Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voimakas Neptunus  (Luettu 42979 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #15 : 14.05.2008 20:46:28 »

Kiitos, paljon ja hyviä vastauksia tullut tähän.

Ehkä tämä neptunusmaisuus näkyy jokaisella sitten vähän eri tavalla riippuen missä se on kartalla vahvana?

Kuten arvata saattaa niin minulla tuo neptunus on voimakas juuri ihmissuhteissa ja tunne-elämässä.

Olen toisten ihmisten seurassa kuin pesusieni ja minun on pakko välillä saada olla yksin muuten en kestä.  crazy2

neptunuksen kohdalla muuten tärkeää juuri tuo tunteiden ja ajatusten hallinta. Sekä juuri nämä haaveet. Tuli mieleeni, että kenties juuri neptunus ihmiset hyötyvät positiivisesta ajattelusta, koska vetävät joka tapauksessa magneetin lailla puoleensa vaikka mitä niin neptunuksen ikävät vaikutukset voivat vähentyä positiivisella ajattelulla ja keskittymisellä johonkin myönteiseen ja itselle tärkeään päämäärään.

Niin minullahan on  neptunus jousimies  Grin Wink
tallennettu
WishMasteri2003
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27


Mad World


Profiili
« Vastaus #16 : 14.05.2008 21:44:54 »

Minulta löytyy  neptunus aspect_sex askendenttineptunus aspect_squ merkuriusneptunus aspect_opp chironneptunus aspect_con uranus ja Neptunut 2. huoneessa. Aurinkomerkki on kalat niin sekin varmaan tekee jotain.

Pitää tutkiä, että miten nuo vaikuttaa. Ehkä se näkyy parhaiten intuitiona.
tallennettu

Aurinko: Kalat
AC, Pluto: Skorpioni
Kuu,Venus: Härkä
Merkurius: Oinas
Mars: Kaksonen
Jupiter: Leijona
Saturnus: Vesimies
Uranus, Neptunus: Kauris
Maya horoskooppi: Sininen Lunaarinen Käsi
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #17 : 15.05.2008 11:01:56 »

Minulla Neptunus on trooppisesti skorpioonissa huoneessa 5 ja tekee  aspect_tri Merkuriukselle ja Venukselle (jotka ovat Kaloissa) ja  aspect_squ ASC ja  aspect_sex Plutolle ja muita heikompia vaikutuksia asteroideille.Lisäksi MC:ni on Kalat. En tiedä voiko sanoa sen olevan vahva, mutta minun elämässäni Neptunus on vaikuttanut voimakkaasti sillä tavalla, että sisäinen maailmani on aina ollut erittäin elävä ja kaipaan paljonkin omaa rauhaa ja elämäni tärkeimpiin kuuluvia asioita ovat musiikki, taide, lukeminen jne..... Kaikki sisäistä elämää rikastuttavat asiat  :Smiley. Mitä olisi elämä ilman hellyyttä ja rakkautta  Wink ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 15.05.2008 11:43:36 »

Omia havaintojani Neptunikoista ovat positiivisessa mielessä luovuus, taiteellisuus (erityisesti musikaalisuus), hyvä mielikuvitus (neptunikko on haaveilija), kiinnostus tuonpuoleisiin asioihin (yhteistä plutonikkojen kanssa) ja mahdollinen selvänäköisyyskin. Neptunikolta löytyy yleensä empatiaa kaikenlaisia "siipirikkoja" kohtaan, jonka takia ihmissuhteilla on taipumus muodostua jonkinlaisiksi hoivasuhteiksi, vaikkei niitä olisi sellaisiksi tarkoitettukaan.

Mutta näitä negatiivisiakin puolia on havaittu runsain mitoin. Neptunikko reagoi elämän raadollisuuteen aika eri tavoin kuin esim. plutonikko, joka pyrkii taas hallitsemaan kaikkea (ei välttämättä hyvä ominaisuus). Plutonikko on omien havaintojeni mukaan totuudenetsijä, vaikka totuus tekisi kuinka kipeää tahansa. Ainakin "hyvin kypsynyt" plutonikko pääsee elementtiinsä juuri kriisissä, jossa pystyy toimimaan rohkeasti ja jopa kylmän viileästi. Neptunikko harrastaa pakoa todellisuudesta ja juopotteluhan on tavallisin todellisuuspaon muoto. Neptunikko negatiivisessa muodossaan tuntuu olevan aina jotenkin hukassa. Kaikkein lievimmilläänkin tämä todellisuuspako voi näkyä omaan sisäiseen maailmaan tai omiin harrastuksiin uppotumisena.

Eräs ystäväni, joka on Au-Kalat, ja Neptunus tekee neliötä Auringolle, sairastui lapsuudessaan samanaikaisten Neptunus oppositio Kuu - Pluto kolmio Kuu -transiittiensa aikana syömishäiriöön, jota kestikin sitten kymmenen vuotta. Syömishäiriö oli reaktio vanhempien aviokriisiin, jota plutomaisesti yritettiin salailla lapsilta, mutta tottahan lapset sen vaistosivat.

Romanttisissa suhteissa neptunikolla tuntuu olevan taipumusta katsella kumppaniehdokasta vähän liiankin ruusunpunaisten lasien lävitse. Pudotukset todellisuuteen voivat olla joskus melko karuja.  buck2. Neptunikon "rakkauden" kohteena ei välttämättä ole mukava olla, koska kaikesta huomaa, että hän rakastaa vain sitä omassa päässään olevaa satuolentoa, eikä sitä toista ihmistä sellaisena kuin hän on.

Tietysti myös Neptunikon sukulainen Plutonikko projisoi omia kuvitelmiaan toiseen ihmiseen, mutta plutonikon taipumuksena on nähdä se toinen vähän turhankin mustanpuhuvien linssien lävitse.  crazy2.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #19 : 15.05.2008 12:11:09 »

Ai joo, katselin tässä taannoin koko joukon poliitikkojen karttoja, ja huomasin, että monilla heistä on voimakas Neptunus kartoillaan. Näissä tapauksissa kuitenkin myös Uranus, Jupiter ja Saturnus olivat myös vahvasti sijoittuneita kartoilla.

Mutta noin laajassa mielessä neptunikko on sosiaalisesti tiedostava ja voi siksi sopia politiikkaankin. Nikulan havaintojen mukaan Neptunus kuvastaa nimenomaisesti sosialistisia ja kommunistisia aatteita, joissa on aika idealistiset periaatteet, mutta käytäntö on ontunut erinäisissä maissa.

Esim. Fidel Castro = Aurinko yhtymä Neptunus. (Myös nuo edellä mainitut voimakkaat Uranus, Jupiter ja Saturnus ovat löydettävissä).
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #20 : 15.05.2008 12:25:04 »

Nuo oli ihan hyvät huomiot Lilli  Smiley. Minulla Neptunuksen "negatiivisyys" tulee ilmi juuri ihmissuhteissa ! En sitten millään haluaisi ajatella kenestäkään pahaa ja olenkin "mestari" keksimään selityksiä ilman suuttumusta toisten käytökselle  Grin. Tiedostan kuitenkin tämän puolen itsessäni joten olen oppinut "realisoimaan" totuuden sisimmässäni joten en kuitenkaan joudu kärsimään sen takia. Juuri siksi tarvitsenkin omaa aikaa, taiteita jne.... että saan lepoa ihmisistä, joiden kanssa kun jatkuvasti on tekemisissä on monesti todella raskasta ihan vain oman herkkyyden takia! Kun saa olla yksin on nautinto olla oma itsensä  Smiley. Saan oikeastaan olla iloinen siitä, että vaikka Neptunus minussa paljon vaikuttaakin, niin olen silti pohjimmiltani voimakas ihminen (auttaisiko  aurinko  oinas  Grin ). Vaikka en halua riidellä tai loukata ketään sisimpäni vaatii itselleni ehdotonta, kylmää rehellisyyttä kaikissa asioissa enkä piiloudu edes rakkaudessa vaaleanpunaisten silmälasien taakse  Grin. Myöskään alkoholin käyttö ei ole ollut koskaan minulle ongelma. Otan kyllä kohtuullisesti, mutta siinä on aina yleensä järki mukana ja tunnen rajani.
Tämän voimakkuuden takia minun ei tarvitse olla katkera, masentunut jne.. vaan pystyn yleensä aina iloisena tilanteesta riippumatta porskuttaan eteenpäin. Elämä kun on sellainen mielenkiintoinen seikkailu  smitten   
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6357


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #21 : 15.05.2008 12:29:40 »

Omia havaintojani  neptunus Neptunikoista ovat positiivisessa mielessä luovuus, taiteellisuus (erityisesti musikaalisuus), hyvä mielikuvitus (neptunikko on haaveilija), kiinnostus tuonpuoleisiin asioihin (yhteistä plutonikkojen kanssa) ja mahdollinen selvänäköisyyskin. Neptunikolta löytyy yleensä empatiaa kaikenlaisia "siipirikkoja" kohtaan, ...

Mutta näitä negatiivisiakin puolia on havaittu runsain mitoin. neptunus Neptunikko reagoi elämän raadollisuuteen aika eri tavoin kuin esim. pluto plutonikko, joka pyrkii taas hallitsemaan kaikkea (ei välttämättä hyvä ominaisuus). Plutonikko on omien havaintojeni mukaan totuudenetsijä, vaikka totuus tekisi kuinka kipeää tahansa. Ainakin "hyvin kypsynyt" plutonikko pääsee elementtiinsä juuri kriisissä, jossa pystyy toimimaan rohkeasti ja jopa kylmän viileästi.  neptunus Neptunikko harrastaa pakoa todellisuudesta ja juopotteluhan on tavallisin todellisuuspaon muoto. Neptunikko negatiivisessa muodossaan tuntuu olevan aina jotenkin hukassa. Kaikkein lievimmilläänkin tämä todellisuuspako voi näkyä omaan sisäiseen maailmaan tai omiin harrastuksiin uppotumisena.

...
Romanttisissa suhteissa neptunus neptunikolla tuntuu olevan taipumusta katsella kumppaniehdokasta vähän liiankin ruusunpunaisten lasien lävitse

Hei "Lilli"

Mielenkiintoista.



smitten Elämänilo
« Viimeksi muokattu: 15.05.2008 12:31:54 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #22 : 15.05.2008 12:36:17 »

Sanoisin, että Neptunus on voimakas, jos se on auringon tai askendentin hallitsija, sijaitsee ns. näkyvällä paikalla (AC, 1. huone tai MC) ja siihen kohdistuu paljon tärkeitä aspekteja. Mitä useampi näistä toteutuu, sitä voimakkaampi.

Kuu näköjään unohtui itseltäni mainita tässä, eli tietysti katsoisin esim. Neptunus-kuu-yhtymän tai kuun Kaloissa ihan merkittäväksi myös - kuten Lizzylläkin on.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #23 : 15.05.2008 12:54:29 »

No yksi järkeä tuova asia voi myös olla  kuu  kauris  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #24 : 15.05.2008 13:09:57 »

Kiitos Lilli tuosta neptunikon ja plutonikon määritteestä ja eroista. Löytyihän minulta Neptunus-piirteitä, en vain ole yhdistänyt k.o planeettaan.
Olen ehdottomasti noita molempia

 pluto  aspect_con  aurinko                  neptunus  aspect_sex  aurinko
 pluto  aspect_con  uranus                  neptunus  aspect_sex  uranus
 pluto  aspect_tri  keskitaivas                  neptunus  aspect_squ  venus
 pluto  aspect_squ  mars                  neptunus  aspect_ssx  mars
 pluto  aspect_sex  neptunus

Ja kyllä suhtautuminen häilyy voimakkaasti puolelta toiselle. Ihmissuhteissa yhden kanssa plutonikko toisen kanssa neptunikko, eikä mitään logiikkaa miten määräytyvät.  2funny
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Ave^^
Vieras
« Vastaus #25 : 15.05.2008 15:55:01 »

Ai joo, katselin tässä taannoin koko joukon poliitikkojen karttoja, ja huomasin, että monilla heistä on voimakas Neptunus kartoillaan. Näissä tapauksissa kuitenkin myös Uranus, Jupiter ja Saturnus olivat myös vahvasti sijoittuneita kartoilla.
olen näköjään selvä poliitikko  Cheesy
ja punasia aatteita joo..  Smiley

Sekin, että vaikuttaahan planeetan huonesijainti paljon siitä millä elämän osa-alueella se eniten näkyy. Ehkäpä vahvakaan planeetta ei kaikilla alueilla näy.
Itselläni neptunus on 11:ssa ja kevyesti minuun tustuessa saa sen puolen esille, mutta syvemmin kun tutustuu, tulee kyllä esille pluto seiskahuoneessa..
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #26 : 15.05.2008 20:01:25 »

 neptunus jousimies 1h.

 neptunus aspect_con askendentti
 neptunus  aspect_tri kuu
 neptunus aspect_squ aurinko
 neptunus aspect_sex merkurius
 neptunus aspect_opp mars

 pluto aspect_sex kuu
 pluto aspect_ssx aurinko
 pluto aspect_con merkurius
 pluto aspect_tri mars
 pluto aspect_sex neptunus
( askendentti skorpioni, kuunsolmu skorpioni 12h.)

Olen varmaankin sekä plutonikko että neptunikko, myllerrystä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja sitten taas unelmoidaan, ideoidaan ja fantasioidaan.. Grin Minusta myös usein luullaan että olen "vaarallisempi" kuin olenkaan tai että tiedän jotain mitä muut eivät tiedä. Ja ehkäpä joskus tiedänkin ja  askendentti skorpioni tyyliin olen ainoastaan suututettuna vaarallinen.. 2funny Nyt kolmenkympin jälkeen sitä jo hykertelee joidenkin ihmisten outoja päätelmiä..! On se vain hauskaa kun ihmisillä on mielikuvitusta! Wink
Miessuhteissa  aurinko neitsyt pitää huolen siitä että ruusunpunaisia laseja ei pidetä..ja  kuu leijona :lla on taas omat vaatimuksensa.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2008 20:03:24 kirjoittanut Dimma » tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #27 : 16.05.2008 10:27:32 »

Sellaistakin tuli vielä mieleen, että jos neptunikko ei ole sinut Neptunuksensa kanssa, niin hän voi jatkuvasti ajautua ongelmiin ihmisten kanssa, joilla noita tyypillisiä Neptunus-ominaisuuksia on:

esim: äidilläni Neitsyt-Neptunus tekee kolmiota Härkä-Kuulle (kartan hallitsija) ja Uranukselle sekä kvinkunssia Vesimies-Auringolle. Hän inhoaa aivan erityisesti alkoholia, huumeita ja tupakkaa ja tietenkin kyseisten aineiden käyttäjiä. Hän ei kestä myöskään läheisissään tunteellisuutta eikä herkkyyttä, vaan halveksii näitä ominaisuuksia - olisikohan ne itsessä kielletty??? Myös kaikenlainen hengellisyys ja on pannassa, eikä häntä kiinnosta esim. unien tulkinta tai psykologia. Hän tituleeraakin itseään inhorealistiksi. Mitään sisar-hento-valkoista hänessä ei myöskään ole, vaan hänelle tuntuu olevan yksinkertaisesti ärsyttävää ja ottaa sen melkeinpä henkilökohtaisena loukkauksena, jos läheiset ovat sairaana.

Minulla ja äidilläni on ollut aina vaikeaa sen takia, että vaikka en astrologisesti varsinainen Neptunikko olekaan, niin runsain mitoin minussa niitä tyypillisiä ominaisuuksia on. Lapsena sain tuntea nahoissani, miten herkkyydestä rankaistiin, nykyään äiti kiemurtelee kuin kala koukussa, kun tietää nämä huuhaa-harrastukseni. Enpä minä tosin niistä hänelle liiemmälti jaarittele. Sisarellani on ollut teini-iästä lähtien krooninen sairaus, eikä hänkään liiemmälti siitä ole jaaritellut. Eikä tietenkään kukaan meistä jälkikasvusta ole aivan kauheasti mainostanut sitä, että käytämme alkoholia aina silloin tällöin.  2funny
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 16.05.2008 13:48:39 »


Eikös se olekin pointi juuri tässä astrologiassa, että huomioi ne planeettojen, tähtimerkkien ja kuvioiden ääripäät ja opiskele itsetuntemusta ja kasvamista näiden kautta?

Nurinkurista on kuitenkin se, että juuri nämä ääripäät joko suorastaan voivat hurmioitua jostakin suunnasta tai sitten asettuvat täydellisesti vastahankaan, kuten tuossa Lillin äiti ja täällä valitettavasti minun mieheni (vaikka hänellä pitänee ottaa huomioon sukupolvienkin välinen kasvatus ja kasvu).

Olen pikkuisen opiskellut tuota  neptunus aspect_squ aurinko itsemielessäni, ja huomannut, että nuorempana jyrkästi työnsin kaiken intuition ja luovuuden syrjään ja yritin olla järkevä. Ehkä mukavasti sitä järkeäkin tuli harjoiteltua, ainakin sen verran, että ujuttautunut yhteisön systeemeihin. Kun toinen ääripää olisi ollut se taiteilemisella ja illuusioilla haihatteleminen, johon usea sortuu siihenkin joko onnistuen tai surkeasti epäonnistuen.

Nyt yritän työstää tuota intuitioni herkkyyttä ja olla siitä kiitollinen.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #29 : 16.05.2008 14:47:48 »

Täällä yksi neptunikko - ja pakko myöntää, että mielikuvitus ja haaveet ovat vilkkaat. Usein nuo päiväunet vain tuppaavat jäämään sinne unitasolle, mä olen huono toteuttamaan haaveitani tosielämässä Embarrassed  Tiettyä taiteellisuutta ja kauneudentajua löytyy kyllä Smiley

Neptunus mulla siis  jousimies ja 11. huoneessa.

Tämmöistä löytyy:

 neptunus aspect_con merkurius (no kaipa tämä sitten vahvistaa jo entuudestaan vilkasta mielikuvitusta angel )
 neptunus aspect_con venus (khyl, olen romantikko)
 neptunus aspect_ssx mars (no tämä ainakin tuppaa jättämään haaveet unitasolle!)
 neptunus aspect_ssx jupiter (mitenkä tuon sitten tulkitsisi..)
 neptunus aspect_sex saturnus (entäs tämä sitten..)
 neptunus aspect_kvi chiron (justiinsa..)
« Viimeksi muokattu: 16.05.2008 14:50:12 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: