Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Asioiden kaksi puolta...  (Luettu 9993 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 16.06.2008 18:48:38 »

Asioilla on aina vähintään kaksi puolta, niin sanotaan... Esimerkkejä on lukuisia, kuuma-kylmä, kruuna-klaava, hyvä-paha ym. ym. Mutta asiaan...

Tämä aihe on tarkoitettu asioiden kaksille "kasvoille" siitä näkökulmasta että jokin aluksi pahalta ja ikävältä vaikuttanut asia tai kokemus onkin osoittautunut hyväksi ja onneksi. Eli kertokaa esimerkkejä (mitä tahansa mieleenne tulee) jolloin jokin aluksi kiroukselta vaikuttanut onkin osoittautunut siunaukseksi.  angel

Omassa elämässäni on lukuisia tällaisia tilanteita ollut, mutta nyt päälimmäisenä minulle tuli mieleen se kun erosin exästäni 12 vuoden yhteiselon jälkeen. Se tuntui aluksi monella tavalla todella pahalta. Tiesin kuitenkin että on parempi niin. Kun olin eronnut, asuntoasiat ja kaikki järjestyivät uskomattomalla tavalla ja elämäni on sen jälkeen ollut entistäkin antoisempaa ja onnellisempaa. Olen pystynyt jotenkin vielä paremmin "hengittämään" yms. Ja nythän minulla on uusi entistäkin ehompi rakas.  Wink smitten Ei sillä etteivätkö kaikki ihmiset olisi yhtä arvokkaita, mutta kuitenkin...

Toinen arkisempi esimerkki minulle tuli mieleen asiasta joka tapahtui ihan vastikään. Nimittäin nykyiselle rakkaalleni sattui vahinko ja sen johdosta vain n. 1,5 vuotta vanha kannettavani meni rikki. Koneen korjauttaminen olisi tullut maksamaan yhtä paljon kuin uuden ostaminen.  idiot2 Tiesin, että se ei ollut tahallista mutta harmitti silti paljon... Rakkaani kuitenkin hyvitti vahinkonsa ja osti minulle tuliterän kannettavan, kaikin puolin tehokkaamman ja paremman merkkisen koneen. Hän sai sen kuitenkin täsmälleen samalla hinnalla kuin millä itse aikanaan ostin rikki menneen koneeni. Eikä siinä vielä kaikki, nyt vahingosta viisastuneena otin vielä koneelleni suht halvan kaiken kattavan 3 vuoden vakuutuksen. Eli nyt vaikka sattuisi mikä vahinko tahansa 3 vuoden aikana, vakuutus korvaa sen ja saan uuden tilalle.  Cheesy
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 16.06.2008 19:16:47 »

Loistava aihe, Rakkaudenvalo!

Näitä puolia löytyy aina kaikesta. Pahimmat mokailutkin voi yhtäkkiä kääntyä hulppeiksi voitoiksi, kun ei jää niihin rypemään.
Mulla ihan tuore kokemus semmoisesta.. Tuskissani ehdin jo ajatella, että nyt o kaik mänt. Vaan eipä ollukaan, vaan vasta tulossa Cheesy
Ilmeni nimittäin niin, että kun terapeuttisessa mielessä kertoilin häpeästäni lopulta melko monillekin ihmisille, he alkoivat jotenkin niinkuin rentoutua seurassani ja suhteisiin tuli lisää syvyyttä ja yhteisymmärrystä, koska ensinnäkin jokainenhan on joskus joutunut johonkin vastaavantyyppiseen tilanteeseen, ja toisekseen sain kuulemma kertomukseni myötä enemmän inhimillisiä piirteitä Grin

Lopputulos elämäni noloimmasta tilanteesta on siis todella sielua riipivät, mutta ehdottoman antoisat ja vahvistavat itsen ja koko elämän tutkiskelut pelkojen kohtaamisen myötä, sekä ihmissuhteiden lujittuminen.
Ja nyt on kutinaa, että jotakin todella ihan huippu super hyvää on kohta samasta inhimillisyyden lähteestä tulossa... Cool
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #2 : 16.06.2008 21:31:10 »

Onko kukaan ollut kesken jotain selvittämätöntä ja vaikeaa, ja sitten se äkkiä ratkeaa kaikille osapuolille hyvin ja suotuisasti, ja samalla tulee jotain lisähyvää.. ainakin teoriassa mahdollista.. meilläpäin kuvataan jälleen ohjelmaa.. kaikkea voi tapahtua aina.

Puhun ihan nyt-hetkestä, jossa piilee tulevaisuuden ydin, mennyt on mennyttä.. no jos ei jokaisesta lopusta seuraa parempi, niin ainakin vaihtelevaa kokemusta.. vaikea suoraan verrata, mutta ehkä joku vaihtunut työ tai bisnes on jossain mitassa parempi kuin toinen (palataan asiaan vuoden kuluttua).. Cool

entäs sellainen, että kun halusit päästä tavoitteeseesi välitavoitteiden kautta, se varsinainen tavoite olisikin tupsahtanut suoraan eteen?  laugh
« Viimeksi muokattu: 16.06.2008 21:34:07 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3 : 16.06.2008 21:59:18 »

Voi miten ihana aihe RV.  Smiley

Ensimmäisenä tulee mieleen sellainen asia kun isäni kuolema.
Läheisen ihmisen poismeno on aina mullistava ja surullinen asia, enkä tarkoita tätä nyt mitenkään että "onneksi hän kuoli" tavalla, en toki, olisin onnellinen jos saisin vieläkin olla hänen seurassaan tässä elämässä..
Mutta tosiaan, isän poislähdön jälkeen moni asia muuttui paljon.

Isäni sairasti ja oli hyvin väsynyt viimeiset vuodet ja koti oli siksi hyvin rauhoitettu paikka.
En kutsunut meille kavereita saatikka poikaystävää, mutta isän kuoleman jälkeen äiti sanoi että nyt meille voi tulla enemmän vieraita.

Muutama päivä ennen isän lähtöä olin tutustunut ja lähentynyt erään kivan pojan kanssa ja tämän tapahtuman jälkeen suhteemme muuttui yhtäkkiä hyvin vahvaksi. Emme olisi varmaankaan lähentyneet yhtäkkiä niin paljon ilman tätä tapahtumaa. Hän olikin 3v rinnallani, ensimmäinen varsinainen kunnon rakkauteni.  Smiley

Muutenkin, suruvaiheen jälkeen, kun oli hyväksynyt asiat, olo oli huojentuneempi ja kevyempi kuin viimeiseen viiteen vuoteen. Isän sairastelu ja kohtaukset eivät enää aiheuttaneet huolta ja murhetta. Koko perheemme pääsi aloittamaan uuden elämän. Ja kaiken tämän jälkeen, me olemme kaikki lähentyneet toisiamme hyvin paljon. Muistan kuinka hautajaisissa seisoin äidin ja siskojen kanssa arkun luona ja äiti luki muistolauseen. Seisoin siinä ajatellen että tässä on perheeni, me kaikki olemme tässä toisiamme varten. Sen jälkeen olen osannut rakastaa lähelläni olevia ihmisiä hyvin paljon ja olla heistä kiitollinen - siitäkin huolimatta että joskus riitelemme emmekä aina ole samalla aaltopituudella - kun tiedän että tämä maallinen vaelluksemme ei kuitenkaan tule meillä kaikilla loppumaan yhtä aikaa. pitää olla siis kiitollinen siitä että näen heidät terveinä ja elävinä.  Smiley


Toinen asia..

Rakkauden Valo, tuo ensimmäinen esimerkkisi kosketti sydäntäni hyvin paljon.
Se ei ehkä täysin ole verrattavissa minun tilanteeseeni, enhän ole ollut naimisissa eikä minulla ole lapsia
ja yhteistä eloa exän kanssa vain vuosi takana.
Mutta tämä oli suhde jonka toivoin muuttuvan aina vain paremmaksi ja toivoin että se kestäisi elämäni loppuun asti.

Ero ei ollut mikään helppo asia.

Mutta kuten sinulla, minullakin kaikki eron jälkeen tapahtui kuin itsestään. Sain tämän asunnonkin ihmeen kaupalla 12 hakijan joukosta ja sänky tuotiin suoraan kotiini ja ilmaiseksi.  Smiley

Vaikka tämä elo on nyt vähän "tyhjää", olen onnellinen siitä, että saan olla rauhassa, enää ei tarvitse riidellä mistään ja olen alkanut arvostaa itseäni ihan uudessa valossa. Uskon tämän olleen oikea ratkaisu tähän tilanteeseen, vaikka mietinkin erontuskissani aikanaan että pääseeköhän elämäni tästä enää raiteilleen. Olen lopettanut tupakoinnin, alkanut lenkkeilemään ja syönyt terveellisemmin. En enää ole jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut. Voin rauhassa joogata ja venytellä hiljaisuudessa, eikä kotonani ole mitään bileitä ilman lupaani. Hallitsen nyt itse kaikkea ja se tuntuu hyvältä.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 16.06.2008 23:35:48 »

Tämä aihe on tarkoitettu asioiden kaksille "kasvoille" siitä näkökulmasta että jokin aluksi pahalta ja ikävältä vaikuttanut asia tai kokemus onkin osoittautunut hyväksi ja onneksi. Eli kertokaa esimerkkejä (mitä tahansa mieleenne tulee) jolloin jokin aluksi kiroukselta vaikuttanut onkin osoittautunut siunaukseksi.  angel


No yhtenä tuollaisena voisin sanoa, että aika jonka olin todella "jumissa" Suomessa,
mikään ei sujunut, onnistunut, eikä mennyt eteenpäin ja kaikki mahdolliset takaiskut
vain seurasivat toisiaan ja se aika tuntui todella kiroukselta.
Mutta sitten läksin tänne Itävaltaan ja lopun sitten tiedättekin. Smiley

Ajattelen nykyisin, että se "kirous" oli ihan selvä universaalin äidillinen ohjaus,
että minun paikkani on jossain muualla, että valitsetko vapaa-ehtoisesti astumisen
tästä ovesta vai autanko sinua astumaan siitä ovesta? Wink

Sitten varmaan toinen, kun tapasin mieheni. Smiley
Hän oli tuolloin naimisissa, kaksi pientä lasta ja minä menossa naimisiin ja eikä se ollut niin itsestään selvää,
että hän eroaa ja minä perun hääni.
Molemmat ovat aikas isoja ja riskaapeleja juttuja pienen ihmisen tehdä.
Rakkaus ja tunteet paloivat, mutta kuinka kivulias se oli!
Se tuntui sellaiselle katkeran suloiselle kiroukselle, mutta niin vaan elämä meni eteenpäin
ja erot tuli entisiin puolisoihin ja tässä sitä ollaan umpi rakastuneina ja onnellisina. Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 17.06.2008 13:08:21 »

Kiitos vastauksista. Niitä on ilo lukea.  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 27.06.2008 16:06:42 »

No voisin tosin keksiä itselleni englanninkielisen moton:


I know what I want, and I know that I will never get it.
 

2funny

sellaista se on. :Smiley




Ainahan sitä ei voi saada kaikkea, mutta älä unohda ajatuksen voimaa.  Wink Joskus suurimmatkin unelmat voivat toteutua... Eli eikö mottosi kannattaisi pikemminkin olla: I know what I want, and I know I will get it, tai vaihtoehtoisesti how to get it.  Grin
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #7 : 28.06.2008 13:46:36 »


minusta vaan tuntuu nyt, että mikä tahansa unelma jonka mieleni kehittää on loppujen lopuksi typerä, enkä tarvitse sitä.

Mutta jotenkin tuntuu että kuitenkin joutuu alistumaan siihen että ei saa sitä mitä haluaa. Mietinkin kuinka "pyhä" itseasiassa se oma halu sitten onkaan...pitäiskökään saada sen mitä haluaa? menee filosofiaksi...sitten elämästä tulisi vaan jatkuvaa omien halujen perässä juoksemista :Smiley

Eikös vastaus ole ihan tässä  smitten

Jossain Sepon tekemässä tulkinnassa lukee, että "halu lähtee haluamalla ja himo lähtee himoitsemalla"..
Jostain syystä tuo "joutua alistumaan" hyppää silmille  Shocked ..tiedän mitä ajattelen, mutta ulos ei tule  Cry

Mustasta valkoiseen mahtuu myös harmaata.
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 29.06.2008 11:29:15 »

Jos joku ei menesty, voi aina sanoa että en ole materialisti ja materialismi tuhoaa luonnon. Heh, tarkoitin tolla sitä että välillä voi nollata kaiken ja katsoa seikkailua sellaisenaan.

Tässä asioiden eri puolet.. mutta tämä taitaa olla eri asia.. kun saa uraa, ei saa suhdetta kestämään? Tämä on kai eri asia mistä täällä puhuttiin.. but ainahan se on niin että kun yksi juttu loppuu, tulee JOTAIN muuta. Wink


Madonnan ja ohjaaja-aviomies Guy Ritchien liitto nitisee liitoksissaan. Viimeisen todiste parin suhteen kariutumisen puolesta ovat Madonnasta julkisuuteen tulleet kuvat, joissa hän on ilman vihkisormusta.

Poptähti kuvattiin lapsineen saapumassa New Yorkin Kabbalah Centeriin eikä Madonna peitellyt valokuvaajilta itseään tai vasenta kättään, jonka nimettömässä ei poikkeuksellisesti näkynytkään sormusta.

Madonnan ja Ritchien seitsemänvuotisen liiton päättymisestä on puhuttu jo noin vuoden päivät. Kaksikon jännittynyt yhteiselo Cannesin filmifestivaaleilla herätti jo huomiota, mutta tällä viikolla huhumylly sai vauhtia entisestään.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2008 11:35:05 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 29.06.2008 11:42:01 »

Luottaisinkohan joogaopeeni vai Sashaan noissa suhdekiemuroissa.. kun olen alkanut jo ajatella että yksi sielukumppani varmaan "korvautuu" toisella.. siksi en mene 100% mukaan enää.. kokemuksia. Ei koskaan voi ajatella että joku umpirakkaus kestää, ei kuulema ole elämän syvin tarkoituskaan. Silloin suhderakkaus korvautuisi sisäisellä, aina uudestaan. Mikään ei ole kiveen kirjoitettu, kaikki kaksoisliekit eivät pysy yhdessä, jotkut on henkimaailmassa.

Sinänsä kiinnostavaa oli lukea erään näkijän/auttajan antamaa listausta noista sielukumppaneista jne. On kuulema sellainenkin kumppanimalli olemassa kuin Jumalainen ilmentymä, joka nostaa ahdistuksia esiin (putsattavaksi). Kaikenlaista versiota on tuossa tiedotteessa.. ahdistus ei siis ole paha asia, jos se on vain jotain mitä voittaa. Pelko, aina vaan uudestaan voitetaan rakkaudella. Kaksi eri puolta; ego ja sielu.
.


www.spiritofmaat.com
« Viimeksi muokattu: 29.06.2008 11:50:13 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10 : 29.06.2008 12:01:54 »

Niin, sitä luuli että joku voisi olla yksinkertaista. Mutta.. jos ei niin ei.. varmaan saisin joskus nykyistä paremman suhteen, mutta kellonlyömästä en tiedä enkä kestosta.. sillävälin huvittelen muissa kiemuroissa.. mutta eilen tuli ihan OIKEASTI oivalluksen hetki, jota oli vaikea selittää.. sellainen peloton, ketään kaipaamaton.. (yhtaikaa tiedän että me todella olemme sielukumppanit, vaikka näkymättömissä toisillemme nyt) seikkailun jatkumista ei voine estää, koska on energian häviämättömyyden laki..

Sellainen että kaikki on kuitenkin ihan ok juuri nyt (mielettömän kokemusmäärän jälkeen).. ja illalla futismatsiin, heh heh heh
« Viimeksi muokattu: 29.06.2008 12:04:13 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 29.06.2008 12:04:49 »

Sellainen että kaikki on kuitenkin ihan ok juuri nyt (mielettömän kokemusmäärän jälkeen[/color][/i]

Loistava oivallus.  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 30.06.2008 16:32:38 »

Lainaus
Luottaisinkohan joogaopeeni vai Sashaan noissa suhdekiemuroissa

Vaiko ihan omaan itseesi?



Juuri näin! smitten
Se (suhde malli/hekilö), mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovikaan toiselle. Smiley
Omaan syvimpään sisäiseen tunteeseen kannattaa luottaa. Wink

Jokainen suhde on ainutkertainen, uniikki.
Vaikka olisi ollut suhteessa toisen kanssa, seuraava suhde ei ole kopio vanhasta. coolsmiley

Tämä pätee kaikkiin ihmisiin, myös exiin, joiden kanssa on ollut "hankala" suhde,
niin se ei tarkoita, että ex painisi samojen ongelmien kanssa uudessa suhteessaan/olisi
onnellisempi~onnettomampi.
Myöskin itseeni~itseemme se pätee;
Minä~sinä emme ole samanlaisia eri ihmisten kanssa~suhteessa,
koskapa eri ihmiset saavat eri puoliamme eritavoin esiin. Smiley

Asioilla on siis tässäkin suhteessa aina kaksi puolta... Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: