Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oppositiot  (Luettu 11780 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« : 09.07.2008 22:10:50 »

Niin, tässäpä oppositiota kerrakseen.  tickedoff

Mua tympii mun syntymäkartta ja sen sisältämät oppositiot, koska tuntuu että ne pilaavat kaiken ja tekevät minusta ristiriitaisen.  uglystupid2 Grin Grin

Mitä kertoo ihmisestä jos oppositioita on paljon?
Tekeekö se hänestä jotenkin päättämättömän takinkääntäjän,
ristiriitaisen epäsointuisan?

Kun teen astro.comilla kartan jossa on normi planeetat +  chiron ceres juno vesta vertex kuunsolmu lilith, onnenpiste ja  ASC ja MC tietenkin, niin minulla on yhteensä 10 oppositiota. No kolmioita on 15, kaikkein eniten, mutta mielestäni tuo oppositioden määrä on silti liiallinen.

aurinko aspect_opp uranus
 merkurius aspect_opp uranus
 chiron aspect_opp uranus
 venus aspect_opp pluto
 mars aspect_opp neptunus
 neptunus aspect_opp onnenpiste
 neptunus aspect_opp ceres
 pluto aspect_opp lilith
 kuu aspect_opp vertex
 chiron aspect_opp askendentti

Sanokaas nyt joku viisas tähän jotakin.  Undecided

Mitenkä mulla on sellainen käsitys että oppositiot ovat jollain tapaa vähän haastavampia kuin neliöt?
Onko hullujen ihmisten kartoilla paljon oppositioita?  Grin

*muoksmuoks, olin pistänyt yhden oppositin väärin eli  pluto olikin oppositiossa lilithin eikä cereksen kanssa...
« Viimeksi muokattu: 10.07.2008 10:26:51 kirjoittanut Kaylee » tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 09.07.2008 22:43:51 »

Elwyn ole hiljaa siellä, pyysin viisailta ihmisiltä kommenttia... 2funny
Ei vaan.... smitten

No eläväisestä elämästä en tiedä, onko mulla siis mitään elämää vai tapahtuuko kaikki mun pään sisälläni kun jokseenkin epäsosiaaliseksi olen muuttunut.

Tuntuu että ihmissuhteet on vaikeita pitää yllä, koska puhun niin mielelläni ajatusmaailmastani joka on niin erilainen kuin muilla ja jos joku puhuu omista mielipiteistään, minä tuon siihen rinnalle helposti oman vastakkaisen mielipiteeni, koska minulle on tärkeää sanoa olevani eri mieltä jostakin asiasta. En siis haasta riitaa tai kumoa toisten sanomisia, mutta en tiedä otetaanko nämä sanomiseni sitten jotenkin jyrkkinä..

Nämä siis liittyvät varmaankin tuohon  uranus aspect_opp aurinko merkurius systeemiin,
jota olen kironnut niin monesti.. En minä noiden muiden oppositioiden vaikutusten kanssa olekaan niin paljoa tapellut..

Ehkä  pluto aspect_opp venus ja   neptunus aspect_opp mars tekevät minusta jokseenkin herkän ja vaativan tunneasioissa.. Sellaisen että kaikki tai ei mitään, haluan vain parasta.. Ja että minun kunniaa ei sitten loukkaa enää kukaan... Sitten olen päältä päin kova ja sisältä pullamössöä.. En tiedä... Nämä kaksi kuuluvat siis mystiseen suorakaiteeseeni missä on mukana myös  pluto aspect_tri marspluto aspect_sex neptunus,   neptunus aspect_tri venus ja  mars aspect_sex venus ...

Noista kaikista yllä mainituista oppositioista, olen tuntenut ne nahoissani sillä tavalla että olen ollut aina kiltti ja herkkä, mutta sisältä päin vahva ja omannut vahvat omat näkemykset asioihin. Olen ollut tekemisissä hyväksikäyttävien ihmisten kanssa jotka ovat käyttäneet minua kynnysmattona tai luulleet että minulla ei ole mitään mielipiteitä tai omaa tahtoa. Oppiläksyni on ollut että minun on vain pitänyt alkaa puhumaan ääneen ja olla oma itseni ja puolustaa itseäni.. Jossakin vaiheessa tuntui että elämäni tulee olemaan sitä että joudun aina korottamaan ääneni ja sanomaan ääneen sen mitä kukaan muu ei sano - puoluustaakseni itseäni, oikeuksiani tai jotain sellaista asiaa minkä koen tärkeäksi ja tuntuu etteivät muut huomaa sitä....

Noh olen vielä niin nuori että ehdin tässä muuttua vielä moneen kertaan ja kerätä rohkeutta...
Nimenomaan rohkeutta tässä tarvitaan. Mutta onneksi olen huomannut että olen paljon onnellisempi kun en ole enää ihan niin kiltti ja hiljainen kuin ennen. Ei tarvitse miellyttää ketään.. Vaikka hienotunteinen ja ystävällinen siis pyrin aina olemaan...

Ja ota sinä Elwyn minulta yksi oppositio pois, saat vaikka tuon  uranus aspect_opp merkurius niin minä otan sinun lihomistaipumuksesi.. Cheesy
« Viimeksi muokattu: 10.07.2008 13:49:57 kirjoittanut Kaylee » tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 10.07.2008 10:25:36 »

Niin mä katselin marixin karttaa että onpa jotenkin oikeasti kerrankin tosi mukavan näköinen kartta..
Mutta ehkä mitkään asiat ei totudu itsestään vaan on myös ihan itsestä kiinni, saako parhaan hyödyn niistä positiivisistakin aspekteista..

No on mullakin  saturnus aspect_con aurinko että ehkä se tekee kanssa mulle sellasen kuoren minkä yli mun on vaikee ilmaista itseäni hirveän avoimesti.. Onneks..?

Mutta noista huoneista, mulla on nämä  uranus jousimies ja  neptunus kauris 1. huoneessa

opponoivat sitten

kaksoset merkissä olevia  aurinko merkurius mars chiron ceres 7. huoneessa..

Kuusi oppositiota mun 1 ja 7 huoneiden välillä. Tekeekö varmaan hyvää mun minuudelle ja ihmissuhteille?  uglystupid2 Kun on vielä tuollaiset ei ehkä maailman suunsa kiinni pitävimpiä merkkejä  kaksoset ja jousimies..

tallennettu
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 10.07.2008 12:43:58 »

omg täällä on puhuttu mun kartasta Cheesy ja pitäs muka vielä mennä hyvin kaiken tommosen tärkeen.

määhän oon vielä aika nuori.. 83.. etten oo vielä päässy sormuskaupoille, sitä odotellessa.. yläasteella en seukannu kenenkään kans silleen ku ehkä monet muut oli aina jonku kans. oli mullakin se jokin, mut se oli vaan semmonen kolmen vuojen kissa-hiiri-leikki kissan itsensä kanssa, eli leijonan. sillon olin jo et wauuuuuu, leijonan mä tahon!!!! mut sitä leijonaa ei sit saanu, hyvä niin nyt ku aattelee (ois ollu liian kiihkeä ehkä mulle.. ja mustis?). sit tuli pari onnetonta rapu-viritelmää, toinen niistä kesti kauan. kunnes tapasin tämän nykysen leijonani. en tajuu miten oon voinu löytää tollasen miehen. niin täydellinen jousimiehelle ku voi olla! ehkä se johtuu sen nousu jouskarista? mut sitä vaan, että oon aina jotenki aatellu et jossain on joku mulle ja naimisiin mä vielä meen ja mitä kaikkee..

jupiter kakkosessa? noh, onhan mun elämä vähän turhankin sujuvaa kai. mä vaan teen siitä tällasta. jatkan vaiks jouskariketjuun aiheesta lisempää Wink

en noista oppositiohässäköistä silleen mitään tajuu. höhö.

tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 10.07.2008 17:56:34 »

Mitenkä mulla on sellainen käsitys että oppositiot ovat jollain tapaa vähän haastavampia kuin neliöt?
Onko hullujen ihmisten kartoilla paljon oppositioita?  Grin

Kylläpäs onkin oppositioita, mutta mitenkäs niiden muiden aspektien laita olikaan? Kaikella on kaksi puolta...

En ihan allekirjoita tuota ajatustasi että oppositiot olisivat haastavampia kuin neliöt, sillä tietyt yhtymät voivat olla aivan yhtä haastavia kuin oppositiot, joten näin ollen neliöt olisivat muka helpompia kuin yhtymät ja oppositiot.. -Jos tarkastelee asiaa transiittien näkökulmasta, ja sitähän tavallaan syntymäkartan aspektitkin ovat, niin oppositiohan on yhtymän lailla alku / pääte piste. Jos jokin asia on alkanut yhtymän aikaan, on se toivottavasti valmis oppositiossa ja jos ei ole jatketaan seuraavaan yhtymään.

Mielestäni oppositiosi ovat mielenkiintoisia ja tekevät sinusta varmasti mielenkiintoisen, mikäli muut eivät sitä huomaa ovat he tylsiä. Sinä et. Siitä pitää huolen  aurinko  aspect_opp  uranus  olet varmasti yllättävä ihminen.  kuu Antivertexillä tekee sinusta varmasti myös kohtalokkaan !?! Samoin kuin  pluto aspect_opp  venus .

Kannattaa aina muistaa että syntymäkartta on se tavoite, jota kohti tässä elämässä pyrimme, eli potentiaalimme ja mahdollisuutemme jotka on vain etsittävä ja elettävä. Ja nuo ohimenevät transiitit, progressiiviset ja muut paluu kartat sitten pyrkivät meitä sitä kohti kouluttamaan. Cheesy  coolsmiley
tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 11.07.2008 17:56:54 »

Emelia, aivan, ei ollut tarkoitus väheksyä neliöitä lainkaan... Grin

Jaa että kohtalokkaan.. No sanotaan että kohtalokkaita ihmisiä kyllä olen elämäni aikana tavannut monta ja lienenkö itsekkin ollut heille kohtalokas.  idiot2
Jotkut sanovat että minusta ei yksinkertaisesti ota selvää, koska olen milloin mitäkin ja jopa vastakkaisia asioita yhtä aikaa. Ja mielenkiinnon kohteet vaihtuvat tiuhaan tahtiin, kuten myös hiustyyli...

Ilmankos dawnchild sinun "hulluus" tuntuu sopivan kotoisalta, ymmärrän hyvin mistä puhut... Smiley
Olen ajatellut että asioiden molempien puolien näkeminen johtuu kaksosuudestani,  askendentti jousimies ja tungoksesta 7. huoneessa (vaa-an tasapainottelevuus), mutta liittyyhän se myös noihin oppositioihin...

Joissakin asioissa minä en oikein itsekään tiedä olenko äärimmäisen mustavalkoinen vai äärimmäisen lepsu, avara ja kaiken salliva, sillä voin nähdä ja tuntea molemmat tavat reagoida itselleni oikeaksi samassa asiassa ja siinähän sitä sitten ollaan .....  uglystupid2 Kuten se että haluan olla äärimmäisen vapaa samalla kuin haluan että minut tyyliin sidotaan kiinni kettingeillä... Tule tänne, mene pois....

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.07.2008 18:32:20 »

Pittää kai sannoo, kun tuli mieleen.

Minustakin oppositiot ovat tietynlaisia tarkistuspisteitä, että olenkohan tässä tehnyt niin kuin joskus ammoin itselleni lupasin näitä tiettyjä juttuja nimittäin touhuta. Varsinkin nuo Uranuksen pakottavat jutut! Mitäs olet luvannut kun olet lähtenyt tänne päin maailmaa syntymään!? Ja kuinka muistat kuunnella sisäistä omaa ääntä ja tahtoa ennen kuin lähdet toimimaan, muistuttaa Marsin ja Neptunuksen oppositio.

Kun tuota noin, olen huomannut että sinulla on aikamoinen vauhti päällä... :Smiley

Ja sanotaan, että vain siellä, missä on resursseja, siellä myös haasteita!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #7 : 27.12.2008 11:52:34 »

pitäskö mun mennä johonkin mars-ketjuun.. mut tulin tänne. koska mulla tulee tammi-helmikuussa semmonen ku  mars  aspect_opp  keskitaivas ja mua vähän kiinnostais et mitä tuo mahollisesti vois tehä mulle? oliko mc työakseli? hmm.. syntymäkartalla se sojottaa mulla leijonaan päin. antaako tuo mars jotenkin vauhtia vielä lisää vai sotkeeko toi oppositio sit kaiken? oon käsittäny et neliöt on tyhmiä, mut onko oppositiotkin..?
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 27.12.2008 12:18:05 »

Minä käsitän opposition ja neliön eri tavalla haastaviksi. Oppositio pyrkii tasapainoon ja minusta jokaisella oppositiolla on aina se mahdollisuus, sen energialataus on suuri ja liikkuvainen. Se haastaa tasapainottamaan ja etsimään vaakakuppeihin yhtälaiset painot. Sitä vastoin neliö tuntuu minusta hiertävältä teki asialle mitä vain, se ei tunnu antavan paljonkaan mahdollisuuksia toimia toisin. Minulle sen energia on tyyliltään enempi ikäänkuin takkuista, tahmaista.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #9 : 28.12.2008 07:25:08 »

Näin yhtymätyypin näkökulmasta oppositioihmiset kieltämättä vaikuttavat olevan äkkipikaisia, epävakaita, tekevät asiat päinvastoin kuin haluavat, sanovat yhtä ja tekevät toista, ovat siis omasta itsestään jotenkin pihalla. Riippuu tietysti minkälainen oppositio on kyseessä, mutta elämän lyöminen överiksi on tyypillistä - esim. juhlitaan kunnes ollaan persikka paljaana kadulla jne.

Allekirjoitan aiemmin esitetyt teesit että oppositiotyypit eivät suinkaan ole tylsiä, mutta rasittavia kylläkin johtuen yllämainituista syistä.

Opposition ydinongelman pohjalla on negaatio: Vahvempi kappale (yleensä ulkoplaneetta) kieltää toiselta sen "luonnollisen" toiminnan ja tuloksena "korvaa sen" toiminnallisesti.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 28.12.2008 21:01:53 »

Manninen vertaa kaikkia oppositioita täyteenkuuhun,
 aurinko aspect_opp kuu
eli planeettaenergia on näkyvimmillään,
no toisaalta taas kuusta ei ole meille kuin yksi puoli aina näkyvissä,
ehkä se on just tasapainoilua siinä että kumpi energia se sitten näkyy,
kumpi pää antaa valoa toiselle,
milloin mitenkin?
Kato Vegan kommentti että se vahvempi tavallaan kumoaa sen vastaanottavaisemman  pitänee paikkansa,eli tyyliin  pluto aspect_opp kuu,
pluto vahvimpana? vaikuttajana ja kuu herkimpänä vastaanottajana,
eli kosmiset ja sosiaaliset planeetat antavat leimansa sille henkilökohtaiselle planeetalle,
itellä esim.  saturnus aspect_opp kuu ja kuu reagoi syyllistyvästi kaikkeen velvollisuuksiin liittyvään,  saturnus jarruttaa  kuu leijona.n esilläoloa,loistoa,
mutta näistä elämä onneks kasvattaa osin irti,
tai sitä oppii hyväksymään sen pikkupirun olkapäällä kuiskimassa,
muttei anna sen määrätä,
no
Tanhua taas vertaa täyttäkuuta täyspelleen,
tarkoittaen että auringon sijaintiin nähden täydelläkuulla on eniten aikaa ottaa vaikka "pellen" rooli,
näytellä,esittää,peilata itseään roolin kautta,
antamatta itsensä näkyä,
ehkä 1/7 huoneiden välillä härnää muita peilatakseen omaa rooliaan?
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 31.12.2008 12:25:37 »

Itse koen oppositiot omalla kartallani haasteina joista tulee ottaa oppia ja kun niistä oppii, ne jättävät rauhaan tietyllä tapaa  Grin

Kartallani on nämä oppositiot:

aurinko  aspect_opp  pluto
 kuu  aspect_opp  pluto
 venus  aspect_opp  pluto
 mars  aspect_opp  pluto
 aurinko  aspect_opp  saturnus
 kuu  aspect_opp  saturnus
 venus  aspect_opp  saturnus
 mars  aspect_opp  saturnus
 merkurius  aspect_opp  jupiter

Nuorempana painiskelin itseni kanssa, oli hankaaluuksia ja ongelmia. Olen ottanut nuo oppositiot ikäänkuin opittavaksi, ominaisuuksiksi joita voin kehittää ja jalostaa parempaan suuntaan.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 31.12.2008 12:27:57 »

Näin yhtymätyypin näkökulmasta oppositioihmiset kieltämättä vaikuttavat olevan äkkipikaisia, epävakaita, tekevät asiat päinvastoin kuin haluavat, sanovat yhtä ja tekevät toista, ovat siis omasta itsestään jotenkin pihalla. Riippuu tietysti minkälainen oppositio on kyseessä, mutta elämän lyöminen överiksi on tyypillistä - esim. juhlitaan kunnes ollaan persikka paljaana kadulla jne.

Allekirjoitan aiemmin esitetyt teesit että oppositiotyypit eivät suinkaan ole tylsiä, mutta rasittavia kylläkin johtuen yllämainituista syistä.

Opposition ydinongelman pohjalla on negaatio: Vahvempi kappale (yleensä ulkoplaneetta) kieltää toiselta sen "luonnollisen" toiminnan ja tuloksena "korvaa sen" toiminnallisesti.

Äkkipikaisuus ja sen sellaiset tosiaan ovat olleet riesanani. Mutta kuten sanoin olen kehittynyt valtavasti koska tiedän taipuvaisuuteni siihen Smiley Kun tuntee "huonot" puolensa niin niitä pystyy kehittämään. Vaikka oinasluonteelle tempperamentin hallinta onkin iso ja vaikea tehtävä.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 31.12.2008 23:42:40 »

Kiitos taas mielenkiintoisista vastauksista..

Tuttua, tuttua..

Artemiksen mainitsema äkkipikaisuus.

Vaikka olen perusluonteeltani kai aika rauhallinen ja tasaisen oloinen, niin tutut ihmiset tietää, että minusta ei kyllä ikinä tiedä. Toimin kuin sekopäinen impulssi joskus, mutta mikä jännintä, silloin kuin seuraan sitä sekopäistä impulssiani niin asiat lähtevät sujumaan.... Teen usein päätöksiä, joihin monilla on sanomista ja ihmettelyä.

Koen kyllä jotenkin vaikeaksi ja merkittäväksi kartallani sen  neptunus(1. huone) aspect_opp mars :in (7. huone)..
Siihen jotenkin kulminoituu se, mikä minun persoonassani on niin käsittämätöntä.
En tiedä olenko haaveilija vai toimiva, pelkuri vai rohkea....
Olen käsittämättömän ujo ja epävarma ja lamaantunut pilvilinnoissa haahuilija joskus, mutta joskus hullun tyhmänrohkea ja dynaamisen aikaansaava ja LIIAN AVOIN. Ja se jos mikä on vaikeaa. Koska ollessani lamaantunut, tunnen mikä draivi sisälläni asuu. Ja tehdessäni jotain tosi rohkeaa, olen sisimmissäni kauhusta jäykkänä enkä usko että oikeasti voin olla niin rohkea.

Yleensä kylläkin ne mars energiat jäävät vaan sisälleni riehumaan ja päälle päin olen kiltti neptunus- runotyttö, jonka sisällä asuu sellanen räjähtävä angsti.. Se jos mikä, syö naista sisältä päin.  Huh "te ette tiedäkkään mikä rohkeus mun sisällä asuu vaikka oonkin näin herkkis"...

Se mitä Kato Vega puhui asioiden överiksi vetämisestä on tuttua.  Grin Juhlitaan kunnes on persikka paljaana kadulla - joopa joo, pitääkö nyt myöntää että tuon voisin allekirjoittaa tapahtuneen ihan kirjaimellisestikin?  Grin

Ja mitä nikki puhuu härnäämisestä peilatakseen itseään.. Siis 1-7 huoneiden välillä..
Ainakin ennen minulle oli tärkeintä tietää miten toiset ihmiset käsittävät minut, jotta voisin sitten muodostaa sen oman käsityksen niiden pohjalta.. Joten kai minun on täytynyt yrittää aiheuttaa ihmisissä reaktioita.

Mulle sanoikin yksi ihminen hetki sitten, että hän vihaarakastaa mua. Eikä ymmärrä miksi välillä heittäydyn ihan täysillä ja sitten olen ihan tunnoton ja välinpitämätön. Mutta kun en itsekään tiedä......... Ja jos joku sanoo minulle noin, hukkaan itseni vielä pahemmin.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 02.01.2009 15:11:31 »

Mulla nuo oppositiot osuvat näiden ulkoplaneettojen välille. Se ristiriita ei siis ilmenisi sisällä?

jupiter  aspect_opp saturnus
 jupiter aspect_opp uranus
 jupiter aspect_opp neptunus
 saturnus aspect_opp chiron
 neptunus aspect_opp chiron

Jokin muu kuitenkin kartallani saa aikaan juuri tuon saman kaksinaisuuden. Mutta rehellisesti sanottuna, en halua siitä eroon. Rakastan sitä. Tulinen jääkylmästä polttavaan parin sekunnein välein vaihtuvuus on niin romanttista. Kaunista. Ja tunnen olevani elossa silloin kun tunnen vahvasti. Sellaiset ajat kun olen ollut tasapaksu ja välinpitämätön kaikkea kohtaan ovat hiljaa suistaneet elämän täyteen merkityksettömyyteen, enkä ikinä enää halua sinne takaisin.

Ok, pakko muokata että tämä on hieman ääripäästi kirjoitettu, mutta rivien välistä löytää idean.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.01.2009 15:17:18 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: