Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tässä ja nyt  (Luettu 10238 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 15.05.2008 12:44:59 »

Kommenttejanne kaipailen aiheesta tässä ja nyt.  coolsmiley

Tässä henkistä polkua tallaillessani olen huomannut (ainakin n.vuoden ajan) että elän, osaan elää yhä enenevässä määrin tässä ja nyt. Siis todella konkreettisesti elää. Yritin tässä pähkäillä että miten osaisin tämän tässä ja nyt pukea sanoiksi ja selkeiksi esimerkeiksi, mutta en oikein kykene, siitä ei tule mitään. Pyörittelin vain sanoja. Grin

Yksi konkretia sentään... Nimittäin se, että nykyisin on yhä vaikeampaa, tai ei vaikeampaa mutta turhan hyödyttömältä tuntuvaa tehdä mitään pidemmän tähtäimen suunnitelmia. Varsinkaan sellaisia mitättömiä, pieneltä tuntuvia. Ennen suunnittelin kaiken enemmän etukäteen, kuten tapaamiset jne. nyt elän enemmän hetkessä. En stressaa liikoja. Ennen mietin myös enemmän menneitä, nyt en. Jotain edistystä siis (?)...  angel

Muilla samanlaisia huomioita viime aikoina?

Entäs sitten se, kun jotkut eivät aina ymmärrä tätä tässä ja nyt elämistä, vaan joskus kokevat sen suunnitelmattomaksi, kaoottiseksi tai jopa välinpitämättömäksi tavaksi? Tai sitten ne jotka kokevat tässä ja nyt elämisen kärsimättömyydeksi, että kaikki pitäisi tehdä ja saada nyt heti. Mitä tehdä heidän kanssa?  idiot2 Kun jopa minun aurinko harka ja  askendentti  neitsyt sotii noita heidän käsityksiään vastaan. Pidän kotini ja elämäni kuitenkin järjestyksessä ja todellakin "omissa käsissäni", sekä pidän aina lupaukseni jne. Grin Kaikki eivät kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että pyrin elämään juuri niin kuin parhaalta ja oikeimmalta tuntuu ja tekemään juuri niitä asioita mitä todella haluan ja sinä hetkenä kun se tuntuu oikealta. Ja kun pyrin aina kuitenkin myös ottamaan muut huomioon, tekemään kaiken kokonaisuuden parhaaksi. Kunnioittaen ja rakastaen.  smitten

Meillä on lopulta vain tässä ja nyt hetki, miksi emme siis eläisi sen parhain päin sydämemme mukaan? Huolettomammin, vapaina turhasta stressistä ja murheista. Luottaen, kaikki järjestyy kyllä ja että on juuri oikeassa paikassa oikeaan aikaan tehden juuri sitä mitä pitikin...  :Smiley smitten Erehdyksiä ja virheitä ns. "polulta poikkeamisiahan" sattuu, mutta kuka olisi täydellinen?

"Eilinen on jo mennyt, huomista ei ehkä tule". (siis tässä maailmassa)
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 16.05.2008 22:23:04 »

Minua ahdistaa tässä ja nyt-hetkessä elämisessä juuri se, että ihmiset ottavat sen yleensä laiskuutena, saamattomuutena, päämäärätiedottomuutena ja kaikenlaisina muina negatiivisina vivahteina. Kun tuossa koulun pääsykokeissakin kysyttiin mitä olen suunnitellut koulun jälkeen vastasin suoraan, että en mitään. En voi tietää, millainen elämäntilanteeni on 3 vuoden päästä, joten pyrin pitämään kaikki ovet avoinna.

Itse asiassa tällainen nyt-hetkessä eläminen kysyy ihan hirveää rohkeutta ja joustavuutta, valmiutta hypätä uuteen ja ns. "aloittaa elämä alusta", jos ei kokonaan niin jollakin sen osa-alueella! Mutta sitä ei yleensä nähdä, enemmänkin se nähdään pelokkuutena kurottautua mitään kohden.
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 16.05.2008 23:28:59 »

Minä olen ONNELLINEN että saan elää nyt hetkeä. smitten
Yleensä jos alan suunnittelemaan jotain eteenpäin,tuo se vain mukanaan uusia mietinnän aiheita.

Pätee ihan kaikissa elämän asioissa.Menemisissä,suhteissa muihin ihmisiin,sovituissa tapaamisissa,,,
Olen elänyt näin nyt jo melko monta vuotta.Tosin vasta nyt,yksin asuessani jälleen,voin toteuttaa sitä juuri sellaisenaan.
Ystäväni tuntevat tapani,eivätkä juuri ihmettele.He tietävät,että tulen,jos olen sillä tuulella,mutta eivät juuri ihmettele,vaikka olen poissakin. Grin

Toki jos samana päivänä lupaan tavata jonkun,niin pidän lupauksen,tai esteen tullessa pyrin mahdollisimman nopeasti ilmoittamaan siitä.
Mutta ei enää mitään kauas kantoisia suunnitelmia.
Ne tuovat vain stressiä.Pystynkö toteuttamaan ja entä jos tuleekin jotain muuta kiinnostavaa,,, Huh

Kun elää nyt hetkessä,voi tehdä juuri sitä,mitä kulloinkin haluaa.Lähteä ulos,ottaa nokoset,soittaa ystävälle ja sopia vaikka tapaamisestakin samana päivänä.Mutta ei tuntien päähän.Se on jo melkein liian pitkä aika. Grin
Riippuu paljon millä tuulellakin olen.Olenko seurallinen,vai kaipaanko rauhaa.
Onneksi myös useat ystäväni elävät samoin.
Voivat sanoa,että piipahdan ruokatunnilla loppuviikosta,jos ehdin ja erityisesti yksi,ei juuri koskaan ehdi. 2funny

Mutta riittää se,että hän haluaisi tavata.Hän muistaa ja minä muistan ystäviäni,vaikken heidän kanssaan olisi viikkoihin tekemisissä.
Ehkä se on oppia myös menneestä,jolloin on paljon tehnyt lupauksia ja suunnitelmia ja sitten onkin jokin mennyt mönkään.
Mitä niitä suunnittelemaan sen kummemmin.Kullakin hetkellä omat juttunsa.
Kyllähän vieraammat moista "holtittomuutta" saattavat ihmetellä,mutta eivät ymmärräkään,miten sitovaa elämää elävät itse.
Ja mitäs sen on väliä,vaikka ihmettelevätkin.

Tässä hetkessä eläminen tuo myös turvallisuutta ja rauhaa.Ei odota erityistä,mutta joskus ja hyvin useinkin huomaa saavansa iloisia yllätyksiä.
Kuulun vielä siihen onnellisten ryhmään,joiden ei tarvitse lähteä minnekkään aamuisin.Saan nukkua,jos nukuttaa ja illalla (näin yöihmisenä)valvoa miten pitkään tahansa.
Voihan sitä pitää ja pidetäänkin varmaan jotenkin yhteiskunnasta pois pudonneena,mutta en koe itse niin.

Ja nyt tuo minulle tällä hetkellä uusi juttu,miesystävä.
Ennen olisin halunnut tietää miloin nähdään ja missä ja missä mennään ja melkeinpä kuinka kauankin yhdessä ollaan. Grin
Eihän tuollaisia voi kukaan tietää,eikä luvata.
Ollaan niin kauan kun hyvältä molemmista tuntuu ja se voi tarkoittaa ikuisuutta,tai vaikka huomenna lopahtaa.
Jos hän löytää kiinnostavamman,koska liikkuu vielä ravintoloissa,niin ei se hänen vikansa ole.
Olen vain pyytänyt kertomaan siitä sitten.
Minua ei sinne enää saa,joten en voi kieltää häneltä jotain,mikä tuntuu hänestä mukavalta.Nytkin on jääkiekkoa katsomassa jossakin.
 kippolassa.

Mikäs meidän on hätänä.Ollaan vain iloisia,kun niin moni turha asia jää murehtimatta.Murehditaan sitten,kun sen aika on.Ei enää etukäteen,kiitos. Smiley
Sitä on tullut tehtyä vuosikymmeniä ja turhia murehtinut todella paljon.Se tapahtuu,mikä on tapahtuakseen ja silloin varmaan osaa toimia ilman,ettei ole vuosia etukäteen murehtinut.

Ihanaa,että täältä löytyy muitakin tällaisia samoin ajattelevia. smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 17.05.2008 14:59:28 »

Tuliheppa! smitten

Juuri noin!Siihen mitään lisäämättä,tai poistamatta! angel smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 17.05.2008 15:03:21 »

Tunnen itseni suorastaan omituiseksi toisinaan. :Smiley
Kyllä näitä samoja asioita on ollut jo vuosia, mutta nykyään vain kuuntelen itseäni kevyemmin ja toteutan nämä "itsekkäät" päähänpistoni. Wink[/color][/b]

Sama täällä.

Paitsi että "tässä ja nyt"-ajattelu kulminoitui tässä päivässä: menin ja teetin sen tukkaremontin  Grin

Hyvä  Cheesy

Minua ahdistaa tässä ja nyt-hetkessä elämisessä juuri se, että ihmiset ottavat sen yleensä laiskuutena, saamattomuutena, päämäärätiedottomuutena ja kaikenlaisina muina negatiivisina vivahteina.

Niinpä...

Lainaus
Itse asiassa tällainen nyt-hetkessä eläminen kysyy ihan hirveää rohkeutta ja joustavuutta, valmiutta hypätä uuteen ja ns. "aloittaa elämä alusta", jos ei kokonaan niin jollakin sen osa-alueella! Mutta sitä ei yleensä nähdä, enemmänkin se nähdään pelokkuutena kurottautua mitään kohden.

Tuokin on niin totta...

Minä myös  smitten

Lainaus
Kyllähän vieraammat moista "holtittomuutta" saattavat ihmetellä,mutta eivät ymmärräkään,miten sitovaa elämää elävät itse.

Totta. Pitää yrittää olla välittämättä...

Lainaus
Tässä hetkessä eläminen tuo myös turvallisuutta ja rauhaa.Ei odota erityistä,mutta joskus ja hyvin useinkin huomaa saavansa iloisia yllätyksiä.

Tuo siinä minusta juuri kaikista "palkitsevinta" ja ihaninta onkin.

Lainaus
Ennen olisin halunnut tietää miloin nähdään ja missä ja missä mennään ja melkeinpä kuinka kauankin yhdessä ollaan. Grin
Ollaan niin kauan kun hyvältä molemmista tuntuu ja se voi tarkoittaa ikuisuutta,tai vaikka huomenna lopahtaa.

Ja jälleen kerran samoin.  Cheesy Kyllä noita näkemisiä ja missä on jollakin tavalla toki sovittava kun on pienet lapsetkin, mutta juuri se etukäteishössötys ja vaatimukset ovat jääneet.

Lainaus
Mikäs meidän on hätänä.Ollaan vain iloisia,kun niin moni turha asia jää murehtimatta.Murehditaan sitten,kun sen aika on.Ei enää etukäteen,kiitos. Smiley

Niin.  Cheesy

Lainaus

Niinpä  smitten
tallennettu
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #5 : 17.05.2008 15:51:30 »

Tunnen itseni suorastaan omituiseksi toisinaan. :Smiley
Kyllä näitä samoja asioita on ollut jo vuosia, mutta nykyään vain kuuntelen itseäni kevyemmin ja toteutan nämä "itsekkäät" päähänpistoni. Wink[/color][/b]

Sama täällä.

Paitsi että "tässä ja nyt"-ajattelu kulminoitui tässä päivässä: menin ja teetin sen tukkaremontin  Grin

Hyvä  Cheesy

Minua ahdistaa tässä ja nyt-hetkessä elämisessä juuri se, että ihmiset ottavat sen yleensä laiskuutena, saamattomuutena, päämäärätiedottomuutena ja kaikenlaisina muina negatiivisina vivahteina.

Niinpä...

Lainaus

Tuokin on niin totta...

Minä myös  smitten

Lainaus

Totta. Pitää yrittää olla välittämättä...

Lainaus

Tuo siinä minusta juuri kaikista "palkitsevinta" ja ihaninta onkin.

Lainaus

Ja jälleen kerran samoin.  Cheesy Kyllä noita näkemisiä ja missä on jollakin tavalla toki sovittava kun on pienet lapsetkin, mutta juuri se etukäteishössötys ja vaatimukset ovat jääneet.

Lainaus

Niin.  Cheesy

Lainaus

Niinpä  smitten

Afro  smitten Kiss
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 20.05.2008 23:03:35 »

Olen jo vuosia opetellut elämään epävarmuudessa.

Olisko se myös jonkinlaista tässä ja nyt, tai ehkä enemmänkin jonkinlaista keikkumista.
Keikkumisessa on se iloinen puoli, että on kuitenkin ainakin toinen jalka tässä ja toinen että 'jos'...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 01.06.2008 13:49:26 »

Olipa ihanan tutun kuuloista tekstiä.. Smiley

Minäkin olen saanut kuulla siitä
että yks kaks muutin exän kanssa yhteen kun ei oltu edes tutustuttu...
Sitten muutin sen kanssa uuteen kämppään,
siitä kuukausi ja muutin omaan kämppään..
Hirveen monet mun tutut ja kaverit on arvostelleet
ja nähneet vaivaa tästä suhteesta,
mutta itse olen aina tiennyt että tässä on jokin tarkoitus.
Ja ehkä nyt sitten olen sisimmässäni
ymmärtänyt sen tarkoituksen näin jälkeen päin.  Smiley

Oon aina tehnyt niin kun just sillä hetkellä on tuntunut sisimmässä.

