Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Perheen kompositio kartat  (Luettu 4308 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 13.05.2008 15:18:18 »

No niin ajattelin nyt aloittaa aiheen näistä perheen kompositio kartoista. Toki tähän voi myös ottaa perheen synastriaa mukaan, mutta siis perhesuhteita on nyt tarkoitus tarkastella eli EI mitään parisuhdejuttuja tähän.

Eli mun ja äitini kompositiokartalta löytyy

aurinko aspect_con venus 6.huoneesta
 kuu 11. huone  aspect_opp neptunus
 merkurius aspect_con askendentti
 saturnus 4.huoneessa

varsinkin tuo 6. huone ja  kuu aspect_opp neptunus huutaa sitä, että minun ja äitini suhde ei ole oikein koskaan ollut kauhean tasa-arvoinen ja siksi olen kokenut sen koko ikäni hyvin rasittavana ja ikävänä. Näin suoraan sanoen. Anteeksi nyt vain, mutta kun näin on.
Tosin tuo  aurinko aspect_con venus on sen verran voimakas, että se saattaa yhteen ihmisiä, vaikka olosuhteet olisivat mitkä. Kyllä sitä rakkautta ja välittämistä on, mutta se tuppaa vähän jäämään tuon muuten epätasaisen asetelman varjoon.

Mun ja isän kompositiokartalla on Aurinko, venus, merkurius, Pluto yhtymä 4.huoneessa.

Ollaan isän kanssa tultu aina jotenkin hyvin juttuun ja puhuttu myös vaikeista asioista.

Veljen kanssa kompositiolla myös Aurinko 4. huoneessa yhtymä Merkurius ja Pluto.
venus 5.huoneessa yhtymässä saturnukseen. Meillä on ollut aina ihan hyvät välit veljeni kanssa, ei mitenkään kauhean läheiset, mutta kuitenkin lämpimät. Tuo saturnus yhtymä venus kuvaa hyvin.

Mutta siis omasta mielestäni nämä ovat hyvin kuvaavia ja kyllä tuolta löytyy paljon sellaista, joka on ihan syntymäkartallanikin. (6.huone painotus, aurinko osana stelliumia, saturnus 5.huoneessa...)

Oletteko muut tutkineet perheenne kompositio tai synastriakarttoja?
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #1 : 14.05.2008 13:10:55 »

Kiva, kiitos Lizzy aiheesta. Smiley

Kompositioita en ole itse tehnyt vanhempieni kanssa koska en tiedä heidän tarkkoja syntymäaikojaan, mutta synastriavertailua on tietysti tullut hiukan tehtyä ja muistaakseni olen joskus jotain Astrollekin kirjoitellut - en kuitenkaan nyt ainakaan äkkiseltään löytänyt vanhoja viestejäni aiheesta.

Yksi heti havaittavista osumista on ainakin äidin jupiter asteentarkasti minun askendentillani kauris :issa. Lisäksi se on sekstiilissä aurinkooni, eli ihan positiivinen osuma. Myöskin äidin aurinko sekä venus ovat väljässä yhtymässä omaan kuu merkurius -yhtymääni ja tarkassa sekstiilissä neptunus :eni MC:llä. Ei siis samanlaisia ongelmia kuin Lizzyllä, päin vastoin. Itse asiassa kun huomasin, että nuo äidin aurinko ja Venus sijaitsevat molemmin puolin kuu-Merkuriustani, niin tajusin että oma kuu-Merkuriukseni osuu tietysti jotankuinkin niiden keskipisteeseen. Itse asiassa äidin aurinko/Venus-keskipiste onkin samassa asteessa kuin oma kuu/Merkurius-keskipisteeni. Smiley Toinen tarkka yhtymä välillämme on minun mars ja äidin merkurius. Kyllähän varmasti tekemiseni ovat saaneet äidin sanallisen arkun aukenemaan kerran jos toisenkin nuoruudessa... :Smiley Minun pluto on myös samassa merkissä kuin äidin kuu, joten olisi mielenkiintoista tietää hänen tarkka syntymäaikansa, että tuleeko noiden välille yhtymä vai ei.

Isän kanssa suhde on ollut hieman etäisempi, vaikkakin aina myös hyvä. Etäisyys selittyy itse asiassa hauskan paradoksaalisesti yhdistävällä tekijällä, sillä meillä molemmilla on kuu vesimies ja auringotkin saman elementin merkeissä. Tällainen suhde on siis molemmille todennäköisesti ihan jees. Itse asiassa keskipisteissä jälleen huomasin taas hyviä osumia, nimittäin mm. isän kuu/ venus -keskipiste osuu askendentilleni eli samaan kohtaan, kuin tuossa aiemmin mainuttu äitini Jupiter. Smiley Ja minähän olen perheen esikoinen.

Näistä voisi kirjoitella vaikka romaanin, mutta täytyy jatkaa myöhemmin ja kuunnella sillä välin muiden löydöksiä. Mitäs muuten sanotte tästä, minkä huomasin vasta nyt: äidin uranus on sekä asteen- että minuutintarkasti oman 5. huoneeni kärjellä! Toteutanko jollain tapaa myös äitini (aurinko vesimies) vapaudenkaipuuta tässä omassa lapsettomassa elämässäni..?

Aiheeseen liittyen muuten, löytyi myös tällainen vanha ketju nimeltä Sisarusten kartat. Lisäksi tuolla parisuhdeketjussa taisi olla viittausta karmisiin suhteisiin - tässä eräs vanha ketju, jossa käsitellään suhteita perheenjäsenten kesken: Edelliset elämät synastriassa
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 14.05.2008 13:13:39 »

Sorry Lizzylle muuten siitä, että vein ketjun heti alkuun synastriaan ja keskipisteisiin...otsikossa kun mainitsit pelkät kompositiot. Embarrassed Lupaan keskittyä seuraavassa viestissäni kompositioihin vaikka sisarusten kanssa, heistä kun syntymäajat ovat tallessa. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lizzy
Vieras
« Vastaus #3 : 14.05.2008 19:35:57 »

Hei Ajatus, kiitos vastauksestasi eipä tuo haittaa vaikka meni synastrian puolelle. Mainitsin tuossa aloitus viestissäni, että voi ottaa synastriaakin mukaan.  Smiley Itse vain nyt kiinnostuin kompositio kartoista. Tällä hetkellä tuntuivat puhuttelevilta.

Mutta synastriatkin kiinnostaa ja katselin niitä hieman ja tällaisia löytyi mun ja isän kartoilta (ensin mun planeetat)

askendentti aspect_con aurinko
 aurinko aspect_opp kuu
 neptunus aspect_opp merkurius
 neptunus aspect_opp venus
 jupiter aspect_con saturnus
 aurinko aspect_tri uranus
 pluto aspect_con neptunus
 merkurius aspect_con noususolmu
 neptunus aspect_tri pluto

useimmissa näistä orbi 3 astetta

En osaa noita oikein tulkita, joten näkemyksiä otetaan mielellään vastaan. Olen ihan uuno näiden synastrioiden kanssa... Mutta isällä ja minulla on kyllä joskus sellainen sanaton yhteisymmärrys ja hymähtelemme yhteen ääneen ja naureskelemme ja kukaan muu ei tajua yhtään missä mennään. Onko se sitten tuo neptunus.  Grin

sitten äidin kanssa: (taas ensin minun planeetat)

neptunus aspect_squ jupiter
 aurinko aspect_tri uranus
 keskitaivas aspect_con chiron
 venus aspect_tri kuu (5 asteen orbi)
 merkurius aspect_kvi  merkurius

Ei löydy enempää. Nääkin piti ihan ettimällä ettiä.  idiot2 Ei ihme, ettei oikeen synkkaa...

tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 14.05.2008 21:36:11 »

Tutkailin äitini ja minun välistä kompositiokarttaa, ja varsin karulta se näyttää:

-AC Ravussa, johon yhtymässä  mars ja  uranus
-Edelliset planeetat neliössä  aurinko aspect_con saturnus:een Oinaassa ja  neptunus:een Vaa´assa. Nämä muodostavat siis keskenään tarkan t-ristin.

-Kuu on Härässä, Venus Kaksosten puolella ja molemmat tekevät neliötä Plutolle. 

-Aurinko ja Saturnus kolmioivat Plutoa.

-Suurin osa planeetoista sijaitsee huoneissa 11 ja 12.

Äitisuhteeni on ollut aina vaikea ja traumaattinenkin, eivätkä juuri mitkään keinot ole välejämme lämpimiksi tehneet. Parasta suhdetoimintaa tuntuu olevan se, että olemme mahdollisimman vähän tekemisissä toistemme kanssa.

Jos syntymäkarttojamme katsoo erikseen, niin niistä löytyy paljon yhtäläisyyksiä, mm. sama nousumerkki, sama Kuumerkki ja Auringot ilmamerkissä. Aurinko-Kuu -pääaspekteja ei kuitenkaan ole, eikä osumia AC-DC-linjalle. Sen sijaan äitini Aurinko köllöttelee suoraan MC:ni päällä. Isän Aurinko vastaavasti IC:llä...
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #5 : 16.05.2008 09:46:14 »

Kiitos Lizzy kivasta aiheesta Smiley  En ole oikein haka tulkitsemaan näitä, mutta tässä nyt jotain tietoa perheestä:

Äiti:  aurinko  venus leijona
 kuu harka
 merkurius mars askendentti neitsyt

Kompositiokartalla tuli seuraavaa tietoa astro.comin sivuilla:

aurinko aspect_con jupiter
 neptunus aspect_opp askendentti

En osaa sanoa, onko tuo sitten miten hyvää vai huonoa tietoa idiot2

Isää en tähän voi laittaa, koska en tiedä isän tarkkaa syntymäkellonaikaa.. Ehkä jotain synastria-aspekteja heittelen tänne jossain vaiheessa..

Sisko:  aurinko askendentti rapu
 kuu merkurius leijona
 venus mars kaksoset

Kompositiokartalle tuli seuraavia aspekteja:

aurinko aspect_opp mars
 merkurius aspect_opp askendentti
 pluto aspect_opp askendentti

Ja kyllä! Meillä on siskon kanssa aikasta riitaiset välit - ei tod. mikään ideaali tilanne Undecided

Oheen liitin äiskän ja siskon kompositiokartat, niitä voi käydä tillittelemässä Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio