Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Helsinskin fiilikset?  (Luettu 22629 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #15 : 19.07.2008 09:58:23 »

Kiitos Kaurisenergiaa. Sinäkin olet ihana ihminen isolla I:llä.  smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 19.07.2008 18:23:48 »

Minä en koskaan oikein viihtynyt Helsingissä. Olen kokenut sen stressaavana paikkana. idiot2
Vaikka itse olisi kuinka hyvällä tuulella kotiovesta ulos astuessa,
niin kyllä se migreeni ja epämukava olo pian valloittaa olemuksen. idiot2

Rakastan asua Wienissä, mutta senhän te jo tiedättekin. Smiley
Minusta on ihanaa astella kaduilla myöhäänkin olematta varuillaan muita ihmisiä.
Kaupunki on huomattavasti isompi kuin Helsinki yli 2 miljoonan asukkaallaan,
mutta jostain syystä kaupunki ei ole niin hiton korvia ja hermoja riipivä kuin Helsinki,
en tajua miksi. idiot2

Wieniläiset ovat etupäässä rentoja, he hymyilevät ja ovat kohteliaita
ja kaupunki on kaunis, siisti ja huolitellun ja hoidetun näköinen ja täynnä elämää ja kaikenlaisia menoja.

Toki meilläkin on ongelmaporukkansa ja täällä ne ovat turkkilaiset. Angry
He häiritsevät naisia ja pitävät meteliä aivan liikaa.
Heitä on paljon taxi-kuskeina ja iltaisin yksin en ota turkkilaisen ajamaa taxia,
koska niihin ei voi luottaa. Kyllä se ajaja pitää olla Itävaltalainen. Tongue
Ne vähintään kierrättävät sightseenia tehdäkseen isompaa laskua
ja hyvin usein, ovat liian innostuneita ja kiinnostuneita yksin matkaavasta naisesta. Angry

Tiedossani ei ole mitään vakavaa, mitä taxissa olisi tapahtunut,
mutta epämukavaa se vain on. Angry
Kukaan ei pidä turkkilaisista täällä.  Angry
tallennettu
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.07.2008 20:26:25 »

Jos se Wien noin hieno paikka on asua niin..

..mää muutan sinne kun oon iso  :Smiley

Ellen ole vielä saanut perustetuksi sitä omaa Lionlandiani. Se se vasta upea paikka oliskin.  Grin
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #18 : 20.07.2008 07:43:11 »

Hyppään Keskieuroopan yli, Länsi, Etelä ja Pohjoinen kiitos. JA rapakon taakse jne.

No mutta ken ei jossain viihdy, sieltä sitten veks.. melkein joka paikassa löytää hyvät puolet, ellei nyt Siperiaan joudu.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2008 07:48:32 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #19 : 20.07.2008 14:46:25 »

Olen myös sitä mieltä, että joka paikasta löytää hyvät puolet, jos haluaa - ja varmasti myös ne huonot puolet, jos haluaa. Luulenpa, että jos kysyisi vaikkapa sadalta minkä tahansa kaupungin asukkaalta tuntemuksia, niin saisi sata erilaista vastausta.

Minä olen viihtynyt Helsingissä kokonaisuutena oikein hyvin. Helsinkihän ei onneksi ole vain se kiireinen keskusta jonka useimmat näkevät, vaan täältähän löytyvät myös esim. merelliset Lauttasaari ja Vuosaari, idyllinen Suomenlinna, mukavan rauhallinen keskuspuisto ja muutaman kilometrin kauemmaksi kun keskustasta menee, niin on jo melkein kuin asuisi maalla. Esim. meidän nurkilla viihtyvät fasaanit, jänikset (ei siis villikanit), oravat ja siili sekä hirvikin on tullut bongattua. Wink Ne ihan oikeasti maalla asuvat kaverini ovat yllättyneet tästä luonnonläheisyydestä, kun ovat tulleet ekaa kertaa käymään. Huonoina puolina en näe kiireisyyttä (siihen voi mukautua mutta sitä ei tarvitse sisäistää), vaan enemmänkin esim. huonon ilmanlaadun keskustassa aina aika ajoin. Näin kesäisin myös välillä tuntuu, että keskustan ovat valloittaneet pelkästään turistit. Angry

Btw, se Martsarin steissihän ei muuten kuulu Helsinkiin, mutta eivät nuo juna-asemat Helsingin puolellakaan aina kovin mieltäylentäviä paikkoja ole. Martsarissa hetken asuneena tiedän paikan, enkä minäkään kovin iloisella mielellä sieltä kotiin kävellyt yöaikaan...ko. asema on tosin päivälläkin kyllä yksi rumimmista, mitä olen nähnyt.

Kysymys kai on lähinnä omasta valinnasta ja arvostuksista - nekin vaihtelevat elämäntilanteen mukaan. Lapsia en kasvattaisi täällä, mutta niitä ei ole olemassa eikä tulemassa, joten toistaiseksi Helsinki on ihan jees. Joskus vanhempana voisin muuttaa kotiseudulle eli maalle, mutta vielä ei reissaaja-minäni ole valmis niin rauhalliseen elämään. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lionheart
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.07.2008 18:32:03 »

Juu ei kuulu ei, ihan vaan yleisesti meinasin niinku ohi aiheen, että on niitä paikkoja, mitä Jaspis sanoi, että tulee se turvattomuuden tunne  Wink

Helzinkishä oli tänään eräs mukava spuge joka tuli juttelemaan kun venasin kaveria. Häivyin kyllä siitä sitten kun tää osotti min rintavarustusta ja kysäs että "onko noo aidot?" "On, pit men mo..". Näin kans kun joku pikkupoika taisteli jäätelöstään lokin kanssa..  :Smiley
tallennettu

askendentti in jousimies
kuu in oinas
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 20.07.2008 20:15:30 »

Näin kans kun joku pikkupoika taisteli jäätelöstään lokin kanssa..  :Smiley

Grin Helsingissä sattuu ja tapahtuu... Kas minultakin Kerran Helsingin Korkeasaaren eläintarhassa ollessa lokki ryöväsi jätskini suoraan kädestä ennen kuin ehdin edes maistaa. Soo soo lokki, mutta eihän sille voinut olla vihainen ja eikun uutta jätskiä ostamaan.  Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 20.07.2008 22:48:49 »

Jos se Wien noin hieno paikka on asua niin..

..mää muutan sinne kun oon iso  :Smiley

Ellen ole vielä saanut perustetuksi sitä omaa Lionlandiani. Se se vasta upea paikka oliskin.  Grin

On se ja paljon parempi, mitä täällä uskallan edes kertoa (kun heti tulee känkkäränkkää takaisin). smitten
Tervetuloa lämpimästi. smitten

Cheesy Lionland kuullostaa ihanalta paikalta! Cheesy
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #23 : 05.08.2008 12:06:06 »

Joskus tosiaan on päiviä, jolloin ne kaikkein oudoimmat ihmiset tuntuvat kävelevän vastaan - mutten sitten tiedä, onko siinäkään kysymys niinkään paikkakunnasta kuin jostain ihme synkroniteetista noin ylipäätään. Itse tosin koen aina pienimuotoisen kulttuurishokin, kun vietän lomaa rauhallisella kotiseudulla ja palaan sitten Helsinkiin, mutta pikkuhiljaa erilaiseen elämänmenoon taas sopeutuu. Esim. viimeksi palatessani matkaseurana Helsingin päässä oli alkoholisoitunut vanhempi nainen, joka kovaan ääneen välillä nauroi kippurassa itsekseen, välillä kirosi ja haukkui kaikki kanssamatkustajansa. Seuraava kokemus oli kaksi nuorta miestä/poikaa, jotka olivat ilmeisesti jo aamukahdeksalta ehtineet joitain nappeja nappailla ja suunnittelivat koko matkan, mitä ainetta seuraavaksi menevät ostamaan.

No, jos täälläkin päässä vain ajelisi omalla autolla, jäisivät nuokin "kohtaamiset" suurelta osin kokematta. Mutta minkäs teet, ihmisiä tänne maailmaan mahtuu ja suuressa kaupungissa valikoima on vähän kirjavampi kuin pienessä kylässä. Jos joku näitä "Helsingin hörhöjä" kauhistelee, niin totean yleensä, että kai niitä kylähulluja on suhteessa enemmän, kun on suurempi kyläkin. Ainut ero on siinä, että kotipaikkakunnalla ne hörhötkin tiesi tai tunsi, täällä ne ovat yleensä itselle ennalta tuntemattomia.
tallennettu

Asc Kauris
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #24 : 05.08.2008 13:37:19 »

Juu, kaikki on suhteellista. Eihän tämä mikään suurkaupunki sentään ole, päin vastoin. Vastaavasti eron huomaa selkeästi myös toiseen suuntaan, kun palaa matkoilta jostain hieman suuremmasta citystä. Smiley
tallennettu

Asc Kauris
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #25 : 05.08.2008 17:27:17 »

Juu, kaikki on suhteellista. Eihän tämä mikään suurkaupunki sentään ole, päin vastoin. Vastaavasti eron huomaa selkeästi myös toiseen suuntaan, kun palaa matkoilta jostain hieman suuremmasta citystä. Smiley

Niinpä.  Cool
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**

aur vaaka, kuu kauris, asc leijona

Profiili
« Vastaus #26 : 07.08.2008 08:39:42 »

Jou!

Se miten ihminen ympäristönsä kokee, on heijastusta omasta sisäisestä maailmasta. Kaiken kauneus ja täydellisyys lämmittää kokijaa jos sisimmässä kaikki on hyvin, oli sitten Helsingissä tai Kolin huipulla.

tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 07.08.2008 10:27:18 »

Ai ku kiva huomata, että muutama vuosi sitten (kun 'rytsölää' alkoivat aiemman itäisen vallaskansamme imigrantit kaduillamme puhua) lanseeraamani Helsinky tai Helsinskij kirjoitusasulla ja puhekielessä Helsinski on tarttunut muittenkin huulille ja näppiksiin.
Nämä rytsöläis-imigrantit ovat maamme suurin vähemmistöryhmittymä. Kohta alamme keskustella pakkovenäjästä nykyisen pakkoruotsin sijaan.

Varsinaisesta aiheesta:
Todella helvetillisen huonosti ihmiset voivat, siitä saa joka päivä 'näytteitä' liikkuessaan ryvettyneen pääkaupunkimme kaduilla. Huono henkinen vointi kärjistyy helposti ruokottomaksi kielenkäytöksi, henkiseksi tai fyysiseksi väkivallaksi.
Ja suuri osa luulee olevansa moisella käytöksellä maailmankansalaisia.
Heitä kun ei meikäläinen luokittele 'tavallisiksi' millään muotoa. minun silmissäni moinen käytös on vallan 'tavatonta'. Huh? Siis vailla minkään maailman tapoja. Oi perskule! Unohdin alamaailman. Wink

O tempora, o mores!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #28 : 07.08.2008 10:29:44 »

Kummallista, joko en näe tai en halua nähdä, mitään merkittäviä muutoksia huonompaan.. tai sitten vain luon sitä omaa maailmaani.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lionheart
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #29 : 07.08.2008 11:39:50 »

Off-topic:
Mieluummin pakkovenäjä kuin pakkoruotsi. Wink

Sinänsä kun miettii, niin jos ei itseään pitäis niin saakelin hyvänä niin saattas huomata, että nämä toiset, erilaiset ihmiset kuin mitä itse on, ovat myös ihmisiä kuten minä, sinä, naapurisi ja posteljooni. Eriasia on sellaiset tyypit, jotka tahallaan tuottavat tuskaa toisille.

Tää saatto mennä asian vierestä, mutta tuli vaan mieleen.

Kun siellä pohjalla on käynyt niin huomaa, että esim. sen viinanhuurun takana on myös ihminen, verta ja lihaa, sielullinen olento. Aivain kuin minäkin.  Smiley

Mitähän mä selitän.. :Smiley
tallennettu

askendentti in jousimies
kuu in oinas
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
Sivuja: 1 [2] 3