Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Todelliset unet?  (Luettu 3377 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Tulikukka
Kanta-astroilija

Profiili
« : 03.06.2008 20:18:20 »

Ihmetyttää uusi uni-ilmiö. On alkanut tulla unia, joita luulen seuraavana päivänä todeksi. Unissa ei yleensä tapahdu arkielämää kummempia juttuja, saatan jutella vaikka puhelimessa äitini kanssa. Seuraavana päivänä saatankin kysäistä "uniasiaa" ihan oikeana ja kylläpä on äiti monta kertaa ihmetellyt että mistä puhun...

Onko muilla samanlaisia? NIIN todellisia pätkiä, joista ei oikein tiedä onko totta vai ei? Mistähän tämmöiset mahtaa johtua? Stressiä? Selvittämättömiä asioita?  Ei näissä muuten mitään, mutta tuntuvat kiusallisilta, etenkin jos alan höpötellä niitä muille ihan totena... Luulevat pian kaheliksi.  Wink
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.06.2008 00:11:02 »

Minulla on yksi tämäntyyppinen uni, joka toistuu joidenkin vuosien välein ja joka kerta luulen sitä todelliseksi muistoksi. Unessa olen kähtenyt hyvin päättäväisellä ja suorastaan välinpitämällömällä tarmolla kaupungille tai kouluun yläosattomissa. En välitä tippaakaan siitä mitä muut ajattelevat enkä häpeä paljaita rintojani. Kuitenkin uni alkaa aina siitä kohtaa, kun olen palaamassa kotiin ja alan tuntea pientä epämukavuutta ihmisten kummeksuvista tuijotuksista. Harmittelen aina, että miksi en ottanut nyt varalta edes rintsikoita tai paitaa mukaan. Herätessäni joudun pohtimaan ihan tosissani milloin olen lähtenyt yläosattomissa jonnekin. Se on ainoa uni, joka sotkeutuu todellisuuteen niin pahasti että edelleenkin epäilyttää olenko joskus tehnyt moisen tempauksen, vaikka tiedänkin etten ole! Grin

Muistan hämärästi myös unen, jossa ystäväni synnytti lapsen. Herätessäni aloin miettiä, että  minnehän hän on sen lapsen sijoittanut, kun lasta ei enää näy hänen elämässään ja missähän lapsen isä on. Kesti pitkään ennen kuin tajusin, ettei se todellakaan ollut mikään totinen muisto, eteenkin kun ystäväni oli sinkku ja neitsyt Grin Silti se vain tuntui niin todelle, että melkein otin asian puheeksi ystäväni kanssa.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 04.06.2008 10:16:38 »

Siitä en osaa sanoa mistä johtuvat mutta minusta tällaiset unet ovat hyvä esimerkki siitä miten häilyvä on raja näiden kahden maailman välillä.
 On olemassa myös harjoituksia joiden avulla voi päästä unimaailman herraksi ja kontrolloimaan sitä tietoisesti, ilman että se on vain päämäärätöntä sekoilua. Monet puhuvat siitä kun tajuavat että tämä on unta ja sitten voivat tehdä ihan mitä vain, taivas rajana Wink.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: