Mä heräilen usein pitkin yötä, mutta mun kokemukset on ihan toisenlaisia kuin mitä Kaylee ja Rakkauden valo tuossa kertoivat. Herään sellaiseen tunteeseen, että oon vaarassa tai että jokin yrittää satuttaa mua. Joskus nään (miksi niitä kutsuttiinkaan? no sanotaanko) 'valveunia', joissa luulen olevani hereillä mutta oikeasti nukun. Tuossa tilassa oon mm. nähnyt sänkyni tulessa, tullut kuristetuksi, puukotetuksi.. Vihaan ja pelkään nukkumista noiden tapahtumien takia. Mulla on myös (pienille lapsille tavanomaisia) yöllisiä kauhukohtauksia ollut koko ikäni ja näin vanhemmiten ne voi jopa saattaa mut itteni tai läheiseni vaaraan. On tullu juostua ulos -20 asteen pakkasessa ja oon tintannu jopa mun jellonaani päin näköä kun luulin, että se satuttaa mua, vaikka yritti vain rauhoitella kun olin taas itkeny ja huutanu unissani.
Uus juttu (josta olen maininnutkin jo jossain) on tuo sänkyni tärinä. Tiedä sitten tunnenko jotain omiani, mutta siltä se vaan tuntuu. Mietin eka, että josko se olis vaan mun kroppani joka tärisee ja samalla tunnen että koko hemmetin sänkykin tärisis, mut ei. Se on muuten hiton pelottavaa.
On mulla painajaisiakin, mutta jostain syystä en koskaan muista niitä unia, jotka mulle niitä kauhukohtauksia aiheuttavat. Mitähän niissä unissa voisi olla? Onko mahdollista, että jokin yrittää satuttaa nukkuessa, siinä itse unessa tai sitten vaan ihmisen fyysisesti heikolla hetkellä?