Olisiko vinkkejä tämän hoitamiseksi. Kaaduin 9.3. ja oikea ranne (värttinäluu) murtui. Kipsissä 6 vkoa. Kaikkea mahdollista liittyy tähän neljättä kuukautta jatkuneeseen prosessiin.
Koululääketieteen kanssa saanut taistella ja nyt ollaan siinä pisteessä että koko olkanivel on tulehtunut ja olkapää jäätynyt (nähtävästi myös olkanivel). Pahinta kipu on levossa - aika irvokasta.
Ajattelin kysyä teiltä tietäjiltä. Kaikki apu tervetullutta
Mulla on vähän samankaltainen, joskaan ei likikään noin paha tilanne. Aikoinaan nuorra miesnä
tuli väännettyä kättä kaverin kaa, tyhmästi vinolla alustalla, eli vaaleanvihrean vinokannellisen
kunnan hiekoitushiekkalaatikon, tai jonkun, päällä. Siinä vasen olkapää vähän nuljahti.
Pari vuotta sitten kaaduin järven jäällä luistellessa, kun en, rillien käyttöä karsastavana, huomannut,
että jäällä oli vettä, jonka päällä oli vain ohut jääkerros. Siinä kaatuessa otin tietysti käsillä vastaan,
jolloin olkapää toisen kerran kipeytyi. No, se kuitenkin parani sitten melko helposti itsestään, joskin
paraneminen otti yllättävän kauan aikaan.
Kuitenkin nuo molemmat tapaukset ilmeisesti olivat herkistäneet olkapään kiputilan syntymiselle.
Viime tammikuussa ostin digipianon toteuttaakseni liki elinikäisen haaveeni oppia soittamaan
boogie-woogie'ta, vähän siihen tyyliin kuin esim. Albert Ammons ja Pete Johnson:
http://www.youtube.com/watch?v=mIVJw8yX6GYTuo on nyt tietysti täysin utopistinen tavoite, mutta jos saisi edes yksinkertaiseen buugiin tuollaisen
(miksiköhän sitä nyt kutsuisi) draivin, tai menon ja meiningin.
Oli miten oli, koska buugissa wasemman käden rytminen käyttö on A ja O, on sen olkapää viime aikoina
ollut hieman ja ajoin vähän enemmänkin kipiä.
Aikoinaan tuli ostettua apteekista(!) japanilaisia Elekiban "terapiamagneetteja". Nykyään niitä
tuskin saa Suomessa juuri mistään. Minulla on kuitenkin jäljellä niitä aika nivaska vaikka runsaasti
niitä on hukkunutkin ja myös muutamia kavereille annettu.
Noh, laiton jokunen viikko sitten kuusi (6) kappaletta Elekibaneja Salvequick - muovilaastarilla
kiinni vasempaan olkapäähän. Mielestäni ne ovat auttaneet, mutta täysin varmastihan sitä
on mahdotonta sanoa, koska en ole tilaisuudessa vertaamaan, mikä tilanne olisi ilman magneettien
kiinnioloa olkapäässäni.
Jos kiinnostaa kokeilla, mitenkä magneetit vaikuttaisivat kivun lievitys konstina, voit mielestäni
kokeilla vaikkapa Clas Ohlsonin sentin läpimittaisia, ruuvinrei'ällisiä neodyymimagneetteja. Ne
ovat hyvin voimakkaita, joten niiden irrottaminen kymmenen kappaleen pötköstä, jossa ne
myydään, voi olla hieman hankalaa. Ruuvinrei'älliset ovat sikäli hyviä, että niistä tietää kumpiko
puoli tulee laittaa ihoa vasten, eli siis kartiomaisen rei'än suurempiläpimittainen puoli,
joka lienee "North-seeking".
Voi myös ostaa samanlaisia ilman ruuvinreikää, jolloin rei'ällistä voi käyttää "referenssinä" napaisuutta
määritellessä. Ruuvirei'ättömät ovat sikäli parempia, että ne ovat vähän ohuempia, jolloin
ne on helpompi kiinnittää pienellä Salvequickmuovilaastarinpalasella.
Olen ollut huomaavinani, että parhaan tehon saavuttaa, kun laittaa ihoa vasten rei'ättömän, ja
sen päälle, laastarin liimattomalle puolelle, rei'ällisen. Magneetin terapeuttista tehoa voi
Elekibanin ohjeen mukaan tehostaa naputtelemalla sitä silloin tällöin kevyesti sormenpäällä.
Minulla on miltein aina tietsikkää käyttäessä hiirikäden ranteessa leveästä kalsarinkuminauhasta
valmistettu ranneke, johon olen "jeesusteipillä" eli ilmastointiteipillä kiinnittänyt pari neodyymimagneettinappia.
Se tuntuu tehokkaasti estävän ranteen väsymistä runsaassa hiirenkäytössä, ja kenties jopa on omiaan
toimimaan ennakolta estävästi mitä tulee karpaalitunnelisyndroomaan.
Tuli meikäläisittäin sen verran runsaahkosti tekstiä, että en taida viitsiä sitä oikolukea, joten
tekstiin sisältynee aika mekosta (kiitos, Aleksis Kivi!) typoja...