Joohh!! Voin vaan kuvitella.
Muuan Härkä... muistaakseni nouseva krapu tai jotain... Ei voinu koskaan käsitellä asioita suoraan. Sit kerran se möläytti, että mä muka ajattelen vaan itteeni. Olinhan just juossu sille kauppoja muutaman tunnin (tosi itsekästä
). Ensi heränny muutaman tunnin unen jälkeen (hemmetinmoista omaan napaan tuijottelua sekin
). Ajanu yli 30 kilsaa, jotta oisin kulmilla
. No voihan pers--- Kun ei itse osaa olla suora, sanoo sanottavaansa... ni Oinaassahan se vika sit tietty on. Kääk!
Sen Härän mielestä on parempi vaieta ku puhua avoimesti ja olla rehti. No. Hän on menneen talven lumia ja kait jo vainaakin. Siitäs sai. Tuli henkistä hauista suoraa ohimoon. Mut ei Oinaalle. Ovi nääs sulkeutu. Ei ollu mitään sanottavaa, ku ei voinu olla rehti ja auttavainen.
Jouskari - nousu Vaaka! Öh! Tuota. Ehkä se muutaman kymmenen elämän jälkeen osaa kertoo ajatuksensa julki. Tässä elämässä ei o pelittäny.
Myöhemmin tajusin, ett se valehteli suut silmät korvat täyteen. Sen oli parempi olla sanomatta, ku ei kerta ollu rehellinen - ei osannu. Eihän se rassu muistanu, mitä illuusiotaan se millonki eli. Tai mitä kellekki oli valehdellu. Ei mulle koskaan selvinny, ajatteliko se edes koskaan. Tai oliko se tutustunu itteensä. Tieskö se edes 'kuka minä olen'. Eiku siis se. Tai että siinä ois jotain järkee... siis elämässä ja rehellisyydessä ja aitoudessa ja hetkessä itsessään.
Ettei vaan valuis ku jätkän räkä. Sekin (räkä) on rehdimpi kuin ylidiplomaattinen ja persoonaton, epäsuora ihminen.
Just Oinas-tytöt! Eiku
pelittään ja
perään. Hittojakos noista liika hienohipiäisistä, joitten mielestä on laadukkaampaa vaieta totuus kuoliaaksi ja suunnitella elämänsä loppuhengenvetoon asti. Jollei voi olla aito todellinen oma ittensä, ni miks sitten ees olla.
Miks hitossa sit ees elää, jos ei kuiteskaan voi ELÄÄ oikeesti. On se kumma, että moni vaan toteuttaa suunnitelmaansa. Mitä ELÄMÄÄ se on. Sehän on kuin Neukkuliitossa ennen vanhaan. KPT tai PT... No jos sitä rataa ni sitte ees se LJT... Ai siis mitä. No Lyhyen Jakson Suunnitelma (max 2v). Noi muut on KeskiPitkän Tähtäimen (5v) ja Pitkän Tähtäimen (10v) suunnitelmia. Neukuthan oli suunnitelmataloutta elävä 'malli'valtio. Bilateraalisuus (=kahdenvälinen =suljettu... ei käy -ainaskaa Oinaalle... siis - eli ku sä annat mulle ni mä annan sulle, mut mä (=se bilateristi) kyllä määrään mitä, mihin hintaan ja miten... hih hii) kunniassaan. No höh. Neukut. Kunnia. Just just. Kääk. Mä kuolen
...
Malli mikä malli. Yhteiskunta muka. Pyäääh!
Sorry. Vieläkin roiskuu ku naurattaa.
Oi taatana, sanois pikkusisko, jos ois vielä pieni.
Elämä on tässä ja nyt. Ja nyt en vielä tiedä mitä teen illalla. Tod näk jotain sellaista mistä minä pidän.
Aattelin olla aito oma itteni loppumetreille saakka. Ja toivottavasti sillonki mennään sata lasissa. Joka ei siinä vauhdissa ilman rexonaPerspiranttia (tappaa ihmisen omat feromonit iholta) pärjää (siis uskalla olla) ni sitte ei.
Eiku lihasääneen ja aidosti sittenki.
Ei Oinas oo helppo kumppanina. (tarviiks olla helppo?) Mut aidompaa en oo ite löytäny. Hauskimmat jutut toisten Ariesten kanssa. Tosi on.