 234 elämän päähän kun on vanha sielu viimeisellä tasollaan tai jotain sellaista. Mutta mielenkiintoistahan ja viihdyttävääkin niitä päällyslehtijuttuja on miettiä ja sielunikäänsä laskea. Niissä on varmasti perää, mutta kaikella kunnioituksella Michaelia(eivät varmaan pane pahakseen) kohtaan, ne opit tuntuvat jo vähän tunkkaisilta! En meinaan usko, että meitä on enää niin vahvasti sidottu sielunikäämme tai persoonamme ja päällyslehtiemme kiemuroihin.  Olen muistaakseni foorumilla maininnutkin joskus Eckhart Tollen kirjan Läsnäolon Voima, siinä on mielestäni hyvin kuvattu sitä Nyt- hetken voimaa, joka on läsnä ja käytössä jatkuvasti. Jotenkin sitä lukiessaan muistaa sen minkä on joka kerta unohtanut, että jokainen tsäänssi on mahdollisuus...    smitten
Mutta mielenkiintoisia juttuja nuo sielunikäasiat ovat, ja kiva oli Linn lukea tutkiskeluasi!
Hauskaa kun muistatte niin selvästi noita entisiä elämiänne muuten!
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #6 : 13.01.2006 10:27:44 »

No näinhän se on hyvä tulkita ja jos nyt oikeen haluaa pohtia vaikkapa ihan vitsinä heittää, että missä tökkii "vanhoilla" ja "kypsillä" sieluilla, kun "opetukset" eivät millään tahdo mennä perille ja täällä vielä roikutaan ...  ja väännellään kaksinapaisuuden eroja ja syvyyksiä ja kiistellään onko korkeampi Itse läsnä vai ei ja kuka sitä kuuntelee jne, kovin vaikeaa näyttää olevan tämä muistaminen   Grin Grin
tallennettu
pläkki
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 13.01.2006 11:00:00 »

heheh, niinpä! Ja kun on vielä vähän laiskahko, mukavuudenhaluinen, silti kova kohkaamaan ja jousimies, niin ei tästä ihan heti pois sujahdetakkaan   Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 13.01.2006 11:07:53 »

Heippa Linn!

Se Michaelin käsikirja on aika tekninen ja sellainen testikirja, siinä olet ihan oikeassa. Raskaaksihan sellainen teoriateksti käy lukea, mutta toisaalta oli hauska tutkiskella itseään vielä lisää näiden eri esimerkkien avulla ja katsella sieltä, mikä osuisi itseensä parhaiten.

Minua jäi lähinnä kaivamaan se, millä tasolla mahdan olla. Juttelimme asiasta erittäin hyvän ystäväni kanssa ja hiukan haparoiden tulimme siihen tulokseen, että olisin vanhan sieluniän tasolla kuusi (tämä elämä on yleensä hyvin kiireistä. Henkinen tie on tärkeä ja kuutostason vanhukset ovat taipuvaisia opettamaan asioita, mutta mieluiten vain muutamalle henkilölle). Ystäväni itse nimittäin on aivan selvästi kuutostason vanha sielu, siitä ei ole pienintä epäilystäkään  Grin Meillä on hyvin paljon samoja oppiläksyjä tässä elämässä, hiukan samanlaiset ihme elämänkuviot (pompitaan paikasta toiseen henkisen oman virran mukana "ohhoh!"-meiningillä ja päädytään ties minne ja aina on kiire *nauraa*) ja olemme monesti sanoneet toisillemme, ettemme "tiedä ketään toista joka olisi niin täydellisesti samalla aaltopituudella henkisen kehityksen kanssa kuin sinä, rakas ystäväni." Noihin seikkoihin nojaten päädyimme kuutostasoon, joskin olen asiasta vielä epävarma..   Tongue

Muuten kaikki päällyslehdet muistaakseni yhtä tai kahta lukuunottamatta olivat innostavia, joka yllätti itseni täysin. Minulla on voimakkaana päällä myös Itsensä aliarvioinnin päällyslehti, mutta se on kuulemma aika normaalia vanhuksille (lohduttavaa, mutta eihän se silti kivaa ole...)

Roolini on esittäjä ja kuulun entiteettiin numero 5 (tähän viittasi suuri taipumukseni tiedotus ja viestintäpuolelle. Yleensä 5 tason entiteetin jäsenistä tulee toimittajia tai vastaavia tiedostusalan työntekijöitä, jollainen itsekin tällä hetkellä olen. Tarkoituksena on opiskella itseni journalistiksi, se on kutsumukseni). Minussa on myös Palvelijan ja Tutkijan heijasteroolia, olen kova pohtimaan ja analysoimaan joitain pieniäkin seikkoja, eteenkin jos sillä on jotain tekemistä rakkaan piirustusharrastukseni, psykologian tai historian suhteen  Wink

Teoriaahan siinä kirjasessa oli aivan tuhottomasti, joten en kuollaksenikaan muista asioista näin teoreettisesti yhtään tämän enempää. Tutkijan heijasteroolini tosin nautti suuresti tästä itsensä analysoimisesta moisen teoriaopuksen kanssa ^_^
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 13.01.2006 11:21:08 »

Terve Linn,

minäkin luin ensimmäisenä nimenomaan tuon Viestejä Michaelilta -kirjan, ja sehän se koko opetusten tukipilari onkin.

Oman roolin ja päällyslehtien päättely ei ole välttämättä kauhean yksinkertaista, mutta huolellisesti kuvaukset tutkimalla pääsee varmasti melko pitkälle. Itselleni olivat helppoja vain sieluniän ja perusominaisuuden määrittäminen. Näissä opetuksissahan kullakin sieluniällä on tavallaan oma mottonsa, iskulauseensa ja vanhan sielun "Tee sinä mitä sinä haluat, minä teen mitä minä haluan", kuuluu vakiolausahduksiin. Tai "Tee mitä haluat, kunhat et vahingoita ketään". Minun on myös hyvin helppo tuntea yhteyttä kaikkeen ja kaikkiin. Olen kyllä tutkinut kaikkien sielunikien kuvaukset huolellisesti ja kypsänkin sieluniän ominaisuuksia kyllä löytyy, mutta vanhan huomattavasti enemmän. Kypsän sieluniän ominaisuuksia löytyvän lähinnä sen takia, että tunne-elämäni oli jossain vaiheessa melko jumiutunut (kasvatuksen tulosta) ja siinä on sitten saanut opetella rakentavia tapoja olla tunnetasolla yhteyksissä muihin ihmisiin. Tämä koskee lähinnä parisuhdetta, muut ihmissuhteet ovat sellaisia rentoja, eivät kuitenkaan suunnattoman tiiviitä. Kypsän sieluniän ominaisuuksia voi löytyä myös sen takia, että on ihan fyysisesti kypsän aikuisen iässä, eikä tässä vaiheessa vielä jouda/pysty eläkkeelle jäämään.

Tyypillisesti olen juuri sellainen laiska katti, joka ei tee mitään ellei ole pakko. Sitten kun alan tekemään, tekeminen sujuu yleensä helposti ja tehokkaasti. Tehokas olen sen takia, että pääsisi taas äkkiä laiskottelemaan.  Wink En kuuluu mihinkään puolueeseen, järjestöön enkä julista mitään uskontoa ainoana oikeana. Silti olen hyvin metafyysinen tyyppi ja jaksan päivästä toiseen pohtia kaikkeuden olemusta ja elämän salaisuuksia. Tätä olen harrastanut niin kauan kuin muistan. Oikeastaan työnikin liittyy elämän salaisuuksien tutkimiseen.

Neljäs sisäinen monadihan on minulta jo ohitse ja se oli mitä suurimmassa määrin juuri sydänchakran (tai tunnekeskuksen) avautumista, sisäisen olemuksen esiintuloa ja perusominaisuuden rapautumista. Perusominaisuus oli selkeä ylpeys, joka liukui välillä itsensä aliarviointiin. Sielunikä oli helpohko määrittää, koska tartuin Michaelin Viesteihin vasta kun tämän monadin pahin vaihe oli ohitse. Tasoa en halua lähteä määrittämään, tämä vaatisi intensiivisiä lisätutkimuksia.

