Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuolleet ja elävät sukulaiset  (Luettu 10085 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
DonnaGloria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 16.04.2008 18:45:21 »

Huoh, en jaksaisi kirjoittaa, mutta ihan pakko "avautua" jos joku tietää mitä nämä merkitsevät.

Ensimmäinen pelottavauni

Oli raskaana kun näin tämän unen. Poika on nyt yksivuotias. Siitä on aikaa.
Unessa olin minun äidin puolen isomummon ja isopapan vanhassa rintamamiestalossa. (he ovat kuolleet kun olin pieni) Ulkona oli kauhea myrsky. Unessa paikalla olivat myös mieheni ja isosiskoni. Pappa ja mummo itkivät ja mekin itkimme. He antoivat minulle vauvan, joka oli kangaskäärössä. Itkimme kaikki siis onnesta.
  Tämä uni jäin vaivaamaan... Voiko se tarkoittaa, että mummo tai pappa on syntynyt minun lapsekseni?

Toinen uni

Olin äitini ja lapseni kanssa äidin isän äidin entisessa rivitaloasunnossa. Oli kirpeä keväinen aamuyö. Unessa oli niin pimeää että valot jotka olivat päällä kävivät inhottavasti silmiini. (kun näin unen mummu oli vielä elossa) Olohuoneessa oli suuri massiivinen musta kirjahylly joka oli täynä "Osanotto suruun " kortteja. Asuntoa oli tyhjennetty jo aika paljon. Ymmärsin unessa, että olen jäämässä poikani kanssa sinne asumaan kahdestaan. Ajastus ahdisti kauheasti ja pelotti. Katsoin keittiön pienestä ikkunasta ulos ja näin äidin äidin äidin kaukana pitkä valkoinen aavemmainen puku päällään. Hän leijui. Kylmät vääreet kulkivat minussa. Äitini katsoi sen suuren kirjahyllyn laatikkoon. Hän löysi pienenpeltipurkin, jossa oli multaa ja joku kasvi alkamassa kasvamaan.
Äiti säikähti ja pelästyi. Hän sanoi " Olen tiennyt tämän koko ajan!!" Hän oli hyvin vihainen. Peltipurkista oli selvinnyt että hänen ilkeä siskonsa ja hänen aidin siskonsa olivat tehneet jotakin todella kamalaa ja inhottavaa hänen ja perheemme selän takana.Uni loppui siihen.

Kolmas uni

Minun äidin puolen mummo ja pappa (ovat elossa) olivat raahanneet jostakin vamhan kirjoituspöydän. Aikoivat maalata sen. He eivät saaneet ylälokeroa auki. Jotenkin se aukesi. Se oli täynä valokuvia ja kirjeitä. Kirjeet ju kuvat koskivat jotakin nais sukulaista joka oli elänyt 1900 tai 1800-luvulla. Pappa meni aivan sekaisin ja hullun kiilto loisti hänen silmissään. Nainen oli kirjoittanut, että oli säästänyt viimeiset rahansa uuteen punaiseen suuren pataan. Hän oli hyvin onnellinen.

Kauheita unia! Ainakin mun näkemänä.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 16.04.2008 20:32:42 »

Jokin viesti menneisyydestä kolkuttelee nyt kovasti kahdessa viimeisessä unessa. Onko suvussa oikeasti jotain menneiden kärhämää, joka vaikuttaisi edelleen?
Unen viestit, jotka ovat menneisyydestäsi, voivat koskea myös sinua Itseäsi - jokin asia menneisyydessäsi palaa vielä pintaan,eikä sillä välttämättä tarvitse olla mitään tekemistä sukulaistesi kanssa, joita näet unissasi. Usein nimittäin muut henkilöt unissa kuvaavat enemmänkin meidän itsemme eri puolia kuin juuri henkilöitä itseään. Onko jonkinlainen soppa tulilla, johon jokainen haluisi upottaa lusikkansa periaatteella "kyllä minä vaan tiedän miten pitäisi toimia tässä tilanteessa"....?

Myrskyuni on kaikesta huolimatta hyvä. Vaikea sanoa mihin se ihan tarkalleen on viitannut juuri tuolloin, kun olet unen nähnyt, sillä unet ovat kytköksissä aina senhetkiseen elämäntilanteeseemme. Myrsky repii mutta samalla se puhdistaa ja ilmeisesti Itsesi ulkopuolella on ollut myrskyä. Miten muut suhtautuivat raskauteesi, olet kuitenkin vielä nuori? Sisällä Itsessäsi (talo on aina minuus, Itse) kuitenkin ollaan onnellisia lapsen syntymästä ja henkitasollakin ollaan siitä iloisia, kun kuolleet isovanhemmat tulevat myös katsomaan lapsen syntymää! Hyvä uni siis!
tallennettu
DonnaGloria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 16.04.2008 22:00:46 »

Hei

Kiitos ihanista tulkinnoistasi!

Minun äitini ja hänen isänsä välit katkesivat n 10 vuotta sitten. Minun pappani oli äitini työnantaja. Äiti oli puuttunut raskaana olevan naisen työtehtäviin jotka olivat hänen tilassaan liian raskaita. Äiti oli sanonut, että sinun ei tarvitse niitä tehdä. kylmä jääräpää pappa oli sanonut että sinä et minun alaisiani komenna. Siitä tuli sitten iso riita ja äiti oli ottanut lopputilin ja sanonut tervemenoa!

Välit äitini vanhempiin ovat meidän lasten osalta hankalat. He ovat ns snobeja. Suosivat ihmisiä jotka ovat heidän kaltaisiaan. Äidin siskon perhe on heille tärkeämpi. Aina he ovat äidin/meidän perhettä vähätelleet.

Nyt sitten mummo on mennyt antamaan äidin rakkaan pianon (jota on mummolassa pidetty) äidin siskolle. Tämä sisko on itse harrastanut pienenä kilpatanssia (ei pianon soittoa). Äidin sisko sanoi että se on "lainassa" ja mummo että "mitä nyt yhdest vanhasta pianosta, jos sinulle on niin tärkeää, voin kyllä maksaa sinulle. Saat uuden pianon". Kun me lapset olimme pieniä emme saaneet koskea mummolassa säilytettyihin äidin siskon tanssiasuihin, "koska ne ovat sitten hänen lapsilleen.." Asiaa on hankala selittää. Kuitekin nämä sukulaiset ovat erittäin kylmiä raha-ahneita.

Äidin mummoon meillä ja äidillä oli lämpimät välit. Hänen lapsensa (eli äitini äiti) halveksi häntä pahasti. "Sehän on nyt sellainen hurahtanut nainen..." Vain siksi koska isomummo luki Minä olen-lehteä, näki enneunia, katsoi korteista!

Raskauteeni en osannut itse oikein suhtautua. Muut olivat siitä onnellisia. Salasimme asiaa viimeiseen asti mummolta yms, koska he olisivat kyllä esittäneet halveksivan kantansa asiaan.

"Suku on pahin"  laugh

tallennettu
DonnaGloria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 21.04.2008 13:21:17 »

Lisäys vielä uni, jonka olin unohtanut. Siinä piileskelin oudossa talossa. Näin oven raosta kirkkomaalle. Siellä oli hautajaiset. Selvästi oli kesä. Minun anoppini oli arkun juurella. Hänellä oli yllään todella punainen ns trenssitakki. Muita henkilöitä en tuntenut. Yhtäkkiä salama iski arkkuun. Unessa ajattelin, että vainaja rakasti anoppiani niin paljon... Siksi salama. Minun ja hänen välit ovat katkenneet parivuotta sitten. Hänellä on paha alko-ongelma.

Hän anoppini on itse nähnyt usein unta hautajaisista. Pappi huutaa kovaan ääneen "Maasta sinä olet tullut, maaksi sinun on tuleva!" Ja heittää multaa arkulle. Häntä kuulemman ahdistaa kyseinen uni.

Toinen hänen näkemänsä uni. Heidän kotipihaansa ajaa musta hautajaisauto. Autossa ovat hänen kuolleet vanhempansa. He sanovat "-- tule meidän kanssamme taivaaseen, sinun on täällä huono-olla..." Voin kuvitella kuinka ahdistavalta tuollainen uni tuntuu... Tell me more...?  Huh

tallennettu
Ninalii
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 24.05.2008 15:58:13 »

Tämä uni toistuu ja toistuu, ympäristö on aina erilainen, mutta se merkitys on sama... Mitäköhän se tarkoittaisi?

Minä ja isoisäni oltiin erittäin läheisiä, ja hän oli erittäin tärkeä ihminen mulle. Kasvoin ilman isää, ja suvussa kun on naisia pulloillaan, hän oli mulle myös isähahmo. Me oltiin melkeinpä sielunkumppaneita, ja samalla tietysti mulla on epärealistinen, kullattu kuva hänestä. Hän kuoli 14 vuotta sitten kun olin 14.

Kuitenkin, näen ajoittain unia hänestä missä hän on mun ja perheen kanssa, mutta kukaan muu ei saa huomata että hän on "elävä".Joka kerta kun joku muu tulee huoneeseen, hän leikkii kuollutta. Tämä siis toistuu erilaisissa ympäristöissä ja paikoissa, mutta pääasia on se, ettei kukaan muu saa nähdä että hän on elossa. Unet ovat joteenkin ahdistavia, vaikka olenkin iloinen kun saan tavata häntä. Mistä tämä ihan kertoo? Ihana ihminen, mutta harvemmin näin "positiivisia" unia hänestä.

Kuitenkin kerran muistan että näin ihanan unen, missä tavattiin pienessä huoneessa "elämän ja kuoleman" välissä. Se oli lämmin,ihana uni, minkä jälkeen jäi tosi rauhallinen olo moneksi päiväksi. Mun isoäidin äiti oli myös siellä tapaamassa minua, hän oli myös kuollut. Isoisä vaan yritti estää häntä puhumasta mun kanssa... Tämä on melkein ainoa hyvä uni mitä olen nähnyt isoisästä, mikä ihmeyttää, koska hän ja minä oltiin niin läheisiä.

Olisin kiitollinen kaikista tulkinnoista  Smiley
tallennettu
mire
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 24.05.2008 19:32:33 »

Hei!
Tätä unta en ole enää nähnyt pitkään aikaa, mutta se toistui aina uudelleen ja uudelleen. Ympäristö vaihtui, millon tulivuoresta, marketinpihoille, paikkoja oli monia, mutta aina unessa esiintyi kuollut mummoni, joka oli minulle pienenä hurjan tärkeä ihminen. Ihailun kohde ja todella rakas!
Hän vieraili unissani, mutta ei koskaan puhunut mitään, hän saattoi ainoastaan hymyillä ja näytti aina niin lempeältä ja lämpimältä. Unissa aina kummastelin, että miten mummu voi olla täällä ja innoissani yritin puhuttaa, mutta koskaan hän ei sanonut mitään. Saattaa olla että yhden kerran hän sanoi jotain, mutta harmikseni en enää muista. Äitini kertoi, että on nähnyt samanlaisia unia, joissa mummu ei puhu vaikka on läsnä.  Smiley

Hirveä ikävä on mummia ja joskus minulla on pieni tunne siitä että hän on samassa tilassa ja hymyilee ja on niin onnellinen elämäntilanteestani. Tulee aina hyvä olo!  smitten
tallennettu

-Hyvät ajatukset ovat pieniä enkeleitä, lähetä niitä.-
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: