Ymmärsin kyllä DAWNCHILD mitä tarkoitit.
Ensin itselläni heräsi sellainen olo tästä keskustelusta että joo,pettämistä tavallaan suositaan ja etsitään oikeutta sille että on fiksumpaa,nykyaikaista,avarakatseista ym elää vapaassa suhteessa.
Esmiralda tuolla kirjoittikin että jokainen katselee asiaa omasta näkövinkkelistään ja että jalkovälien pettämisestä on puhuttu.
Asia on niin laaja,jos lähdetään kaikentasoisesta pettämisestä puhumaan,että pitäisi kait olla oma ketjunsa kullekin aiheelle.
Näen asian vain niin,mitä minä haluan sisällyttää omaan parisuhteeseen (jos sellaisessa olen),mitä en.
Ja että niistä on puhuttu ja molemmille asiat ovat sopineet.
Jos molemmat ovat terveitä,viihtyvät toistensa seurassa,eikä liity mitään "pidän jalat ristissä,kunnes sinä annat minulle tuon periksi" kiristystä,kuten joillakin on tapana,niin mielestäni minulla on oikeus pyytää kumppaniltani sitä että hän ei juokse joka helman heilahduksen alle.
Jo tautiriskitkin huomioon ottaen.
Ja hän nyt sattuu toivomaan samaa minulta.Eteenpäin emme näe.Elämä voi tuoda kummankin eteen jonkun,joka viehättää enemmän,mutta aikuismaista käytöstä mielestäni osoittaa se,että sen voi sitten sanoakin.
Itselläni on paljon miespuolisia ystäviä.Lähinnä henkistä porukkaa,joitten kanssa vaihdetaan ajatuksia niistä asioista.Toki tuo tämän hetkinen rakkauden kohde niistä keskustelee,mutta ei sillä tasolla.En tiedä tuleeko asia häntä joskus enemmän kiinnostamaan,eikä se ole tärkeää.
Hän suo minulle kuitenkin nuo ystävät ja ymmärtää,miten tärkeitä he ovat.
Itsellään on syvä ystävyys entiseen avovaimoonsa.Kävi siellä tänäänkin.Kyllä sen ymmärrän,eikä minulla ole oikeutta vaatia häntä rikkomaan jotain niin kaunista,mitä he jakavat keskenään.
Näen vain asian niin,että jalkoväli on helpoin hallittava,jos toista rakastaa ja haluaa.Kauniita ihmisiä on maailma täynnä,mutta ei kait heitä kaikkia tarvitse sänkyyn saada.
Toistaiseksi ja jo sen kahden vuoden seurustelun aikana,meillä tuo seksuaalinenkin puoli toimii hyvin ja en näe mitään syytä,miksi minun pitäisi etsiä sitä muualta vain huomatakseni,jotta toimiihan se kumppani kanssa paremmin.
Jos lakkaa toimimasta,niin asia otetaan uudelleen esille sitten.Päivä kerrallaan.Ei sen kauemmas tarvitse suunnitella.
Silloin kun itse olen tätä vieraissa käyntiä "harrastanut",niin se on johtunut itseluottamuksen puutteesta ja epätyydyttävästä parisuhteesta.Myös miesten taholta kokemani petetyksi tulemiset,ovat johtuneet samoista syistä ja siitä että en todellakaan ole enää halunnut kovin usein.
Silloin ei oikein voi vaatia toiselta täyttä uskollisuutta,jos ei itsekään toista halua miellyttää.
Minusta tämäkin asia on hieman sama kuin henkiset arvot.Mihin asettaa oman rimansa ja missä haluaa olla itselleen ja näkemyksilleen uskollinen.
Ei niistä voi oikein kiistellä,koska jokaisella on oma rimansa.
Ja tokihan katsomukset muuttuvat ajan myötä,mutta tämä on jotenkin minusta ollut itselleni se asia,joka ei ole muuttunut.
En tiedä mistä huono omatunto on tullut pettämisen jälkeen,mutta aina se tuli ja mikään ei tuntunut enää samalta.
Samoin tuli hyvin haavoittunut olo,kun koki saman toisen taholta.
Jotta tällaisia aatoksia.Chandra on suosioilla vanhanaikainen.