Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Irronnut pää  (Luettu 7067 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 12.07.2008 10:01:05 »

Muutama yö sitten näin unta joka oli aika painajaismainen. Unessa ex-puolisoni kuoli ja hänen pää heitettiin eteiseni lattialle. Exän pää pyöri lattialla kunnes pysähtyi kasvot kattoon päin. Toinen silmä oli muurautunut kiinni, ja toinen silmä oli ammollaan auki joka herkeämättä seurasi tekemisiäni. Silmä seurasi ja tiesi tekemiseni vaikka yritin piiloutua päältä. Pää eli, mutta ei puhunut mitään. Verta ei näkynyt ja pää oli siististi irrotettu ruumiista. Itse ruumista ei näkynyt, vain se pää. Kun kysyin unessa joltakin että miksi pää on minulle tuotu. Niin vastaus oli, että `aina on tapana tuoda pää jollekkin kun ihminen kuolee`. Shocked
Kun tämän vastauksen unessa kuulin, rauhoituin ja painajaismainen tunne lieveni.

Taustaa asioista jotka toivat tälläisen unen... Olen eronnut narsistisesta puolisosta viime vuonna, jonka pää unessa näkyi. Ja illalla ennen nukkumaan menoa keskustelin ystävättäreni kanssa hänestä.

tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 12.07.2008 10:14:01 »

Mietin untasi ja eniten mieleen jäi tämä jonka kirjoitit:
 "Niin vastaus oli, että `aina on tapana tuoda pää jollekkin kun ihminen kuolee`.
Kun tämän vastauksen unessa kuulin, rauhoituin ja painajaismainen tunne lieveni."

Minusta unesi kertoo kasvuprosessista jossa jätät lopullisia hyvästejä exällesi, hän on siis kuollut (sinulle) ja siksi pää tuotiin unessa luoksesi. Olet ehkä ajatellut ettet pääse hänestä eroon tavalla tai toisella, että vaikka hän olisi "kuollut" niin silti hän kyttäisi sinua, uni kuitenkin jotenkin lohdutti tässä kertoen ettei asia ole niin. Tieto oli niin lohduttava että se vei pois painajaisen.
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 12.07.2008 11:52:45 »

Kiitos vastauksesta Norna!  Smiley

Annoit mielenkiintoisen ajattelukulman unelle.
Juuri noin olen ajatellut, ettei exä lakkaa kyttäämästä vaikkemme ole tekemisissä millään muotoa, mutta silti hän tietää tekemistäni. Ja näin ollen sitten tuli uneeni kiusaamaan. Itse olen ajatellut unesta niin että minun on oltava edelleen varuillani kyseisen ihmisen suhteen. En ole ajatellut kuten Norna ennustaa, että "uni kuitenkin jotenkin lohdutti tässä kertoen ettei asia ole niin". Mutta, nyt kun tarkemmin tarkastelen tätä näkökulmaa, se tuntuisi olevan niin koska lopussa painajaistunne lieveni ja olo helpottui.

Egyptiläis-Kaldealais-Persialainen Uni- ja Ennustuskirjassa kerrotaan:

SILMÄPUOLI HENKILÖ: Kohdata silmäpuoli, tietää se tärkeää muutosta elämässäsi
PÄÄ ILMAN RUUMISTA: Onnea itsellesi ja onnettomuutta vihollisellesi

Seuraavana yönä tästä irronnut pää- unesta näin unta olevani hautajaisissa. Hautajaisissa oli pariskuntana yllättäen minulle tutut henkilöt joista toinen petti puolisoaan avoimesti ja tuomalla salarakkaan hautajaisiin näytille. Seuraavana yönä unta Raamatusta. Kauniista punanahkaisesta Raamatusta. Muuta en siitä unesta muista.
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
Norna
Vieras
« Vastaus #3 : 12.07.2008 13:24:33 »

Mukava kun sain avattua toisenlaista näkymää uneesi, itse harvemmin katselen unikirjoja, pyrin enemmänkin keskittymään kokonaiskuvaan ja siihen mitä uni tahtoo viestiä mutta symbolikirjan otan avukseni tarvittaessa. Tulkitsen unien kieltä vertauskuvin, joskus ne ovat hyvinkin selkeitä, jopa niin että itse ei meinaa nähdä metsää puilta Cheesy. Mutta tässä kuten muissakin asioissa on monta tietä samaan päämäärään  Smiley.

Hautajaiset, kuolema ym kertovat minulle että elämässä on meneillään vaihe jossa uutta rakennetaan kovasti ja vanhalle heitetään hyvästejä. Uudistumisen symboli, kuolema. Sisäinen tai ulkoinen muodonmuutos.
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 12.07.2008 20:41:18 »

Unikirjoissa on aika paljon erilaisia tulkintoja samalle asialle. Ja joskus jopa voi olla käänteiset tulkinnat, esim. toinen kirja lupaa hyvää ja toinen huonoa samalle asialle. idiot2
Että, kyllä se kokonaiskuva on tärkeä ja ihmisen eletty elämä ja kokemukset jotka yhdistyy unessa. Ja oma alitajuntahan se yrittää viestitellä unen kautta.Joskus unet on vaan niin vailla päätä ja häntää ettei ymmärrä mitä uni tahtoo sanoa.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: