No tästä tulikin mieleen, että myös exälläni, joka on myös aikasta perso viinalle (en tiedä, onko viina ottanut jo yliotteen miehestä, mutta aika lähellä ollaan!), löytyy
synt. kartalla, Neppari vielä perääntyvänä.
En voinut olla huomaamatta tätä viestiä, sillä itselläni kanssa syntymäkartalla on
ja syntymähetkellä sekä Neptunus että Mars tekivät perääntyvää liikettä. Voisiko tuo aspekti vaikuttaa siihen, että varsin hyvin tuo viina maistuu, ja silloin kun sitä ottaa, tulee otettua sen verran, ettei loppuillasta muista enää mitään, ja mikä pahempaa, nykyään tulee entistä useammin otettua krapularyyppyjä. Voisikohan Neptunus neliö Mars -aspektin lisäksi seuraavat planeettasijaintini vaikuttaa asiaan:
Kuitenkin, tästä huolimatta, aina kun vain päätän olla ilman, pystyn monta viikkoakin olemaan ilman viinaa, ja jos alan juomaan tauon jälkeen, olen aina siinä tuloksessa että en oikeastaan mikään juoppo ole, ts. "ihan hyvin voin ottaa jo"
Voisikohan tämä aspekti pelastaa minut pahimmalta alkoholisoitumiselta:
(molemmat
)
Jaa, no olenkohan paras vastaamaan tähän aiheeseen.. Missä huoneessa sulla Riku tuo
sijaitsee? Jos
nimittäin on 6. huoneessa, niin se voi hankalissa aspekteissa, erityisesti persoonallisille planeetoille (näistä kait pahimmat
) altistaa alkoholismille ja varmaan tuo perääntyminen jollain tapaa edesauttaa. Ehkä, en tiedä..
Yhdellä tutulla on
, Neppari
perääntyvänä siellä surullisen kuuluisassa 6. huoneessa ja
vastapäätä 12. huoneessa. Ei hyvä yhdistelmä, pulloon on tarttunut ja tulevaisuus näyttää aika heikolta
6. huonehan liitetään terveyteen ja esim. allergioihin ja siten liittyy myös taipumuksena retkahtaa nautintoaineisiin. Ja tuo
12. huoneessa taas edustaa mun silmissä jonkinlaista vastuunpakoa, varsinkin kun on vielä tuuliviirimerkissä,
:ssa. Tämä tyyppi on jo yli kolmikymppinen, lotraa viinan kanssa ja ei ota vastuuta mistään tekemisistään. Töitä ei ole tehnyt vuosiin ja lähtee baarista lähes kenen tahansa miehen matkaan, vaikka elääkin avoliitossa (!!!)
Ihmettelen tätä miestä, joka antaa nämä pettämiset anteeksi..
No, se siitä.. En vain voi hyväksyä ko. elämäntapaa. Ai niin, ja tämä ym. likka on myös se legendaarinen
!
Exällä on tuo
, Neppari
8. huoneessa, Mars
6. huoneessa . Neppari perääntyvänä. On tosissaan pulloon menevä, ei osaa lopettaa ajoissa, vaan vasta sitten, kun joku ulkopuolinen (yleensä poliisi tai poke) tulee keskeyttämään tai laatta lentää ja kaveri sammuu pihapuskaan. Muuten oikein työteliäs, suht normi kaveri, joka hoitaa arkiaskareet. Tosin sitten, kun pullo aukeaa, niin korkki häviää jonnekin
Pystyy vetämään ihan jopa viikkojen putkia, jos vain voisi, mutta jotenkin selviää aina maanantaisin töihin
On
, mikä ei taida olla niin viinan perään
Niin, ja vastuunpaosta sen verran, että exällä
12. huoneessa - vastuunpakoa äkkipikaisella tavalla -> tartu pulloon
Nykyisellä on myös
, Neppari
4. huoneessa, Mars
1. huoneessa. Neppari on etenevässä liikkeessä miehen kartalla. 4. huoneen Neppari taitaa olla niillä, joilla on esim. jompikumpi tai molemmat vanhemmat ryypänneet. Miehellä on itse asiassa hyvin normaali perhe eikä hänen vanhempansa ole tissuttelua harrastaneet
Nykyinen on itse myös sellainen, että nauttii viinaa hyvin kohtuudella, joskus perjantaisin ottaa kaljan tai pari ja käy viihteellä aika harvakseltaan. Ei niin välitä kaatokännien vetämisestä eikä kyllä ole montaa kertaa vetänyt övereitä - vahinkoja sattuu itse kullekin joskus, mutta jos ne överit on jokapäiväisiä, niin sitten on ehkä aika katsoa peiliin. Mies on
.
Joo, ja Riku: jos
olisi alkoholismiin altistavia sijainteja, niin täällä olisi varmaan aika monta juoppoa
Ehkä enemmän kannattaa katsoa ko. planeettojen huonesijainteja sekä aspekteja muihin planeettoihin. En kyllä tuota
:sta pidä alkoholismille altistavana tekijänä, sehän enemmänkin tuo kuria ja sitkeyttä
No, voihan sekin altistaa tietysti retkahtamiseen, jos ei ota Saturnuksen oppitunneista opiksi ja kuri pääsee repsahtamaan (kun mikään ei tunnu enää miltään). Urkki ehkä, kun voi olla aika räväkkä aspekteissaan..
Jännä juttu tuo kuu leijona. Nyt kun mietin niin kyllä lähipiirin kuuleijonat ovat niitä jotka nostavat maljaa mielellään..
Mä en sitten tiedä, mikä Kuu-Jellona mä olen, koska mulle ei viina pahemmin maistu. Joskus kaveriporukassa muutama siideri maistuu ja lopetan juomisen yleensä jo suhteellisen aikaisin iltaa. Vappuna otin viimeisen jo ennen puoltayötä, vaikka osa porukasta olikin jo aika hyvässä vauhdissa. Kai mää oon sit joku friikki Kuu-Jellonaksi tai kotona ollut liian hyvä valistus viinan vaaroista
Juon aika harvakseltaan ja jos on paineita, niin silloin en ainakaan pulloon tartu. Osa kun tuntuu purkavan suruaan pullon avulla, mä en koskaan ole ongelmiani setvinyt viinan avulla *koputtaa puuta, koska ei sitä koskaan tiedä, mitä jatkossa*
Mulla on tosin hankala
11. huoneessa - en tiedä, onko tuo yhtymä viinaksille altistava aspekti. Lisäksi
7. huoneessa.
Tässä nyt hiukan sekavaa ajatustenvirtaa..