Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi pettäminen on niin yleistä?  (Luettu 83592 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #75 : 15.08.2008 17:13:16 »

Kovasti on tarpeita ja niiden tyydyttämisiä ihmisillä......kaikki löytävät AINA toisen, Vaakasikin jos niin olis (kuten oli ennen sinua). Jotenkin huvittaa tuo teidän leikki..  laugh

Kumma tuo libido kun se vie ihmistä, tai joitakin. Olet tosiaan erilainen kuin minä, Sasha...  :Smiley (oletan että on itseironiaa paljon sanoissa)

Huh, onneksi en ole nyt noissa kuvioissa..

No meillä mennään näin ja se ilmeisesti kuvailemasi "leikki" toimii hyvin,
koska vietämme 2 vuotis yhdessäolopäivää ja olemme hyvin onnellisia (toisistamme). Smiley

Vaaka sanoi juuri äsken, että on hyvin rakastunut minuun ja olisi hiukan toiveita
ns. "vakiintuneempaan suhteeseen", eli on katselemassa kaunista sormusta,
josta en voi kieltäytyä.  smitten buck2 ( aurinko kaksoset)

Kuten sanottua, ehkäpä se pettäminen ei ole se juttu, vaan rehellisyys ja toisen kunnioittaminen,
-siis tee mitä teet, mutta ole rehellinen ja kunnioita (siis säästä toisen tunteita) Wink

Tätä kirjoittaessani Vaaka lepää vierelläni ja laittoi ennen nukahtamistaan toisen käteni päällensä
toivoen silittämistä ja hellyyttä.
Tänään on yleinen vapaapäivä Itävallassa. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #76 : 15.08.2008 17:32:53 »

Jotkut pettää jotkut ei.

Olen pohtinut sitä monelta kantilta ja miettinyt sitäkin että jos meitä ei vaan ole tarkoitettu olemaan yksiavoisia. Ja toisaalta jos satunnaisesti paneskelee toista vailla tunteen häivää niin haittaako se todella? Eikö sitä voisi ajatella samalla tavalla kuin esimerkiksi sitä että kumppani on nyt käynyt pelaamassa tennistä toisen ihmisen kanssa kuin minun Cheesy
En nyt tietenkään toivo mieheni juoksevan vieraissa, mutta jos käväisee niin olisiko se niin kamalaa? Entäs jos itse haluankin jossain vaiheessa tehdä samoin? Onko pettäminen todellakin niin paha asia vai johtuuko kaikki häly siitä että meille on vain aina opetettu että pettäminen on väärin...

No niinpä. Smiley Tuota olen itsekin miettinyt, että kumpi on tärkeämpää,
keskinäinen rakkaus vai satunnainen "hyppy" sinne tai tänne?

Ja.. kun seksistä, niin parisuhteessa, siis rakkaussuhteessa,
niin onko se tosiaan kummempaa kuin tenniksen peluu?  coolsmiley

Minua huvittaa kuin myös ihmetyttää kovasti nuo ns. "rakkaudenlähettiläät", jotka puhuvat
kaikenlaisen rakkauden nimissä vaikka mitä, mutta jos kumppani käy
"pelaamassa tennistä", siis meidän yhteistä harrastusta jonkun muun kanssa,
niin rakkaudesta ei ole tietoa~jälkeäkään enään.  Huh

Kuinka suuri siis tuo anteeksiantava ja pyytetön rakkaus todella on ja keillä se oikeasti on?  Wink

Bakteerien takia en tykkää aiheesta. Jotkut ei tosin välitä ehkäisystä muutenkaan. Mutta jos harrastaa monia ja silleen, pitäisi kertoa, muuten en välittäisi.. luin kumma kyllä että jousimiehen pitäisi voida rakastaa vaikka 2 yhtaikaa, no ei ole toteutunut kun harvoin löytää edes yhden.