Rooleista samaistun eniten Tutkijaan, mutta heiluritekniikalla saan tulokseksi Hallitsijan. Päämääränä mitä ilmeisimmin Hyväksyntä, vaikka myös Kasvua epäilen. Toimintatapa lienee Voima, kuten sinulla ja asenne realistinen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mirjam
Vieras
« Vastaus #10 : 13.01.2006 11:38:57 »

Sillä nyt on sekin mahdollista, että tekee koko kierron eli Sielusta Jumaluudeksi tämän YHDEN ihmiselämän aikana ja siitä tuomme juuri esimerkin!  Smiley

Sitä en itse vain ole oikein voinut 'käsittää/hyväksyä' ajatuksena, etteikö se olisi aina ollut mahdollista......  idiot2
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 13.01.2006 11:44:59 »

En kyllä itse kokenut Michaelin Viestejä mitenkään vanhentuneeksi tai aikansa eläneeksi, kun ko. kirjaan muutama vuosi sitten tartuin. Luin vielä pari viikkoa sitten alkuperäisen transkription -70 -luvulta ja hyvin tuoreelta se tuntui vielä tänäkin päivänä.

Jos sallitte, niin näistä asioista on hauska keskustella. Sopii ihmisille, jotka ihan aikansa kuluksi tutkivat ja testailevat erilaisia teorioita ja niiden toimivuutta käytännössä. Kyllä minä olen kokenut, että näistä on jotain hyödyllistä jäänyt käteenkin.
tallennettu

www.horoskooppi.com
Mirjam
Vieras
« Vastaus #12 : 13.01.2006 11:53:41 »

Sitä ei todellakaan vielä KUKAAN ihminen ole tehnyt tätä ennen, koska se ei ollut mahdollista sen kollektiomme "likaisuuden" tähden eli vastahan se nyt on puhdistettu, jotta sen Jumaluutemmekin näemme.
Mutta egommehan kyllä on ollut jumalana vaikka kuinka monta kertaa ja sehän on kyllä nähty tästä maailmankin menosta vai näyttääkö tämä sinusta täydellisen Luojamme teoilta, joka on se puhdas Rakkaus?  :Smiley

Olen itse ainakin kuullut ja lukenut symbolisia tarinoita tästä eheytymisen tapahtumasta monen ihmisen kohdalla...
He saattavat tuntua mielen ymmärryksen kautta olleen muuta kuin ihmisiä, mutta ihmisiä he ovat olleet, siinä missä kuka muukin.
Ehkä enemmän kokonaisia ihmisiä alunperin, mutta ihmisiä kuitenkin.

Kyllä nämä ovat ns.'Luojamme' tekoja, joka on se puhdas Rakkaus.
Ei ole kuin se yksi, näin symbolisesti ilmaisten. Ei ole kahta.
Vain oman itsen eheäksi kokemisen kautta, voi nähdä sen symboliikan taa.

Mutta en tässä nyt keskustele asiasta sen enempää tästä aiheesta, vaan annan tilaa niille, jotka haluavat keskustella näistä Michaelin 'jutuista'.
 smitten
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 13.01.2006 14:54:47 »

Kiitos AthaMaarit ja Lilli,

En tunne teitä, mutta viestienne perusteella olisin itsekin veikannut teitä vanhoiksi sieluiksi. Moni muukin itse päättelemänne asia vaikuttaa loogiselta myös kirjoitustyylinne perusteella.

Käsikirjassahan korostetaan, että monesti toiset osaavat määritellä päällyslehdet jne. itseä paremmin - mutta sillä varmasti tarkoitetaan läheisiä ihmisiä "off-line".  Smiley

Jännää Lilli, että meillä on paljon yhteistä paitsi syntymäkartoilla, myös päällyslehdissä (ainakin ylpeys, voima ja realistinen asenne).  Smiley

Palaan asiaan viimeistään, kunhan olen lukenut kirjan loppuun!

Linn

Ps. Nöyrä toiveeni on, että ketjussa pysyttäisiin aiheessa, eli Michael-opetuksissa..  Kiss
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 13.01.2006 15:48:48 »

Hei Linn,

olen samaa mieltä siitä, että toisen ihmisen päällyslehdet voi nähdä paremmin kuin ko. henkilö itse. Kaikki näistä eivät ole kuitenkaan helppoja, ihminen pitää tuntea aika hyvin, ennen kuin lähtee päämääriä yms. luettelemaan. Ensimmäisenähän tavallisesti törmää tuohon perusominaisuuteen. Vaikka muuten pitäisi Michaelin opetuksia hölynpölynä, niin kyllä se perusominaisuus on juuri se, mikä näyttää kukoistavan niin itsessä kuin muissa. Näistähän on ihan oma kirjansakin, "Kesytä lohikäärmeesi". Oma Ylpeys oli klassinen oppikirjaesimerkki. Ylpeyden kukistamiseen tarvittiin totaalisen nöyryyttävä kokemus.

Mitä tuohon voiman toimintatapaan tulee, niin se tuli oikeastaan kunnolla esiin vasta 32-vuotiaana. Erikoisesti se oli kytköksissä lapsuuden sietämättömään herkkyyteen, joka sitten muutti muotonsa tuossa iässä voimaksi. En ole edes varma, liittyykö tämä kokemani voima toimintatapaan, vai onko se tyypillinen sisimmän olemuksen rooliin kuuluva ominaisuus. Voimaa käytän säästeliäästi, mutta tarpeen vaatiessa saan melko massiiviset energiat liikkeelle ja isotkin pyörät pyörimään alta aikayksikön.

Astrologisesti tämä sama asia on muuten kiteytetty  aurinko aspect_squ pluto uranus -kuviooni. Jonkinlainen muutoskatalysaattorina -ja voimana toimiminen on ihan sisäänrakennettu juttu.

Realismi näkyy lähinnä siten, että osaan katsoa kolikon molemmat puolet ja suhtaudun maailman menoon melko neutraalisti. Tämä asenne ei ole välttämättä täysin pysyvä, muihinkin tunnun liukuvan melko helposti.

Epäilen muuten vahvasti, että miehelläni on tuo Torjunnan päämäärä. Se ei ole todellakaan päämääristä helpoimmasta päästä, koska se voi tehdä ihmisestä melko v-mäisen. Itse siinä yritän Hyväksyntäni kanssa tulla toimeen hänen kanssaan ja sietää hänen omituisuuksiaan, mutta vaikeaa se on välillä. Hänellä on takanaan lukuisia parin vuoden mittaisia suhteita, ja hänelle on äärimmäisen tärkeää se, kuka jättää ja kuka tuli jätetyksi. Hän on tietysti omasta mielestään aina se lemppaaja, mutta esim. minun kanssani hän on tahallisesti pyrkinyt provosoimaan minua niin, että minä hylkäisin hänet. Torjunta näkyy tietysti monessa muussakin asiassa, mm. "Mikään ei kelpaa"-ilmiönä ja ihmisten kritisointina, mikä saa välillä pöyristyttävät mittasuhteet. Onneksi tätä ei ihan joka päivä tapahdu, promilleja pitää olla veressä jonkin verran ennen kuin myrkkysuoni alkaa herralla pulputtamaan.  buck2

Hallitseva perusominaisuus hänellä on kärsimättömyys, minkä kanssa ei myöskään ole kovin helppo elää. Meillä on myös jossain määrin tuollainen Oppilas-Opettaja -asetelma, mies pitää minua opettajana, vaikka itse on fyysisesti lähes 10 vuotta itseäni vanhempi. No, en voi sille mitään, että hän yksinkertaisesti tuntuu minua nuoremmalta ja tuo asetelma on syntynyt jotenkin automaattisesti.

Minulla on ollut jonkin verran vaikeuksia omien päällyslehtien tunnistamisessa, koska tuntuu, että tunnistaa itsensä melkein kaikista!
tallennettu

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: