Tämä uni toistuu ja toistuu, ympäristö on aina erilainen, mutta se merkitys on sama... Mitäköhän se tarkoittaisi?
Minä ja isoisäni oltiin erittäin läheisiä, ja hän oli erittäin tärkeä ihminen mulle. Kasvoin ilman isää, ja suvussa kun on naisia pulloillaan, hän oli mulle myös isähahmo. Me oltiin melkeinpä sielunkumppaneita, ja samalla tietysti mulla on epärealistinen, kullattu kuva hänestä. Hän kuoli 14 vuotta sitten kun olin 14.
Kuitenkin, näen ajoittain unia hänestä missä hän on mun ja perheen kanssa, mutta kukaan muu ei saa huomata että hän on "elävä".Joka kerta kun joku muu tulee huoneeseen, hän leikkii kuollutta. Tämä siis toistuu erilaisissa ympäristöissä ja paikoissa, mutta pääasia on se, ettei kukaan muu saa nähdä että hän on elossa. Unet ovat joteenkin ahdistavia, vaikka olenkin iloinen kun saan tavata häntä. Mistä tämä ihan kertoo? Ihana ihminen, mutta harvemmin näin "positiivisia" unia hänestä.
Kuitenkin kerran muistan että näin ihanan unen, missä tavattiin pienessä huoneessa "elämän ja kuoleman" välissä. Se oli lämmin,ihana uni, minkä jälkeen jäi tosi rauhallinen olo moneksi päiväksi. Mun isoäidin äiti oli myös siellä tapaamassa minua, hän oli myös kuollut. Isoisä vaan yritti estää häntä puhumasta mun kanssa... Tämä on melkein ainoa hyvä uni mitä olen nähnyt isoisästä, mikä ihmeyttää, koska hän ja minä oltiin niin läheisiä.
Olisin kiitollinen kaikista tulkinnoista