Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi pettäminen on niin yleistä?  (Luettu 83583 kertaa)
0 jäsentä ja 13 vierasta katselee tätä aihetta.
Aries77
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #60 : 09.08.2008 13:46:23 »

onhan tuo pettäminen liiankin yleistä nykyään.
en tiedä mitä luonteen heikkoutta se on että ensin pitää pettää ja vasta sitten selvittää tilanteensa.
mutta uskon että ei se pettäjänkään olotila hyvä voi olla, eihän sitä pettämään ajaudu kevyestä syystä...näin uskon!
vaikka eihän se oikeuta tekoa siltikään.

suuria asioita heille joita tuollainen koskettaa.

itse olen aina ajatellut niin että huonossa suhteessa ei kannata olla, koen että siinä ei voi edes ketään pakottaa olemaan, tottakai pitää ennen ratkaisuja yrittää selvittää välinsä ja asiansa, mutta jos se on täysin mahdotonta, niin miksi siinä enää olemaan, kun molemmilla on varmasti yhtä paha olla.

järki ja tunteet varmasti taistelevat, ja jos on vähänkin taistelija tyyppiä niin ei sitä helpolla halua luovuttaa.

se miksi pettäminen on niin yleistä...
      ehkä tämän päivän ihmisillä ei ole samanlaista luonteenlujuutta kuin ennen vanhaan...tai sitten muinoin salaisuudet pidettiin paremmin salassa. . .

tiedä sitä...

tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 09.08.2008 14:09:03 »

ehkä tämän päivän ihmisillä ei ole samanlaista luonteenlujuutta kuin ennen vanhaan...tai sitten muinoin salaisuudet pidettiin paremmin salassa. . .

tiedä sitä...

Luulenpa, että tässä on vähän samantapainen juttu, kuin mielenterveysongelmien kanssa. Niistä ei puhuttu eli niitä ei ollut. Pettämisen kanssa sama juttu, ne pidettiin visusti salassa. Se mistä ei puhuta ei ole olemassa. Nykyäänhän ihmisellä on enemmän vapautta esim. Valinnoissa. Ei tarvi viettää koko loppuelämäänsä sen pettäjän kanssa niinkuin ennen. Ennen jos toinen osapuoli petti se koetettiin tottakai salata ettei vaan joutuisi "häpeään." Vaihdon mahdollisuutta ei ollut. Pysyt sen yhden ainoa kanssa koko loppuelämäsi. Pettämisestä voi puhua avoimesti ja ihminen on vapaa yksilö.
tallennettu
Aries77
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #62 : 09.08.2008 14:17:10 »

tiedä sitä...

Luulenpa, että tässä on vähän samantapainen juttu, kuin mielenterveysongelmien kanssa. Niistä ei puhuttu eli niitä ei ollut. Pettämisen kanssa sama juttu, ne pidettiin visusti salassa. Se mistä ei puhuta ei ole olemassa. Nykyäänhän ihmisellä on enemmän vapautta esim. Valinnoissa. Ei tarvi viettää koko loppuelämäänsä sen pettäjän kanssa niinkuin ennen. Ennen jos toinen osapuoli petti se koetettiin tottakai salata ettei vaan joutuisi "häpeään." Vaihdon mahdollisuutta ei ollut. Pysyt sen yhden ainoa kanssa koko loppuelämäsi. Pettämisestä voi puhua avoimesti ja ihminen on vapaa yksilö.

niin juuri...uskon samoin...ja täytyy todeta että en ole ihan vakuuttunut siitäkään oliko se vanha toiminta tapa kovinkaan viisas.

minusta olisi kauheaa jos pitäisi väkisin olla suhteessa miehen kanssa joka juoksee yhden sun toisen perässä, ja minä vain sinnittelisin ukon kanssa jotta en vain joutuisi häpeän kohteeksi kylällä...hrrrrr...
kauhea mielikuva...

sitten taas tänä päivänä pettämisestä puhutaan, ja jotenkin ihmiset kokee sen avoimuuden myös oikeudeksi toimia...vaikka eihän se niin mene...asiasta voidaan puhua kyllä...mutta pitäisi myös tehdä ratkaisuja suuntaan toiseen...nykyään liikaa puhetta ja liian vähän ratkaisuja!

eikö me ihmiset ikinä opita...?!

tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #63 : 13.08.2008 15:58:30 »

"Kielletty hedelmä" kiinnostaa että kiihottaa mieltä. Halutaan tietää ja tuntea, onko ruoho vihreämpää aidan takana; yleensä se on vihreämpää, mutta...
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Norna
Vieras
« Vastaus #64 : 14.08.2008 22:53:00 »

Oshon ajatukset miellyttivät minua, mutta hänellä oli myös jotain ajatuksia jotka arveluttivat, kuten ajatus siitä että paras tila ihmiselle olisi vapaat ja vaihtuvat suhteet ja lapsi pitäisi kasvattaa yhteisössä ilman henkilökohtaista äiti isä suhdetta...

En voi olla samaa mieltä tästä. Eronneen parin lapsena olen kokenut aika paljon tätä
"vaihtelua", enkä koe sitä kovinkaan hyväksi malliksi. Uskon (vaikka en ole katsonut mitään tutkimusta),
että suurin osa ongelmanuorista tulee juuri tämän tapaisista rikkoutuneista perheistä jotka
eivät pysty tarjoamaan kiinteitä isä-, äitiroolihahmoja lapsella, joka pystyisi heijastamaan
heidän kauttaan opittavia sosiaalisia taitoja. Omasta mielestäni, pysyvät ja tasapainoiset
olosuhteet ovat omiaan luomaan henkisesti vahvoja yksilöjä.
Vapaat ja vaihtuvat suhteet ovat aika lyhytnäköisiä maaleja onnellisuuden saavuttamiseksi.
Motivaationa toimii vain silloisen halun tyydyttäminen.

Tämä jatkuu nyt OT:na mut mulla olisi tähän vähän pohdintaa. Olen itsekin rikkoutuneesta perheestä eikä se tässä yhteiskunnassa ole kauhean herkkua. Meidän perhekulttuurimme on kokenut aikamoisia muutoksia viimeisten 100 vuoden aikana ja perhe on pienentynyt jatkuvasti. Lapsella on enään "vain" isä ja äiti sekä sisarukset, jos sitäkään. Ei ole yhteisöä, kylää tai heimoa joka olisi lasta ympäröimässä, valtio on ottanut vaihtoehtoisen huoltajan roolin. Isästä ja äidistä tulee pakosti silloin ne ainoat joiden ympärillä lapsen elämä arjessa pyörii, turva maailmassa. Enään kun eivät mummot ja vaarit, tädit ja serkut ole siinä viereisessä talossa jos lapsi tahtoo mennä kylään tai vain olemaan.
 Se mistä Osho ja muut vastaavat puhuvat tuntuu kamalalta jos lähtökohta on se missä on itse elänyt, sitävastoin se muuttuu mielestäni kun ymmärretään että parhaimmassa tapauksessa koko yhteisö ottaa vastuunsa lapsista. Kaikista lapsista. Eikä ole "mun lapset ja sun kakarat" -hiekkalaatikkodraamaa. Jos sellaisessa yhteisössä ja kulttuurissa on kasvanut ei silloin ole enään biologinen äiti ja isä maailman napa, maailma ja rakkaus sekä välittäminen voivat ulottua pitkälle oman kotioven ulkopuolelle.
 Oshon tarkoittama "vapaa rakkaus" on tuskin hullua seksihurjastelua jossa ei saa kehenkään sitoutua, meistä se ensiksi varmasti tuntuu siltä, kun mielikuvitus alkaa laukata. Vapaa rakkaus on musta kuitenkin sellainen jossa ei lupaa mitään jota ei voi varmasti pitää, miksi pitää luvata olla toisen kanssa kuolemaan asti? Miksi ei voi sanoa että on toisen kanssa niin pitkään kun se tuntuu hyvältä, ollen uskollinen itselleen tunteidensa kanssa. Kestää se sitten 1 vuoden tai 10 vuotta.
 No mutta keskustelussa oli kuitenkin puhetta pettämisestä, eikä se kyllä ole mikään ihannoitava asia sillä rehellisyys kuuluu suhteiden peruspilareihin ja jos kokee itse tarvitsevansa enemmän kuin yhden kumppanin tulee siinäkin olla rehellinen, itselleen sekä kumppanille. 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #65 : 15.08.2008 00:06:23 »

Norna, toit hienosti esiin tuon seikan missä 'valehtelee' toiselle tunteistaan, kunhan ei vain pinnallisesti petä.

Mikä siis on todellista pettämistä suhteessa toiseen?

Sekö että kerran sortuu toisen kainaloon, vaikka se ei tuntunutkaan sitten miltään?
Sekö että ajattelee toista salaa?
Sekö että on toisen kanssa uskottelemalla että rakastaa eikä rakastakaan?

Jos noita totuuksia sitten kertoo kumppanilleen, mikä niistä on loukkaavinta?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #66 : 15.08.2008 00:13:27 »

onko kukaan koskaan puhunut niiden kanssa, joiden kanssa heitä on petetty? minä olen kahden, eikä ne naiset minua kummempia ole. sepä oli valaisevaa. ihmiset vaan hakee vaihtelua tms. naiset aika nöyriä edessäni, tosin selän takana varmaan muuta. yhden kanssa olen jopa "väleissä"...  Grin  idiot2 laugh

Olen, joitain kertoja puhunut naisten kanssa, joiden miehet ovat pettäneet minun
kanssani heitä
-viimeksi nyt Vaa'an exän kanssa useinkin, onhan heillä 2 suloista poikaa ja arki pitää hoitaa
ja joitain kertoja parin naisen kanssa, jotka ovat olleet joidenkin exien hoitoja. Smiley

Olen sitä mieltä, että yleisesti miehillä on enemmän keskinäistä kunnioitusta,
vaikka oma nainen olisi pettänyt ja sittemmin jättänyt entisen miehen toisen vuoksi.
Viileitä toki, mutta peruskohteliaita tavatessa.
Naiset useimmin ovat kuin vihaiset chi hua huat valmiina hyökkäämään toistensa kimppuun. Grin 2funny

Minua naurattaa nuo tilanteet ja koen ne varsin sarkastisen humoristisina
ja usein vastailen huumorilla hyökkäyksiin,
mutta kai se on minulta sellaista tilanteen ottamista haltuun ja hanskaan
(lue kilpaiu ja ylivallan ottaminen toisesta) sillä tavoin,
koska sellainen käytös ei ole odotettua ja se yllättää. idiot2

Kai me Vaa'an exän kanssa sitten Vaa'an hautajaisissa nauramme sen jutuille
ja ryystämme drinkit päälle. Grin 2funny

No ei vaan, ihan asiallisesti alkujärkytyksen jälkeen tässä on arkea hoidettu. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #67 : 15.08.2008 00:50:42 »

Norna, toit hienosti esiin tuon seikan missä 'valehtelee' toiselle tunteistaan, kunhan ei vain pinnallisesti petä.

Mikä siis on todellista pettämistä suhteessa toiseen?

Sekö että kerran sortuu toisen kainaloon, vaikka se ei tuntunutkaan sitten miltään?
Sekö että ajattelee toista salaa?
Sekö että on toisen kanssa uskottelemalla että rakastaa eikä rakastakaan?

Jos noita totuuksia sitten kertoo kumppanilleen, mikä niistä on loukkaavinta?

Tuosta tuli aihetta kirjoittaa, koska Vaa'an kanssa kävimme tätä keskustelua läpi,
kuten varmaan monikin pitkän matkan suhteessa
ja laitan tähän nyt vapaana lainauksena ajatuksiamme;

- Vaa'alle pahinta olisi se, että rakkauteni ja ihailuni siirtyisi jollekulle toiselle
ja tämä sitten pystyisi täyttämään kaikki toiveeni ja tarpeeni elämässä ja täten olisi
"suuri mieheni" ja "sankarini" ja "mestarini" hänen sijastaan.

Jos sitten taas rakastelen toista miestä, niin hän haluaa suhtautua siihen kuin
kauhuleffaan; sulkee silmänsä, kun liian pelottava kohtaus tulee.
Anteeksi kyllä antaa, mutta ei ilman draamoja ja suurta mustasukkaisuutta.
Hän ei siis "halua tietää", jos jotain on tapahtunut, mutta selvittää mustasukkaisuudessaan
kuitenkin, että oliko jotain kuitenkin ja kuinka ja kenen kanssa ja mikä suhteen laatu on.

Minä taas...en nyt niin kauheasti välitä, jos vaikka Vaa'alla silloin tällöin olisi joku hoito
-kunhan olen se nr. 1 ja kaikki tarpeeni ja toiveeni on täytetty. knuppel2 :Smiley Grin 2funny
Ja niin.. en ole mikään pulmunen tämän voimakkaan seksuaalisuuteni vuoksi
ja tietyn uteliaisuuteni, mutta kyllä se vain niin on,
että miehen kuin miehen pitää minua palvoa ja palvella. :Smiley Grin 2funny angel

aurinko kaksoset, askendentti skorpioni, venus rapukuu vesimies siis... :Smiley
...ja minulla pitää olla yksi "daddy", joka pitää pienestä tytöstään huolta
ja vähintään sitten se yksi rakastaja, joka myös "joutuu" palvomaan, ihailemaan ja odottelemaan minua,
josko joskus eroaisin daddystä. Tongue

Minä voin todellakin yhtyä Marilyn Monroen laulun sanoihin, että;
"...Every baby needs a da-da-daddy to keep her worry-free..
...Every baby needs a da-da-daddy with silver in his hair.
Every baby needs a da-da-daddy who has some gold to spare.
Some sweet daddy who enjoys bringing home to baby little diamond toys..."  :Smiley Tongue

2funny

Mieheni, siis daddy on  aurinko vaakaaskendentti harkavenus skorpionikuu vesimies,
eli täyttää kaikki salaisimmatkin toiveeni, mitä kuvittelee minulla olevan
ja pitää erittäin tärkeänä, että seison hänen vierellään sitten päivän päätteessä. Wink

Ero tälle miehelle on erittäin tuskallista ja niin,  :Smiley ..eipä tästä ole niin kauan aikaa,
kun olin valmis pakkaamaan laukkuni ja lähtemään pois Itävallasta
ja niinpä se ei vain tälle herralle tullut kuuloonkaan ja hurmasi, liehitteli ja lahjoi
sitten jäämään ja pitää erittäin hyvää huolta minusta. Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #68 : 15.08.2008 10:56:58 »

Jotkut pettää jotkut ei.

Itse olen pohtinut asiaa paljonkin koska pettämisasiat ovat aina koskettaneet perhepiiriäni ja itseänkin, puhumattakaan ystävistäni.
Olen pohtinut sitä monelta kantilta ja miettinyt sitäkin että jos meitä ei vaan ole tarkoitettu olemaan yksiavoisia. Ja toisaalta jos satunnaisesti paneskelee toista vailla tunteen häivää niin haittaako se todella? Eikö sitä voisi ajatella samalla tavalla kuin esimerkiksi sitä että kumppani on nyt käynyt pelaamassa tennistä toisen ihmisen kanssa kuin minun Cheesy
En tiedä... hankala aihe. Toiset ottaa nämä asiat vakavammin, toiset ei. Sehän siinä onkin ongelmallista, kun pariskunnasta toinen saattaa olla näistäkin asioista ihan eri mieltä ja särkeä sydämensä, toinen taas ei välitä lainkaan satunnaisista hyppelyistä. Erilaiset odotukset, toiveet ja tunteet..

En nyt tietenkään toivo mieheni juoksevan vieraissa, mutta jos käväisee niin olisiko se niin kamalaa? Entäs jos itse haluankin jossain vaiheessa tehdä samoin? Onko pettäminen todellakin niin paha asia vai johtuuko kaikki häly siitä että meille on vain aina opetettu että pettäminen on väärin...

Minua on petetty aiemmin, en ole itse mennyt varsinaisesti loppun saakka mutta jonkun mielestä olen ehkäpä pettänyt.

Jos pariskunta sopii ettei vieraissa juosta ja silti toinen niin tekee ja särkee toisen sydämen niin onhan se paska homma! Oikeasti!

Vaikea vaikea juttu Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #69 : 15.08.2008 11:21:28 »

No mutta keskustelussa oli kuitenkin puhetta pettämisestä, eikä se kyllä ole mikään ihannoitava asia sillä rehellisyys kuuluu suhteiden peruspilareihin ja jos kokee itse tarvitsevansa enemmän kuin yhden kumppanin tulee siinäkin olla rehellinen, itselleen sekä kumppanille. 

Niinpä.  coolsmiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #70 : 15.08.2008 11:37:40 »

Tulipa tässä vielä mieleen lause: "Tee niin muille, kuin toivoisit itsellesi tehtävän". Eli jos petät, sallitko tosiaan sen myös kumppanillesi? Tästä pettämisasiasta on ollut puhetta tämän  aurinko  kaksoset seni kanssa... Kysyin sitten, häneltä että miltä hänestä tuntuisi, olisiko se ihan okei jos minä olisin pettänyt häntä? Hän vastasi että se olisi tuntunut todella pahalta ja hänestä se ei olisi todellakaan ollut okei.  knuppel2 Sanoin: "Nii-in, miksi sitten itse petit?"  Tuli ympäripyöreitä selityksiä nokun nokun... Kun jotenkin arvelin ettei tämä meidän juttu loppupeleissä kestä jne. Että just joo...  Huh  idiot2 Sitten kun hän on ollut harmissaan tästä luottamuspulasta jota minulla on ollut tuon pettämisen jälkeen ja hän on ihmetellyt miksi minun on niin vaikea luottaa, kun on "kinunut" minua takaisin.  :Smiley Kysyin sitten häneltä olisiko hänen helppo luottaa minuun tuollaisen pettämisen jälkeen? Vastaus oli jyrkkä EI.  Grin Niinpä...  coolsmiley  No anteeksi on annettu ja eihän hänestä näytä eroonkaan pääsevän...  smitten Wink Ja kai hän on jollain tavalla nyt kokenut sen sanonnan: "Don't know what you got untill it's gone"...
« Viimeksi muokattu: 15.08.2008 11:42:19 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #71 : 15.08.2008 11:55:13 »

Tämä tuntui kuuluvan tänne nyt  Smiley

KUTSU

Minua ei kiinnosta mitä teet elääksesi
minä haluan tietää mitä sinä kaipaat
ja uskallatko uneksia
ja kohdata sen mitä sydämessäsi kaipaat

Minua ei kiinnosta miten vanha olet
minä haluan tietää riskeeraatko itsesi hullun lailla
rakkaudelle
unelmillesi
sille seikkailulle että olet olemassa

Minua ei kiinnosta astrologiset kompositiosi
minä haluan tietää oletko kohdannut oman kärsimyksesi keskustan
oletko kasvanut ja avautunut petetyksi tulemisen kautta
ja mennyt eteenpäin
vai oletko sulkeutunut ja kääntynyt sisäänpäin
pelosta ja kivusta

Minä haluan tietää voitko kohdata tuskan
minun tai omasi
piilottamatta sitä
peittelemättä sitä
korjaamatta sitä

Minä haluan tietää osaatko kohdata ilon ja onnen
minun tai omasi
ja voitko tanssia villisti
ja antaa ekstaasin täyttää sinut sormenpäitä ja
varpaita myöten
varoittamatta meitä olemaan
varovaisia
realistisia
tai muistamaan ihmisenä olemisen rajoitukset

Minua ei kiinnosta onko se tarina jota kerrot totta
minä haluan tietää uskallatko tuottaa pettymyksen toiselle
olemalla tosi itsellesi
kestätkö ulkopuolelta tulevan syytteen tai pettämisen
pettämättä omaa sieluasi, olemalla tosi itsellesi

Minä haluan tietää näetkö kauneuden
silloinkin kun se ei ole kaunista
joka päivä
ja voiko kauneus, rakkaus olla oman elämäsi pilari

Minä haluan tietää voitko kohdata elämässäsi puutteita
tai epäonnistumista
omaasi tai minun
ja silti seisoa järven rannalla täysikuun aikaan ja
huutaa "kyllä."

Minua ei kiinnosta missä sinä elät
ja paljonko sinulla on rahaa
minä haluan tietää jaksatko nousta ylös aamulla
tuskaisen, kärsimyksen yön jälkeen
väsyneenä
ja ruokkia lapsesi

Minua ei kiinnosta ketä sinä tunnet
tai miten sinä tulit tänne
minä haluan tietää seisotko tulen keskellä
kanssani
pelottomana

Minua ei kiinnosta, missä, mitä tai kenen kanssa
sinä olet opiskellut
minä haluan tietää mikä sinua kannattelee sisältä
kun kaikki muu hajoaa

Minä haluan tietää
voitko olla yksin itsesi kanssa
rakastaa itseäsi niinä tyhjinä vaikeina yksinäisyyden
hetkinä
----

Kirjoittajaa en muista, käännetty englannista muistaakseni  =)
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #72 : 15.08.2008 13:09:33 »

Tämä tuntui kuuluvan tänne nyt  Smiley

KUTSU

Minua ei kiinnosta mitä teet elääksesi
minä haluan tietää mitä sinä kaipaat
ja uskallatko uneksia
ja kohdata sen mitä sydämessäsi kaipaat

Minua ei kiinnosta miten vanha olet
minä haluan tietää riskeeraatko itsesi hullun lailla
rakkaudelle
unelmillesi
sille seikkailulle että olet olemassa

Minua ei kiinnosta astrologiset kompositiosi
minä haluan tietää oletko kohdannut oman kärsimyksesi keskustan
oletko kasvanut ja avautunut petetyksi tulemisen kautta
ja mennyt eteenpäin
vai oletko sulkeutunut ja kääntynyt sisäänpäin
pelosta ja kivusta

Minä haluan tietää voitko kohdata tuskan
minun tai omasi
piilottamatta sitä
peittelemättä sitä
korjaamatta sitä

Minä haluan tietää osaatko kohdata ilon ja onnen
minun tai omasi
ja voitko tanssia villisti
ja antaa ekstaasin täyttää sinut sormenpäitä ja
varpaita myöten
varoittamatta meitä olemaan
varovaisia
realistisia
tai muistamaan ihmisenä olemisen rajoitukset

Minua ei kiinnosta onko se tarina jota kerrot totta
minä haluan tietää uskallatko tuottaa pettymyksen toiselle
olemalla tosi itsellesi
kestätkö ulkopuolelta tulevan syytteen tai pettämisen
pettämättä omaa sieluasi, olemalla tosi itsellesi

Minä haluan tietää näetkö kauneuden
silloinkin kun se ei ole kaunista
joka päivä
ja voiko kauneus, rakkaus olla oman elämäsi pilari

Minä haluan tietää voitko kohdata elämässäsi puutteita
tai epäonnistumista
omaasi tai minun
ja silti seisoa järven rannalla täysikuun aikaan ja
huutaa "kyllä."

Minua ei kiinnosta missä sinä elät
ja paljonko sinulla on rahaa
minä haluan tietää jaksatko nousta ylös aamulla
tuskaisen, kärsimyksen yön jälkeen
väsyneenä
ja ruokkia lapsesi

Minua ei kiinnosta ketä sinä tunnet
tai miten sinä tulit tänne
minä haluan tietää seisotko tulen keskellä
kanssani
pelottomana

Minua ei kiinnosta, missä, mitä tai kenen kanssa
sinä olet opiskellut
minä haluan tietää mikä sinua kannattelee sisältä
kun kaikki muu hajoaa

Minä haluan tietää
voitko olla yksin itsesi kanssa
rakastaa itseäsi niinä tyhjinä vaikeina yksinäisyyden
hetkinä
----

Kirjoittajaa en muista, käännetty englannista muistaakseni  =)

Aivan ihana. Kiitos.  smitten
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #73 : 15.08.2008 16:12:15 »

Olen pohtinut sitä monelta kantilta ja miettinyt sitäkin että jos meitä ei vaan ole tarkoitettu olemaan yksiavoisia. Ja toisaalta jos satunnaisesti paneskelee toista vailla tunteen häivää niin haittaako se todella? Eikö sitä voisi ajatella samalla tavalla kuin esimerkiksi sitä että kumppani on nyt käynyt pelaamassa tennistä toisen ihmisen kanssa kuin minun Cheesy

Mie oon tuota samaa pohtinut niin paljon…miksi se on pettämistä, että on sukupuoliyhteydessä jonkun toisen kanssa?

Mikä juuri siitä teosta tekee pettämisen?

Mitä/ketä siinä petetään?

Mikä on petos?

Keneltä se on pois?

Mitä menetät?

Saa sitä pohtia…

Undecided

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Asterix
Vieras
« Vastaus #74 : 15.08.2008 17:13:16 »

Kovasti on tarpeita ja niiden tyydyttämisiä ihmisillä......kaikki löytävät AINA toisen, Vaakasikin jos niin olis (kuten oli ennen sinua). Jotenkin huvittaa tuo teidän leikki..  laugh

Kumma tuo libido kun se vie ihmistä, tai joitakin. Olet tosiaan erilainen kuin minä, Sasha...  :Smiley (oletan että on itseironiaa paljon sanoissa)

Huh, onneksi en ole nyt noissa kuvioissa..

No meillä mennään näin ja se ilmeisesti kuvailemasi "leikki" toimii hyvin,
koska vietämme 2 vuotis yhdessäolopäivää ja olemme hyvin onnellisia (toisistamme). Smiley

Vaaka sanoi juuri äsken, että on hyvin rakastunut minuun ja olisi hiukan toiveita
ns. "vakiintuneempaan suhteeseen", eli on katselemassa kaunista sormusta,
josta en voi kieltäytyä.  smitten buck2 ( aurinko kaksoset)

Kuten sanottua, ehkäpä se pettäminen ei ole se juttu, vaan rehellisyys ja toisen kunnioittaminen,
-siis tee mitä teet, mutta ole rehellinen ja kunnioita (siis säästä toisen tunteita) Wink

Tätä kirjoittaessani Vaaka lepää vierelläni ja laittoi ennen nukahtamistaan toisen käteni päällensä
toivoen silittämistä ja hellyyttä.
Tänään on yleinen vapaapäivä Itävallassa. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: