Mä tykkään kyllä hyvästä talvesta - siis jos maassa on hiukkasen lunta ja ulkona on semmoinen kirpakka -5 - -10 asteen pakkanen, puiden oksat ovat kuurassa, kaunista kaunista
Mä kun olen kuitenkin syntynyt keskellä pimeintä talvea,
kun olen.. Nautin kauniina talvipäivinä kissojen kanssa ulkoilusta ja raikkaan purevan talvi-ilman haistelusta. Nämä nykyisen loskap*ska-harmaa maa-talvet ovat sitten omiaan tappamaan tämän talvi-immeisen ilon
Vaikka nautin kesästä ja toisaalta rrrrrakastan rannalla köllöttelyä hellekelillä, niin pidemmän päälle helteet kyllä syövät meikäläistä. Touko-kesäkuu on parasta aikaa vuodesta, syksy, erityisesti syyskuu on masentavaa aikaa..
Olen syntynyt klo 11.35 ja ko. kellonaika vaikuttaa ainakin niin, ettei mua saa ennen ko. kellonlyömää edes jalkeille sängystä, jos ei ole pakko nousta
Olen yöeläjä, lomilla vuorokausirytmi muuttuu jo parissa päivässä, eli yöt valvotaan ja päivät nukutaan *vampyyri*
Mulla on
10. huoneessa tehden yhtymää
:lle, joten siinä joulun (ja synttäreiden) huiteilla alkaa kummasti aina rahan tienaaminen kiinnostaa - no meneehän lahjoihin sekä ihan normielämiseen rahaa, joten siinä ehkä syy
Monta joulua olen ollut opiskelujen ohessa töissä ja tuntuu, että töiden tekeminen juuri joulun alla on ihan omiaan kohottamaan mielialaa.
Jännä juttu on myös se, että iltojen pimetessä ja ilmojen viilentyessä mulle tulee tarve vetäytyä myös omiin ajatuksiin, jonnekkin syvälle sielun ja mielen syövereihin, vajota omiin ajatuksiin samalla, kun nauttii tähtikirkkaista illoista. Tämä vaihe kestää loka-marraskuun, johtuneeko sitten siitä, että ko. ajanjaksolla
vaeltaa mun 8. huoneessa. Marraskuun loppupuolella, ensimmäisten joulumainosten ilmestyessä mielikin kevenee kummasti ja alkaa innokkaasti suunnittelemaan joulua - tällöin
vaihtaa 9. huoneeseen.
Tämmöistä tuli nyt mieleen
Mutta enpäs nyt osaa sanoa, miten paljon elämä hymyilee synttäreiden tienoilla, tuleehan siinä taas yksi vuosi lisää mittariin *vanha!* :