Äänestys
Kysymys: Uskotko jälleensyntymään?  (Äänestys päättynyt: 02.02.2006 15:15:40)
Uskon - 40 (78.4%)
En - 3 (5.9%)
En vielä tiedä - 5 (9.8%)
En ajattele tuollaisia - 3 (5.9%)
Äänestäjiä yhteensä: 37

Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskotko jälleensyntymään?  (Luettu 21888 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #15 : 14.01.2006 18:58:48 »

Jostain syystä ollut itsestäänselvyys jo 9-vuotiaasta saakka :Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #16 : 14.01.2006 22:08:44 »

Uskon ! Ja uskon myös niin,että joko nykyisessä tai jossakin edellisessä elämässäni olen ollut täysi kusipää,koska niin paljon on elämä minua päähän potkinut. Who knows ? buck2
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #17 : 14.01.2006 23:02:10 »

Ozzette, itse oon tullut siihen tulokseen, että mitä tahansa edellisissä elämissä onkaan tapahtunut, niin ne ovat vaan valmistelleet sinua tähän seuraavaan, jossa olet tarpeeksi vahva ottaaksesi kaiken P:n niskaasi ja selviytyä sen alta voittajana!
tallennettu
epi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #18 : 15.01.2006 00:01:48 »

Uskon jälleensyntymään...pikkuveljeni kuolema Cry  jo vauvana sai ajattelemaan asiaa...onhan kaikilla jonkinlainen oikeus valita jatkaako tässä elämässä vai sitten aloittaa seuraavassa.  angel
tallennettu
sini48
Vieras
« Vastaus #19 : 15.01.2006 00:52:51 »

Kun ihmisen ruumis on kuollut, sielut siirtyvät uuteen syntymään.
Toisiaan seuraavien elämien aikana sielu kerää vähä vähältä valmiutta ilmentymään ihmisessä.
Ihminen viettää monta elämää tuntematta sieluaan -sielu on pyrkimys ylempään maailmaan.

Sitä ei pidä sekoittaa "yleviin pyrkimyksiin", joilla yleensä tarkoitetaan luovuutta, runoutta, musiikkia ja taidetta.

Ihminen tuntee sielun ilmentymisen uudenlaisena haluna, kaipuutena, tyhjyytenä jota hän ei osaa täyttää. Siitä hetkestä lähtien etsintä alkaa...

Kun ihminen yhdistää itsensä sieluun eikä fyysiseen ruumiiseen, ruumiin kuolema merkitsee hänelle vaatteiden vaihtoa.
Tässä maailmassa saadut tuntemukset eivät katoa, ja maailma, jossa hän elää, pysyy hänen kanssaan kun hänen ruumiinsa kuolee.
Jokainen, joka elää maan päällä on kykenevä ja pakotettu viemään päätökseen tiensä Luojan suunnitelman mukaisesti.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #20 : 17.01.2006 15:12:46 »

Jälleensyntyminenhän on sitä
kun tietoisesti synnytään johonkin olomuotoon
ja hallitaan se prosessi.
Uudestisyntymässä vain poukkoillaan bardossa
heikkojen tunteiden vallassa ja synnytään jokseenkin
hajaneisten tietojen perusteella...

Riippuu aivan ihmisestä...

Selväähän se on ettei mikään tässä maailmassa tuhodu totaalisesti..

Kiitos Puma! Enpä ole tarkentanut itselleni noita tietoja, mutta tuon mukaan jälleensyntymistä tarkoitan myös sitten jatkokysymyksissäni. Sitten on myös sanonta sielunvaellus. Miten sen selität?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #21 : 17.01.2006 15:19:32 »

Uskon toki. Asia on yhtä arkipäiväinen minulle kuin syöminen ja nukkuminen.

Ilman sitä meitä tuskin olisi.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2006 15:26:04 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Marion
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 254



Profiili
« Vastaus #22 : 17.01.2006 15:22:15 »

Tietysti uskon uudelleen syntymiseen.
tallennettu
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #23 : 17.01.2006 15:30:45 »

Jep!  Wink
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #24 : 17.01.2006 15:40:39 »

Kyllä uskon.

Kiitos Puma! Enpä ole tarkentanut itselleni noita tietoja, mutta tuon mukaan jälleensyntymistä tarkoitan myös sitten jatkokysymyksissäni. Sitten on myös sanonta sielunvaellus. Miten sen selität?
Eikös sielunvaellus tarkoita juuri sitä sielun bardosta toiseen siirtymistä? Eli se on se jälleensyntyminen kun sama sielu taas syntyy eri ruumiiseen. Kuoleman ja syntymän välissä tapahtuva sielunvaellus.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #25 : 17.01.2006 18:44:21 »

Ahaa!

Näyttää hyvältä tulkinnalta!
Siis: Sielunvaellus, kun kuljet edellisen elämän ja tulevan elämän välimaastossa.
Uudestisyntyminen epämääräistä poukkoilua, jossa ei tiedosteta vielä sen tarkoitusta ja päämääriä??

Jälleensyntyminen tietoista pyrkimystä elämästä elämään tarkoitusperäisesti kasvaa ja kehittyä kohti rakkautta.

Huh Onko muita mielipiteitä, tulkintoja, oikaisuja?

Ps. Korjailin, koska tärkeä sana puuttui.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2006 19:30:02 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 17.01.2006 19:20:13 »

Uudestisyntymää harvoin hallitaan.

Jälleensyntymä on sitä kun voit päättä millaiseksi ihmiseksi synnyt,
mieheksi, naiseksi. Rikkaaksi vai köyhäksi. Maanosan, kaupungin jne
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #27 : 01.10.2006 00:08:50 »

Mutta mihin tämä kaikki päättyy? ja minkä takia/mihin tarkoitukseen me keräämme tietoutta ja viisautta läpi elämiemme? Nämä aiheet ovat osa jokapäiväistä elämääni ja melkein itsestäänselvyyksiä, mutta haluaisin kuulla teidän muiden mielipiteitä asiasta. Luulen, että nämä kysymykset ovat alunperinkin olleet ne olennaiset, jotka ovat johdattaneet meidät miettimään elämän monimuotoisuutta ja astrologia on tullut siinä ohessa  :)Ainakin minulla.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 01.10.2006 01:12:01 »

Katsos, vanha topic herätetty eloon.

Ilmatar jatkoi tätä mielenkiintoisella kysymyksellä.

Minulla tuli heti ensimmäiseksi mieleen joki suuren suuri kiertokulku, jokin rata tai alkusysäys, josta jotakin on hajonnut pirstaleiksi ja johon ollaan yhtymässä takaisin.

Miksi se on pitänyt hajota? Uudistuakseenko? Pitääkö nk. jumaluudenkin kasvaa?

¨Luinkohan joskus vai liekö omaa mielikuvitusta, että henki halusi kokea jotakin muuta, jotakin sitä mitä se ei voinut olla, joten luotiin ihminen fyysisine olemuksineen?

Se mikä minun tunteessa on varmaa, on jokin syvä kaipuu jotakin kohden.

tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #29 : 01.10.2006 01:55:22 »

Katsos, toinenkin yökukkuja ( tonttuilija Wink )

Niin kuin meillä kaikilla, olettaisin, ajatukset näistä "vaikeammista" aiheista, heräävät välillä vahvemmin tiettyinä aikoina esiin enemmän. Minullakin on ollut tietty vaihe meneillään, etten ole edes jaksanut ajatella syvemmin ( oli se sitten työt ym. muu arki, mikä pitää meidät täällä maallisessa maailmassa kiinni ja estää välillä pohtimasta enempää ) Nyt on taas annettu merkkejä siitä, että täytyy käydä ns. " pohjamudissa" omissa ajatuksissa, ettei unohda, mikä on tärkeää. Minun kohdalla herääminen on käynnistynyt ensimmäisen kuoleman kokemuksen kautta ( koirani ) ja elämänmuutosten kautta.

Kirjallisuutta en ole vähään aikana lukenut ( tiedän, sitä pitäisi tehdä enemmänkin ) mutta musiikin kautta olen taas löytänyt heräämistä sisimmässäni. Minun on todella vaikea uskoa siihen, että vaellamme elämissä tuhannetta kertaa, sen takia, että pääsemme ns. "nirvanaan" missä olemme vain. Viime aikoina olen todellakin paljon pohtinut sitä, minkä takia keräämme tietoa. Kenelläkään ei taida tästä olla ainoaa oikeaa totuutta  angel
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: