Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Akne ja homeopatia  (Luettu 16290 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 06.07.2008 12:53:35 »

Minulla on aina ollut sekaiho ja finnejä pukannut silloin tällöin etenkin tiettyyn aikaan kuukaudesta.  Wink Nyt kuitenkin tässä kypsässä aikusiässä, olen 34v. niitä on ilmeisesti hormonaalisista syistä ruvennut tulemaan enemmän. Se ei ole ollenkaan kivaa eikä kaunista.  Angry Muuten olen tyytyväinen ulkoiseen olemukseeni, mutta nuo finnit kyllä harmittavat  knuppel2 vaikkei minulla nyt ihan varsinainen tosi paha akne iho olekaan. Olen lähes kaikkea mahdollista homeopatiaa lukuunottamatta jo kokeillut, enkä haluaisi ainakaan mitään hormoneja tms. lääkkeitä ruveta popsimaan tämän vaivan vuoksi. Eli kyselen siis jos joku mahdollisesti tietää auttaako homeopatia tehokkaasti akneen ja onko kovinkin kallista yms.?  Onko teillä tai jollain henkilökohtaisia kokemuksia sen auttamisesta kyseiseen vaivaan? Kaikki tiedot aiheesta tervetulleita kiitos.  smitten
tallennettu
Lilia
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 07.07.2008 09:14:21 »

Hei, Rakkauden Valo!

Olen kokeillut akneeni vyöhyketerapiaa, homeopatiaa, kukkaterapiaa, funktionaalista hoitoa, maidotonta ruokavaliota, tehnyt munuaisten tehopuhdistusta ja käynyt akupunktiossa. Minunkin akneni alkoi vasta aikuisena ja en ole siitä oikein päässyt vieläkään eroon. Kerran Kreikan matkalla naama parani täysin viikossa, olisiko auringon ansiota...Kokeilemistani hoidoista vain akupunktio auttoi, taitava hoitaja mm. moksasi ja imukupilla kuppasi naaman ihoa. Homeopatia ei auttanut laisinkaan, valitan. Tietysti olen syönyt myös antibioottia ja kyllä se pitää naaman kunnossa. Mutta, kun lopetat akne palaa samantien. En suosittele edes kokeilua elimistön takia, mutta epätoivossani sitäkin tuli testattua. Ennenkuin olin käynyt akupunktiossa,  naamaani tuli ihan oikeita ihonalaisia akne pallukoita, ei siis mitään tavallisia finnejä. Kävin hoidossa neljä kertaa ja pari viikkoa tästä iho lakkasi tuottamasta pallukoita. Minulle jäi vielä pienen pieniä pinnallisia näppylöitä nenänpäähän. Näihin olen kokeillut uutta luontaistuotetta nimeltä Baktosan, mutta vielä ei ole tulosta tästä kokeilusta. Tietty näin kesällä iho on aina vähän parempi. Entä sinulla? Mitä hoitoja olet kokeillut ja miten vaikutti? Kyllä tämä ärsyttävä "tauti" on ja niin monet kärsii samasta vaivasta. Kun ei oikein ymmärrä, että mistä se tulee. Syitä on niin monia, mutta sen olen huomannut, että meikin käytöllä ja meikittömyydellä ei ole vaikutusta. Tiesitkö muuten että, akne voi olla myös seurausta munasarjojen kystisyydestä. Tuolloin estrogeenin tuotanto on sekaisin ja mies hormonia on enemmän kehossa. No, kuten jo mainitsin akupunktio auttoi minua. Toisaalta, olen jo hyväksynyt tosiasian,  näin nousukauriina, että iho ei ole vahvin kohtani. Toivon, että löydät apua pian ja kerrot kuinka kävi!
tallennettu

aurinko merkurius mars uranus:skorpioni
asc:kauris
kuu:kaksonen
venus:jousimies
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 07.07.2008 14:59:00 »

Hei, Rakkauden Valo!

Olen kokeillut akneeni vyöhyketerapiaa, homeopatiaa, kukkaterapiaa, funktionaalista hoitoa, maidotonta ruokavaliota, tehnyt munuaisten tehopuhdistusta ja käynyt akupunktiossa. Minunkin akneni alkoi vasta aikuisena ja en ole siitä oikein päässyt vieläkään eroon. Kerran Kreikan matkalla naama parani täysin viikossa, olisiko auringon ansiota...Kokeilemistani hoidoista vain akupunktio auttoi, taitava hoitaja mm. moksasi ja imukupilla kuppasi naaman ihoa. Homeopatia ei auttanut laisinkaan, valitan. Tietysti olen syönyt myös antibioottia ja kyllä se pitää naaman kunnossa. Mutta, kun lopetat akne palaa samantien. En suosittele edes kokeilua elimistön takia, mutta epätoivossani sitäkin tuli testattua. Ennenkuin olin käynyt akupunktiossa,  naamaani tuli ihan oikeita ihonalaisia akne pallukoita, ei siis mitään tavallisia finnejä. Kävin hoidossa neljä kertaa ja pari viikkoa tästä iho lakkasi tuottamasta pallukoita. Minulle jäi vielä pienen pieniä pinnallisia näppylöitä nenänpäähän. Näihin olen kokeillut uutta luontaistuotetta nimeltä Baktosan, mutta vielä ei ole tulosta tästä kokeilusta. Tietty näin kesällä iho on aina vähän parempi. Entä sinulla? Mitä hoitoja olet kokeillut ja miten vaikutti? Kyllä tämä ärsyttävä "tauti" on ja niin monet kärsii samasta vaivasta. Kun ei oikein ymmärrä, että mistä se tulee. Syitä on niin monia, mutta sen olen huomannut, että meikin käytöllä ja meikittömyydellä ei ole vaikutusta. Tiesitkö muuten että, akne voi olla myös seurausta munasarjojen kystisyydestä. Tuolloin estrogeenin tuotanto on sekaisin ja mies hormonia on enemmän kehossa. No, kuten jo mainitsin akupunktio auttoi minua. Toisaalta, olen jo hyväksynyt tosiasian,  näin nousukauriina, että iho ei ole vahvin kohtani. Toivon, että löydät apua pian ja kerrot kuinka kävi!

Kiitos vastauksesta. Tuota akupunktiota täytynee kokeilla. Ja en minäkään todellakaan juuri tuosta ja monesta muusta syystä halua alkaa mitään antibiotteja popsimaan ja kun ihoni kunto ei nyt niin kamala edes ole, itseä ne vain häiritsevät mutta silti... Minäkin olen monenmoista hoitoa, voidetta ja jos minkälaista kokeillut, mutta lähinnä kotikonstein. Silicaea piihappogeeli jota saa luontaistuotekaupoista on auttanut jonkin verran, samoin sinkkitabletit (vitamiini iholle, hiuksille ja limakalvoille). Myös kala on toki hyväksi iholle. Minäkin kokeilin useamman kuukauden tuota Bactosania, mutta tuloksetta. Pelkkää rahastusta vain. Myös apteekista ostettava aknevoide basiron on osoittautunut aika tehokkaaksi, ainoa haittapuoli siinä on että se kuivattaa ihoa vähän liikaakin ja saa sen hilseilemään. Mutta kun sitä laittaa varovasti ja ihan vähän ainoastaan finnien päälle se on ihan ok ja kun pitää myös välillä taukoa jos iho kuivuu liikaa. Kosmetologilla kasvojen täydellinen syväpuhdistus auttaa myös, mutta vain hetkellisesti ja siellä kun ei ole varaa usein käydä.  Undecided Kaikki puhuvat tuosta auringon parantavasta vaikutuksesta juu, mutta kesällä kun on se varjopuoli että iho rasvoittuu paljon nopeammin, joten tuntuu oikeastaan tuon auringon vaikutus olevan + - 0. Egyptissäkään en itse huomannut ihoni kunnon paranevan. Niin ja tuota munasarjojen kystisyyttä en ole ajatellutkaan...  :Smiley Tulipa poukkoileva sepustus.  Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 07.07.2008 15:08:04 »

Myös runsas veden, erityisesti lähdeveden juominen auttaa myös. Olen huomannut pesuvedelläkin olevan vaikutusta, sillä vanhempieni mökille tulee vesi suoraan lähteestä ja siellä ihoni voi aina paremmin kuin täällä kaupungissa.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2008 15:16:57 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #4 : 17.07.2008 19:49:41 »

Homeopatia tasapainottaa kaikkia elintoimintoja, ihonkin toimintaa.

Oikein valittu lääke myös vahvistaa elimistön kykyä sopeutua, esimerkiksi kemiallisesti käsiteltyyn veteen.

Homeopaattinen hoito ei ole hyötyyn nähden kallista.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 23:06:06 kirjoittanut Ikitosi » tallennettu
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 17.07.2008 20:03:29 »

Myös runsas veden, erityisesti lähdeveden juominen auttaa myös. Olen huomannut pesuvedelläkin olevan vaikutusta, sillä vanhempieni mökille tulee vesi suoraan lähteestä ja siellä ihoni voi aina paremmin kuin täällä kaupungissa.

Juu ja puhdas järvivesi auttaa kans. Jokakesäinen viikko Saimaan mökillämme tekee ihmeitä mun iholle. Kaupungin saasteet sun muut tarttuu joka puolelle ja kun pääsee maalle niin puhdistuu kyllä niin ulkoisesti kuin sisäisestikin! Ellei sitten ole täysin kaupunkilainen ja viikko mökillä ilman internettiä on enemmän viikko vankilassa kuin   lomareissu  :Smiley  Grin
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 17.07.2008 20:16:13 »

Minulla iski myöskin aikuisiällä "akne". Ei nyt paha mutta kuitenkin.
Aikuisiän akne on sitkeämpää laatua kuin murrosiän.

Ensin söin homeopaattisia lääkkeitä, 4 vuoden aikana useita variaatioita,
mutta se ei poistanut ongelmaa kokonaan. Embarrassed

Päätin sitten hakeutua ihotauti lääkärin pakeille kauneuskirurgian klinikalle (ennen kuin ihoni arpeutuu rumaksi)
ja sain antibiotti kuurin, joka on kehitetty juuri aknen hoitoon
ja tehokkaan kotihoito sarjan, johon kuului pigmentti-aine,
joka häivyttää tummat arpiläiskät, AHA-voide-kuuri ja eri puhdistusaineet aamuksi ja illaksi
ja kosteusvoiteet ja aurinkosuoja.

Söin antibiottia 8 viikkoa ja kävin tunnollisesti läpi kotihoidon
ja kerran kahdessa viikossa klinikalla kemiallisessa kuorinnassa ja laserhoidossa,
eli 4 kertaa.

Näppylät ja mustapäät katosivat kokonaan, nykyisin minulla ei ole edes pieniä ihomatoja
nenän tai leuan alueilla, kuin yleensä oli, vaikka iho oli muutoin hyvä.

Koko homma maksoi hoitoineen ja lääkkeineen n. 400 Euroa
ja oli elämäni paras sijoitus. Smiley
Ihoni väri tasaantui niin hyvin, etten tarvitse meikkivoidetta tasauttamaan sitä. Smiley

Ja vesillä on eroa! Tänne Wieniin muuton jälkeen ihoni parani huomattavasti,
vaikka ei kuitenkaan kokonaan.
Vettä, siis puhdasta lähdevettä, kannattaa juoda ja pestä sillä kasvot. Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 19.07.2008 09:47:25 »

Homeopatia tasapainottaa kaikkia elintoimintoja, ihonkin toimintaa.

Tätä itsekin ajattelin, siksi täällä kyselenkin. Voisihan sitä kokeilla, eipä siitä liene haittaakaan... Missäpäin maailmaa sinä muuten homeopatioitkaan?  :Smiley
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 19.07.2008 10:01:12 »

Hei Rakkauden valo!

Ikitosille osoitettuun kysymykseesi en tietenkään vastaa. Minä olen pitkään ihmetellyt, että miksi saan silloin tällöin mojovia 'patteja' kasvoihini, erityisesti nenän iholle. Ne ovat joskus kestäneet jopa viikkoja.

Nyt olen tullut siihen tulokseen, että olen aina saanut niitä juuri kun olen syönyt enemmän juustoja.
Kait ihmisen kehon toiminta silloin tällöin muuttuu, eikä siedä samoja aineita kuin ennen.
Nyt olen vähentänyt juustojen syöntiä, ja finnejä ei ole tullut.

smitten    maarita        smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 19.07.2008 10:21:53 »

Kiitos Lionheart ja Sasha.  smitten Ja Maarita, minäkin kyllä olen aikamoinen juustohirmu, eli rakastan juustoja. Pitäisi varmasti kokeilla vähentää, että onko vaikutusta... Toiset ovat kuitenkin sitä mieltä että ruoalla ei ole juurikaan merkitystä akneen, mutta kyllä se varmasti jotain vaikuttaa... Me kaikki kun olemme kuitenkin niin yksilöllisiä. Mikä vaikuttaa toiseen, ei vaikuta toiseen jne.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #10 : 21.07.2008 17:01:55 »

Missäpäin maailmaa sinä muuten homeopatioitkaan?  :Smiley

Mulla on vastaanotto Helsingissä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 23:07:08 kirjoittanut Ikitosi » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #11 : 21.07.2008 20:13:55 »

Missäpäin maailmaa sinä muuten homeopatioitkaan?  :Smiley

Mulla on vastaanotto Helsingissä, Kannelmäessä.
www.homeopaattinenhoito.fi
 Smiley

Kiitos. Hyvä tietää...  Wink Eipä olisi edes hankalan matkan päässä kun Espoossa asustan...  :Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 23.07.2008 14:27:05 »

Minulla on aina ollut sekaiho ja finnejä pukannut silloin tällöin etenkin tiettyyn aikaan kuukaudesta.  Wink Nyt kuitenkin tässä kypsässä aikusiässä, olen 34v. niitä on ilmeisesti hormonaalisista syistä ruvennut tulemaan enemmän. Se ei ole ollenkaan kivaa eikä kaunista.  Angry Muuten olen tyytyväinen ulkoiseen olemukseeni, mutta nuo finnit kyllä harmittavat  knuppel2 vaikkei minulla nyt ihan varsinainen tosi paha akne iho olekaan. Olen lähes kaikkea mahdollista homeopatiaa lukuunottamatta jo kokeillut, enkä haluaisi ainakaan mitään hormoneja tms. lääkkeitä ruveta popsimaan tämän vaivan vuoksi. Eli kyselen siis jos joku mahdollisesti tietää auttaako homeopatia tehokkaasti akneen ja onko kovinkin kallista yms.?  Onko teillä tai jollain henkilökohtaisia kokemuksia sen auttamisesta kyseiseen vaivaan? Kaikki tiedot aiheesta tervetulleita kiitos.  smitten

Täältäkin voisi kysäistä:

www.samhita.fi
info@maharishiayurveda.fi

Tuotteet ovat mielestäni melko hintavia, joten en uskalla
varauksetta niitä kuitenkaan suositella.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 24.07.2008 21:28:32 »

Kiitos tiedosta Sideman.  smitten Todennäköisesti jossain vaiheessa varaan ajan homeopaatille... Eli Ikitosi jos en lähempääkään ja jos ei muutenkaan elämääni tupsahda ketään homeopaattia, niin taidan varata sinulta ajan.  Wink Mutta en vielä tiedä varmasti ja lupaa mitään... Kunhan saan nuo opintotuet yms. raha asiatkin selkeiksi ja rullaamaan niin katsotaan sitten... Kenelle nyt sitten päädynkin niin kerron kuinka kävi...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #14 : 23.05.2009 09:39:11 »

Nostan tätä aihetta taas ylös... En ole vieläkään siellä homeopaatilla päässyt käymään,  Embarrassed  mutta silloin kun vähän vajaa vuosi sitten tuskailin tämän asian kanssa, päätin aloittaa kokeilun, että juon ainoastaan lähdevettä, enkä vesijohtovettä laisinkaan. Intuitioni johdattamana... Aluksi ei näkynyt mitään muutoksia, mutta muutaman kuukauden kuluttua alkoi näkymään vaikutuksia ja nyt minulla ei ole ainakaan pariin kuukauteen tullut finnin finniä. Eli ilmeisesti sillä on ollut vaikutusta... Voihan olla, että hormoonitkin on jotenkin tasaantuneet/ja tai ikäkin on alkanut vaikuttamaan, sillä täytinhän tuossa huhtikuussa jo 35v. Anyway, nykyisin kasvojeni iho on pikemminkin sellainen pintakuiva ja kaipaa paljon rasvaa ja finnejä ei enää tule laisinkaan. Jee! Näyttäisi siltä, että olen päässyt tästä ongelmasta vihdoin pysyvästi eroon...  Kasvojeni iho ei ole aikoihin ollut näin hyvässä kunnossa, nyt se on lähes yhtä sileä kuin pikkulapsella. Cheesy   
« Viimeksi muokattu: 23.05.2009 09:42:04 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: