olen miettinyt (ylläri)...kun menin naimisiin n 20 v sitten mieheni tuoksui hyvältä...jossain vaiheessa mies rupesi haisemaan mielestäni ja kun erottiin , en ole sietänyt exää yhtään lähelläni. Nyt olen seurustellut n 8 v ja aluksi tämäkin oli niin hyvän tuoksuinen mutta nyt välillä tuntuu ettei sekään aina tuoksu hyvälle (suhdekin on hiipunut)...varsinkin te jotka olette eronneet oletteko kokeneet vastaavaa? voiko tuolla hajulla periaatteessa ennustaa"" tulevan eron? entäpä jos törmää hlöön josta ei lähde mitään tuoksua?? mielestäni mies oli komea mutta kun en haistanut mitään jotenkin tyrmistyin....ja epäilin tunteitani.
En ole mikään naistenmies, mutta muuanna suvena vuosia sitten, kun olin kesäyliopistossa kielikurssilla,
"iskin" sieltä tytsyn, joka ainakin kaverien mielestä oli melko hyvännäköinen. Oli outoa huomata, että
sen jälkeen naiset alkoivat miltei "parveilla" (ainakin meikäläisen mittapuun mukaan) ympärillä. Istuin
mm. kuuntelemassa muistaakseni psykologian luentosarjaa söpön pienen tytön kanssa, ja olipa pari
muutakin joiden kanssa oli mietoa vispiläkauppaa, vai mitä se nyt onkaan.
Tuosta omakohtaisesta kokemuksesta päätellen lienee pakko todeta, että kun mies (tai nainen)
vakiintuu edes jossain määrin, houkutusten määrä nousee joskus eksponentiaalisesti. Niinpä on enemmän
kuin todennäköistä, että kaveri alkaa käydä vieraissa melko pian "vakiintumisensa" jälkeen. Silloin
"oman kullan" kanssa oleminen kenties alkaa jo aiheuttaa stressiä, mikä ilmenee mm. ominaishajun
muutoksena.
Kerronpa tähän "lopuksi" vielä omakohtaisen erikoisen kokemuksen ihon tuoksusta. Kun palasin
kahden viikon joogalentokurssilta Hesasta, huomasin kotona eräänä yönä herätessäni,
että käsivarteni, jonka päällä klyyvarini sattui olemaan , tuoksui erittäin hyvälle. Lähinnä se
muistutti jotain kukkaistuoksua (yäk!
), ehkä ruusua tai kieloa, tjsp. Kaipa sitten
iski taas arjen stressit päälle, enkä enää kyennyt harjoittamaan joogalentoa eli pompottelua
säännöllisesti. Niinpä tuo tuoksu ei (onneksi?) koskaan enää muistaakseni palannut ainakaan
niin voimakkaana kuin sen eka kertaa havaitessani.