Hyvä aihe Esmiralda, tällaista ketjua ei ole tainnutkaan olla aiemmin - tai ainakaan pitkään aikaan!
Tänne voisi tosiaan kerätä mielenkiintoisia linkkejä astrologiaharrastuksesta maailmalla ja uutisia maailman astrologisista tapahtumista.
Luulin itse joskus, että Ruotsi kun on aina "kaikessa" muussakin Suomea edellä, niin siellä olisi myös astrologiaharrastus vilkasta. No, ainakin Yahoon palstoja (Astris ja Linnunrata) lukemalla olen saanut sen käsityksen, että Ruotsin astrologinen seura juuri hiljattain lopetettiin - en tiedä, mikä tilanne on nyt. Löysin kuitenkin nettisivut astrologiaseuralle nimeltä
Vintergatan - tietääkö kukaan tästä? Muitakin nettisivuja löytyi, esim.
Astrologi i fokus. Lisää linkkejä on esim.
täällä. Olisi kiva kuulla jos joku tietää, mikä tai mitkä sivustot Ruotsissa ovat suosituimpia astrologiaharrastajien keskuudessa.
Norjassakin toimii nähtävästi ainakin astrologiayhdistys
Astrocenter sekä astrologiakoulu
Herkules, joiden linkit löysin Ruotsissa asuvan Pentti Tuonosen (kosmobiologia- ja keskipisteguru, joka on Astrollekin joskus kirjoitellut) kotisivuilta
http://www.cosmobiology.se/.
Venäjän tilanteesta ei ole tietoa, mutta perinteisesti kai venäläiset ovat harrastaneet rajatieteitä laajastikin - varmasti siis löytyy jotain aktiviteettiä, mutta oma venäjän taitoni on sen verran heikko etten lähtenyt venäläisiä sivuja googlettamaan.
Englannissahan perinteisesti on astrologian harrastus ollut pitkälle vietyä ja siellä ihan tavallisista lehtikioskeistakin löytyy alan lehtiä - ainakin
Horoscope, jonka itse aina ostan jos sen jostain bongaan.
Astrologian opiskelusta ulkomailla kirjoittaa Raimo Nikula kotisivuillaan: "Astrologiaa voi opiskella korkeimmalla tasolla Seattlessa, USA:ssa
Kepler-collegessa ja myös Englannissa on kulttuuripitoinen yliopistollinen
Sophia-projekti meneillään Bath Spa -yliopistossa Southamptonissa. Kirjeitse voi opiskella astrologiaa kirjekursseilla, joita ei tosin järjestetä Suomessa. Diplomiin johtava kirjeopiskelu sujuu englantilaisessa
The Faculty of Astrological Studies -kurssilla tai The Mayo School of Astrology -kurssilla." (tuo Mayo School -linkki ei enää toiminut, joten jätin sen pois)