Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: chakrojen tilasta  (Luettu 4839 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
keijunkukka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 12.06.2008 10:21:30 »

Mistä sitä tietää, että onko hoidettavalla tahi ihan itsellään kaikki chakrat auki, kiinni ta :-\i voiko olla niin että osa chakroista on auki ja osa viellä kiinni?
Miten sen aistii esim. energiahoitoa tehdessä (siis jos ovat kiinni)? Tunnen kyllä jos tasapainotettavan chakrat ovat epätasapainossa, tahi tasapainossa, mutta entäpä jos ne tai osa onkin sulki?
Miten tai paremminkin missä vaiheessa chakrat ihmisellä yleensä aukeaa?
Voiko niiden aukeamiseen vaikuttaa itse jotenkin?
Mietin, että jos ihminen ei "kulje henkistä tietä" niin voihan hänen chakrat olla auki siitä huolimatta? Entäpä sitten tämän tien kulkijalla, voihan olla niin että osa on auki, osa kiinni?
En vain ole kertakaikkiaan mistään löytänyt vastausta tähän chakrojen kiinni olemiseen, aukeamiseen. Entä jos chakrat ovat auki, niin voiko ne jostain syystä sitten pamahtaakkin kiinni?
Voi voi, keijunkukan kotelo lyö tässä ihan tyhjää Undecided
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 12.06.2008 15:36:44 »

Kurkkaapa Henkimaailman osion ketjuun "Nyt sitten chakrat balanssiin!" Sieltä öydät tietoa sekä linkkejä aiheeseen liittyen. Simppelisti voidaan sanoa, että jos ihmisessä ilmenee chakran negatiivisia vaikutuksia chakra on vielä kiinni tai toimii heikosti. Jos ihmisessä puolestaan ilmenee chakran positiivisia vaikutuksia chakra on auki ja toimii hyvin.

Harvoilla chakrat ovat koko ajan täysin tasapainossa toisiinsa nähden, sillä niihin vaikuttavat todella monet seikat - mielikuvamme, ajatuksemme, ruokamme, liikuntamme, elinympäristömme, kanssakäymisemme toisten kanssa, fyysiset rasitteet, henkiset rasitteet jne. Chakrojen ailahtelua voi verrata mielialojen ailahteluun. Molempien kanssa tulisi pyrkiä tasapainoon niin, ettei laiminlyö niitä tai ole niiden retuutettavana kuin räsynukke.

Joskus chakra voi toimia myös liikaa. Silloin ihminen ilmaisee vähän liiankin vahvasti chakran positiivisia ominaisuuksia. Esimerkiksi mielikuvitus voi liikaa pyörivän/toimivan chakran kautta saada ihmisen kadottamaan yhteytensä todellisuuteen ja tunteellisuus voi taas paisua sellaiseksi, etteivät jalat pysy maassa ollenkaan. Silloin yksi chakroista nousee ylitse muiden ja tavallaan kumoaa muiden vaikutuksen. Vaikka juuri chakra toimisikin oikein, mutta jokin korkeimmista chakroista toimii ihan liikaa, silloin juuri chakra ei saa pidettyä meidän jalkojamme maassa, vaan mieleen vaikuttava chakra saa meidät pois raiteiltamme.

Kuuluisin chakran toimimattomuuden merkki on "kivi sydämellä" tai "pala kurkussa"  tunne. Kun "kivi vierähtää sydämeltä" jokin sydän chakraa kuormittanut energiatukos avautuu ja chakra alkaa taas liikkua normaalisti.

Chakrat liikkuvat aivan kuten mielemme ja tunteemmekin liikkuvat. Ne voivat pamahtaa auki mutta myös kiinni, jos niitä ei kunnioiteta. Aivan kuten tunteemme voivat räjähtää silmille tai patoutua sisäämme. Molempien kanssa toimiessa tarvitaan nöyrää tahdikkuutta ja kultaista keskitietä.

Chakrojen oleminen auki ei vaadi tietoisuutta henkisestä tiestä eikä henkinen tie ole se merkki, että chakrat olisivat auki. Väittäisin itse olevani aika henkisesti tietoinen ihminen, mutta silti jotkut chakrani toimivat huonosti ja osa charoista tahtoo olla vähän liiankin ylivilkkaita. Mutta sellainen minä olen ja tasapaino löytyy kyllä aikanaan! Chakrat ovat niin herkkiä, että jos sanon sydänchakrani toimivan tänään hyvin se voi ihan yhtä lailla hidastua vaikka viikon päästä ja palata taas omaan rytmiinsä, kunnes se taas jostain syytä X toimiikin reippaasti. Tasapainoiset chakrat eivät eilahtele äärilaidasta toiseen, mutta tietynlaista taajuuden värähtelyä niissäkin ilmenee. Minun mielestäni.

Ja kyllä sen vaan intuitiolla tietää kenen chakra on mistäkin auki ja kiinni Wink Ensin kannattaa haistella mikä fiilis ihmisestä tulee ja sen jälkeen miettiä mihin chakraan tuo tunnetila (ilo, varovaisuus, viha, ystävällisyys, kateus, itsekeskeisyys, anteeksianto jne.) liittyy.

Tuulta päin!
tallennettu
keijunkukka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 12.06.2008 16:59:24 »

Just juu, tämähän olikin ihan selvää ja tuttua juttua kuitenkin, minä vain jotenkin taisin lähteä hakemaan vastausta hieman liian kaukaa.
Ei pitäisi pähkäillä pienessä päässään liikoja Cheesy
Takerruin siihen, kun minulle sanoi eräs hlö yksityisluennassa, että minun kaksi alinta (juuri ja sakraali)chakraani ovat vielä kokonaan aukeamatta, kiinni täysin. Tässä vaiheessa minä tipuin sitten kärryltä totaalisesti.

Kiitos kaunis sinulle vastauksestasi, rakkauden täyteistä iltaa kaikille foorumilaisille  smitten

-keijunkukka
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: