mc82
|
|
« Vastaus #15 : 16.06.2008 11:25:33 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
Emelia
|
|
« Vastaus #16 : 16.06.2008 11:37:25 » |
|
Tottahan tuo voipi olla, kun hallitsee pakenemista ja päihteitä ja toimintaa ja aggressioita... Toisaalta, ihminen joka tiedostaa taipumuksensa ns. "läträämiseen", voi tässä tapauksessa jopa rajoittaa juomistaan . Neptunuksen aspektit itsessään eivät liity päihteisiin, eivät hankalat tai suotuisatkaan.. Kyse voi olla enemmänkin halusta paeta kovaa ja ikävää maailmaa, tavalla tai toisella, tai sitten halusta katsoa kaikkea ruusunpunaisten lasien lävitse. Liitteenä Neptunuksen kuvaus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mc82
|
|
« Vastaus #18 : 14.11.2008 11:48:05 » |
|
Pitää kaivaa tämä aihe ylös, kun tuli takaisin mieleen.. Tässä erään tuttuni kartta. Hän on paininut sekä huume- että alkoholiongelman kanssa, tällä hetkellä tilanne ei ole menossa parempaan suuntaan (viinaa menee paljon, vaikkei huumeita taida tällä hetkellä käyttääkään), vaikka on käynyt vieroituksessa - tosin keskeytti sen, koska ei kestänyt "sosiaaliviraston mänttejä". Samalla niin kova, samalla niin herkkä ihminen.. Tunnen oloni avuttomaksi, koska ko. ihminen ei halua ottaa mitään apua vastaan Löytyykö synt. kartalta mitään, mikä viittaisi päihdeongelmiin?
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
La Papessa
|
|
« Vastaus #19 : 14.11.2008 12:55:32 » |
|
Löytyykö synt. kartalta mitään, mikä viittaisi päihdeongelmiin?
Kyllähän tuossa on paljon kovia aspekteja juurikin :kselle, jonka sanotaan aiheuttavan näitä ongelmia. Erityisesti saattaa viitata tarpeeseen paeta tunne-elämän ongelmia päihteisiin. Tigrixin mainitsema kova aspekti :ksen ja :in väliltä löytyy myös. Mutta kun kyseessä on kaksi hidasta planeettaa, pitäisin tuota kyllä enemmän "sukupolvi" aspektina. Ehkäpä aspektin vaikutusaikana - joka on tarkkana ehkä parisen viikkoa - kuukausi, 5 asteen orbilla kumpaankin suuntaan jo muutama kuukausi - syntyneillä on noin niinkuin yleisesti ottaen taipumusta esim. sellaisten alakulttuurien omaksumiseen, johon liittyisi päihteiden käyttö. Niin, ja on vielä 6. huoneessa, joka on velvollisuuksien, työn ja terveyden huone. tuolla saattaa tuoda tuoda esim. parantajan kykyjä, ja onkin yleinen esim. terveydenhoitoalan henkilöillä. Toisaalta "stressiaspekteissa" voi aiheuttaa myös yliherkkyyttä lääkkeille ja miksei päihteille.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.2008 13:26:39 kirjoittanut La Papessa »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #20 : 14.11.2008 13:03:50 » |
|
Niin ja tuosta mc82 tutun kartasta, tiedän/tunnen itseasiassa kaksi tyyppiä kenellä on samat aurinko ja nousumerkki- asetelmat, ja molemmilla heistä melkoinen huume/alkoholitausta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mc82
|
|
« Vastaus #21 : 14.11.2008 18:27:56 » |
|
Niin, ja on vielä 6. huoneessa, joka on velvollisuuksien, työn ja terveyden huone. tuolla saattaa tuoda tuoda esim. parantajan kykyjä, ja onkin yleinen esim. terveydenhoitoalan henkilöillä. Toisaalta "stressiaspekteissa" voi aiheuttaa myös yliherkkyyttä lääkkeille ja miksei päihteille. No tästä tulikin mieleen, että myös exälläni, joka on myös aikasta perso viinalle (en tiedä, onko viina ottanut jo yliotteen miehestä, mutta aika lähellä ollaan!), löytyy synt. kartalla, Neppari vielä perääntyvänä. Plus ne alkoholisteille (ilmeisesti?) tyypilliset aspektit: rx- sekä rx- .. Ja Tigrixen kommenttiin tarttuen myös exällä on ja samassa merkissä, on , 12. huoneen puolella tehden tarkkaa yhtymää :lle, myös ja löytyvät 12. huoneen puolelta. Mietityttää vaan se, että nykyiselläni on myös tuo sama "stressiaspekti" kuin exälläni, eli , tosin nykyisellä on 4. huoneessa (ja mitähän ongelmia tämäkin mahtaa tuoda???) ja etenevässä liikkeessä synt. kartalla. Tosin Nepparin ja Marsin orbi oli muistaakseni sama sekä exällä että nykyisellä, n. 5 astetta, ainoa ero on vain :n ja :n merkki- ja huonesijainti sekä se, että exällä se Neppari tosissaan perääntyvässä liikkeessä synt. kartalla. Tämä jäi mietityttämään, että toivottavasti nykyinen ei ongelmien sattuessa tartu pulloon - riskiä lisää se, että ongelmien tullessa mies haluaa vetäytyä yksin ja ratkaista asiat omassa päässään sen sijaan, että jakaisi murheitaan muiden kanssa ja kyselisi muilta apua. Exällä oli vähän samaa vikaa, ei oikein puhunut ongelmistaan kuin vasta sitten, kun pato repesi.. Nykyisellä on siis 4. huoneessa ja 1. huoneessa. Exällä rx- 8. huoneessa ja 6. huoneessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lupita
Kohtuuastroilija
Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio
|
|
« Vastaus #22 : 14.11.2008 19:16:52 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
It does not require many words to speak the truth. Chief Joseph
|
|
|
Adele
|
|
« Vastaus #23 : 15.11.2008 12:37:52 » |
|
Mun poika on ja hänen huoneensa on aina myös aivan hävityksen kauhistus ja muutenkin hänen ympäristönsä on aivan kaaoksessa. Hän kyllä tuo tuota neitsytmäistä pikkutarkkuutta esiin vain vaatimuksissaan itseään kohtaan siksipä olenkin jotenkin erityisen huolissani hänestä toisinaan, jottei vain nuo vaatimukset itseä kohtaan olisi liian suuria ja vielä kun on nyt 12 vuoden herkässä iässä ja murrosikä alkaa kohta painaa päälle. Hänen kartallaan on myös noita aspekteja, jotka voivat viestiä riippuvuuksista, pelottavaa Laitan kartan liittekksi tähän, jos joku haluaa kommentoida.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Oinas 10 Asc Leijona Kuu Vesimies 8 Mars Kauris 6 Venus Kalat 10 Merkurius Oinas 10 Jupiter Jousimies 5 Neptunus Jousimies 5
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #24 : 15.11.2008 18:51:57 » |
|
Adele, tuossa kartassa on pari seikkaa, jotka ovat merkittäviä: joka on erittäin herkkä (ei kovin helppo miehille) ja oppositiot 6. ja 12. huoneissa. Neitsyt on muuten myös eräs niistä merkeistä, jotka retkahtavat helposti juomaan. Ehkä kannattaisi vahvistaa kaverin itsetuntoa? :
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Laksmi
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #25 : 17.11.2008 17:24:39 » |
|
Minä olen ja jotenkin minusta tuntuu, että olen syntynyt alttiiksi aineiden väärinkäyttäjäksi. Sen vain tuntee. En ole koskaan juopotellut muutoin kuin viikonloppuisin, vaikkakin siinä 19-30 vuotiaana aika ankarasti. Huumeita ja lääkkeiden väärinkäyttöä olen joskus kokeillut. Nykyään olen enemmän tai vähemmän raivoraitis. Tunnen erään alkoholistin (välillä sekakäyttöäkin) jolla on kaloissa ja yhtymää ja ne neliöivät mars raukkaa Neppari on kolmiossa kuuhun, mutta nepparin kanssa yhtymässä oleva ei tee tarkkaa kolmiota kuuhun sillä orbi liian suuri. Ja tyyppihän on nouseva . Mun mielestä aika tyyppinen alkoholistin syntymäkartta ja niin on joku muukin tainnut minulle heittää... Surullinen tapaus.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #26 : 17.11.2008 17:59:56 » |
|
Minä olen huomannut, että ovat aika kovia ottamaan kuppia. En tiedä mistä se jothuu, mutta ainakin neljällä tuntemallani Kuu Leijonalla on jonkinlaista ongelmaa alkoholin kanssa - yksi jo pitkään alkoholisoitunut, kaksi parikymppistä tyttöä, jotka bilettävät aivan mielettömästi (aina menee viimeiset rahat ja aina oltava todella päissään) sekä yksi vähän vanhempi nainen, joka on myös todella kova bilettämään... Kannattaa kuitenkin muistaa, että "alkoholismia"kin on montaa sorttia ja montaa eri laatuista - kaikissa yhteistä on se riippuvaisuus alkoholista. Alkoholisti ei aina ole vain se tyyppi, joka jää pois töistä krapulan takia ja lopulta menettää työpaikkansa ja menee kadulle, vaan se voi yhtä hyvin olla myös ihminen (nuori, vanha, kuka vain), jolla on vain riippuvainen suhtautuminen alkoholiin. Tämä voi näkyä sitten juuri siinä, että viikon lopussa on pakko päästä "nollaamaan pää", mikä on pitkälle mentynä myös henkisesti turruttavaa. Näistä Kuu Leijonista sen verran, että yksi syy voi varmaan olla se (tai jotenkin itse olen psykologisoinut niin) että he eivät nauti elämästään oikeasti täysillä ja alkoholin vaikutuksen alaisena he voivat olla bilettäessään niitä prinsessoja ja huomioiden keskipisteitä, joita haluaisivat olla oikeasti 24/7, mutta eivät joidenkin tunneblokkien takia pysty olemaan (esim. monilla Kuu Leijonissa ihmisillä on Pluto neliömässä Kuuta, joka voi vaikuttaa). Varmasti sama teoria käy moniin muihinkin merkkeihin ja alkoholisteihin yleensäkin... Muuten olen huomannut, että tulimerkit (erit. Oinas ja Leijona) yhdistettynä Saturnuksen vaikutukseen (ja siihen vähän sitten Neptunusta joukkoon), voi olla aika tuhoisa yhdistelmä. Paineen alla nämä merkit voivat tehdä todella äkkipikaisiakin päätöksiä ja se nyt voi johtaa sitten vaikka mihin....
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #27 : 17.11.2008 19:18:22 » |
|
Minä sain käsiini erään henkilön kartan, joka teki itsarin lääkkeillä oltuaan pitkään alkoholisti. Ja henkilö oli Kauris, Saturnus pahasti aspektoitunut. Jee. Mitenkähän tässä vielä ollaan hengissä?
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #28 : 17.11.2008 19:55:04 » |
|
Minä olen huomannut, että ovat aika kovia ottamaan kuppia. Juu, komppaan tuohon!! Kyseisellä tuntemallani moninkertaisella ravulla on ja hän tosiaan vetää..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Laksmi
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #29 : 18.11.2008 13:30:35 » |
|
Yhtyn edelliseen. Tyyppi josta kerroin yllä ---- on jellona! Mitkäköhän ovat selviytymisen mahdollisuudet?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|