Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vetovoiman salat!  (Luettu 28992 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« : 05.05.2008 19:26:45 »

Tässäpä, kun vertailin omaani ja ukon karttaa, jäin miettimään, että mitkä tekijät ovat ne suurimmat vetovoiman synnyttäjät kartalla.

Ihan alusta alkaen, kun tutustuin nykyiseeni, välillämme oli niin voimakas vetovoima, ettei sitä osannut mitenkään sanoin selittää.. Ja koska mies hakeutui aina vaan ja uudelleen seuraani, niin kai tuo vetovoima oli sitten ihan molemminpuolista. Vaikka tutustuessani nykyiseeni olin vielä edellisessä suhteessa, sitä aina vaan hakeutui kaikissa mahdollisissa tilanteissa ja tapahtumissa ko. miekkosen seuraan ja me vaan juttelimme, kaikesta mahdollisesta, tuntikausia.. Tuntui vaan siltä, että on kohdannut jonkun kaltaisensa, joku joka täydentää mua. Ja sitten, kun edellisessä suhteessa tuli ero ja kipein paranemisaika oli ohitse, teki tämä mies siirron - ja itseasiassa tänään tuli tasan puoli vuotta täyteen smitten  Ja sitä vetovoiman määrää, huhhuh, sitä ei edelleenkään voi selittää millään maailman termeillä!

Tässä karttoja tarkastellessa löytyi ainakin  pluto aspect_con aurinko - tuo on varmaankin hyvin sitova ja syvä aspekti. Lisäksi löytyy ihan asteentarkka  mars aspect_tri mars - tuo varmaan selittää semmoisen "eläimellisen" vetovoiman näin groteskisti sanottuna. Ja onhan meillä aurinko venus toisiaan sekstiloivissa merkeissä, vaikkeivat aspekteja keskenään muodostakaan (meikä siis tupla- jousimies ko. merkeissä ja mies tupla- vaaka ). Lisäksi löytyy  aurinko  aspect_con uranus - molemmat olemme tietyllä tapaa ehkä "outolintuja" arvojemme ja elämänkatsomuksemme ansiosta, mutta arvot tuntuvat hyvin passaavan yhteen Smiley  Sekä hyvin asteentarkka kuu aspect_tri uranus - liittyen edelliseen, ymmärtämystä toisen "erilaisuutta" kohtaan löytyy. Vielä kolmion rajojen sisäpuolelle mahtui  askendentti aspect_tri askendentti - tosin en osaa sanoa, miten tuo vaikuttaa vetovoimaan..

Tosiaan etsiskelen niitä kaikkein vetovoimaisimpia aspekteja/merkkejä/huonesijainteja, jotka vetävät ihmisiä toisen luokse vaikka mistä maailman kolkasta. Onko kenellekään muulle sattunut näin ja mitä kartalta löytyy?

Sekä synastriasta että kompositiokartalta löytyi  aurinko aspect_con saturnus - eli painostava, mutta toisaalta hyvin yhteensitova aspekti.

Kompositiokartta näyttäisi aika vakuuttavalta, löytyihän sieltä mm.  aurinko aspect_con kuuaurinko aspect_con venuskuu aspect_con venus , sekä kompositio-  aurinkokuu ja  venus 7. huoneessa..

Nojoo, laittelin tähän vielä miekkosen ja oman syntymäkarttani tillitettäväksi, enjoy!
« Viimeksi muokattu: 07.05.2008 12:32:46 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #1 : 05.05.2008 19:43:51 »

Ainiin, löytyipäs vielä karttoja selaillessa (en jaksanut pistää uutta pätkää ennestään pitkään viestiin, joten siksi uusi), että meillä on tosissaan vielä myös hyvin tarkka  kuu aspect_opp kuu - hieman kinkkinen toisaalta, kun toisen tunne-elämä jää välillä hiukan mysteeriksi ja reagointi eri tilanteissa on ihan päinvastaista kuin toisella.. Vaatii varmaan vaan sitä tiedostamista, niin sillä ehkä selviää.. Mutta  kuu aspect_opp kuu voisin olettaa logiikalla kylmä + kuuma = kemiaa! Eli varmaan yksi vetovoiman aspekteista..

Olettaisin, että tuo  kuu aspect_opp kuu on helpompi kuin  kuu aspect_squ kuu , vaikka haastavia molemmat - exän kanssa nimittäin oli  kuu aspect_squ kuu ja se oli kyllä sellaista tappelua, kun kuumapäinen ja vähintäänkin egoisti  kuu leijona ja vielä jääräpäisempi kuu harka ottavat yhteen..

Nojoo, takaisin alkuperäiseen, lopetetaan turhat pöpinät.. :Smiley crazy2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.2008 13:58:37 »

Tosiaan etsiskelen niitä kaikkein vetovoimaisimpia aspekteja/merkkejä/huonesijainteja, jotka vetävät ihmisiä toisen luokse vaikka mistä maailman kolkasta. Onko kenellekään muulle sattunut näin ja mitä kartalta löytyy?

Näitä stooreja on aina mielenkiintoista lukea, joten kiitos tästä ja odotellaan muitakin mielenkiinnolla. Smiley

Avopuolisoni ja minun synastriakartalta ei löydy sen suurempia "kipinäaspekteja", mutta sen sijaan harmoniaa senkin edestä: aurinko aspect_tri aurinko, venus aspect_tri venus, mars aspect_tri mars ja vielä merkurius aspect_tri merkurius. smiley6600 Kuten arvata saattaa, riitelemme hyvin harvoin - toista on hankala syyttää asioista, joissa on itse aivan samanlainen. Tongue Kuumme eivät ihan ole kolmioaspektissa, mutta kuitenkin "elementtikolmiossa", eli ilman merkeissä molemmilla. Olemme siis keskenämme melkoisen samantyyppisiä ja olen joskus todennutkin, että jos olisin mies, olisin jotakuinkin kuin hän.

Pysyvyyttä ja pitkäaikaista suhdetta ilmentävät Saturnuksen kontaktit: hänen saturnus  aspect_sex minun kuu ja aspect_con minun venus, minun saturnus taas aspect_tri hänen aurinko. Solmukontaktien on sanottu viittaavan "kohtalonomaisuuteen" ja niitäkin meiltä löytyy pari. Jupiterit meillä on tarkkaan vastakkain, joten siinä ollaan akselin eri päissä - samoin haasteita joskus tuo nousumerkkien erilaisuus (minä askendentti kauris, hän askendentti leijona Grin).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.05.2008 15:05:46 »

cafeastrology.com -sivustolla on eräs synastriaa koskeva artikkeli, jossa kaikki aspektit on pisteytetty +4--4. Voimakkainta romanttista yhteensopivuutta kuvastaa pistemäärä +4, huonointa tai hälyttävintä -4.

Artikkelin mukaan voimakkainta "liimaa" synastriassa on:

aurinko aspect_con DC
 aurinko  aspect_con tai aspect_opp  vertex
 aurinko aspect_con kuunsolmu
 aurinko aspect_con< aspect_squ aspect_opp  aurinko/ kuu-keskipiste
 aurinko 7. huoneessa
kuu aspect_con DC
 kuu aspect_con tai  aspect_opp  vertex
 kuu aspect_con kuunsolmu
 kuu aspect_con< aspect_squ aspect_opp  aurinko/ kuu -keskipiste
 askendentti aspect_con kuunsolmu

Tässä pisteytyksessä korostetaan näemmä nimenomaisesti kohtalonomaisia suhteita, kun Vertex ja Kuunsolmut ovat näin tärkeässä asemassa. Perinteinen Aurinko-Kuu -aspekti saa "vain" +3 pistettä (neliönä -3) ja askendenttien oppositio +2 pojoa.

-4 pistettä saavat seuraavat aspektit:

kuu aspect_squ saturnus
 merkurius aspect_squ merkurius
 venus aspect_squ saturnus
 mars aspect_squ aspect_opp saturnus

Vaikka Saturnus näyttää äkikseltään tässä huonolta, niin sen helpot aspektit lasketaan kuitenkin jopa +3:n arvoisiksi.

Deskendentin hallitsijaplaneettaa ei ollut kyseisessä artikkelissa mainittu, mutta hyvin usein sen käytännössä näkee olevan tärkeässä asemassa ihmissuhteissa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2008 15:13:57 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 06.05.2008 16:47:24 »

Kun tarkistin tuossa omia menneiden parisuhteiden synastriaa ja luonnollisestikin myös nykyistä, niin itsellä ainakin Musta Kuu Lilith on ollut todella usein paraatipaikalla karttavertailussa: esim. Lilith yhtymä Aurinko, Lilith yhtymä AC, Lilith yhtymä DC, Lilith yhtymä tai oppositio Kuu. Näissä suhteissa on ollut sitä kohtalonomaisuuden tuntua negatiivisessa mielessä.

Suurten rakkauksien kohdalla on ollut tarkahko tai jopa asteentarkka Aurinko-Kuu tai Kuu-Kuu -aspekti. Suurista rakkauksista suurimmalla on myös ollut yläsolmu minun askendentillani. Tässä tapauksessa hänen Aurinkonsa oli tarkassa neliössä minun Kuulleni, joka ilmeisesti sitten kaatoikin koko jutun. Klassiset Venus-Mars -aspektit ovat olleet minulla harvinaisia. Yksi oppositio kuitenkin löytyy - suhde kesti 7 vuotta.

Deskendentin hallitsija on osunut minulla kumppanin askendentille tai deskendentille varsin usein. Tämä tarkoittaa sitä, että vedän puoleeni AC-Vaakoja ja AC-Oinaankin kanssa on tullut seurusteltua pitkän aikaa. Mars on minulla Vaa´assa, joten tämänkin pitäisi selittää vetoa AC-Vaaka -miehiin.

Nykyinen miesystävä, jonka kanssa on pysytty alusta lähtien tapailulinjalla, on Aurinko-Kauris, Kuu-Vesimies ja AC-Vaaka. Kun oma deskendentti on Kauriin merkissä, niin aika ihanteellinen merkki on periaatteessa kyseessä meikäläiselle. Itsehän olen Au-Kaksonen, Kuu-Härkä ja AC-Rapu.

Tärkeimmät ja tarkimmat aspektit (omat planeetat ensin, sitten partnerin):

aurinko aspect_con Lilith
 aurinko aspect_tri askendentti
 kuu aspect_squ kuu
 kuu aspect_tri aurinko
 kuu aspect_tri saturnus
 saturnus aspect_squ aurinko
DC aspect_con  aurinko / kuu -keskipiste
 saturnus (DC:n hallitsija) aspect_con DC
 mars aspect_con askendentti
 kuu aspect_opp neptunus
 askendentti aspect_con MC
 venus aspect_sex kuunsolmu
 kuunsolmu aspect_tri pluto
 venus aspect_tri venus

Eli paljon on tarkkoja aspekteja, jotka pitänevätkin meitä yhdessä, vaikka harmonisesta ja helposta suhteesta ei voi puhua.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2008 16:51:30 kirjoittanut Lilli » tallennettu

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.05.2008 20:09:43 »

Juu, deskendentin hallitsija on tärkeä. Katsoin mm. eilen erästä synastriakarttaa, jonka osapuolet ovat seurustelleet jonkin aikaa 15 vuotta sitten, mutta sittemmin suhde on muuttunut hyväksi ystävyydeksi.

Kumpainenkin on AC-Skorpioni ja vitoshuoneet ovat molemmilla pullollaan kamaa. Luovia, musikaalisia ja lastenhoidon parissa työskenteleviä ihmisiä, suhde taisi alkaa työpaikalta.

Kummallakin on siis deskendentin hallitsijana Venus, joka naiselta löytyy Oinaasta ja mieheltä Kaloista. Kuinka ollakaan, miehen Oinas-Aurinko on yhtymässä naisen Venukseen ja miehen Kala-Venus yhtymässä naisen Kala-Aurinkoon. Muita voimakkaita yhteenliittäviä aspekteja en synastriasta keksinyt, lähinnä samankaltaiset kiinnostuksen kohteet ovat pitäneet heidät läheisinä myrskyisän suhteensa jälkeenkin.

Aika erikoista on, että minulla ja kyseisellä miehellä on synastriassa niin vahvat perinteiset romanttiset kuviot, että meidän pitäisi olla varmaankin naimisissa, mutta oikeasti suhtaudun kyseiseen herraan hyvin sisarellisesti. Ei siis kerrassa minkäänlaisia eroottisia fiboja ainakaan minun puoleltani.
tallennettu

www.horoskooppi.com
mirka222
Vieras
« Vastaus #6 : 06.05.2008 20:47:56 »

Hmm...Oon vielä lapsen kengissä näissä astrologiahommissa, mutta mitä huomasin Exän ja mun kartalta niin:

Minä  kuu harka Exä  aurinko harka
Minä  venus harka Exä:  venus oinas
Lisäksi mulla nousu  kuunsolmu  harka

Mulla jousimiestä 4. huoneessa, Exällä  kuu jousimies->voiskohan liittyä jotenkin yhteen?

Ollaan TOSI erilaisia, mutta 5 vuotta eleltiin yhdessä..Hassua, vaikka ero käsillä, ollaan siltikin hyvissä puheväleissä ja tunnen syvää ystävyyttä hänen kanssaan..Ihan kuin oltas tunnettu jostain kauempaa jo, mutta fyysisessä maailmassa kiinnostuksen kohteet ja luonteet niin erilaisia, että hyvää parivaljakkoa ei meistä kyllä saa ...

Juu, kävimpäs astro.comissa kattoon niin meillä oli:

Moon 6th house
Moon Conjunct Jupiter   
Moon Opposition Ascendant   
Moon Square Saturn   
Moon Trine Pluto   
Moon Sextile Venus   

Sun in the 9th house
Sun Conjunct Venus   
Sun Opposition Pluto   
Sun Trine Ascendant   
Sun Trine Neptune   
Sun Sextile Jupiter   

Venus in the 9th house
Sun Conjunct Venus   
Venus Opposition Pluto   
Venus Trine Ascendant   
Venus Trine Neptune   
Venus Trine Uranus   
Moon Sextile Venus   
Venus Sextile Jupiter   

« Viimeksi muokattu: 06.05.2008 21:03:37 kirjoittanut N222 » tallennettu
sahame
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 06.05.2008 21:55:43 »

Neuvokaapa vasta-alkajaa, että miten noita karttoja oikein verrataan keskenään? Tai tarkoitan, että mistä näkee ne yhtymät ja oppositiot jne. Osaan toki omaa ja kumppanin karttaa suunnilleen tulkita, mutta en osaa vertailla niitä toisiinsa nähden. Itseäkin kovasti kiinnostaa tuo vetovoima homma. Miten ihmeessä sitä joidenkin kanssa on, niin ettei meinaa nahoissa pysyä ja miksi silloin se arkielämä ei välttämättä onnistu. Ja sitten kun se onnistuu ja suhteessa tasa-vertaisuutta, kaveruutta, kumppanuutta, niin sitten se vetovoima "kipinä" on hukkateillä? Tai voiko olla joku, jossa on kumpaakin? Toivottavasti!
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #8 : 07.05.2008 07:47:31 »

Neuvokaapa vasta-alkajaa, että miten noita karttoja oikein verrataan keskenään? Tai tarkoitan, että mistä näkee ne yhtymät ja oppositiot jne.

Hyvä sahame kun tulit kysyneeksi, piti nimittäin lisätä yhdet ohjeet tuohon omaan viestiini, mutta unohtuivat!

Synastriakartan saa kätevästi Astro.comin karttapalvelusta, jos on sinne tallentanut oman ja puolisonsa kartan. Extended Chart Selectionissa vain valitaan Methods-kohdasta Synastry Chart. Kartan yläpuolella näkyy kaksi linkkiä, joista alemmassa lukee "View the additional tables (pdf)". Sitä klikkaamalla saa näkyviin taulukon, jonka alaosasta löytyy aspektivertailu näiden kahden kartan kesken (Aspects between both). Kannattaa tutkailla erityisesti aspektit, joissa orbi eli taulukon asteluku on mahdollisimman pieni.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 07.05.2008 09:18:06 »

Kannattaako tällaisia lähteä tulkitsemaan jos jonkun syntymäaika heittää esim puoli tuntia johonkin suuntaan? Muutenkin vähän väsy analyyseihin..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 07.05.2008 21:28:01 »

Neuvokaapa vasta-alkajaa, että miten noita karttoja oikein verrataan keskenään? Tai tarkoitan, että mistä näkee ne yhtymät ja oppositiot jne. Osaan toki omaa ja kumppanin karttaa suunnilleen tulkita, mutta en osaa vertailla niitä toisiinsa nähden. Itseäkin kovasti kiinnostaa tuo vetovoima homma. Miten ihmeessä sitä joidenkin kanssa on, niin ettei meinaa nahoissa pysyä ja miksi silloin se arkielämä ei välttämättä onnistu. Ja sitten kun se onnistuu ja suhteessa tasa-vertaisuutta, kaveruutta, kumppanuutta, niin sitten se vetovoima "kipinä" on hukkateillä? Tai voiko olla joku, jossa on kumpaakin? Toivottavasti!

Jos vähän kyynisesti ajattelee, niin evoluutio lienee karsinut
melko tarkkaan pois geenejään levittelemästä sellaiset
yksilöt, joilla nahoissaanpysymättömyysvaihe jää "päälle",
koska "Luonto" lienee tarkoittanut sen vain lähinnä jälkeläisten
syntymisen varmistamissynksteemiksi. Hyvä huolehtiminen
jälkeläisistä edellyttänee, ettei olla turhan pitkään missään
hormoni- ja neurotransmitterihuumassa, joka voisi osoittautua jopa kohtalokkaaksi avuttomille omien geenien ajallisen eteenpäinviemisen varmistaville "pakkauksille".
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #11 : 07.05.2008 22:03:56 »

Jospa jatkan kyynisellä linjalla niin kun perjantai tai lauantai iltana kävelee kaupungilla tai on vappuna töissä jossain missä on ihmisiä niin katsoo vain ympärilleen niin kyllä karisee usko evoluutioteoriaan.  Angry

Muoks: niin mun mielestä se ei koskaan edes oo ollu kauheen hyvä teoria.

Krhm, mutta siis aiheeseen palatakseni niin onko kukaan katsonut kompositiokarttoja parisuhteelle tai sitten perheenjäsenten tai ystävien kanssa? Mielestäni näistä suhdekartoista on valaisevaa apua myös muissa ihmissuhteissa kuin parisuhteissa, koska väistämättä sitä joutuu kaikenlaisiin suhteisiin... tai suhteettomuuksiin... tässä elämässä...
 crazy2

Ihan tiedoksi... mikä tahansa planeetta minkä tahansa ihmissuhteen kompositiokartan 6.huoneessa on TODELLA epäedullinen sijainti...
« Viimeksi muokattu: 07.05.2008 22:24:22 kirjoittanut Lizzy » tallennettu
noname
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 07.05.2008 22:29:41 »

Ihan tiedoksi... mikä tahansa planeetta minkä tahansa ihmissuhteen kompositiokartan 6.huoneessa on TODELLA epäedullinen sijainti...

no voihan peijooni, miksi ei kukaan kertonut tätä minulle 13 vuotta sitten... Huh mutta, tulipa sitten sekin suhde koettua, jossa kompositiokartan 6. huone oli ladattu täyteen planeettoja ja yhdessä oltiin 12 vuotta seuraamuksilla eli geenejä uusissa pikkupaketeissa vanhempiaan onneksi parempina versioina  Wink
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #13 : 07.05.2008 22:44:31 »

Mun taas olis pitäny ottaa toi huomioon yli 25 vuotta sitten kun valitsin vanhempiani. Nimittäin mun ja äidin kompositiokartalla on aurinko ja venus ainakin 6.huoneessa... Hyvin rakastava suhde...  idiot2 Lähinnä sitä kokee olevansa jonkinlainen riippa, jos on pitänyt pitää huolta kaiken tärkeämmän ohella.

Sorry nyt, mutta ei oikeesti kauheen hyvä tyttären ja äidin suhteen sijainti.

Onko kukaan muu uskaltautunut katsomaan perheensä kompositiokarttoja?
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #14 : 08.05.2008 07:38:15 »

Jaa, mulla ja exällä on näköjään  kuu 6.huoneessa...Suurin syy miksi päätin erota, oli ns. äiti-poika suhde..Olin vastuussa IHAN kaikesta, hoidin häntä kuin pikku poikaa tiedostamattani kunnes tuli stoppi ja melkoinen burn out, kun piti huolehtia opiskeluista, töistä sekä siitä muistaako exäni herätä aamulla töihin, syödä tai soittaa sovittuihin paikkoihin..Suhdettamme en voi jatkaa ennen kuin oppii huolehtimaan itsestään police
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: