Sivuja: [1] 2 3 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalachakra  (Luettu 107470 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« : 08.05.2008 11:48:42 »

Nythan leviaa paljonkin maailmalla uusi "uskonlahko"-joka ei kuulu oikeastaan mihinkaan uskontoon-ja kuuluu kaikille, jotka haluavat ymmartaa itseaan ja muita
Tassa on kysymys myos periaatteista johon liittyy korkea moraali ja
Kala=concept of time(aikapyora)
Chakta=cycles of the planets(planeettojen kiertokulut) ja ennen kaikkea Solar and Lunal days
On olemassa linkkeja, jos joku on kiinnostunt:
Kalachakra-wikipedia the free encylobedia
Introduchon to the Kalachakra tantra
Kun kirjoittaa sanan Kalachakra Google'lle, ilmestyy muutama linkki

Toivon vierailioita
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 08.05.2008 18:55:28 »

Hm...menenpä katsomaan!

Enkä usko että tuo on ainoa. Tulee varmasti uusia.

Ja tulee vielä fundamentalistien nousukin, uskoisin. He eivät vain vielä tajua...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 08.05.2008 19:05:34 »

Enpäs siitä oikein tämän päivän juttua löytänyt, mutta katselin vain nyt suomalaisia sivuja. Onko siis Dalai Lama tässä mukana? Ainakin se liittyy vanhaan buddhalaiseen näkemykseen. Liitän tämän tähän mukaan:

Dzyanin kirja
Wikipedia
Loikkaa: valikkoon, hakuun

Dzyanin kirja on väitetty ikivanha tiibetiläinen runomuotoon (stanza) kirjoitettu kirja, joka käsittelee mm. ihmiskunnan syntyä ja muinaisia tapahtumia. Teosofian perustajan Helena Blavatskyn mukaan Dzyanin kirja kuuluu maailman vanhimpiin käsikirjoituksiin, ja se on kirjoitettu vihittyjen pyhällä kielellä. Kirja toimii perustana Blavatskyn Salaiselle Opille, joka on yksi Teosofisen liikkeen tärkeimpiä teoksia. Blavatskyn mukaan Dzyanin kahteentoista runoon sisältyy useita satoja säkeitä. Salaisen Opin toisen osan alussa hän toistaa niistä 49.

Dzyanin kirjan olemassaolosta ei ole muuta todistusaineistoa kuin Blavatskyn väitteet. Viimeaikaisissa tutkimuksissa on kuitenkin löydetty yhtäläisyyksiä buddhalaisen 'Kalachakra Tantra'- teoksen ja Dzyanin kirjan välillä (Reigle 1999). Myös H.P.Lovecraft on viitannut Dzyanin kirjan säkeisiin kuvitteellisissa teoksissaan.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #3 : 08.05.2008 21:16:52 »


Ei itse HH DALEI lAMA vaan-Vain kolmas tassa Lama jarjestyksessa ja han opettaa minua ja  mina jatkossa opetan muita-eli miten ettei loytynyt kun  Googelille kirjoittaa edella olevat sanat oitaisi nakya, mina ainakin sain sen sielta
Kakachakra from wikipedia, the free encyclopedia

sisaltaa 10 sivua aika yleistietoa

Siis periaatteessa myos Dalei Lama pitaa naita, mutta nyt hanella on niin kiire
poliittisien syiden kanssa, etta ei kerkia
Minusta tama on maailman kaunein uskonto






tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 08.05.2008 21:50:00 »

Hyvä!

Googletan englanniksi!  Wink Ehkä nämä asiat tulevat vähän hitaasti Suomeen...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 09.05.2008 09:11:21 »

Olen onnellinen, etta asia kiinnostaa sinua ja lahetan lyhyita patkia asiasta paremmalla ajalla, tassahan ei ole tarkoitus muuttaa kenenkaan uskontoa tai uskomuksia-vaan antaa uutta ymmartamysta tahan maailmaan-juurichakran kehittamista-joka antaa meille naita"valoituksia"-johon myoskin liitetaan meidan entinen karma(ihmiskunnan karma) ja mksi tapahtuu-niinkuin tapahtuu-esimerkiksi Burma(joka liitetaan 1230-1250 luvuilla olleisiin sotiin-kaikelle on vastaus)sehan liittyy shamanismiin ja luonnon voimat jarjestavat naita katastroofeja ja planeetat
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 09.05.2008 12:01:41 »

Mielenkiintoista...  :Smiley Tämä kuvalinkki ei nyt varsinaisesti liity tähän, mutta tuli vain mieleen tuosta kala sanasta  Grin ja siitä että monenlaista vanhaa tietoutta ja viisautta nousee näinä päivinä uudessa muodossa esille....  Wink

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Ichthus.svg/180px-Ichthus.svg.png
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #7 : 09.05.2008 14:50:01 »

http://www.kalachakradc.org/home.htm
 Smiley

Lainaus
For those who are not Buddhists, or who do not wish to take the empowerment at this time, the initiation can be taken as a blessing.  If you are taking the Kalachakra as a blessing, there will be no commitments or vows.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2008 14:52:02 kirjoittanut Ippuska » tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.05.2008 15:04:21 »

Olen onnellinen, etta asia kiinnostaa sinua ja lahetan lyhyita patkia asiasta paremmalla ajalla, tassahan ei ole tarkoitus muuttaa kenenkaan uskontoa tai uskomuksia-vaan antaa uutta ymmartamysta tahan maailmaan-juurichakran kehittamista-joka antaa meille naita"valoituksia"-johon myoskin liitetaan meidan entinen karma(ihmiskunnan karma) ja mksi tapahtuu-niinkuin tapahtuu-esimerkiksi Burma(joka liitetaan 1230-1250 luvuilla olleisiin sotiin-kaikelle on vastaus)sehan liittyy shamanismiin ja luonnon voimat jarjestavat naita katastroofeja ja planeetat

Tottakai olen. Jos ajattelen nuoruuttani ja sitä kuinka yksin olin ajatusteni kanssa, niin joskus tuntuu todella johdatukselta, että olen saanut rauhassa kypsyä yksin itsekseni ja sitten ovat tulleet ihmiset minua laajentumaan. Turvallinen järjestys mielestäni!

Mutta todella luonto-äiti nyt varmaan auttaa burmalaisia, sillä uskon, että siellä paljastuu jotain kamalaa vielä. On aina syy, jos 'lukitaan ovia eristäydytään'. Jotakin on omantunnon takana!

Siis se että nyt burmalaisia koetellaan näin, voi olla heille myös jokin tie vapauteen kansana!

Juurichakran voima uupuu monelta kansakunnalta vielä. Tai voima on siellä, mutta ei virtaa. Ihmettelenkin miten suomalaisilla se on säilynyt aina niin avoimena!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 09.05.2008 22:04:01 »

Tassa on ippulskan lauseesta vastaus

How could Christians, Muslims and Buddhists all accept that ?
 So please send this answer to your friends in Finland and say that being Buddhist or not is not important to Warriors of Kalachakra because they only look at truth and the numbers that have added up for crime and sin. Kalachakra is the terrible voice of the dead, of the killed at Baghdad. And one can see this already this is not accepted by the Kalachakra followers in India or the world, I'm the sole one to do this study. There are many fake Kalacharka followers and I believe that Alex Berzin's work is not conclusive at all or that he accepts the mistakes he has made because he is too involved in power and having influecne in Dharamsala. He is position-oriented I think."

Tassa ensimmainen vastaus Tiibettilaiselta Lamalta

ja Esmiraldalle tuli vastaus

No the poems of Dzyan are Theosophy, which is a group of people that were in India in the 19th century.

Their guru was a Russian lady called Blavatsky.

The beginning of Kalachakra does not come from that.

Kalachakra was written mostly in it's larger form in the 14th century, and it is to be revealed at this time.

ps:lahetin taman e-mailin jonka sain tanaan-koska se on hyvin ajankohtaista Burman ja muiden asioiden kanssa-jotka ovat nyt tapahtumassa ja lahetan taman historiallisen kertomuksen-kun loydan jostain posteistani ja siihen juuri liittyvat nama luonnon mullistukset-kaaokset ja Laman tulehtunut vastaus jonka tarkoitus ei ole henkilokohtainen-vaan ymmartaminen luonnon katastroofeihin-ja siihen liittyvat Bagdadin massamurhat 1250 luvulla ja shamaanit(mongolit-jotka olivat hyvia kristittyja kun tappelivat kristyttyjen kanssa ja myohemmin heita syytettiin villeiksi shamaaneiksi) ja heilla oli kostovoima tuleville sukupolville luonnonvoimien haltioina jne...
« Viimeksi muokattu: 09.05.2008 22:18:25 kirjoittanut diamond » tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #10 : 09.05.2008 22:24:03 »

Minusta tama on maailman kaunein uskonto

Olen samaa mieltä.
En itse kuulu minkään uskonnon piiriin, mutta budhalaisuus vastaa lähinnä sitä mitä uskonnolta arvostan
-sallii muut uskonnot
-sallii jokaiselle vapauden harjoittaa niin kuin parhaaksi kokee
-pidättäytyy aina väkivallasta
-kehottaa rakastamaan ja kunnioittamaan KAIKKEA.
-antaa anteeksi kaikille.
 smitten
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #11 : 09.05.2008 23:58:45 »

; Wylie: dus-kyi 'khor-lo) is a bahuvrihi term used in Tantric Buddhism that means "time-wheel" or "time-cycles". It refers both to a Tantric deity (Tib. yidam) of Vajrayana Buddhism and to the philosophies and meditation practices contained within the Kalachakra Tantra and its many commentaries. The Kalachakra Tantra is more properly called the Kalachakra Laghutantra, and is said to be an abridged form of an original text, the Kalachakra Mulatantra which is no longer extant. Some Buddhist masters assert that Kalachakra is the most advanced form of Vajrayana practice; it certainly is one of the most complex systems within tantric Buddhism.

The Kalachakra tradition revolves around the concept of time (kāla) and cycles (chakra): from the cycles of the planets, to the cycles of human breathing, it teaches the practice of working with the most subtle energies within one's body on the path to enlightenment.

The Kalachakra deity represents a Buddha and thus omniscience. Since Kalachakra is time and everything is under the influence of time, Kalachakra knows all. Whereas Kalachakri or Kalichakra, his spiritual consort and complement, is aware of everything that is timeless, untimebound or out of the realm of time. In Yab-yum, they are temporality and atemporality conjoined. Similarly, the wheel is without beginning or end.[1]
Contents
[hide]

    1 The Kalachakra Tantra
    2 Initiation
   3 Astrology
          o 3.1 History and Origin
          o 3.2 Spread to Tibet
     4 Kalachakra practice today in the Tibetan Buddhist schools
          o 4.1 Gelugpa
          o 4.2 Kagyu
          o 4.3 Nyingma
          o 4.4 Sakya
          o 4.5 Jonang
          o 4.6 Dalai Lama
     5 Controversy
     6 Footnotes
     7 References
    8 External links
    9 See also
 The Kalachakra Tantra

The Kalachakra Tantra is divided into five chapters[2], the first two of which are considered the “ground Kalachakra.” The first chapter deals with what is called the “outer Kalachakra”—the physical world– and in particular the calculation system for the Kalachakra calendar, the birth and death of universes, our solar system and the workings of the elements or Mahabhuta.

The second chapter deals with the “inner Kalachakra,” and concerns processes of human gestation and birth, the classification of the functions within the human body and experience, and the vajra-kaya—the expression of human physical existence in terms of channels, winds, drops and so forth. Human experience is described as consisting of four mind states: waking, dream, deep sleep, and a fourth state which is sexual orgasm. The potentials (drops) which give rise to these states are described, together with the processes that flow from them.

The last three chapters describe the “other" or "alternative Kalachakra,” and deal with the path and fruition. The third chapter deals with the preparation for the meditation practices of the system: the initiations of Kalachakra. The fourth chapter explains the actual meditation practices themselves, both the meditation on the mandala and its deities in the generation stage practices, and the perfection or completion stage practices of the Six Yogas. The fifth and final chapter describes the state of enlightenment (fruition) that results from the practice.

 Initiation
Monks attending the January 2003 Kalachakra initiation in Bodhgaya, India.
Monks attending the January 2003 Kalachakra initiation in Bodhgaya, India.

The Kalachakra initiations empower the disciple to practice the Kalachakra tantra in the service of attaining Buddhahood. There are two main sets of initiations in Kalachakra, eleven in all. The first of these two sets concerns preparation for the generation stage meditations of Kalachakra. The second concerns preparation for the completion stage meditations known as the Six Yogas of Kalachakra. Attendees who don’t intend to carry out the practice are generally only given the lower seven initiations.
[edit] Astrology

The phrase "as it is outside, so it is within the body" is often found in the Kalachakra tantra to emphasize the similarities and correspondence between human beings and the cosmos; this concept is the basis for Kalachakra astrology, but also for more profound connections and interdependence as taught in the Kalachakra literature.

In Tibet, the Kalachakra astrological system is one of the main building blocks in the composition of Tibetan astrological calendars. The astrology in the Kalachakra is not unlike the Western system, in that it employs complicated (and surprisingly accurate) astronomical calculations to determine, for example, the exact location of the planets.
Kalachakra Deity with Consort
Kalachakra Deity with Consort

[edit] History and Origin
Rigdan Tagpa or Manjushrí Kírti, King of Shambhala
Rigdan Tagpa or Manjushrí Kírti, King of Shambhala

According to the Kalachakra Tantra, King Suchandra (Tib. Dawa Sangpo) of the Kingdom of Shambhala requested teaching from the Buddha that would allow him to practice the Dharma without renouncing his worldly enjoyments and responsibilities.

In response to his request, the Buddha taught the first Kālachakra root tantra in Dhanyakataka (Palden Drepung in Tibetan)(near present day Amaravati), a small town in Andhra Pradesh in southeastern India, supposedly bilocating (appearing in two places at once) at the same time as he was also delivering the Prajnaparamita sutras at Vulture Peak Mountain in Bihar. Along with King Suchandra, ninety-six minor kings and emissaries from Shambhala were also said to have received the teachings. The Kalachakra thus passed directly to Shambhala, where it was held exclusively for hundreds of years. Later Shambhalian kings, Manjushrikirti and Pundarika, are said to have condensed and simplified the teachings into the "Sri Kalachakra" or "Laghutantra" and its main commentary the "Vimalaprabha", which remain extant today as the heart of the Kalachakra literature.

Rigdan Tagpa or Manjushrí Kírti is said to have been born in 159 BCE and ruled over Shambhala which had 300,510 followers of the Mlechha (Yavana or "western") religion living in it, some of whom worshiped the sun. He is said to have expelled all the heretics from his dominions but later, after hearing their petitions, allowed them to return. For their benefit, and the benefit of all living beings, he explained the Kalachakra teachings. In 59 BCE he abdicated his throne to his son, Puṇdaŕika, and died soon afterwards, entering the Sambhoga-káya of Buddhahood.[3]

There are presently two main traditions of Kalachakra, the Ra lineage (Tib. Rva-lugs) and the Dro lineage (Tib.'Bro-lugs). Although there were many translations of the Kalachakra texts from Sanskrit into Tibetan, the Ra and Dro translations are considered to be the most reliable (more about the two lineages below). The two lineages offer slightly differing accounts of how the Kalachakra teachings returned to India from Shambhala.

In both traditions, the Kalachakra and its related commentaries (sometimes referred to as the Bodhisattvas Corpus) were returned to India in 966CE by an Indian pandit. In the Ra tradition this figure is known as Chilupa, and in the Dro tradition as Kalachakrapada the Greater. Scholars such as Helmut Hoffman have suggested they are the same person. The first masters of the tradition disguised themselves with pseudonyms, so the Indian oral traditions recorded by the Tibetans contain a mass of contradictions.

Chilupa/Kalachakrapada is said to have set out to receive the Kalachakra teachings in Shambhala, along the journey to which he encountered the Kulika (Shambhala) king Durjaya manifesting as Manjushri, who conferred the Kalachakra initiation on him, based on his pure motivation.

Upon returning to India, Chilupa/Kalachakrapada is said to have defeated in debate Nadapada (Tib. Naropa), the abbot of Nalanda University, a great center of Buddhist thought at that time. Chilupa/Kalachakrapada then initiated Nadapada (who became known as Kalachakrapada the Lesser) into the Kalachakra, and the tradition thereafter in India and Tibet stems from these two. Nadapada established the teachings as legitimate in the eyes of the Nalanda community, and initiated into the Kālachakra such masters as Atisha (who, in turn, initiated the Kālachakra master Pindo Acharya (Tib. Pitopa)).

A Tibetan history, the Pag Sam Jon Zang, as well as architectural evidence, indicates that the Ratnagiri mahavihara in Orissa was an important center for the dissemination of the Kalachakratantra in India.

The Kalachakra tradition, along with all Vajrayana Buddhism, vanished from India in the wake of the Muslim invasions.

 Spread to Tibet

The Dro lineage was established in Tibet by a Kashmiri disciple of Nalandapa named Pandita Somanatha, who traveled to Tibet in 1027 (or 1064CE, depending on the calendar used), and his translator Droton Sherab Drak Lotsawa, from which it takes its name. The Ra lineage was brought to Tibet by another Kashmiri disciple of Nadapada named Samantashri, and translated by Ra Choerab Lotsawa (or Ra Dorje Drakpa).

The Ra lineage became particularly important in the Sakya order of Tibetan Buddhism, where it was held by such prominent masters as Sakya Pandita (1182-1251), Drogon Chogyal Pagpa (1235-1280), Budon Rinchendrup (1290-1364), and Dolpopa Sherab Gyaltsen (1292-1361). The latter two, both of whom also held the Dro lineage, are particularly well known expositors of the Kalachakra in Tibet, the practice of which is said to have greatly informed Dolpopa’s exposition of the Shentong view. A strong emphasis on Kalachakra practice and exposition of the Shentong view were the principal distinguishing characteristics of the Jonang school that traces its roots to Dolpopa.

The teaching of the Kalachakra was further advanced by the great Jonang scholar Taranatha (1575-1634). In the 17th century, the Gelug-led government of Tibet outlawed the Jonang school, closing down or forcibly converting most of its monasteries. The writings of Dolpopa, Taranatha, and other prominent Shentong scholars were banned. Ironically, it was also at this time that the Gelug lineage absorbed much of the Jonang Kalachakra tradition.

Today Kalachakra is practiced by all four Tibetan schools of Buddhism, although it appears most prominently in the Gelug lineage. It is the main tantric practice for the Jonang school, which persists to this day with a small number of monasteries in eastern Tibet. Efforts are under way to have the Jonang tradition be recognized officially as a fifth tradition of Tibetan Buddhism.

[edit] Kalachakra practice today in the Tibetan Buddhist schools

Buton Rinchen had considerable influence on the later development of the Gelug and Sakya traditions of Kalachakra, and Dolpopa on the development of the Jonang tradition on which the Kagyu, Nyingma, and the Tsarpa branch of the Sakya draw. The Kagyu and Nyingma rely heavily on the extensive, Jonang-influenced Kalachakra commentaries of Ju Mipham and Jamgon Kongtrul the Great, both of whom took a strong interest in the tradition. The Tsarpa branch of the Sakya maintain the practice lineage for the six branch yoga of Kalachakra in the Jonang tradition.

It should be noted, however, that there were many other influences and much cross-fertilization between the different traditions, and indeed His Holiness the Dalai Lama has asserted that it is acceptable for those initiated in one Kalachakra tradition to practice in others.

 Gelugpa
The Dalai Lama presiding over the Kalachakra initiation in Bodhgaya in January 2003.
The Dalai Lama presiding over the Kalachakra initiation in Bodhgaya in January 2003.

The Dalai Lamas have had specific interest in the Kālachakra practice, particularly the First, Second, Seventh, Eighth, and the current (Fourteenth) Dalai Lamas. The present Dalai Lama has given thirty Kalachakra initiations all over the world, and is the most prominent Kalachakra lineage holder alive today. Billed as the “Kalachakra for World Peace,” they draw tens of thousands of people. Generally, it is unusual for tantric initiations to be given to large public assemblages, but the Kalachakra has always been an exception. The Dalai Lama, Kalu Rinpoche and others have stated that the public exposition of this tantra is necessary in the current degenerate age. The initiation may be received as a blessing for the majority of those attending, although many attendees do take the commitments and subsequently engage in the practice.

Kalachakra Initiations given by H.H. XIV Dalai Lama

     1. No
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #12 : 10.05.2008 12:27:43 »

Minusta tama on maailman kaunein uskonto

Olen samaa mieltä.
En itse kuulu minkään uskonnon piiriin, mutta budhalaisuus vastaa lähinnä sitä mitä uskonnolta arvostan
-sallii muut uskonnot
-sallii jokaiselle vapauden harjoittaa niin kuin parhaaksi kokee
-pidättäytyy aina väkivallasta
-kehottaa rakastamaan ja kunnioittamaan KAIKKEA.
-antaa anteeksi kaikille.
 smitten
AO  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #13 : 10.05.2008 12:50:41 »

Niimpa Ippuska, mutta olemmeko valmiita myos myontamaan, etta KAIKISSA uskonnoissa on ollut murhia, varkauksia ja muita vaarinkaytoksia, jos on-silloin tiemme on vapaa  smitten
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #14 : 10.05.2008 17:47:54 »

Aivan  smitten
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: [1] 2 3 ... 14
  Tulostusversio  
 
Siirry: