Chandra
|
|
« Vastaus #45 : 03.08.2008 23:08:38 » |
|
Juups!Ympäri käydään ja yhteen tullaan,vai pitäisikö sanoa että mössöstä lähdettiin ja mössöksi tullaan. Mutta on tämä erilaisuuskin ihanaa aikaa.Mistä muuten syntyisivät nämä keskustelut ja eri näkökulmat. Ja pitkälti ne kertovat kirjoittajansa elämänkokemuksista ja muutoksista niissä. Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia,mutta pohditaan silti ja välillä vähän kinastellenkin. Se pitää mielenkiinnon yllä!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #46 : 03.08.2008 23:39:36 » |
|
Niinpä. Mutta vastattiinko me itse kysymykseen? Tais unohtua. : Onko pettäminen yleistä? Vai inhimillistä? Vai...?
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #47 : 04.08.2008 11:32:11 » |
|
Ajattelin jo eilen tuota ihan samaa kuin Esmiralda,jotta kysymykseen on tainnut ehkä yksi tai kaksi vastata. En vastaa,kun en tiedä ja näkökantani on se,josta suurin osa ei pidä.
Sanon kuitenkin!Koska tämän päivän ihmiset ovat tottuneet samaan kaiken haluamansa ja siksi otetetaan ihminenkin käyttöön,jos se sattuu miellyttämään omia tarpeita. Tämä ok,jos kyseinen ihminen tietää,että hän on vain kulutustavara ja viihdyke,mutta entäs jos ei tiedä ja sattuu rakastumaan? Silloin särkyy,tai ainakin kärsii taas yksi sydän.
Että sanokaa sitten ihmeessä,ettei minulla ole tarkoitus muuhun kuin tyydyttää haluni sinun kanssasi.AMEN!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #49 : 04.08.2008 13:42:49 » |
|
Minulla oli joskus hetken heilana itse suhteessa oleva mies, jonka vaimoke oli hyvin omistushaluinen. Kumpi sitten ruokki kumpaa (?), mutta tämä mies ei vain ollut yhden naisen mies. Hän ei harrastellut yhden yön juttuja vaan halusi pidempää tutustumista ja syvempää tasoa myös. Luulen että mitä enemmän nainen tahtoi omistaa miestään, sitä enemmän se tätä ahdisti ja ajoi ulos. Uskon että juuri omia haavojaan parantaakseen nämä kaksi ääripäätä olivat yhdessä ja alitajuntaisesti tuntevat toisiinsa vetoa. He ovat olleet useita vuosia, mies juoksee edelleen ympäriinsä ja nainen kärvistelee kotona. Mutta luovuttaa ei saa . Minusta pettäminen on inhimillistä ja siksi niin yleistä. Syitä siihen voi kyllä olla monia, yksilöstä johtuen. Toisen rakastelu voi pahimmillaan olla vain oman himonsa kuuntelemista ja siihen keskittymistä ja parhaimmillaan se on yhteinen sulautuminen ja toisen rakastaminen sillä hetkellä, vaikka se tapahtuisikin näiden kahden kohdalla vain yhden kerran elämässä. Itse olen harvemmin törmännyt jälkimmäisiin, monesti tuolla kun sinkkuna vielä viiletti oli useimmiten kyse aika kylmistä omaa himoaan ruokkivista, rakkautta pelkäävistä ihmisistä. No siitä tuli mieleen eräs asia joka varmasti on aika olennainen asia pettämistilastoissa, nimittäin kuningas alkoholi ja sen kanssa läträäminen suomalaisessa baarikulttuurissa. Sanotaan ettei kännissä oleminen ole mikään lieventävä asianhaara mutta minusta se on, niin monta tappoakin humalapäissään tehdään. Eikä varmasti kaikista olisi tappajiksi selvinpäin. Tai pettäjiksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #50 : 04.08.2008 16:49:29 » |
|
Yritän vastata tuohon kysymykseen. En halua sortua siihen että ihminen olisi yksinkertaisesti niin heikko. (Tiedänhän kuinka sitkeä ja päättäväinen olen itsekin. , vaikka mielikuvia onkin.) Mutta kuvitellaanpa että on kaksi herraa; Onnellisuuden herra ja Mielihyvän herra. Kumpaa on helpompi palvella? Jospa Mielihyvää luullaan onnellisuudeksi eikä se sitä olekaan, vain hetken heilahdus? Onnellisuuteen on pitempi tie, eikä sitä saada ihan kultatarjottimella. Mielihyvä voittaa liian usein! Etsimme sitä ja unohdamme mitä onnellisuus voisi olla. Onko tässä järkeä? Tuli vain mieleen. Sitten vielä asian vierestä. Luin kerran erään kirjan, ei ehkä ihan Steinerin kirjoittama ollut, mutta steinerlainen. Hän loi kuvan ihmisen negatiivisista ajatuksista ja mielikuvista, jotka kerääntyvät 'saaste-energiaksi' maapallon ympärille. En muista mille planeetalle ne siirrettiin tai miten se purettiin, mutta hätkähdyttävä 'mielikuva' se oli!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #51 : 04.08.2008 17:07:12 » |
|
Helppoa? No jaa! Joillekin on, joillekin ei. Pari päivää sitten meitä oli kolme naista ja halusivat taroteilta jotakin kysyä. No, nauraa räkättivät ja halusivat tietää, että saisko sitä vierasta ihanaa miesta vielä joskus (kaikki me naimisissa). Mielikuvia, mielikuviako Tarotkortit olivatkin aika vakavia. Esim. Oikeudenmukaisuus tuli ja mahdollisuutena lantti kymppi. Eli tulkitsin, että liikaa lähtisimme moraalin kanssa asiaa kohtaamaan ja että olishan sitä kyllä mistä antaa!!!! Räk, räk, rää! Mutta lopputuloksena oli, jonka kaikki sitten myönsivät, ettei kukaan haluaisi sitä auvoista rauhaa rikkoa millään. Vaikka joku huokaus siinä perään kuuluikin... Enpä siis tiedä, onko se sellainen pettäminen loppujen lopuksi niin yleistä kuin luullaan.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #52 : 04.08.2008 18:10:55 » |
|
Olen lukenut tätä keskustelua ja väliin huokaillut, väliin nyökytellyt, pääasiassa tullut sellainen olo, että minulla ei ole mitään sanottavaa. Omaan pettämiseen tai toisten, tai siihen mitä se pettäminen sitten on. Kun se on jokaiselle eri asia.
Sydämessäni tunnen että sitten kun kohtaan sen jonkun, jonka kanssa minulla on elämä edessä, en vain usko että minulla tulisi ikinä tarvetta ottaa ainakaan mitään fyysisiä kontakteja muualle. Se ei jotenkin sopisi minulle.
Mutta minulle on tärkeää saada tunne että kukaan ei rajoita minua, ei asettele ehtoja tai kysele liikaa missä olin ja kenen kanssa puhuin. En siedä mustasukkaisuutta, enkä itsekään ole muuta kuin silloin kun jostain syystä olen epävarma. Mutta en ikinä enää seurustelisi kenenkään kanssa, joka antaisi minulle aihetta epävarmuuteen...
Kahden ihmisen välisessä suhteissa on tärkeää että tiedetään millä tavalla toinen toimii ja suhtautuu asioihin. Olisi siis hyvä löytää kumppani, jolla on samansuuntaiset mielipiteet näissä asioissa niin vältytään draamailulta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #53 : 04.08.2008 18:40:04 » |
|
Esmiraldalle sanon,että jos viittasit tuolla kuka saa ja kuka ei itseesi,tai hieman vanhempiin naisiin yleensä,niin menehän radalle! Tasan ja tarkkaan sanon,että jos sillä mielellä lähdet että yhden yön jutun sieltä mukaasi otat,niin tarjokkaita on ja useita! Ei naisen tarvitse yksin ravintolasta poistua.Eri juttu on sitten kelpuutatko mukaan,sillä,,,joop. Ja yhtä rehellisesti kuin dawnchildkin,vastaan myös minä että ONNELLISUUDEN HERRAA! Siinä ei tarvita edes muita kuin itsensä,jos hyvin palvelee ja se herra voi olla itse kukin itsessään. Onhan se kivaa jakaa toisen kanssa sänkynsä silloin tällöin,mutta pahus vaan,kun itselläni nuo tunteet tarvitaan myös kuvaan mukaan.Ei siitä muuten mitään tule. Ja ne eivät ihan hetkessä ja useamman kanssa herää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lionheart
|
|
« Vastaus #54 : 04.08.2008 18:45:17 » |
|
Onhan se kivaa jakaa toisen kanssa sänkynsä silloin tällöin,mutta pahus vaan,kun itselläni nuo tunteet tarvitaan myös kuvaan mukaan.Ei siitä muuten mitään tule. Ja ne eivät ihan hetkessä ja useamman kanssa herää.
Ole onnellinen Musta tuntuu, ettei mua tarvi ku vähän kattoa jotenki sillai.. no tiedättehän te, ja olisin heti valmis vaikka mihin! Mut onneks mä osaan hillitä itteni. Ja jellonan takia mulla ei oo mitään syytä hairahtaa kehenkään toiseen ihan heti Mutta kuvitellaanpa että on kaksi herraa; Onnellisuuden herra ja Mielihyvän herra. Kumpaa on helpompi palvella? Jospa Mielihyvää luullaan onnellisuudeksi eikä se sitä olekaan, vain hetken heilahdus? Onnellisuuteen on pitempi tie, eikä sitä saada ihan kultatarjottimella. Mielihyvä voittaa liian usein! Etsimme sitä ja unohdamme mitä onnellisuus voisi olla. Onko tässä järkeä? Tuli vain mieleen. Onnellisuuden herraahan kaikki haluaisivat palvella, mutta kun pinna ei kestä niin sorrutaan Mielihyvän herraan? MUTTA voiko Mielihyvä muuttua toiselta kannalta tarkisteltuna Onnellisuudeksi? Sen jokainen päättäkööt itse
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.08.2008 18:50:44 kirjoittanut Lionheart »
|
tallennettu
|
, in in in , in in in , in , in Punainen Solaarinen Lohikäärme
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #55 : 04.08.2008 18:50:50 » |
|
Että radalleko, Chandra!!! Oulun torilla vasta jututin ukkoja, niin arvaapa! Lämmitettyä keinustuolia minulle tarjottiin ja juoksutettiin puhelinluetteloa ja pian oli montakin miestä hääräämässä ympärillä yhtä osoitetta kun satuin kysymään. Siinä minä keinuttelin itseäni, muutama harmaa kiehkura tuulessa lepatti ja paistattelin lämpimistä katseista. Olisivatkohan olleet valmiita pettämään? Niin. Luulen että miehet ovat vähän herkempiä siihen suuntaan. Mutta...anteeksi! Minulla on viimeinen lomaviikko ja alkaa jo viirata.
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #56 : 04.08.2008 20:50:46 » |
|
Älä mitään anteeksi pyytele! Ei sulla mikään viiraa.Kunhan osaat iloita pienistä asioista. Niin,kelpaahan se torikin siihen.Onhan sekin nähty,miten linjabiilit tuli virosta,vai venäjältäkö ne,, Ja ukot sitten sinne. Että se niistä tunteista.Mutta jaksavathan ne hehkuttaa sen vonkaamisen vuoksi ja voi sitä huvikseen kuunnellakin ja sitten kadota paikalta. Mutta olen kyllä nähnyt sinut Esmis täällä foorumilla se tanssiasusi päällä ja siitä on harmaat ja kiikkustuolit kaukana. Ja iloista ihmistä piirittävät miehet kyllä varmaan ihan hyvää hyvyyttäänkin.Ei kaikki miehet sitä yhtä vain vonkaile.Kukkojahan ovat,jotka kanojen edessä pörhistelevät.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #57 : 04.08.2008 21:02:28 » |
|
Oshon ajatukset miellyttivät minua, mutta hänellä oli myös jotain ajatuksia jotka arveluttivat, kuten ajatus siitä että paras tila ihmiselle olisi vapaat ja vaihtuvat suhteet ja lapsi pitäisi kasvattaa yhteisössä ilman henkilökohtaista äiti isä suhdetta...
En voi olla samaa mieltä tästä. Eronneen parin lapsena olen kokenut aika paljon tätä "vaihtelua", enkä koe sitä kovinkaan hyväksi malliksi. Uskon (vaikka en ole katsonut mitään tutkimusta), että suurin osa ongelmanuorista tulee juuri tämän tapaisista rikkoutuneista perheistä jotka eivät pysty tarjoamaan kiinteitä isä-, äitiroolihahmoja lapsella, joka pystyisi heijastamaan heidän kauttaan opittavia sosiaalisia taitoja. Omasta mielestäni, pysyvät ja tasapainoiset olosuhteet ovat omiaan luomaan henkisesti vahvoja yksilöjä. Vapaat ja vaihtuvat suhteet ovat aika lyhytnäköisiä maaleja onnellisuuden saavuttamiseksi. Motivaationa toimii vain silloisen halun tyydyttäminen. On hyvin epätodennäköistä, että tyydytys tulisi siitä. Sitä voi verrata meriveden juomiseen, se janottaa yhä enemmän. Toinen esimerkki on mies joka kuvitteli tulevansa onnelliseksi kukista, ja näin hän käytti kaiken vapaa-aikansa niiden keräämiseen kunnes huomasi lopulta kuolevansa ja olevan yhtä onneton kuin aina ennenkin.
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #58 : 04.08.2008 21:34:38 » |
|
Joka johtaa siihen että tunteita ei ilmaista > joka johtaa siihen että vaimot pettää, heijaa. [/i]
Mitä tarkoitat tunteiden ilmaisulla? Hollywoodin vaikutuksesta tyhjät sanat taitavat painaa enemmän kuin todellisuus. Kiitetään tavan vuoksi, ei tarkoituksen.
|
|
|
tallennettu
|
Some are tortured with initiation rites, others say 'hum', 'phat' and always count their rosary, others eat shit, piss, blood, semen and meat, others meditate the yoga of channels and winds, but all are deluded - Virupa
|
|
|
Vajra
|
|
« Vastaus #59 : 04.08.2008 21:48:08 » |
|
heh hee et taida tuntea kyseistä kaurista..
Olen itsekin v-mäinen ja teräksen kylmä kauris joka toimii robottimaisella tehokkuudella.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|