Tosin minusta 2 välisissä kemioissa on jotain vikaa, jos pitää kovasti olla monia, mutta se olen minä. Voiko olla yksi kerrallaan? eiku nolla.  2funny 

Kondomeja saa tavarataloista, maitokaupasta ja apteekista.
J akyllä sitä voi myös valita sen rakastajan, kuten rakastetunkin (huolella),
eikä vain sitä ensimmäistä vastaan tulevaa ja kiinnostunutta. Wink

Tulipa tässä vielä mieleen lause: "Tee niin muille, kuin toivoisit itsellesi tehtävän". Eli jos petät, sallitko tosiaan sen myös kumppanillesi?

No niinpä. Sallin Vaa'alleni tämän, koska tunnen itseni ja tapani, kuten aiemmin sanottua.
Mutta mielenkiintoista sinänsä, siis puhuen itsestäni ja nyt miehistäni;

Mitä vapaammat ohjakset toiselta saat, sitä uskollisempi olen/hän on. Huh idiot2

Sain vahvistuksen Vaa'alta ja parilta miespuoliselta ystävältäni tuosta kun kysyin,
että miten he kokevat asian.

Jännä, miten käänteispsykologia toimii tässä suhteessa;
Saat sen mistä (oikeasti) luovut. Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #77 : 15.08.2008 17:40:53 »

Ja lähteehän sekin ensin siitä kuuluisasta ITSESTÄ. on oltava ensin rehellinen itselleen siitä, millainen ihminen minä olen...Kuinka muuten voisi olla toiselle rehellinen....

Niinpä. Smiley
Henkilökohtaisesti saan aika paljon turskaa sisään siitä, että olen se mikä olen,
-valehtelen, huijaan, petän, olen suuri asshole ja kusipää jne, mutta olen sinut näiden puolieni kanssa,
eikä minun tarvitse peitellä niitä.  Smiley Tiedän itse, että minussa on paljon hyviä puolia myös. Smiley
Se ei ole minun ongelmani, jos joku muu ottaa ongelman itselleen minusta.  :Smiley

Mutta toisaalta, mitä taas olen saanut sen myötä elämässäni
ja aika moni haluaisi olla saappaissani tällä hetkellä ja tiedostan sen varsin hyvin
-ja ennen kaikkea; olen hyvin kiitollinen elämälle tällä hetkellä. Wink
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #78 : 15.08.2008 17:51:57 »

smitten

Minun elämässä, minun näkökantani on se ( ja vielä huomio...VAIN MINUN ELÄMÄSSÄ), että,
ensin olen itselleni rehellinen...kysyn itseltäni...

-kykenenkö minä olemaan tämän miehen kanssa koko loppuelämäni...
tarkoitan...
menenkö lupaamaan hänelle jotain, jota en ehkä voikkaan pitää...( olen oppinut tässä asiassa tuntemaan itseäni Tongue)...

jos en tunne näin..
en lupaa mitään..
enkä vaadi toiseltakaan...

Ja jos haluan olla ,mietin onko hän ainoa, jota ikinään haluan...edes " paneskella"Huh crazy2

Pettänyt en ole koskaan
( minun näkökulmasta),
 koska itse koen, että jos olen ollut jonkun muun kanssa,
 olen sen heti rehellisesti kertonut...( sitäkin pohdin onko tämä jotain puolustelua omille teoilleni? Sad)
käy sitten meidän suhteelle niin tai näin....vastaan seurauksista...

Tuotakin olen miettinyt monesti...miksi se on niin helppoa ajatella näin nykyään...

minun elämän vastaus on siihen:
Minä pärjään yksinkin, se mitä miehet elämääni tuovat ovat nautinto, ilo...miehestä...muuten kyllä pärjään...en tarvitse taloudellista tukea, en statusta....muuta pönkitystä, en edes seuraa, kun osaan olla itseksenikin ja kun seuraa kaipaan, menen paikkoihin, mistä sitä löytyy... Cool

Se on minusta pettämistä, että antaa toisen luulla, että ei ole ketään muuta...Sinä olet ainoa....ei muita sukupuolisuhteita ( jotenkin minusta semmonen ruma sana) ja sitten tuleekin ilmi, että niitä on.  Sad
Ei olla rehellisiä.
Ja sitten jos parisuhteessa jompi kumpi haluaisikin jotain muuta...
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Asterix
Vieras
« Vastaus #79 : 15.08.2008 18:17:47 »

et ole kyllä Sasha merkittävästi henkistynyt näiden vuosien aikana, mutta ehkä olet ainakin löytänyt kaltaistasi seuraa

no nyt meni vähän ilkeeksi.. sori..

No en kokenut ilkeäksi. Smiley Jaksan edelleen korostaa, etten ole koskaan pyrkinyt miksikään henkiseksi masteriksi,
vaikka olen kiinnostunut henkisesestä vaelluksesta.
Elämäni perustavoite on nauttia kokemastani ja oppimastani elämästä inhimillisenä ihmisenä
olemalla oma itseni omissa saappaissani haluamatta jonkun toisen elämää/olla jonkun toisen elämässä/saappaissa.
teen oman juttuni ja elämäni.  smitten

Se ei ole minun ongelmani, mitä tai miten muut minut kokevat
-olenhan ihminen ihmisen elämässä ja sallin itselleni kaikki ihmisyyden heikkoudet yrittämättä esittää
mitään muuta, mitä en ole. Smiley
Olen inhimillinen ihminen, enkä pelkkä henki vankina ihmisen elämässä ja kehossa,
joten nautin olostani. Smiley
Muuten en olisi kutsuttuna elämään ihmisen elämässä, jos en vää siitä sen voisi löytää siitä sen puolia. Smiley

Vaa'an veli, joka on muuten henkinen Master ja henkisen tien kulkija ja opettaja ihan "ammatikseen"
ja käyn hänen vetämillään tunneillaan, opetti minua, että minun tulee löytää pimeä puoleni
ja oppia hyväksymään ja nauttimaan siitä (koska olemme luova kokonaisuus)
ja ei ole olemassa "hyvää" tai "pahaa" ja saan kaiken, mitä kohti unelmoin. Smiley

Se on pitänyt paikkansa, mutta toki, olen vain ihminen inhimillisine piirteineni,
enkä mikään henkinen maesteris-woman... Tongue :Smiley Wink
Teen normaalia työtä ja rakastun, ihastun ja vihastun normaalisti,
käyn paskalla, hoidan itseäni ja ulkonäköäni, rakastan Vaa'an lapsia, tykkään eläimistä
ja kaikesta ihmisen elämään liittyvistä asioista. Smiley
Opin niistä ja ennen kaikkea nautin niistä.  smitten

Voi kauhea, jos elämäni ihmisenä olisi sitä, etten nauttisi tai oppisi kokemastani.
buck2

Dawnchild... smitten
Just...  smitten smitten smitten smitten smitten smitten ..for you about your beautiful words.. smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #80 : 15.08.2008 19:01:58 »

elämä on.

ihmisiä on luotu, he tekevät asioita, sitten lakkaavat tekemästä, ja kaikkeus sammuu, ja uusi syttyy, ehkä.

varmaa oli siis vaan kuolema.

Välillä rakastan näitä sinun lausahduksiasi todella paljon! smitten
Niinpä, ole mitä olet elämässäsi ja elä miten elät, mutta samat madot sinut kuitenkin syövät,
kuin sen toisenkin, jota ihailit/vihailit. smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #81 : 15.08.2008 20:11:56 »

mutta ehkä jokainen  kaksoset on itseasiassa kävelevä seikkailukirja 2funny

Minun rakkaani ainakin tuntuu olevan...  smitten Grin Hän on täynnä yllätyksiä. Ja onneksi enimmäkseen ihania.  :Smiley Tänäänkin yllätti minut ihanalla viestillään...  Cheesy
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #82 : 19.08.2008 19:19:59 »

Smiley

Tähänkin kysymykseen voi illalla klo:22 4D:n dokkarista Kolmen kimppa saada jonkinlaista näkemystä
 omasta suhtautumisestaan asiaan.Aihe koskee polyamorisia aviopareja.Siinä voi itse kukin miettiä
 kykenisikö tuohon.
 Aihe tuntuu kovasti jenkeissä (missäpä muualla) nostavan päätään.En kykenisi. knuppel2
tallennettu

satuna
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #83 : 08.10.2008 15:18:21 »

Siksi petetään kun MIKÄÄN ei riitä. Huono itsetunto tai pelätään että vaimo tai aviomies pettää, ei luoteta toiseen. Toisen huomioiminen on aika kova sana jos meinaa rakastaa toista ehdoitta ja pitkään  smitten. Ehkäpä sekin että elämä on tylsää, kai niitä syitä riittää.
Omassa lapsuudenkodissa nähty vanhempien pettämiset puolisoa kohtaan antaa vettä myllyyn. Ei siinä voi uskoa että oma avioliitto on parempaa  Sad.

Miksi täytyy olla suhteessa jos ei osaa pitää näppejä erossa vieraista  knuppel2 Huh

tallennettu
mepe
Vieras
« Vastaus #84 : 18.10.2008 07:36:47 »

Minun mieheni inhoaa pettämistä , eikä hän voi ymmärtää kuinka joku voi tehdä vaimolleen sellaista,
lisäksi hän oli mustasukkainen takertui minun tekstiviesteihin luullen siellä jonkun miehen kirjoittavan.
kuinka ihailinkaan häntä ja luotin jopa puolustin häntä, kun sain eräänäänä lauantai iltana tuntemattomalta mieheltä viestin . "tarkasta äijäs puhelin viestit tulee mun muijalta "
Haukuin tuntemattoman ja puolustin omaani.
Yöllä kuitenkin hiivin mieheni puhelimelle, oli pakko saada asiaan selvyys. Asia tosiaan selvisi hänellä oli juuri ollut la illalla taas treffit naisen kanssa.
En kertonut tietäväni asiasta, vaan vaikenin moniksi viikoiksi ja halusin katsoa kuinka minulle valehdellaan.
Säälittävää tosella säälittävää. Suhde oli kestänyt jo kuukausia. kun otin asian puheeksi hän kielsi, mutta lopulta möynsi. Se oli vaan kuulemma sellaista peliä hän kertoi ja rakastaa minua aidosti.
En usko hänen rakkauteensa, mutta yhdessä olemme edelleen. vuosi tämän sotkun jälkeen, huomasin että sama peli oli taas alkanut kyseessä oli vieläpä sama nainen. Mutta se oli taas peliä vaan.
Ota noista miehistä selvää. nyt odottelen milloin kolmas kerta tulee joko hän sitten osaisi tehdä päätöksen.

sellainen tarina
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #85 : 18.10.2008 08:18:03 »

Ihmisen sukulaislajit ovat moniavioisia ja ihmisellekin sellainen on biologisesti luontaista. Todellinen syy miksi polygamiaa ei toisinaan hyväksytä, on ihmisten eläminen kädellisille tyypillisessä hierarkkisessa laumassa, jossa sosiaalinen status ratkeaa osittain sillä kuka nai kuinka monta, sekä kuka nai ketäkin, mikä aiheuttaa ylimääräistä kitkaa ja kaaosta yhteistyöstä riippuvaisessa laumassa.

Lauman eliitti itse kiertää ongelman rahan avulla, ja koska kyse on rahasta, sitä pidetään normaalina. idiot2
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #86 : 18.10.2008 17:29:53 »

Ihan tavallinen demoni vaan. Undecided Kas kun ei samantien myös kysytä olenko kenties arabi/hindu/sarjamurhaaja kun kirjoitusteni perusteella voisi ehkä päätellä niin? Ei minua kyllä oikein koskaan meinata päästää missään naistenvessaan mutta eivät päästäisi luultavasti moskeijaankaan, kun olen kuin "Saatanallisista säkeistä" tai jotain? :Smiley
« Viimeksi muokattu: 18.10.2008 17:57:12 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #87 : 21.10.2008 18:29:50 »

siis miehillä on biologiansa takia "syy ja oikeus" tehdä jotain? ja naiset edustavat sitä kehittyneempää olentolajia? vai tarkoittiko allaoleva kumpaa tahansa sukupuolta?
Syy ja taipumus. Miehiä tuo yleensä koskee, mutta voi sillä nainenkin päteä (esim. Madonna.) Ihan biologisella taustalla, suurin osa laumaeläimistä, kuten ihmiset, elävät luonnossa järjestelmässä jossa alfan mahdollisuudet paritella lauman naaraiden kanssa ovat suuremmat kuin alempiarvoisilla uroksilla, joiden täytyy erikseen ansaita tuo oikeus kyseenalaisilla tempuilla. Näin ollen määrä korreloi statusta, koska eniten parittelemaan pääsee yleensä alfa. Vaikka ihmisillä sosiaalista statusta mitataan yleensä rahassa, biologiikka varmistaa että myös köyhemmillä voi olla muiden mielestä statusta jos pääsevät keskivertoa enemmän pukille, (mihin ei välttämättä tarvitse omaisuutta, mutta omaisuudella se on todennäköisempää, joten suuri partnerimäärä saa köyhänkin vaikuttamaan jossain mielessä "varakkaalta".)

Naisten kohdalla tilanne on monimutkaisempi. Ihmisyhteisössä ns.alfanaaras on yleensä jo valmiiksi muiden naaraiden suosiossa riippumatta partnerien määrästä, mutta suosioon luultavasti vaikuttaa ainakin jossain määrin naaraan haluttavuus urosten keskuudessa, mikä selittää myös sen että alfanaaraille kertyy enemmän partnereita kuin muille.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #88 : 21.10.2008 19:50:08 »

niin kyllä minusta henkilökohtaisesti sellainen kaikkien kanssa paritteleva alfa-uros kuulostaa mieluummin eläinurokselta joka ei pysty hillitsemään himojaan...ja ei omaa itsekontrollia....

minua ei voisi kiinnostaa vähemmän ihminen joka ei ole noussut biologisten pakotteidensa tai lajityypillisten piirteidensä yläpuolelle....omaan valintaan siitä miten toteuttaa elämäänsä...eikä geeniensä ja kulttuurinsa "orjaksi" olemiseen...
Ihminenhän on eläin, ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka teeskenneltäisiin yleviä ja muuta. Lisäksi ihmisten toimintaan ja ajatteluu 8)n vaikuttava kaksinaismoralistinen pintakulttuuri perustuu suurimmaksi osaksi kivikautiseen psykologiaan, jota ns. korkeammat ihanteet itse asiassa tukevat ja myötäilevät.
Esim. vaikka romanttisen rakkauden käsitys on varmaan ollut olemassa aina, nimenomaan pintakulttuuri on tehnyt siitä vetoavan asian kirjallisuuden, elokuvien, musiikin ja yleisen kulttuurimuutoksen myötä. Sen sanomahan on myös useimmiten että ihmisen kuuluu uhrautua, aivojen käyttö ei-sallittua.
Niinpä romanttisen rakkauden ihanne ajaa laumoittain ihmisiä vapaaehtoisesti hyväksikäyttäjien saaliiksi, mutta pintakulttuurissa se onkin vain jälkimmäisille bonusta.

Tuosta tulikin mieleen, enpä ole pitkään aikaan käynyt jahtaamassa vastakkaisen sukupuolen edustajia. Olisikohan korkea aika... Cool
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #89 : 22.10.2008 11:18:27 »

Minustakaan ei rakkauden alttarille tarvitse uhrata mitään.
 Usein se rakkaus jota ihmisten kesken viljellään ei ole puhdasta rakkautta vaan pelkoa kätkeytyneenä rakkauden verhoon ja silloin sanellaan ehdot: jos et ole kuten tahdon sinun olevan, en voi rakastaa sinua.

Tuo "eläimellisyys" on minustakin ihan oma valinta. Lähinnä liitän sen eläimellisyyden, vaikka näissä rakkausasioissa, kyllä kylmyyteen ja sokeaan oman nautinnon tavoitteluun. Sillä ei silloin ole mielestäni mitään tekemistä enään eläinten kanssa. Useimmat eläimetkin ovat rakkaudellisempia kuin me ihmiset.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  

Siirry: