Ajatus
|
|
« Vastaus #15 : 17.01.2006 16:11:50 » |
|
"Varmista ettet kärsi sen takia, että kärsit." Tuo oli hyvin tiivistetty, kiitos AthaMaarit!
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Alzbeta
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 17.01.2006 18:52:38 » |
|
Tarkoitus ei ollut alunperinkään millään tavalla kieltää negatiivisia ja ikäviä asioita. Mutta liian monet ajattelevat negatiivisesti ihan silkasta tottumuksesta ja se ei ole hyvä. Niin ja sitten jos niitä negatiivisia ajatuksia yrittää saada pois, niistä syntyy tyhjiö ja tyhjiöillä on tapana täyttyä jollain. Jos sitä negatiivisuuden jättämää tyhjää tilaa ei korvata positiivisella ajatuksella niin se negatiivinen tulee ennen pitkää takaisin. Kun innostuin näitä omia lahkojani perustelemaan tänään... niin voisi korvata tuon myönteisen ajattelun termin ajattele kauniita ajatuksia teemalla... Se kuulostaa syvällisemmältä kuin pelkkä "positiivisuus", jonka merkityksen media on hokemalla hieman latistanut. Mutta kauneus on paljon henkilökohtaisempi käsite ja sitä ei voi koskaan olla liikaa. Kauniita ja myönteisiä ajatuksia tähänkin päivään Alzbeta
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Sister of Night
|
|
« Vastaus #17 : 17.01.2006 19:11:54 » |
|
Itselläni aimo harppaus positiivisempaa ajattelua kohti oli Silva-kurssi, jonka kävin toissa marraskuussa. Siinä oppi konkreettiseti miten omilla ajatuksilla ja asenteilla, ja sisäisellä maisemalla yleensäkin on huima vaikutus kaikkii ulkoisiin asioihin. Nykyään aloitan jokaisen päiväni menemällä rentoutuneeseen tilaan, ja päättäen itsekseni, että tästä tulee hyvä päivä, ja olen iloinen ja positiivinen jne. En tietenkään voi väittää, että jokainen päivä elämässäni oli tuonkaan jälkeen ollut juuri tuota pusipusia ja naminamia, mutta se pitää todeta, että hyviä päiviä on ollut paljon enemmän kun huonoja. Kaikki on todella paljon asenteesta kiinni. Ja toki huonommillakin päivillä on tarkoituksensa ja paikkansa, mutta niitten jälkeen taas ne kivat hetket ja päivät tuntuu entistä paremmilta. Itsekin kärsin välillä suurestakin ailahtelusta, josta Valonkantaja tuossa jo puhuikin, ja esimerkiksi joulukuussa kaikki tuntui jotenkin masentavalta, vaikka kuinka yritin toitottaa itselleni joka aamu, että tänään olen positiivinen ja tämä on hyvä päivä. Kun tekee välillä hyvinkin kiivastahtista työtä, niin nimenopmaan tuo kaikki tohina ja oravanpyörässä hösays saa mullakin pään pyörälle. Ja tietty se, että tuntuu ettei aikaa ole niille asioille riittävästi, jotka kokee itselleen tärkeimpinä. Mutta aamun omasta tsemppaushetkestäni en luovu.
|
|
|
tallennettu
|
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Mitä? - Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Okei. Tauko - Muista etsiä valoa. - Ei vielä, tollo. - Millos sitten? - Sitten kun mä olen unohtanut sen. - Okei.
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #18 : 17.01.2006 19:22:46 » |
|
O H J E E T E L Ä M Ä L L E :
1. Anna ihmisille enemmän, kuin he odottavat ja tee se iloisin mielin.
2. Pidä mielessäsi suosikkirunosi.
3. Älä usko kaikkea mitä kuulet, ' kuluta kaikki mitä sinulla on tai laiskottele niin paljon, kuin haluat. 4. Kun sanot: "Minä rakastan sinua", tarkoita sitä myös.
5. Kun sanot: "Pyydän anteeksi", katso henkilöä silmiin.
6. Ole kihloissa ainakin 6 kuukautta, ennen kuin menet naimisiin. :
7. Usko rakkauteen ensisilmäyksellä.
8. Älä koskaan naura kenenkään unelmille. Ihmisillä, joilla ei ole unelmia, ei ole paljon mitään. 9. Rakasta syvästi ja kiihkeästi. Se voi myös sattua, mutta se on ainoa tapa elää elämänsä täydellisesti. 10. Riitele oikeudenmukaisesti. Älä nimittele.
11. Älä tuomitse ihmisiä heidän sukulaistensa perusteella tai sen elämän perusteella, johon he ovat syntyneet. 12. Opeta itsesi puhumaan hitaasti mutta ajattelemaan nopeasti.
13. Kun joku kysyy sinulta asiaa, johon et halua vastata, hymyile ja kysy: "Miksi haluat sen tietää?". 14. Muista ottaa huomioon, että suuri rakkaus ja suuret saavutukset tuovat mukanaan myös suuria riskejä. 15. Soita äidillesi.
16. Sano: "Terveydeksi" kun kuulet jonkun aivastavan.
17. Kun häviät, älä kuitenkaan hukkaa häviösi antamaa opetusta. :
18. Seuraa kolmea ohjetta: Kunnioita itseäsi, kunnioita muita ihmisiä ja ole vastuussa kaikista toimistasi.
19. Älä anna pienen riidan vahingoittaa hyvää ystävyyttä.
20. Kun huomaat tehneesi virheen, toimi heti sen korjaamiseksi.
21. Hymyile, kun olet vastaamassa puhelimeen. Soittaja kuulee sen äänestäsi. 22. Ota puolisoksesi henkilö, jonka kanssa on ihastuttavaa keskustella. Kun vanhenet, keskustelutaito tulee aina vain tärkeämmäksi. 23. Vietä joskus aikaa yksin.
24. Avaa mielesi muutoksille, mutta älä anna niiden muuttaa omia arvojasi.
25. Muista, että hiljaisuus on joskus paras vastaus.
26. Lue enemmän kirjoja. Televisio ei ole niiden korvike.
27. Elä hyvä ja kunniallinen elämä. Kun tulet vanhaksi ja ajattelet elämääsi taaksepäin, voit nauttia siitä uudelleen. 28. Luota Jumalaan, mutta lukitse silti autosi.
29. Rakastava ilmapiiri kodissasi on elämäsi perusta. Tee kaikkesi luodaksesi rauhallisen ja harmonisen kodin. 30. Erimielisyyksissä rakkaittesi kanssa käsittele vain tämänhetkistä tilannetta. Älä nosta esiin menneitä.
31. Älä kuuntele vain sitä, mitä joku sanoo. Kuuntele myös miksi he sanovat niin. 32. Jaa tietosi. Se tie yltää kuolemattomuuteen.
33. Ole lempeä maailmalle.
34. Rukoile tai mietiskele. Siinä piilee mittaamaton voima.
35. Älä koskaan keskeytä, kun joku imartelee sinua.
36. Hoida omat asiasi.
37. Älä luota kehenkään, joka ei sulje silmiään, kun suutelette.
38. Kerran vuodessa mene paikkaan, jossa et ole ennen käynyt.
39. Jos joskus ansaitset paljon rahaa, käytä se toisten auttamiseen silloin, kun olet vielä elossa. Se on elämän suurimpia ilonaiheita. 40. Muista, että vaikket aina saakaan sitä, mitä haluat, se voi olla joskus ihastuttava onnenpotku.
41. Opettele säännöt, niin opit, miten rikkoa niitä oikein. :
42. Muista, että paras suhde on sellainen, jossa rakkautesi toista kohtaan ylittää omat vaatimuksesi häntä kohtaan. 43. Arvostele menestystäsi sen mukaan, mistä sinun piti luopua saadaksesi menestyksesi.
44. Elä siinä tietoisuudessa, että sinun luonteesi on sinun kohtalosi..
45. Heittäydy yltiöpäisesti rakkauteen. Elämänilo
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.01.2006 19:25:03 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #19 : 17.01.2006 19:40:13 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 17.01.2006 19:41:50 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Sister of Night
|
|
« Vastaus #20 : 17.01.2006 19:49:45 » |
|
Hei Elämänilo! Kiva törmätä toiseen Silva- menetelmä -kurssin käyneeseen täällä. Siitä ei muistaakseni muissakaan keskusteluissa ole juurikaan ollut puhetta. Mutta itse olen kokenut sen aivan samoin; henkinen kasvuni alkoi toden teolla juuri tuosta kurssista. Kertaamassa en ole vielä käynyt, mutta keväällä ajattelin mennä. Ja jatkokursseistakin haaveilen, ja meinaan myös mennä jossakin vaiheessa kun talous antaa periksi. Oli tosi kiva kuulla, että muillekin tämä on kolahtanut...ja matka jatkuu minullakin yhä. Ja näin on...
|
|
|
tallennettu
|
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Mitä? - Muistuta mua, että mä etsisin valoa. - Okei. Tauko - Muista etsiä valoa. - Ei vielä, tollo. - Millos sitten? - Sitten kun mä olen unohtanut sen. - Okei.
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #21 : 17.01.2006 20:12:13 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #22 : 17.01.2006 20:34:46 » |
|
Olen myönteinen sen suhteen että kaikki elämässäni menee päin peetä
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
mammamma
Vieras
|
|
« Vastaus #23 : 18.01.2006 09:04:33 » |
|
On se vaan harmi, ettei kouluissa opeteta mitään "oikeasti hyödyllistä"... Niinkuin kansanperinne, elämänhallinta, lääkeyrtit...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Rakkauden enkeli
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 18.01.2006 18:30:03 » |
|
Olen myönteinen sen suhteen että kaikki elämässäni menee päin peetä
Ihana. Myönteisyyttä parhaimmillaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Alzbeta
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 21.01.2006 17:06:54 » |
|
Oikeen pahana päivänä, mistä te saatte sen positiivisuuden ja halun jatkaa eteenpäin? Itselläni negatiiviset ajatukset tuntuvat olevain oikeita imureita. Yksikin negatiivinen ajatus imee ajatuksistani kaiken positiivisen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #26 : 21.01.2006 18:48:25 » |
|
Alzbeta! Kerron vain tämän aamuisen kokemuksen,joka sai minut kyllä nauramaan ääneen. Tuli yöllä parikin puhelua hieman nauttineilta tutuilta ja tietysti tunneasioita itkeskelivät. Siinä parhaani mukaan jotain koetin säveltää,ja ehdotin että jatketaan taas aamulla,kun huurut haihtuneet. Herätessäni mietin heitä ja sitäkin,miten hippusen iloa kaipaisin nyt.Olin ulkona ja samalla lensi harakka puuhun. Koira haukkui jossain sivummalla ja usko tai älä!!!???Tämä harakka alkoi aivan selvästi karhealla äänellään MATKIA KOIRAN HAUKUNTAA! Se kuullosti niin koomiselta,että nauroin sitä yksinäni ääneen. Tuli kuin taivaan lahjana! Joskus pienistä asioista kiinni.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #27 : 21.01.2006 19:18:05 » |
|
Hei Niin Shandra, joskus se on pienista asioista kiinni.Yleensa uskon, etta onni koostuu JUURI pienista asioista ja sina osaat myos iloita niista. Aurinkoa, iloa ja rakkautta oikeen roppakaupalla! Diamond
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #28 : 21.01.2006 20:11:21 » |