Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi pettäminen on niin yleistä?  (Luettu 83572 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #30 : 02.08.2008 17:19:31 »

Huh
Nyt putosin jotenkin kärryiltä keskustelusta.. Huh
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #31 : 02.08.2008 22:30:05 »

Smiley

Ymmärsin kyllä DAWNCHILD mitä tarkoitit. Smiley
Ensin itselläni heräsi sellainen olo tästä keskustelusta että joo,pettämistä tavallaan suositaan ja etsitään oikeutta sille että on fiksumpaa,nykyaikaista,avarakatseista ym elää vapaassa suhteessa.

Esmiralda tuolla kirjoittikin että jokainen katselee asiaa omasta näkövinkkelistään ja että jalkovälien pettämisestä on puhuttu.

Asia on niin laaja,jos lähdetään kaikentasoisesta pettämisestä puhumaan,että pitäisi kait olla oma ketjunsa kullekin aiheelle.
Näen asian vain niin,mitä minä haluan sisällyttää omaan parisuhteeseen (jos sellaisessa olen),mitä en.
Ja että niistä on puhuttu ja molemmille asiat ovat sopineet.
Jos molemmat ovat terveitä,viihtyvät toistensa seurassa,eikä liity mitään "pidän jalat ristissä,kunnes sinä annat minulle tuon periksi" kiristystä,kuten joillakin on tapana,niin mielestäni minulla on oikeus pyytää kumppaniltani sitä että hän ei juokse joka helman heilahduksen alle.
Jo tautiriskitkin huomioon ottaen.
Ja hän nyt sattuu toivomaan samaa minulta.Eteenpäin emme näe.Elämä voi tuoda kummankin eteen jonkun,joka viehättää enemmän,mutta aikuismaista käytöstä mielestäni osoittaa se,että sen voi sitten sanoakin.

Itselläni on paljon miespuolisia ystäviä.Lähinnä henkistä porukkaa,joitten kanssa vaihdetaan ajatuksia niistä asioista.Toki tuo tämän hetkinen rakkauden kohde niistä keskustelee,mutta ei sillä tasolla.En tiedä tuleeko asia häntä joskus enemmän kiinnostamaan,eikä se ole tärkeää.
Hän suo minulle kuitenkin nuo ystävät ja ymmärtää,miten tärkeitä he ovat.

Itsellään on syvä ystävyys entiseen avovaimoonsa.Kävi siellä tänäänkin.Kyllä sen ymmärrän,eikä minulla ole oikeutta vaatia häntä rikkomaan jotain niin kaunista,mitä he jakavat keskenään.
Näen vain asian niin,että jalkoväli on helpoin hallittava,jos toista rakastaa ja haluaa.Kauniita ihmisiä on maailma täynnä,mutta ei kait heitä kaikkia tarvitse sänkyyn saada.
Toistaiseksi ja jo sen kahden vuoden seurustelun aikana,meillä tuo seksuaalinenkin puoli toimii hyvin ja en näe mitään syytä,miksi minun pitäisi etsiä sitä muualta vain huomatakseni,jotta toimiihan se kumppani kanssa paremmin. Grin
Jos lakkaa toimimasta,niin asia otetaan uudelleen esille sitten.Päivä kerrallaan.Ei sen kauemmas tarvitse suunnitella.

Silloin kun itse olen tätä vieraissa käyntiä "harrastanut",niin se on johtunut itseluottamuksen puutteesta ja epätyydyttävästä parisuhteesta.Myös miesten taholta kokemani petetyksi tulemiset,ovat johtuneet samoista syistä ja siitä että en todellakaan ole enää halunnut kovin usein.
Silloin ei oikein voi vaatia toiselta täyttä uskollisuutta,jos ei itsekään toista halua miellyttää.

Minusta tämäkin asia on hieman sama kuin henkiset arvot.Mihin asettaa oman rimansa ja missä haluaa olla itselleen ja näkemyksilleen uskollinen.
Ei niistä voi oikein kiistellä,koska jokaisella on oma rimansa.
Ja tokihan katsomukset muuttuvat ajan myötä,mutta tämä on jotenkin minusta ollut itselleni se asia,joka ei ole muuttunut.
En tiedä mistä huono omatunto on tullut pettämisen jälkeen,mutta aina se tuli ja mikään ei tuntunut enää samalta.
Samoin tuli hyvin haavoittunut olo,kun koki saman toisen taholta.

Jotta tällaisia aatoksia.Chandra on suosioilla vanhanaikainen. Smiley smitten
tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 02.08.2008 22:35:07 »

Chandran kanssa samoilla linjoilla... Smiley
tallennettu
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #33 : 02.08.2008 22:43:56 »

Ykseyssielupohjaltahan voisi sitten avatua aika jänniä suhtautumisia...
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #34 : 03.08.2008 01:13:15 »

Itsensä pettäminen on kyllä vieläkin yleisempää Angry

Mutta senkin olemassaololla täytyy kai jokin funktio olla tässä täydellisesti toimivassa luonnossamme police

Jos jokainen ihminen eläisi omien ihanteidensa mukaan, tietoisena niistä,
ts. vastaisi ihan itse valinnoistaan, sanoistaan ja teoistaan,
mistä esim. epärehellisyys, perheriidat ja onnettomat ihmissuhteet, ym. jalostusmomentit sitten syntyisivät? idiot2
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #35 : 03.08.2008 09:32:10 »

Silloin kun itse olen tätä vieraissa käyntiä "harrastanut",niin se on johtunut itseluottamuksen puutteesta ja epätyydyttävästä parisuhteesta.Myös miesten taholta kokemani petetyksi tulemiset,ovat johtuneet samoista syistä ja siitä että en todellakaan ole enää halunnut kovin usein.

Niin, mutta mitä jos tuo pettäminen ei johdu mistään kyseisistä syistä niin mistä ihmeestä se voi johtua? Vaihtelunhalusta, seksiaddiktiosta? Tuo miekkoseni ei ainakaan mielestäni kärsinyt itseluottamuksen puutteesta, ja onhan hän minua nyt kaipaillut takaisin useaan otteeseen ja on sanonut että olen parasta mitä hänellä on koskaan ollut yms. ja me harrastimme "sitäkin" todella usein ja muutenkin huh... Että ei puutteestakaan kyllä varmasti ole pettänyt...  Cheesy  Kiss Miksi sitten?  idiot2 Vai onko hän alitajuisesti kuitenkin jotenkin tiedostanut että emme ehkä kuitenkaan ole ns. "oikeita" toisillemme, että tule n jättämään hänet tms. Mutta tuo pettäminen juuri on yksi niistä syistä, tosin ei kyllä ainut miksi lopetinkin suhteemme... Onpas monimutkaista... :Smiley

Lainaus
En tiedä mistä huono omatunto on tullut pettämisen jälkeen,mutta aina se tuli ja mikään ei tuntunut enää samalta.
Samoin tuli hyvin haavoittunut olo,kun koki saman toisen taholta.

Niin... Itse en ole koskaan pettänyt, mutta petetyksi tulleena allekirjoitan tuon että mikään ei tunnu enää samalta ja on haavoittunut olo jollakin tapaa todellakin... Jotain siinä "kuolee" silloin...  Undecided
« Viimeksi muokattu: 03.08.2008 09:36:00 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #36 : 03.08.2008 11:32:00 »

Kaikki mikä loukkaa toista ihmistä, on heikkoutta. Paitsi että meidän suurin heikkous on tiedostamattomuus.
Emme edes tiedosta useinkaan, että olemme loukanneet toista.

Ja taas se että emme sitä tiedosta johtuu siitä, että toinenkaan ei tiedosta mitä osaa itsessä on loukattu. Sitäkö mitä itse aliarvioi itsessä jatkuvasti tai jopa tuomitsee.

Siksi en koskaan voisi sanoa, kuten Rakkauden valo, että 'en ole koskaan pettänyt'. Pettäminen voidaan liittää loukkaamiseen ja jos kysyy sitä toisilta, niin ohhoh, mitä toiset ovat kokeneet. Itse sitä tiedostamatta.

Vaikka ymmärrän nyt, että pettämisestä puhutaan hyvin ruumiillisella ja materiallisella tasolla. Eli kuka pettää lupauksensa rakkaudessa ja ystävyydessä konkreettisesti. Ajatustasollehan ja tunnetasollehan emme voi mennä.

Pitää kertoa aivan hassu juttu! En ole koskaan halunnut pettää miestäni. Joten...kun...tuli kerran eräästä miehestä mielikuvia. Niin kuvittelin ne jutut niin, että 'teimme sitä' toisella planeetalla.  Grin  Ihan totta. Se tuntui, että en petä häntä mielikuvissakaan, kun en petä tällä planeetalla, jossa on omat lakinsa. Wink

Miten on? Kuka on pettänyt joskus mielikuvissa? Onko se pettämistä?

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 03.08.2008 11:35:25 »

Smiley

Tuosta RAdhan ajatelmasta nousi mieleen ajatus,että jos eläisi ihanteidensa mukaan rehellisyydessä ja totuudessa ja sattuisi löytämään kumppanin,jolla ne ihanteet ovat suunnilleen samat,niin olisiko sitten enää perheriitoja ja draamoja? Huh

Tarvitaanko niitä vielä?
Voi olla että jonkin aikaa,mutta en usko sen kuuluvan enää siihen maailmaan,jota kohti voimallisesti olemme menossa. angel

Mion ajatukseen taas,,,
Mikäli käsitän tuon ykseyden oikein,tai mikäli se on sitä,miltä se minusta tuntuu,niin rakkaus virtaa kaikilta kaikille samana sieluna=Jumaluutena.
Jokaisesta nyt erillisestä sielusta on solu myös muissa ja jossain vaiheessa tuo täydellinen yhdistyminen mahdollistuu sellaisena kuin sen on tarkoitettukin.

Tunnenhan minä syvää rakkautta useisiin miehiin ja naisiin,siis syvää rakkautta,mutta en osaa vielä mitenkään sisäistää asiaa niin,että pitäisi heidän kanssaan yhtyä seksuaalisella tasolla. Grin
Ja rakkautta ihmisiä kohtaan yleensä.Se on kasvanut ja katselee erilaisuutta hyvinkin toisin silmin kuin ennen.
Mielipide eroja voi silti olla ja onkin.

Enkä minäkään halua moralisoida,vaan puhelen tässä omista ajatuksistani ja siitä mikä minusta tuntuu hyvältä ja oikealta.
Elämme niin erilaista elämää kaikki,ettei toisten tapoja voi arvostella. smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 03.08.2008 11:43:12 »

2funny

Toisella planeetalla,,, 2funny
Voi Esmiralda!Tuo oli paras veruke,jonka olen ikinä kuullut. Grin
Ei kait se asiaa muuksi muuta.
Ja kyllä olen mielikuvissani pettänyt.Avoliiton viimeisillä kuukausilla "kuvittelin" että mies oli toinen.
Itse asiassa tämä,jonka kanssa nyt seurustelen.
En vaan aina kyennyt sanomaan ei,vaikka ei yhtään enää haluttanut.Ja sekin oli pettämistä.
Itsen ja toisenkin.Siksi pitäisi ymmärtää lähteä ajoissa,kun kerran se rakkaus on jo ovesta aijemmin lähtenyt.
tallennettu

Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 03.08.2008 12:18:02 »

tästä muuten tuli mieleen se, kun kulttuurissamme kuitenkin on tapana yleensä syyttää naista "siitä kuin antoi" ja huoraksi, ja kuin pidettäisiin itsestäänselvänä että mies haluaisi aina jos vaan tulisi tilaisuus, ja vastuu on aina naisella joka "antaa" buck2

en usko että se ihan niinkään on.....

En minäkään. Se vastuu on ihan yhtä tasan molemmilla, koska kummallakin on tilaisuus sanoa EI (tai KYLLÄ).

Miten on? Kuka on pettänyt joskus mielikuvissa? Onko se pettämistä?

Mielikuvissani ja unissa kyllä. En pitäis sitä pettämisenä, koska se ei oo konkreettista toimintaa eikä se kumppani siitä tiedä -> kärsi.
Tieto tuo tuskaa :Smiley

Ja kyllä olen mielikuvissani pettänyt.Avoliiton viimeisillä kuukausilla "kuvittelin" että mies oli toinen.
Itse asiassa tämä,jonka kanssa nyt seurustelen.
En vaan aina kyennyt sanomaan ei,vaikka ei yhtään enää haluttanut.Ja sekin oli pettämistä.
Itsen ja toisenkin.Siksi pitäisi ymmärtää lähteä ajoissa,kun kerran se rakkaus on jo ovesta aijemmin lähtenyt.

Jep. Kulissin ylläpitäminen sattuu ja kuluttaa vaan enemmän. Asiat pitää käsitellä sellaisinaan silloin kun ne tulee tietoisuuteen vaikka kuinka pelottais, eikö? Wink

Illuusiossa on kiva elää, mutta kukaan ei voi unelmoida loputtomiin..  :Smiley

lasken vaan sen niin että mielikuvitus on ihan vapaa...kunhan ketään ei konkreettisesti vahingoiteta. Se just edes auttaa sitä, että tarvitse tehdä mitään oikeasti ikävää, esimerkiksi aggressiot voi käsitellä mielikuvituksessa, eikä tarvitse käydä kenenkään kimppuun.

Tää pitää muistaa. Smiley

Mutta tuo loukkaaminen.. Tahallaan loukkaaminen.. Jos toinen loukannut ja ite haluaa pistää samalla mitalla takaisin, niin onko se heikkoutta? Siinä tietysti alentuu sen toisen tasolle ja niin pois päin mutta.. Mulla ei ainakaan ole malttia jättää loukkauksia omaan arvoonsa vaan lähes poikkeuksetta tulee pistettyä takas samalla mitalla. Tyyliin "menen niin alas kuin sinäkin, mutta minä en ole se joka häviää". Pahe, josta en koskaan tule pääsemään eroon.

Mut tilit on oltava tasan. Siitä mä en tingi.
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #40 : 03.08.2008 13:05:21 »

Ai, jos Sasha ei ymmärtänyt, tuskinpa missasi mitään tärkeää Smiley

Blah-blah... :Smiley

Minulle ei vain mennyt kaaliin tuo vuodatuksesi, kuinka SINUN kirjoituksistasi
tulee KAUHEA bolemiikki, kun en itse huomannut mitään sellaista,
koska oman käsitykseni mukaan jokainen täällä on kirjoittanut niin,
kuin itse tuntee ja kokee oikeaksi tuomitsematta tai suosimatta tätä tai tuota tyyliä
ajatella tai elää. Wink

Turhauttavaa keskustella, kun (oma) ego jyllää. buck2 tickedoff knuppel2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #41 : 03.08.2008 14:46:06 »

Downchild toi hienosti esiin tuon ydinasian pettämisessä. Se poikii vallasta. Vallasta vaikuttaa, kylvää ja tuoda itseä esille, tavalla tai toisella. Ja jotta olisi hallinnan kukkulalla.

Mutta olen toista mieltä mielikuvatasolla olevasta ajattelusta. Liikaa luulemme, että vain konkretia näkyy ja tuntuu. Kun juuri ajatteluntasolla käymme kasvua sielumme kanssa. Kyllä ajattelun ja mielikuvan siemen itää keskuudessamme ehkä arvaamattomallakin tavalla.