En stressaa koulu-asioista,
opinnäytetyö on lähes aloittamatta yms,
mutta tiedän että mikään ei etene väkisin,
eikä mulla ole kiire mihinkään.
Valmistun sitten kun on sen aika.  Wink

En murehdi sitä mitä teen koulun jälkeen
vaikka periaatteessa tiedän jo että mihinkään
sairaalaan tai vanhainkotiin en mee töihin.
Tiedän että keksin mitä teen, sit kun se valinta on ajankohtainen.  Grin

Kaikki stressaa jo nyt jostain vakipaikan saamisesta,
vaikka valmistutaan vasta jouluna. Haloo.  idiot2

Periaatteessa hirveän moni käytännön asia mun elämässä
on tällä hetkellä vähän hajallaan tai niin ja näin.
Mua huvittaa, joka kerta kun näen mun yhden kaverin
niin se kysyy multa
joko oon ostanut itselleni huonekaluja ja koska meinaan hankkia..  idiot2
Ja se on aina yhtä "säälivä" tai huolissaan,
kun sanon että ei mulla vielä ole mitään,
enkä tiedä koska tulee koska rahaa pitää säästää vuokraan,
mutta ei sen niin väliä, en ajattele asiaa.

Sillä näyttää olevan sellainen käsitys
että mä en voi aloittaa mun uutta elämää ilman kalustusta..
Ihan niinkuin se ei uskois kun sanon
että mä en oikeesti nyt välitä niistä huonekaluista
 ja siitä millainen mun koti tällä hetkellä on. Kun ihan hyvä näin.  Grin

Toisekseen mulla ei ole mitään säännöllistä
kesätyötä muuta kun heinäkuuksi,
koska en halunnut sopia koko kesäksi. Kaikki ihmettelee tätä.
Mä vaan sanon että en halua koko kesäksi töitä,
että keikkaa riittää... Smiley

Sitten teen tän kesäkuun ja elokuun
epäsäännöllisesti keikkaa ja se passaa mulle..
Teen sen oikeasti siksi että saan itse valita vapaapäivät
ja voin valita minä päivänä haluan aamu- ilta- ja yövuoroja..
Voin valkata itselleni "rahakkaat" vuorot
kuten la-su-yöt ja su-illat (no nyt oon vapaalla)  Grin..
Sitä paitsi keikkalainen saa parempaa palkkaa
kun sellanen joka tekee sovitusti tietyn pitemmän pätkän.

Moni pitää tällaista toimintaa laiskana ja liian huolettomana.
Mun mielestä tämä on mukavampaa ja fiksua ja siksi teen niin,
kun tiedän ettei mun taloudellinen tilanne tähän kaadu.  Smiley

Mä en usko että elämässä olis tarkoitus
raataa ja tehdä hulluna velvollisuuksia,
suorittaa suorittaa suorittaa..
Koska loppujen lopuksi elämässä se tärkein työ on usein näkymätöntä,
se on sitä keskustelua jota käy hiljaa ittekseen sisimmässään,
tunteita ja ajatuksia.

Tämä tässä- ja nyt-elämäntapa
on tuonut mun elämään myös tietynlaista
vahvaa piittaamattomuutta siitä, mitä muut ajattelee... Grin
Tuli mieleen siitä, että kävin tässä yks päivä yksin kahvilla sellasessa
vähän niinkuin trendikahvilassa..

Mun kaveri oli ihan kauhuissaan
miten mä kehtasin mennä sinne yksin,
et hän ei ikinä kehtaa yksin mennä mihinkään kahville/syömään,
koska sitten kaikki luulee ettei hänellä ole kavereita... uglystupid2 Cheesy

Saman hän sanoi siihen kun kerroin kerran menneeni
yksin ex tempore selvin päin lähipubiin
ja olin vaan mennyt istumaan yhen tuntemattoman
pariskunnan pöytään ja jutellut niiden kanssa niitä näitä... Grin

Mulle on joka asiassa tärkeintä että saan itse valita.
Jos en halua nähdä joitain ihmisiä,
en hakeudu heidän seuraan..
Jos en halua ryypätä,
en lähde ryyppämään vaikka kuinka pyydettäis lähtemään..
Jos haluan syödä litran jätskiä, niin syön.  Cheesy
Jos haluan opetella kaikki USA:n osavaltiot ulkoa vaikka olisi
"fiksumpaakin" tekemistä, niin opettelen.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 05.06.2008 18:11:46 »

Esmiralda ja Tigri.  smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 06.06.2008 08:13:53 »

Mina kanssa olen tassa ja nyt-teen asioita-koska haluan tehda.
Etsin hyvin kauan mielekasta tekemista, josta minule jaa hyva olo ja siihen mielestani elamassa pitaakin pyrkia.
Jos haluan syoda litran jatskia niin syon kuten Tigrium sanoikin  Grin Grin
Ei se ole miljoonia pankissa vaan jotain paljon syvempaa ja sitten yksi kaunis paiva huomasin, etta asiat todella loksahtavat paikalleen  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 09.06.2008 13:57:15 »

Ihanaa kun täällä on näin paljon tässä ja nyt ihmisiä.  smitten Toisaalta eipä ole ihme että niitä täältä astrosta löytyykin.  Wink
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.06.2008 14:10:09 »

Elämä on todellakin TÄSSÄ JA NYT, koska minulla ei ole juuri mitään suunnitelmia..

Aamulla kun heräsin, olin vähän huolissani siitä miten saan tälle viikolle töitä.
Sitten sanoin ääneen että "isä hei.. voisitko mitenkään järjestää mulle jotain kivoja töitä"
niin parin tunnin päästä tuli puhelu sijaispalvelusta ja sain 2 iltavuoroa ja yhen aamuvuoron tälle viikolle.  Grin

Mä en tiedä pääsenkö mä liian helpolla tässä elämässä kun
luotan vaan siihen että mun pyyntöihin vastataan ja kaikki järjestyy..
No niin on järjestynytkin ja oon kiitollinen.  Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 09.06.2008 15:06:44 »

Lainaus
Mä en tiedä pääsenkö mä liian helpolla tässä elämässä kun
luotan vaan siihen että mun pyyntöihin vastataan ja kaikki järjestyy..
No niin on järjestynytkin ja oon kiitollinen.  Grin

Mutta noinhan sen juuri pitääkin mennä,  Cheesy miksi ihmeessä täällä pitäisi turhaan ylenmäärin kärvistellä ja kärsiä? Olisi hienoa jos kaikki oivaltaisivat tämän yksinkertaisen totuuden niin johan olisi monen elämä paljon helpompaa.

Itselleni sattui myös aika erikoinen asioiden järjestyminen viime torstaina kun olin pääsykokeisiin menossa. Tapojeni vastaisesti olin vähällä myöhästyä. Olin ratiovaunupysäkillä liian myöhään ja katsoin että seuraavan tullessa olisin jo myöhässä pääsykokeesta. En silti ruvennut hermoilemaan ja ajattelin vain että ei auta muuta kuin odottaa. Luotin vakaasti siihen että kaikki järjestyy kyllä jotenkin. Kappas, juuri kun olin näin ajatellut huomasin raitiovaunun tulevan, vaikka sen ei vielä edes pitänyt... Sitten huomasin, että sepä olikin eri numeroinen raitiovaunu jolla minun piti mennä, vaunu joka ei normaalisti kulje sitä reittiä. Jostain kumman syystä, (jota en kyllä kuskilta kysynyt) se nyt kuitenkin kulki poikkeusreittiä. Vaunuun olikin ripustettu kyltti: poikkeusreitti.  Grin Sen johdosta kerkisin juuri täpärästi ajoissa pääsykokeeseen.  Cheesy Oli kyllä jälleen kerran aihetta kiitollisuudelle.  smitten

« Viimeksi muokattu: 09.06.2008 15:08:58 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 09.06.2008 15:51:04 »

Löysin erään kaupan pöydältä hylätyn, ränsistyneen rohtoaloeveran, puolella hintaa!

Oi kun olin onnellinen, suorastaan halasin ruukkua...minua siinä odottamassa, sanoikin myyjä joka nauroi ilolleni.
Tällaisina hetkinä on tässä ja nyt kaikkinensa.  smitten

Yleensäkin odottamattomissa kohtaamisissa, sillä niille ei ole rakennettu ennakkokäsityksiä, ennakkoluuloja eikä odotuksia!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta