Mikähän tässä keväässä tökkii? Muita ketä arska ahdistaa?Kaikki työt seisoo, en saa otetta mistään.
Kaikki saavat virtaa auringosta ja valosta. Kaikki paitsi minä. Tekisi mieli kaivautua mahdollisimman syvälle hämärään turvaa.
Minua ahdistaa myös! Mutta nyt ei ole minun mielestä kevät vaan lopputalvi, ainakin täällä keskisuomessa. Tämä on oma näkemykseni. Toisten mielestä kevät alkaa heti loppiaisena kun aurinko vähän paistaa ja lounaistuuli tuo suojasään.
Kirjoittelen nyt kun ei vielä ahdista kovin paljon. Ja on kevät ja valon lisääntyminen osittain myös mukavaa, hetkittäin. Niin ja kevätpäiväntasaus on nimestään huolimatta aina jotenkin kiva juttu.
Keväällä näkee mitä erilaisempia pukeutumistapoja, ja jo nyt kevättalvella. Tänäänkin tuli vastaan nuori nainen jolla oli olkapäät näkyvissä, vaikka oli vain pari astetta lämmintä!
Vähän kun tästä vielä lämpenee, niin jotkut naiset alkaa kulkea jossain hameessa ja himpulatopissa, minulla puolestaan on kaksinkertainen kaulaliina melkein juhannukseen, sitten kun ei varmasti vilustu. Sen kanssa on ihan turha mennä leikkimään, kun
aina vilustuu keväällä jos koittaa jättää kaulaliinat pois, ja siitä tulee sellainen tosi inhottava kurkkukipu. Ei syksyllä vilustu silleen vaikka miten palelluttaisi itsensä.
Mutta kaipa tästäkin tulevasta keväästä taas jotenkin selvitään. Tai sitten ei, no sen näkee sitten syksyllä miten kävi.
No juhannusta kohti mennään ja siitä se alkaa taas päivä lyhenemään!