Hm. Arvaan kantanne, menen liian pitkälle.  Wink Ja kauas! Mutta näistäkin jutuista olemme paljon astrossa keskustelleet. Ehkä minuun vaikutti aika syvälle erään buddhalaismunkin opetus tässä yksi iltapäivä.

Hän toi esille sen, kuinka voisimme kuunnella kaikkea sitä mitä mielessämme pyörii. Jos kuuntelemme, voisimme alkaa puhdistamaan sitä pikkuhiljaa, sillä ihmisen onnellisuus ja rauha alkaa sieltä. Sieltä ihmisyyden mitta.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #42 : 03.08.2008 18:57:54 »

Downchild toi hienosti esiin tuon ydinasian pettämisessä. Se poikii vallasta. Vallasta vaikuttaa, kylvää ja tuoda itseä esille, tavalla tai toisella. Ja jotta olisi hallinnan kukkulalla.

Minä en allekirjoita ainakaan omalla kohdallani tuota väitettä, koska jos ja kun rakastelen jonkun
muun kanssa kuin mieheni, niin kyllä se lähtee siitä keskinäisestä energiasta,
että synkkaa yhteen ja rakastelu tuntuisi sillä hetkellä hyvälle. Smiley
Minulla ei käy edes mielessä, että pahoitan sillä jonkun mieltä,
koska oman ymmärrykseni mukaan omistan ja hallitsen ja käytän omaa kehoani,
tunteitani ja mielitekojani kuten haluan.

Ajattelen sen kuin vähän niin, että jos tänään valitsen tötterööni mansikan makuista jäätelöä,
niin eilisen sitruunan makuinen jäätelö ei varmastikaan loukkaannu, kun en valitse sitä tänään,
vaikka se olisi suosikkimakuni.

Ja minähän nautin eri mauista niin kauan kuin minulla on siihen mahdollisuus,
-en edes kuvittele, että myöhemmin ns. markkinat olisivat yhtä hyvät minulle,
sanoi sitten kuka tahansa mitä tahansa niistä omista lähtökohdistaan.  coolsmiley

Toki ymmärrän, jos pahoitetun mielin ja/tai epävarmuuttaan lähtee todistelemaan
itselleen ja muille jotain itsestään, koska tunnen monia tämän kaltaisia pettäjiä,
mutta ei tuo tyyppi ole todellakaan koko kirjo (meistä) uskottomista ihmisistä. Wink

Hän toi esille sen, kuinka voisimme kuunnella kaikkea sitä mitä mielessämme pyörii. Jos kuuntelemme, voisimme alkaa puhdistamaan sitä pikkuhiljaa, sillä ihmisen onnellisuus ja rauha alkaa sieltä. Sieltä ihmisyyden mitta.

Uskollisuus ja uskottomuus ei tee ihmisestä onnellista ja anna rauhaa sen enempää
kuin mikään muukaan ihmisen keksimistä säännöistä.
Se lähtee siitä, että pystyy elämään itsensä kanssa,
teki, ajatteli tai moralisoi/tuomitsisi ja kadehtisi muut sinua miten paljon tahansa. coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #43 : 03.08.2008 19:51:40 »

Minä täällä ihan "pää pyörällä" luen teidän loistavia kommentteja. Niin ja itse olen puhunut tässä vain tuosta fyysisestä pettämisestä. Ajatuksen tasollakin voi ehkä jollain tavalla "pettää", mutta en usko että henkisesti kuitenkaan, koska sillä tasolla olemme vapaita kaikista pyyteistä ja vaateista, fyysisyydestä, egoilusta yms. Olemme vain rakkautta...  smitten Eli mielestäni hengessä ei voi pettää. Se sana ja käsite ei edes kuuluu hengelle vaan vain tähän fyysisyyteen.  angel
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 03.08.2008 20:00:24 »

Kyllä!  Wink

Olen kanssasi samaa mieltä, WS, olemme tosiaan samaa mössöä. Tässä vain osoittelemme sen mössön eri kulmia. Ja hyvä näin.  smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta