Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sideerinen Kalat  (Luettu 25883 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Missa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 28.01.2006 07:42:16 »

Entä sideerinen kuu-kalat?
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Harschi
Vieras
« Vastaus #31 : 29.01.2006 07:12:57 »

Funtsasin tätä kun katsoin löytämiäni esimerkkejä; en kyllä löytänyt omasta lähipiiristä yhtään, joten tää on jäänyt vähän vieraaksi konkreettisella tasolla. Esimerkkien valossa näyttäisi siltä, että tuo kuolleen kalan mainitsema intuitiivisuus on täysin totta, näillä ihmisillä on vaistomainen kyky havaita syvällisellä tavalla, mitä toinen ihminen haluaa ja toimia (ainakin halutessaan) sen mukaan.

Kuu-Kaloista löytyy mm. sellaisia ihmisiä kuten Tove Jansson (valtava lämpö, empatia ja elämän ymmärrys Muumi-kirjoissa), Väinö Linna (ihmisluonnon ymmärrys Tuntemattomassa sotilaassa ja Pohjantähti-trilogiassa), MA Numminen, Niilo Yli-Vainio (takavuosien karismaattinen uskolla parantaja) ja Hector (kiihkeä empatia maailmaa kohtaan etenkin 70-luvun tuotannossa), mutta myös Ruben Oskar Auervaara (1900-luvun puolenvälin ammattihuijari, erikoistunut avioliittosopimuksiin naisten kanssa, osasi voidella aina juuri oikealla tavalla), Sauli Niinistö ja Jari Sillanpää.

Niinistöä tai Sillanpäätä ei voi kyllä sanoa kovin laiskoiksi tai saamattomiksi...  Smiley mä en edelleenkään liittäisi tätä piirrettä Kaloihin.

Terveisin Harschi, neljä planeettaa Kaloissa
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #32 : 29.01.2006 16:19:00 »

niinistö sekä nouseva-että aurinko Magha (aurinko hänellä selvästi voimakkain planeetta), eikä hänellä muita kaloja näyttänyt olevan kuin tuo Revati-kuu(sekin hänellä heikko), ja Revati taas pitää niitä kalojen negatiivisia puolia minimissä Deva-luontonsa takia ..

...kuten Valerie Solanasin tapauksessa, josta kirjoitin toisessa Kaloja koskevassa viestiketjussa.  Wink Siinäpä vasta deevinen tapaus.

Mites Niinistön kuu on muuten sinusta heikko?  Huh Se on shadbalassa ihan ok ja ishta phalaa sillä on eniten kaikista planeetoista. Hyväntuottaja Jupiter aspektoi sitä ja samalla omaa merkkiään, navamsassa se on neutraalissa merkissä, koska navamsahallitsija Saturnus sijaitsee lähettyvillä ja muuttuu väliaikaiseksi ystäväksi, ja siellä yhdessä Jupiterin kanssa, tosin Rahu/Ketu-akselin pimentämänä.

Tämän Kuun heikoimmat puolet ovat ne, että se on VIII huoneessa ja yksin, siis ettei ympäröivissä merkeissä ole planeettoja, mistä tulee epäonnekas Kemadruma-jooga. Siitä huolimatta Niinistö Kalat-Kuu-mahadasan aikana '87-'97 toimi hovioikeuden viskaalina Turussa, ylimääräisenä hovioikeudenneuvoksena, Salon kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä. Tarkka aspekti Jupiterilta on auttanut tätä Kuuta varmasti aika paljon. Raskaan luokan poliittinen ura pääsi kunnolla vauhtiin, kun Mars-mahadasa alkoi '97 ja martiaanisesta raskaskätisyydestä Niinistö onkin tullut tunnetuksi.

Shadbalassa ainakin JHoran mukaan Niinistön heikoin planeetta näyttäisi olevan Saturnus.
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #33 : 31.01.2006 17:43:43 »

Niinistön Kuu on muuten aika mielenkiintoinen planeetta. Chakrapani Ullalilla on hyvät astrologiasivut täällä
http://www.vedicastrology.com/archive.htm

ja kuten hän mainitsee, Jupiter liittyy tunnetusti mm. lakiin, lakimiehiin ja neuvonantajiin. Aika jännä, että Niinistöllä oli oma lakitoimisto ja hän toimi Turussa viskaalina juuri Jupiterin hallitsemassa merkissä olevan Kuun mahadasan aikaan. Lisäksi Kuu on VIII eli mm. perintöjen ja oikeusjuttujen huoneessa.

Koska Niinistöllä Kuu on XII huoneen hallitsija ja se on VIII huoneessa, siitä tulee Vipareeta-rajajooga, eli onnettomuutta, menetyksiä ja huonoja luonteenominaisuuksia symboloivan huoneen hallitsija on tuhoutumisen huoneessa, niin silloin "menetykset tuhoutuvat" ja lopputulos onkin hyvä. GC Sharma kirjoittaa kommentaareissaan Brihat Parasara Hora Sastraan: "12. huoneelle, joka on omaisuuden tuhoutumisen ja huonojen ominaisuuksien jne. huone, tulee erityisiä menetyksiä ja menetykset 12. huoneelle merkitsevät varallisuuden ja kaikkien hyvien ominaisuuksien lisääntymistä."

Psykologisemmalta kannalta voisi ajatella, että Niinistön mahdolliset herkät, viisaat ja intuitiivset Kala-piirteet ovat kasihuoneessa tehokkaasti piilossa. Ylipäätään kaikilla nousu-Leijonilla kaikki, mikä on Kaloissa, on "piilossa".
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #34 : 18.02.2006 08:17:14 »

Ei tämä osu kyllä minuunkaan.En ole hyökkäävä enkä röyhkeä vaan rohkea ja jos tarve vaatii pystyn esittämään kantani asiallisesti ja ystävällisesti.

Kun tutustuin ensimmäisen kerran sideeriseen astrologiaan, minulle oli "shokki" huomata, että minä olenkin kalat, enkä se tarmokas ja aikaansaava oinas, jona olen itseäni pikkulikasta asti pitänyt.

Tämä Harschin kalatulkinta siis tukee minun identiteettiäni todella hyvin. Ei sillä, että olisin päällepäin kamalan röyhkeä, mutta tietäisittepä vain mitä minun pääni sisällä silloin liikkuu, kun hymyilen ja parhaan taitoni mukaan asettelen sanojani, niin etten vain vaikuttaisi liian hyökkäävältä ja röyhkeältä...
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #35 : 18.02.2006 08:26:03 »

Lainaus Gimmyltä
"Tämä Harschin kalatulkinta siis tukee minun identiteettiäni todella hyvin. Ei sillä, että olisin päällepäin kamalan röyhkeä, mutta tietäisittepä vain mitä minun pääni sisällä silloin liikkuu, kun hymyilen ja parhaan taitoni mukaan asettelen sanojani, niin etten vain vaikuttaisi liian hyökkäävältä ja röyhkeältä..."

Tuo oli hyvä pointti !!!!!! Minusta tuntuu, että suurin osa nuista asioista kun toimiikin juuri noin "Pään sisällä", eikä siis oikeasti koskaan näe päivänvaloa  Shocked
« Viimeksi muokattu: 18.02.2006 09:58:16 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
kooky
Vieras
« Vastaus #36 : 18.02.2006 12:58:32 »

"Tämän vuoksi sideerisiä merkkejä ei minun mielestäni pidä tulkita suoraan trooppisilla malleilla, sen sijaan seuraavan trooppisen merkin tulkinnat pätevät joissain tapauksissa hyvin mielenkiintoisella tavalla, mutta uudessa, paljon mielekkäämmässä ja loogisemmassa viitekehyksessä."

Tuo kuulostaa minusta hyvin osuvalta. Samoin, sideerisenä vesimiehenä minusta Harschin kuvaukset sideerisen vesimiehen ja kauriin (eli troop.kalojen ja vesimiehen) yhteydestä saturnus-hallitsijaplaneetan kautta kuulosti paikkansapitävältä. Outo taipumus uhrautua ja syrjäyttää omat pyrkimyksensä (vaikka itselle olisikin mahdollista saada ja tehdä kaikki mitä haluaisikin) jos se on jonkun tarpeita vastaan...ikäänkuin ensin olisi tehtävä kaikki muut tyytyväisiksi ennen kuin olisi lupa tavoitella omaa "täyttymystään". Tuota lupaahan ei sitten ikinä tule, jos sitä odottaa... Wink Samaa tyyliä olen huomannut myös tuntemassani sid. kauriissa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: