Nämä perääntyvät planeetat kartalla kiinnostaa kyllä paljon, koska tietenkin oma kartta kiinnostaa,
kaikki ei-henkilökohtaset planeetat ja vesta perääntyy..
Harmittaa vaan että netistä oikeen löydy suomenkielistä tietoa hirveesti ja englantia on vaivalloista lukea ja tulkita niin paljon.
Onko tulkinnassa merkittävää retro-planeettojen huoneet? Erityisesti tuo 10. huoneen perääntyilijät
ja
mietityttävät. Ammatin ja uran huoneessa retroilu, no kieltämättä olen käynyt tuskallis-sävytteistä itsetutkintaa siitä 'mikä minä haluan olla isona' koska koen sen asian niin tärkeäksi ja en oikein ehkä aina luota siihen löydänkö ikinä oikeaa ammattiani.
Olen aina ollut sellainen itseni vähättelijä, tai ainakin epäröijä ja tuntuu että etsiminen ei lopu koskaan. Oivallukset suunnasta tulee sellaisten kokemusten kautta että 'okei, luulin että tämä oli minun juttuni, mutta ei minusta olekaan tähän, vaihdanpa suuntaa' ja kieltämättä sillä meiningillä on täytynyt kehittää itselleen vahva pettymystensietokyky. Olen tottunut myös esittämään paljon 'suunnastani varmempaa ihmistä' kuin mikä sisimmässäni olen, vaikka tosiasiassa haahuilua esiintyy ja paljon.
Minulla on hyvä mielikuvitus ja hyviä visioita (mielestäni) mutta tuntuu että ne usein jäävät vain elämään omaa elämäänsä pääni sisälle, enkä saa käytettyä sitä potentiaalia niin että muu maailma sen näkisi ja koen myös olevani erilainen ja poikkeava (
)... nämä poikkeavuuden tunteet kumpuavat jostain niin syvältä, että en osaa niitä itsellenikään selvittää. Joskus vaan tuntuu että elän ihan eri ajassa ja paikassa kuin muu maailma, enkä tiedä sopeudunko tähän yhteiskuntaan, koska en ole mikään niin tuottelias, vaan tapahtumat tapahtuvat päässäni...
Noh, tämä kirjoitus antaa minusta ihmisenä ehkä turhan epätoivoisen kuvan, olen omalla tavallani kiinni elämässä, mutta pointti oli se että minulla on varmasti aavistus siitä, mitenkä tuo retroilu vaikuttaa ihmiseen. Kuin olisi henkisesti jumissa jossain sitkeässä tahmassa.
Ei minusta siltikään tunnu, että olisin syntynyt tänne vain suorittamaan jotain hirvittävää karmalastia pois alta, tai ehkä tämän elämän osalta olen tehnyt siivoustyötä itsearvostuksessani jo niin paljon ("parantunut" lähes neuroottisesta ujoudesta ja huonosta itsetunnosta) että osaan jo nauttia tästä elämästä.