Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noususolmu & Laskusolmu  (Luettu 18310 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« : 13.01.2006 12:16:42 »

Mitä tarkoittaa noususolmu ja laskusolmu? Mulla on noususolmu kauriissa ja sen oon jo tajunnut mutta miten toi laskusolmu ravussa sit vaikuttaa? Shocked
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 13.01.2006 17:12:37 »

Eikös se niin ollut että  kuunsolmu kertoo siitä mistä sinun pitäisi oppia ja se toinen siitä mitä olet jo oppinut ja mitä olet jo kokenut. Ehkä joku osaa selittää sen paremmin  Smiley
tallennettu
Värikkö
Vieras
« Vastaus #2 : 14.01.2006 14:45:49 »

Minä olen oppinut sekä kokenut solmut niin, että laskusolmun heikkouksista pitäisi irrottautua ja kehittyä ilmaisemaan noususolmun merkin hyviä ja kauniita ominaisuuksia.
Siten esim noususolmu  kauris voisi tulkita niin, että ao henkilön tulisi lopettaa rapumainen ruikuttelu ja oppia esim Kauriin määrätietoisuus ja kuten itselläni vapautua Skorpionin kuohahtelusta ja löytää Härän rauhaan ja tyyneyteen - aah!  smitten
 Odotan kiinnostuneena muita tulkintoja
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #3 : 18.01.2006 22:31:49 »

Kiitos! Smiley nyt sekin asia on ymmärretty... smitten
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.01.2006 15:58:56 »

miten tulkitsisitte kuunsolmut  :askendentti:akselilla
noususolmu yhtymässä nousumerkkiin
että jokainen päivä on karman sovittamista niinkö
entä jos suhteen kartalla kuunsolmu yhtyy kuuhun vertexsillä
tosi karmallinen pakonomainen suhde joka syntyi pluton ollessa oppositiossa venukseen
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 30.03.2006 16:30:13 »

Kertokaapas mikä merkitys tällä kuunsolmulla nyt sitten on parisuhteessa. Mulla ja avokilla kun on molemmilla se Kauriissa  idiot2    ??
Onks se hyvä asia että samat merkit  Huh

crazy2     -Oinas73-
tallennettu
m
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 30.03.2006 18:37:29 »

Solmut siirtyy kohtuullisen hitaasti joten saman ikäisillä ne on helposti samassa merkissä. Voi kai se siinä mielessä olla hyvä, että voi saada ja antaa tukea kun samansuuntaisiin päämääriin pitäis päästä, mutta onhan se aika henkilökohtaista, missä asioissa ne kehitettävät piirteet ym. ilmenee. Ja huonesijainti vaikuttaa myös. Jos parisuhteen tai muiden ihmissuhteiden kannalta haluaa solmujuttuja tutkiskella, niin kannattaa katsoa henk.koht. planeettojen aspektit, etenkin yhtymät, toisen solmuihin.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2006 11:19:21 »

Lisäksi tuli solmuista mieleen, että uusimmassa AstroLogoksessa oli Sue Tompkinsin kirjoittama juttu (suomeksi käännettynä), jonka lopussa Tompkins korostaa ottamaan tulkinnassa aina huomioon myös solmujen merkkihallitsijat. Tärkeämpi juttu vielä kuin huoneasema, hänen mielestään.

Samaisessa jutussa mainittiin, että solmujen asiat ovat nimenomaan sisäisiä asioita, eli kyse niissä on henkilön omasta kasvusta ja oivalluksista. Siksi solmuja voi joskus olla hankala tulkita tai selittää niiden kautta tulleita oivalluksia toiselle.

En ollut itsekään aiemmin oikeastaan tajunnut laajentaa solmujen tulkintaa hallitsijaplaneettoihin asti ja jäinkin pähkäilemään asiaa omassa kartassani. Minulla nimittäin on yläsolmu Jousimiehessä joten hallitsija on Jupiter - se on väljässä yhtymässä aurinkooni. Alasolmu taas on Kaksosissa ja sen hallitsija on Merkurius - se on yhtymässä kuuhuni! Ehkä tämä siirtymä alasolmusta yläsolmuun näkyy esimerkiksi juuri siinä, että olen jo nuorena pyrkinyt irtautumaan kotoa ja tutuista pienistä ympyröistä (kuu) toteuttamaan itseäni (aurinko) matkustelemalla ja opiskelemalla kaukana kotipaikkakunnasta. Solmujen osoittama suunta on siis minun kohdallani hyvin "itsekeskeistä" tai omaan persoonaan ja tahtoon liittyvää, koska hallitsijat ovat yhtymässä kartan persoonan ja tunne-elämän kuvaajiin. Sekä aurinko ja kuu sijaitsevat lisäksi ykköshuoneessa. Symboliikaltaankin ne sopivat hyvin solmujen kanssa yhteen, kuvaahan kuu menneisyyttä ja aurinko tulevaisuutta. Smiley

Löydättekö te muut uusia oivalluksia omiin solmuihinne liittyen, kun otatte merkkihallitsijat mukaan?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
helinä
Vieras
« Vastaus #8 : 31.03.2006 16:25:59 »

Moi - mulla kartallani toistuu koko ajan tarve tai suuntaus kohti enemmän "itsekkyyttä" / "itsenäisyyttä" ....
Tai sanokaa nyt mitä tuo Uranus voisi kauneimmin olla??
Sinänsä outo/hassu  aurinko  rapu :lle. Cheesy

kuunsolmu on  vesimies :ssä ja  uranus on sen hallitsija.
 uranus on huoneessa 1 ja  aspect_squ  aurinko :n.
 aurinko on jotenkin muutenkin heikoilla koko kartassa vaikka näkyvästi huoneessa 10 ( aspect_squ chiron huone 7).
Jotenkin tämä "itsekkyys" ei siis ole pakosti tarpeellinen  aurinko maallisen maineen merkityksessä vaan jossain muussa...
Laskusolmu  leijona -merkissä - omalla tavalla korostaa sitä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2006 16:32:24 kirjoittanut helinä » tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #9 : 31.03.2006 17:23:55 »

Ohoh. Noususolmu  vesimies, hallitsija Uranus, huonesijainti 10. (yhtymässä MC:hen ja Marsiin). Laskusolmu siis luonnollisestikin  leijona, hallitsija Aurinko. Solmujen hallitsijat yhtymässä huoneessa 5..! Mitä tästä nyt kehittelisi..? Pyrkimys tasapainoon? Painotus vielä alasolmun teemoissa kun alasolmun hallitsija on "omassa huoneessaan"? ...Elämässäni on kyllä ollut enemmän noita alasolmu-Leijonan teemoja, myös ammatillisesti... Suunta saattaa muuttua väkisinkin enemmän Vesimies-alueelle!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 31.03.2006 22:42:24 »

kuunsolmu leijona huone 8  aspect_con kuu joka on  aspect_opp saturnus eli silloin alasolmu on  aspect_con  saturnus
huoneessa 2
leijona loikoilee auringossa..
näitten kaikkien plutomaisten luopumisten ja tuhkasta ylös uudelleen nousujen
myötä olen muokannut uudelleen kuutani eli tunne-elämääni,herkkää sieluani,
joka on pääsemässä irti saturnuksen ja alasolmun syyllistävistä velvollisuuksista
kanssaihmisiä kohtaan ja on kasvamassa omaksi valovoimaiseksi itsekseen,
tulla siksi mikä pohjimmiltaan on,ottaa oman aurinkonsa energiat haltuun,
käyttää niitä,oppia rakastamaan itseään,uskaltaa olla esillä,
hyväksyä ettei se ole itsekästä,sillä leijonan lämmöstä riittää muillekin,
vesimieshän on leijonan vastamerkkinä aina jotenkin leijonan karisman varjossa,
saturnus on ollut tiukkana vartijana vieressä,eikä itse  aurinko :n ollessa 12
huoneessa ole tosiaankaan helppo päästä irti itsensä uhraamisesta..
että kuppia alassuin täällä foorumilla ollaan kumoamassa...
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #11 : 02.04.2006 18:02:20 »

Hei Pallaskissa  Smiley
Heittelimme tuolla toisella keskutelu ketjussa "veikkausta", että vertex voisi kertoa jotain näistä kuunsolmuista.
Kuten sanottu - ei mitään vahvaa asiantuntija kerrontaa, vaan yks mielenkiintoinen heitto...
Sopisiko sun Vertex merkki tai huone tähän kuunsolmu arvotukseen?  Shocked
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #12 : 02.04.2006 20:34:31 »

Lainaus käyttäjältä: helinä
Hei Pallaskissa  Smiley
Heittelimme tuolla toisella keskutelu ketjussa "veikkausta", että vertex voisi kertoa jotain näistä kuunsolmuista.
Kuten sanottu - ei mitään vahvaa asiantuntija kerrontaa, vaan yks mielenkiintoinen heitto...
Sopisiko sun Vertex merkki tai huone tähän kuunsolmu arvotukseen?  Shocked

Ei Vertexin merkki, eikä huone, mutta kylläkin sen hallitsija Pluto ( vertex siis Skorpionissa) nivoutuu solmuasetelmaani, onhan Pluto yhtymässä alasolmu- leijona hallitsijaan Aurinkoon... Hm. Tätä täytyy nyt vähän pyöritellä!  idiot2 Huh
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #13 : 03.04.2006 09:22:48 »

Niin, Vertex...minullahan se on Neitsyessä, eli senkin hallitsija on Merkurius. Sijainti seiskassa, seiskahuone alkaa Ravusta eli siinä taas päädytään kuuhun. Kuu-Merkurius -yhtymäni siis siellä "kummittelee" taas yllättäen, ja Kaksos-kuisista kumppaneista elämässäni olen tainnut kertoakin jo muutamaankin otteeseen... :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 06.04.2006 13:48:40 »

Mielenkiintoinen pointti, Ajatus!  Kiss

Minulla alasolmun hallitsija Mars sijaitsee kolmannessa huoneessa yhtymässä Merkkariin. Yläsolmun hallitsija Venus on taas viidennessä huoneessa.

Pitää miettiä myöhemmin, mitä tämä voisi merkitä. Onko mielestänne muilla aspekteille kuin yhtymillä suurta merkitystä? Entä hallitsijan merkkisijainnilla (joka tapauksessani hieman kumoaisi ko. juttua, kun yläsolmun hallitsija on samassa merkissä kuin alasolmu)?

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: