Kiva, kiitos Lizzy aiheesta.
Kompositioita en ole itse tehnyt vanhempieni kanssa koska en tiedä heidän tarkkoja syntymäaikojaan, mutta synastriavertailua on tietysti tullut hiukan tehtyä ja muistaakseni olen joskus jotain Astrollekin kirjoitellut - en kuitenkaan nyt ainakaan äkkiseltään löytänyt vanhoja viestejäni aiheesta.
Yksi heti havaittavista osumista on ainakin äidin
asteentarkasti minun askendentillani
:issa. Lisäksi se on sekstiilissä aurinkooni, eli ihan positiivinen osuma. Myöskin äidin
sekä
ovat väljässä yhtymässä omaan
-yhtymääni ja tarkassa sekstiilissä
:eni MC:llä. Ei siis samanlaisia ongelmia kuin Lizzyllä, päin vastoin. Itse asiassa kun huomasin, että nuo äidin aurinko ja Venus sijaitsevat molemmin puolin kuu-Merkuriustani, niin tajusin että oma kuu-Merkuriukseni osuu tietysti jotankuinkin niiden keskipisteeseen. Itse asiassa äidin aurinko/Venus-keskipiste onkin samassa asteessa kuin oma kuu/Merkurius-keskipisteeni.
Toinen tarkka yhtymä välillämme on minun
ja äidin
. Kyllähän varmasti tekemiseni ovat saaneet äidin sanallisen arkun aukenemaan kerran jos toisenkin nuoruudessa... :
Minun
on myös samassa merkissä kuin äidin
, joten olisi mielenkiintoista tietää hänen tarkka syntymäaikansa, että tuleeko noiden välille yhtymä vai ei.
Isän kanssa suhde on ollut hieman etäisempi, vaikkakin aina myös hyvä. Etäisyys selittyy itse asiassa hauskan paradoksaalisesti
yhdistävällä tekijällä, sillä meillä molemmilla on
ja auringotkin saman elementin merkeissä. Tällainen suhde on siis molemmille todennäköisesti ihan jees. Itse asiassa keskipisteissä jälleen huomasin taas hyviä osumia, nimittäin mm. isän
/
-keskipiste osuu askendentilleni eli samaan kohtaan, kuin tuossa aiemmin mainuttu äitini Jupiter.
Ja minähän olen perheen esikoinen.
Näistä voisi kirjoitella vaikka romaanin, mutta täytyy jatkaa myöhemmin ja kuunnella sillä välin muiden löydöksiä. Mitäs muuten sanotte tästä, minkä huomasin vasta nyt: äidin
on sekä asteen- että minuutintarkasti oman 5. huoneeni kärjellä! Toteutanko jollain tapaa myös
äitini (
) vapaudenkaipuuta tässä omassa lapsettomassa elämässäni..?
Aiheeseen liittyen muuten, löytyi myös tällainen vanha ketju nimeltä
Sisarusten kartat. Lisäksi tuolla parisuhdeketjussa taisi olla viittausta karmisiin suhteisiin - tässä eräs vanha ketju, jossa käsitellään suhteita perheenjäsenten kesken:
Edelliset elämät synastriassa