Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kirpputori vaatteet/esineet yms.  (Luettu 5644 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
teanma
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 23.06.2008 12:27:34 »

Tulipas tässä mieleen, kun joskus tulee ostettua tavaraa kirpputorilta, huuto.netistä yms. tälläisistä paikoista missä esineet, vaatteet, tavarat yms. kiertää.

Joku sanoi minulle että kirppis tavarat kannattaisi aina "puhdistaa" en nyt tarkoita pesukoneella yms. pesemistä vaan siis puhdistamista "edellisestä elämästä" koska eihän sitä koskaan voi tietää että ESIM. mitä sinun ostamalla lastenpeitolla on tehty tai mitä sille on "tapahtunut" vaikka joku lapsi kuollut juuri tuo peitto päällään , minkä sinä juuri ostit. Etkä tietenkään tiedä onko siinä kuollut joku vai ei koska ei myyjä tietenkään sitä halua kertoa, koska uskon että peitto ei menisi kaupaksi. Tuossa nyt siis vain yksi esimerkki.

Niin kaikki kirppis jutut tulisi "puhdistaa" ennen omaa käyttöä, mutta mietin että miten?

Toivottavasti selitin asian ymmärtävästi ja jos tämä on väärässä paikassa niin siirtäkää... en mielestäni löytänyt parempaakaan paikkaa!

Kommentteja odotellessa.  Wink
tallennettu

we will never die
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 23.06.2008 12:36:58 »

Itse teen sellaisen puhdistusrukouksen, nimeomaan siis pyydän Jumalaa/enkeleitä puhdistamaan esineen sen aiemmista energioista ja värähtelyistä.. Simple.  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 23.06.2008 13:33:17 »

Tässäpä juuri syy miksi en kirpputoreilta juurikaan tavaraa osta, vaikka tiedän että ne tavarat voisi energisesti "puhdistaa" ja vaikka tiedän että olisi kannattavaa, egologista, halpaa jne.  Undecided Silti jotenkin aina kirpputoreilla käydessäkin (silloin harvoin kun käyn) tulee aistittua niin paljon kaikenlaista, energioita niistä tavaroista ja vaikka olisivat hyviäkin värähtelyitä ne vain jotenkin eivät tunnu "oikeilta" ja "kotoisilta" koska eivät ole omia... En oikein osaa selittää, ehkä olen välillä turhankin herkkä kaikille energioille.  :Smiley Varsinkin juuri kaikkien toisten korujen energioille, juuri siksi koska niihin ne energiat niin voimakkaasti "kerääntyvät". Kaipa minä olen jonkinsortin "meedio".  :Smiley  Grin En kyllä osaa muutenkaa uusiakaan koruja juuri käytää... En pidä niistä...  idiot2 Ehkäpä en halua omiakaan energioitani niihin varastoida...  :Smiley  mutta kieltämättä Elwyn tuo sinun korusi on laika lumoava ja aistin siitä hyvää.  angel
« Viimeksi muokattu: 23.06.2008 13:36:57 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
teanma
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 26.06.2008 19:42:18 »

Kiitos vastaajille, etenkin Kayleelle, nyt tiedän miten toimia.  Smiley

En minäkään kirpputoreja oikein kierrä, pelkkä sana kirpputori saa aikaan kylmiä väreitä. Mutta silloin tällöin tulee ostettua vanhoja kirjoja tms. huuto.netistä.

Kerran "erehdyin" ostamaan kaksi ihanaa pussilakanaa, mutta enpä ole käyttänyt kun niissä on joku kumma haju mikä ei lähde pois...  Huh
tallennettu

we will never die
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 27.06.2008 11:39:29 »

Meikäläinen hankkii KAIKEN mahdollisen kirpputorilta lukuunottamatta alusvaatteita. Jos kirpputoreilta ei sinnikkäistä etsiskelyistä huolimatta löydy tarvitsemaani tavaraa esim. talvitakkia, käännyn kaupan puoleen. Tähän mennessä olen onnistunut löytämään ennemmin tai myöhemmin kaiken tarvitsemani ja haluamani kirpputorilta. Viimeinen ostos oli 900g täytteellä oleva muhkea untuvapeitto, joillaisesta olen unelmoinut ja uusin esine hankintalistalla on koululaukku.

Kuulin aikoinaan kirjeystävältäni siitä, että tavarat tulisi puhdistaa ennen käyttöönottoa. Teen pienen pyynnön enkeleille, että he puhdistaisivat tavarani vanhoista energioista  ja uskon, että kun sydämestäni nautin kirppisostoksistani, vanhojen omistajien heikko energia korvautuu omallani. Kirpputoritavarathan ovat aina niitä, joista joku haluaa luopua, joten edellisellä omistajalla ei ole kovinkaan vahvaa tunnesidettä tuohon esineeseen ja tunneside on minusta se, joka sitoo energiamme esineisiin kaikkein vahvimmin. Toki esineillä on myös muisti, mutta sen voi pyyhkiä pois. Toisaalta kaipa sitä tulee tiedostamattakin ostettua sellaista, jossa on itselleen sopiva energia valmiina. Joskus kun tulee ihan käsittämättömän hienoja ja ihania asioita vastaan kirppiksellä,mutta jostain syystä X niissä on vain joku, jonka vuoksi niitä ei osta.
tallennettu
Hippu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 03.07.2008 14:03:04 »

Joku sanoi minulle että kirppis tavarat kannattaisi aina "puhdistaa" en nyt tarkoita pesukoneella yms. pesemistä vaan siis puhdistamista "edellisestä elämästä" koska eihän sitä koskaan voi tietää että ESIM. mitä sinun ostamalla lastenpeitolla on tehty tai mitä sille on "tapahtunut" vaikka joku lapsi kuollut juuri tuo peitto päällään , minkä sinä juuri ostit. Etkä tietenkään tiedä onko siinä kuollut joku vai ei koska ei myyjä tietenkään sitä halua kertoa, koska uskon että peitto ei menisi kaupaksi. Tuossa nyt siis vain yksi esimerkki.

Tämä taitaa muutenkin olla ihmisillä jotenkin sisäsyntyisenä, vaikka eivät mihinkään energioihin yms. tällä tavalla uskoisikaan.
Itse aikoinaan huomasin sellaisen jutun, että kuolleen (kuoli äkillisessä onnettomuudessa) poikani vaatteet eivät yhtäkkiä tuntuneet kelpaavan kenellekään, vaikka normaalisti olen sentään saanut lasten vaatteet kierrätettyä sukulaisille ja tuttaville.
Jotenkin tuo ihan jo harmittikin, ikäänkuin kuolema jotenkin voisi tarttua.
Muutenkin kait tuossa tilanteessa oli tavallista herkempi ja tunsi itsensä välillä kuin joksikin tartunnan kantajaksi, kun toiset ihmiset hämmennyksissään välttelivät kohtaamista ja asiasta puhumista.

Itse käytän lähes yksinomaan kirpparivaatteita ja ainoa minkä olen tehnyt niille on pesu. Joskus kyllä laistan siitäkin, jos tuote jo valmiiksi tuoksuu "erittäin pestyltä". En ole mikään ylihygieenikko, enkä viitsi rasittaa luontoa turhalla veden ja pesuaineen käytöllä.

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: