Joku sanoi minulle että kirppis tavarat kannattaisi aina "puhdistaa" en nyt tarkoita pesukoneella yms. pesemistä vaan siis puhdistamista "edellisestä elämästä" koska eihän sitä koskaan voi tietää että ESIM. mitä sinun ostamalla lastenpeitolla on tehty tai mitä sille on "tapahtunut" vaikka joku lapsi kuollut juuri tuo peitto päällään , minkä sinä juuri ostit. Etkä tietenkään tiedä onko siinä kuollut joku vai ei koska ei myyjä tietenkään sitä halua kertoa, koska uskon että peitto ei menisi kaupaksi. Tuossa nyt siis vain yksi esimerkki.
Tämä taitaa muutenkin olla ihmisillä jotenkin sisäsyntyisenä, vaikka eivät mihinkään energioihin yms. tällä tavalla uskoisikaan.
Itse aikoinaan huomasin sellaisen jutun, että kuolleen (kuoli äkillisessä onnettomuudessa) poikani vaatteet eivät yhtäkkiä tuntuneet kelpaavan kenellekään, vaikka normaalisti olen sentään saanut lasten vaatteet kierrätettyä sukulaisille ja tuttaville.
Jotenkin tuo ihan jo harmittikin, ikäänkuin kuolema jotenkin voisi tarttua.
Muutenkin kait tuossa tilanteessa oli tavallista herkempi ja tunsi itsensä välillä kuin joksikin tartunnan kantajaksi, kun toiset ihmiset hämmennyksissään välttelivät kohtaamista ja asiasta puhumista.
Itse käytän lähes yksinomaan kirpparivaatteita ja ainoa minkä olen tehnyt niille on pesu. Joskus kyllä laistan siitäkin, jos tuote jo valmiiksi tuoksuu "erittäin pestyltä". En ole mikään ylihygieenikko, enkä viitsi rasittaa luontoa turhalla veden ja pesuaineen käytöllä.