Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lilith  (Luettu 67172 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #60 : 13.02.2011 16:28:38 »

Itse miellän Lilithin ominaisuudet Kuun näkymättömiin vaistoihin liittyviksi,
joten itselleni virallinen Lilith on mean Apoge, kuunkiertoon liittyvä näkymätön laskennallinen piste,
joka "näyttää" meille Kuun pimeälle puolelle jäävät ominaisuudet;
ne joita Kuu ei koskaan meille näytä heijastaessaan Auringon valoa.
Käytännössä nämä ominaisuudet voivat (oma näkemys ja kokemus) olla esim. alitajuisia tunteita tai "äidinmaidossa" omaksuttua selittämätöntä tunneperintöä, joka saa meidät toimimaan tietyllä lailla,
ehkä jopa sukupolvesta toiseen. Lilith voisi liittyä esim. lapsen selittämättömiin pelkoihin / sairauksiin, jotka hän on omaksunut äidiltään (isältään), ja jotka hänen äidillään( isällään) ovatkin peräisin edelliseltä sukupolvelta.
Tätä pohdin ,kun luin Willy Barralin kirjaa lapsen ruumis puhuu vanhempien historiasta.

Anne Massey selittää näin:

http://www.astrologicallyspeaking.com/LilithSuomeksi.htm

Asteroidi Lilith 1181 on sanut nimensä ranskalaisen säveltäjän Lilin mukaan eikä sillä ole yhteistä
mean Apogen kanssa.
http://en.wikipedia.org/wiki/1181_Lilith

True vai mean?

http://astrologer.ru/book/dark_moon/index.html.en

Kuu lähimpänä maata (perigee)
ja kauimpana maasta (apogee)
http://startswithabang.com/wp-content/uploads/2008/08/lunar-apogee-perigee-2006.jpg
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011 17:08:28 kirjoittanut nikki » tallennettu
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #61 : 13.02.2011 17:31:27 »

Minulla on Lilith 9h ja vesimiehessä.En saa kasattua niistä naisenkuvaa itselleni.Millainen se oikein voisi olla?
Nytkin pitäisi leikata ja lakata kynsiä,mutta veri vetää ujuttamaan verkkoja jään alle.
Pitäisi jo kiireesti käydä kampaajalla,mutta muutama puukin pitäisi kaataa.   crazy2
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #62 : 13.02.2011 19:54:05 »

Ymmärsinkö tuosta Anne Massey:n tekstistä oikein, että ceres-lilith
yhtymä voi meinata keskenmenoa? Mulla se on nataalilla ja olen ihan
tietonenkin, että mulla voi tulla keskenmeno kenties helpommin kuin
"muilla"..

mut mä taidan olla muutenkin tietonen mun lilithistä kun se majailee
tuolla 1. huoneessa.. ja mä oon mielestäni ihan sovussa sen kans,
tunnen ton vesimiehen merkinki kuitenki melko omaksi - niin
hyvässä kuin pahassa Smiley

enemmän epäsovussa oon mun kuun kans.. ainaki tuntuu siltä :Smiley

Lilith on helkkarin mielenkiintonen ja tahtosin kyl tietää siitä lisää,
janoan tietoa Cheesy
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #63 : 15.02.2011 11:47:30 »

Tässä lisää
http://www.expreso.co.cr/centaurs/blackmoon/lilith.html
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #64 : 15.02.2011 12:21:39 »

Tuo Lilith voi kuvastaa kartalla tiedostamatonta vetovoimaa, (tuota, jota olette pohtineet topikissa Vetovoiman lait)
jota tuntee toista kohtaan tai jolla vetää kärpäspaperin lailla tietynlaisia ihmisiä puoleensa.
Se on vähän sellaista, jolle ei löydy järjellistä syytä, mutta tunne on niin vahva, että sitä on seurattava.
Käytännön kokemus, kun Lilithit yhtyvät kartoilla.
Omalla kartalla Lilith on vielä aika lähellä MC:tä ja yhtyy Cupidoon ja Erokseen,
eli tiedostamattani lähetän joillekin hyvinkin eroottista viestiä vaikka pukeutuisin säkkiin.
Teini-iässä sitä oikein varoi herättämästä liikaa huomiota, koska jollakin tasolla sitä tiedosti tämän Lilithin olemassaolon. Pelkäsi sen voimaa ja valtaa. Hallitsematonta?
tallennettu
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #65 : 15.02.2011 12:29:56 »

Mä oon vielä niin vihreä, etten tajua, mistä näkisin aspektit, mutta täytyy joskus syventyä siihen. Tai sitten niitä ei ole, kun en löydä. Olen ollut aina kiinnostunut Lilithistä mytologisesti. Multa löytyi Lilith kauriista ja 8. huoneesta, jossa on voimakasta tavaraa entuudestaankin (scouttini kuu, nuori merkurius ja ceres, jota en olekaan vielä tutkinut). Jos jostain löytyy enemmän tietoa suomeksi, olisin kiitollinen! Näitä on sitten vaikea tulkita, huh.
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #66 : 15.02.2011 13:48:42 »

Mun lilith aukes nyt uudella tavalla. Se on siellä oinaassa, 9.huoneessa.

Taidan olla aika raivopää, varsinkin epävarmana olen aika aggressiivinen. Myös ärsytettynä ja syrjittynä tulen tosi vihaiseksi. Jos tuo kuu onkin "uhrautuvaisessa" kalojen merkissä, niin Lilith kyllä pikemminkin sitten karjuu ja mylvii.

Yksinäisyydestä tykkään tosi paljon, se on mulle sitä surffausta pään sisällä. Eristäytyneisyydestä en niinkään, se tekee mut vaan melankoliseksi tai kiukkuiseksi.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #67 : 15.02.2011 16:54:54 »

http://www.astrotherapy.eu/BlackMoon.htm
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #68 : 15.02.2011 19:00:32 »

Suur kiitos linkeistä.Kiehtova on Lilith.Sieltä ne salat aukeaa  vähitellen.Tiedostamattomat.Vaiston varassa olevat, Lilithin helmoissa kukevat.
Aivan sama onko olkapäälläni kirves,vaikko päivänvarjo.  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #69 : 27.07.2011 17:29:16 »

Pakko nostaa esiin tätä vanhaa aihetta, sillä törmäsin itse sivustoon (ilmeisesti itä-eurooppalainen blogi), jossa oli englanniksi erittäin kattavat selitykset Lilithistä eri merkeissä. Omaa karttaani tutkineena minun ainakin on pakko sanoa, että itse Lilithin kuvaus tuntui kiteyttävän kaiken sen Kuka Minä Olen yhden ainoan merkin alle. Olen syystäkin innoissani!

Jos täällä ei ole englanninkielentaitoisia ja toivoisitte Lilithistä suomennoksia, pyyntöjä voi laitella tähän ketjuun tai YV:nä minulle. Jos tarvetta esiintyy runsaasti, otan jossain vaiheessa projektikseni kääntää nämä suomeksi  coolsmiley

Lilithin kuvaukset ovat astrologi Sanja Pericin käsialaa:

* Lilith in Aries
* Lilith in Taurus
* Lilith in Gemini
* Lilith in Cancer
* Lilith in Leo
* Lilith in Virgo
* Lilith in Libra
* Lilith in Scorpio
* Lilith in Sagittarius
* Lilith in Capricorn
* Lilith in Aquarius
* Lilith in Pisces
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #70 : 27.07.2011 17:47:39 »

Pakko nostaa esiin tätä vanhaa aihetta, sillä törmäsin itse sivustoon (ilmeisesti itä-eurooppalainen blogi), jossa oli englanniksi erittäin kattavat selitykset Lilithistä eri merkeissä. Omaa karttaani tutkineena minun ainakin on pakko sanoa, että itse Lilithin kuvaus tuntui kiteyttävän kaiken sen Kuka Minä Olen yhden ainoan merkin alle. Olen syystäkin innoissani!

Jos täällä ei ole englanninkielentaitoisia ja toivoisitte Lilithistä suomennoksia, pyyntöjä voi laitella tähän ketjuun tai YV:nä minulle. Jos tarvetta esiintyy runsaasti, otan jossain vaiheessa projektikseni kääntää nämä suomeksi  coolsmiley

Lilithin kuvaukset ovat astrologi Sanja Pericin käsialaa:

* Lilith in Aries
* Lilith in Taurus
* Lilith in Gemini
* Lilith in Cancer
* Lilith in Leo
* Lilith in Virgo
* Lilith in Libra
* Lilith in Scorpio
* Lilith in Sagittarius
* Lilith in Capricorn
* Lilith in Aquarius
* Lilith in Pisces

Naurattaa jo heti tuo kuva joka aukeaa tuosta Lilith skorpionissa -kohdasta.  Grin Grin

Mielenkiintoinen pitkä teksti, aika ehdotonta tekstiä  Wink. Tunnistan kyllä monta kohtaa, tosin yritän pyrkiä niistä tällä hetkellä pois, sillä en vain jaksa enkä halua enää vetää elämääni ylimääräistä tuskaa mitä ei tarvitsisi. Vai onko sekin vain sitä skorpionin mustavalkoisuutta, kun sanon etten enää halua intohimoa ollenkaan?  Wink Että joko tai, raastavaa tai ei ollenkaan.  Grin Mutta, se vain on niin mulle, että intohimo=valheita=tuskaa, enkä enää jaksa.. Mutta jostain syystä tunnun vetävän puoleeni aina jotain hankalaa, jos ei sitten tuota, niin sitten jotain lähes patologista.  buck2 Sanokaa ihmiset miten siitä pääsee eroon.. haluan normaalin elämän..

angel
tallennettu
Päivi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #71 : 27.07.2011 18:09:17 »

mä kun en jaksa lukee (too long to read) saati kääntää, tuuppasin ton kääntäjään, mutta eihän siitä tolkkua ota  uglystupid2  2funny
mutta sen vähä mitä sain ni ehkäpä jopa tunnistin. melko adhd touhua.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #72 : 27.07.2011 18:30:22 »

Lueskin tässä hetki sitten erään toisen astrologin tulkintaa Lilithistä. Lilith kuulemma näyttää meissä ne osa-alueet, joissa vaaditaan itsensä kehittämistä tietoisesti. Lilith on hänen mukaansa hyvin ehdoton asteroidi, joten Lilithin kanssa selviämiseen tarvitaan  huumoria. Varsinkin Lilithin huonesijanti sanoisi mille osa-alueelle tuo Lilithin kuvaama kasvunpaikka osuu ja missä sitä huumoria elämässä tarvitaan eniten. Esimerkiksi minulla Lilithin ollessa 1. huoneessa minun on opittava ottamaan itseni kevyemmin ja naurettava itselleni. Sama näkyy kartalla muissakin aspekteissa ja planeetta-asetelmissa :Smiley

Lilith ei missään nimessä ole paha, vaan vaativa kasvattaja - minusta se on sellainen femme fatale, joka vaatii ottamaan omat heikkoudet silmän alle ja koulimaan ne vahvuuksiksi, menettämättä tippakaan viehätysvoimastaan ja intohimostaan. On oltava sujut oman pimeän puolensa (heikkoudet, kehityskohteet) kanssa.  coolsmiley Minusta se on aika hauskaa, tosin minulla onkin  askendentti kauris ja kartan hallitsijana  saturnus ja  skorpioni  Grin

« Viimeksi muokattu: 27.07.2011 18:33:02 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #73 : 28.07.2011 07:50:14 »

Minulla Lilith skorpionissa 5.huoneessa, miekkosella lilith skorpionissa 2.huoneessa.
Ei meillä ole mitään kovin dramaattista suhdetta lainkaan, mutta huomaan että eroottiset kipinät ovat kuumimmillaan silloin kun on kaikista kiperimmät tilanteet Cheesy
tallennettu
huhtikuinen
Kohtuuastroilija
**

Elämäni vaikein ihminen - olen minä itse

Profiili
« Vastaus #74 : 28.07.2011 10:33:20 »

Olisi todella hienoa saada suomennos, mikäli vaan sinulle sopii  idiot2
tallennettu

Aurinko-härkä h2, kuu-kalat h1, nousu-kauris, merkurius-oinas h1; venus-oinas h2, rx-mars-skorpioni h8. Muita: jupiter-oinas h2, uranus-rapu h6, rx-pluto-leijona ja rx-saturnus-vaaka h7, rx-neptunus-vaaka h8, rx-chiron-kauris h12. MC-jousimies
Sininen Resonoiva Yö, Vesilohikäärme
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6
  Tulostusversio  

Siirry: