Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kvinkunssit  (Luettu 15694 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« : 10.08.2008 18:05:19 »

...mitenkäs tiedän miten päin on avautuva ja sulkeutuva kvinkunssi...onkos niillä kuviona eroa?
Siis onko  aspect_kvi avautuva ja  aspect_ssx sulkeutuva vai toisin päin?
Tuli aivan täysi katkos uglystupid2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #1 : 11.08.2008 12:22:18 »

Nuo ovat itse asiassa eri kuviot, ensimmäinen on kvinkunssi ja jälkimmäinen semisekstiili. Huomaat sen, kun viet hiiren kuvioiden päälle: keltaisessa laatikossa lukee aspektin lyhenne (tai näin ainakin itselläni näkyy).

Kurkkaapa vaikka Raimo Nikulan sivujen aspektitaulukko. Siitä hahmottuu tuo ero, eli kvinkunssissa kaksi kartan tekijää on 150 asteen päässä toisistaan ja semisekstiilissä 30 asteen päässä.

Avautuvaa ja sulkeutuvaa ei näy kuvioista, vaan ne taas katsotaan siitä, onko aspektia tekevä planeetta lähestymässä vai loitontumassa aspektia vastaanottavaan planeettaan nähden. Ks. vaikka tässä ketjussa Lunean ja minun kootut selitykset aiheesta. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #2 : 11.08.2008 13:24:59 »

Kiitos Ajatus  smitten

nuo kvinkunssit on vaikeita tulkata, kun ei ole vielä tuota taitoo niin paljoo hyppysissä..... uglystupid2
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2008 08:58:34 »

Juu, eivät nuo kaikki aspektit itsellänikään vielä täysin hanskassa ole. :Smiley

Kvinkunssia (toiselta nimeltään inkonjunktio) voi ajatella "hiertävänä" aspektina (kuten tuo Nikulakin toteaa), vähän kuin kivenä kengässä. Kvinkunssissa olevien planeettojen energiat voi olla hankala yhdistää, koska ne 150 asteen etäisyydestä johtuen myös sijaitsevat merkeissä, jotka eivät ole kaikkein parhaassa harmoniassa keskenään. Jossain viitattiin myös kvinkunssin yhteydessä sanontaan "olla puun ja kuoren välissä" (engl. "between a rock and a hard place").

Kvinkunssista löytyy englanniksi paljon infoa, ks. esim. CafeAstrology ja sen tulkintoja, sekä Astrology.com.

Itselläni ovat kvinkunssissa saturnus ja neptunus, eli askendenttini ja aurinkoni hallitsijat. Kyseiset planeetat ovat jo muutenkin luonteeltaan hyvin erilaiset, saati sitten kvinkunssiaspektissa...jossain luki, että ihmisellä on taipumus lokeroida kvinkunssin osapuolet eri lokeroihin. No, tämä pitää varmaan paikkansa, koska pidän esim. työ-minäni ja vaikkapa astrologianharrastaja-minäni melko tiukasti erillään. Grin
tallennettu

Asc Kauris
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 13.08.2008 17:08:58 »

Jännä juttu tuo kvinkunssi. Minä olen varmaankin ollut vähän esoteerisesti kallistelevan astrologian kurssilla, kun opin, että kvinkunssi kantaa mukanaan myös vanhaa karmaa. Jotakin, mikä jäi kesken edellisessä elämässä ja heijastaa vielä tähän jarruttaen ja hiertäen helpompaa ja nopeampaa kehitystä.

Ymmärsin, että silloin kannattaisi mennä syvätutkiskeluun siinä huoneessa ja merkissä, mikä on se joka vielä jurraa. Tietenkin askentissa oleva planeetta tulee huomioida.

Monimutkaisia juttuja, jos kamalan tosissaan näitä alkaa pähkäilemään.  idiot2
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #5 : 13.08.2008 19:42:56 »

Tuo Esmiraldan kirjoittama aatos vanhasta karmasta sopisi kyllä hyvin kuvioon, kiitosta vaan.
Taulapäät joutuu kärsimään vähä enemmän, eiks se niin menny uglystupid2
Ja tuo dawnchildin  merkurius venussaturnus uranus pluto on täälläkin voimassansa...huh mitä en oikeasti nyt vain tajua uglystupid2 Tiedä aina itkiskö vai naurasko näille....astroiluille, mitä enemmän tietää sen vähemmän tajuaa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 13.08.2008 19:59:46 »

Karma mikä karma, jos nyt sellaista onkaan ollenkaan!

Mutta ei siitä mitään taulapäätä synny! Päinvastoin.

Jos pysytään karma ja jälleensyntymäuskossa, niin sitähän on itse päättänyt, minkä verran karmaa aikoo tässä elämässä puhdistaa ja esoteerisessä astrologiassa se voi ilmentyä tietyissa ajoissa.

Haasteita ne ovat!

Mutta totta on, mitä enemmän tonkii ja tietää, sitä enemmän huomaa, mikä valtava alue se on! Astrologiakin!
Ja vakavasti ei kannata mitään ottaa.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.2008 09:14:29 »

Justiinsa niin, jos tämä nainen olisi vakavasti tai siis liiiian vakavasti ottanu nuo vinkunssit, omat siis kun niitä on tietty likiolijoillakin samaan aikaan......kas kummaaa....
niin ei olisi tässä, vaan ihan palasina uglystupid2
Tämähän se on se kutkuttava asia, kun et voi koskaan olla varma vaan voit ounastella ja haistella sitä tulevaa joten voit toimia ehkäpäs vähä fiksummin jos hyvin sattuu.....

Kyllä minä ainakin olen itse ihan sujut sen varmuuden kanssa, miten astrologiaa täytyy kunnioittaa smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #8 : 14.08.2008 10:20:26 »

Muistan nähneeni joskus Helsingin Stockmannin kirjakaupan astrologiahyllyssä kokonaisen paksun kirjan jonka nimi oli Quincunx....vai miten se nyt kirjoitetaan knuppel2

Hmm...jos se oli tämä kirja, niin se oli kyllä väärässä hyllyssä. Kiinnostuin nimittäin tuosta ja katsoin Amazonista, mutta ainakaan sieltä ei löytynyt astrologiaan liittyvää opusta tuolla nimellä, ainoastaan tuo yksi romaani. Höh.

Mutta samaa mieltä olen, että astrologiakirjallisuutta pitäisi suomentaa enemmän. Se vähäinen suomenkielinen kirjallisuus on äkkiä kahlattu läpi, ja jos haluaa vähänkään syventää harrastustaan, on pakko lukea englanniksi. Tilasin itse muuten juuri Amazon.uk:sta pari mielenkiintoista opusta: What Do Astrologers Believe? (Nicholas Campion), Astrology, Science and Culture (Patrick Curry & Roy Willis) ja viime kesän kesäpäivien innoittamana Anne Masseyn Venus-kirjan (Anne oli Lahdessa luennoimassa). Toivottavasti ehdin ne jossain välissä lukemaankin - yritän muistaa laittaa sitten arvostelut tänne.
tallennettu

Asc Kauris
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #9 : 14.08.2008 15:12:26 »

Ymmartaakseni kvinkurssi on kuitenkin aika ´mitaton´aspekti ja heikosti havaittavissa..ns. pikku aspekteja.
Naiden ´stressiáspektejen tulkinnan kanssa pitaa muistaa aina olla varovainen, ettei tahattomasti luo ajatuksillaan itselleen saati toisille vastoinkaymisia.
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #10 : 14.08.2008 15:20:06 »

Hmmm.. Mulla löytyy synt. kartalta  kuu aspect_kvi askendentti sekä  neptunus aspect_kvi chiron . Ainakin tuo edellä mainittu tuntuu välillä vaivaavan, sillä jos elämä on liian epävakaista, hermostun helposti. Jos taas elämä on liian tasaista ja turvallista, hermostun sittenkin helposti. Hermokimppu siis  2funny  Mutta vakavasti sanottuna ko. aspekti  kuu aspect_kvi askendentti oikeasti pitää jollain tapaa liikkeessä koko ajan, etsien tukea ja turvaa lähipiiristä sekä asioista, mutta toisaalta yrittää estää sen, ettei jämähdä samaan kuoppaan, eli koko ajan pitää olla joku projekti ja jotain tapahtumaa meneillään. Vähän rassaava aspekti sinällään, mutta toisaalta taas nautin siitä, että tunnen varoitusmerkit etenkin, jos olen jämähtämässä paikoilleni - aspekti sitten käskee lähtemään taas liikkeelle Smiley

Tuon  neptunus aspect_kvi chiron :in merkitystä en sen kummemmin osaa omilla taidoillani tulkita..  Huh  Öh, eli haavoittunut parantaja sekä intuitio/vaisto/haaveet ristiriidassa..  idiot2 Osaiskos joku kertoa tuosta paremmin selkeällä suomen kielellä..?  Grin
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #11 : 14.08.2008 21:47:34 »

...kvinkunssi, siis voi myös olla aikakautta päästä estoista, hei tuo oli hyvä löytö coolsmiley
Oikeasti tajuaa kyllä aina asioita kummallisessa järjestyksessä, ihan kun väärinpäin....en osaa selittää.
Onko teille toisille käyny niin...että palaset asetetaan aina ja aina väärin päin siis aloitat perältä ja tuut sitten siihen ekaan palaan viimeseksi?

Laskeskelin kurittani kun ajoin transiittilistan että mulla on loppuvuoteen mennessä 11 kvinkunssia ja oppositiot tai neliöt niiden vierellä....voi minä mitä olen halunnu selvittää itsestäni tän elon aikana ja just nyt, APUVVVVAAAAA mutta tää tutkailu on niin vallan ihanaa ja sitten kai siinä oppiikin. Onhan ne sitten  uranus, chiron kanssa joten jotain painetaan väkisin lihamyllystä kun ei blondi ei ite tajuu, pysty tai ymmärrä jo viimein. Tai sitten oikein hyvinkin ymmärtää, mutta kun kuvittelee sen liittyvän voimakkaasti myös kahteen muuhun immeiseen ja ei pitäs olla niin sosiaalinen tälläsissä asioissa.
Voisko joku tulla aina joka aamu koputtamaan minun kalloa? Olemaan polliisi  police tai soittaa apua  smiley6600
Mukavaa kun ymmärtää omat isot mokansa kaikkien "nähden" Mutta silloinhan se on ainakin julkisesti puitu!
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #12 : 15.08.2008 10:18:17 »

Theus, hyvä pointti ja hyvä aina muistaa myös tuo hierarkia aspektien kesken. Kaikki eivät ole yhtä merkittäviä, mutta tuntuu että välillä tulee elämään kausia, jolloin löytää joidenkin tiettyjen aspektien merkityksen jotenkin paremmin kuin muiden. Ymmärrän siis kyllä täysikuun kommentin tuosta palapeliä väärin päin tekemisestä! Smiley Joidenkin asioiden kanssa voi käydä niin. Ja tutkailemalla transiitteja ja edistyksiä voi joskus hoksata, miksi juuri nyt juuri tämä aspekti.

Minusta mc82 kirjoitti valaisevasti noista kvinkunsseistaan. Minulla on ystävä jonka kartalla on  aurinko aspect_kvi uranus sekä mars aspect_sex venus molemmat aspect_kvi neptunus (siis Yod). Hän on aivan samanlainen, että jotain pitää olla meneillään koko ajan (tätä tosin tukevat muutkin tekijät hänen kartallaan), hermostuu jos on liian tasaista. Hän on tilannut joskus Sepon tulkinnan ja muistaa siitä aina sen, että asiat ovat hänelle "kvinkunssin takana". Tämä pitää kyllä paikkansa, mikään ei tule helposti.
tallennettu

Asc Kauris
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #13 : 21.03.2009 02:32:06 »

Nostetaas.. Onko tosissaan niin, että aspect_kvi on jopa haastavampi aspekti kuin esim.  aspect_squ (tai  aspect_opp )?

Kyllä tuo  askendentti aspect_kvi kuu on aika raaka aspekti, jotenkin nyt, kun mulla on  saturnus :ksen neliöt mun stelliumille, niin tuon aspektin vaikutus on vaan korostunut. Tunteet vaihtelevat jääkylmästä tulikuumaan, ihan sekunnin murto-osissa. Välillä olen Kaurismaisen ( askendentti ) kylmä, järkeilevä, joka hokee, että "menkää pois, mä pärjään hyvin yksinkin". Samalla se sisäinen Leijonani ( kuu ) tuntee itsensä hylätyksi, tulee surulliseksi ja lähtee hakemaan huomiota, lämpöä, rakkautta muilta ihmisiltä. Ja sitten, kun saan esim. mieheltä lämpöä ja hellyyttä, sisäinen Kauris alkaa sanomaan, että "mitä tämmöistä lässytystä, antakaa mun olla, älkää koskeko" , ja vetäytyy matkan päähän. Ja niin edelleen, ja niin edelleen..

Eli sai sitten lämpöä ja hellyyttä tai sai olla ihan rauhassa omissa oloissaan, niin tuntee koko ajan olonsa levottomaksi. On oikeasti aika rassaava aspekti! tickedoff  Tämä nyt lisäyksenä edelliseen postaukseeni. Ja tosissaan, liian liikkuva elämä saa levottomaksi, mutta toisaalta liian tasainen elämä saa myös levottomaksi - elä sitten näiden kanssa uglystupid2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #14 : 21.03.2009 11:25:42 »

Kyllä tuo  askendentti aspect_kvi kuu on aika raaka aspekti, jotenkin nyt, kun mulla on  saturnus :ksen neliöt mun stelliumille, niin tuon aspektin vaikutus on vaan korostunut. Tunteet vaihtelevat jääkylmästä tulikuumaan, ihan sekunnin murto-osissa. Välillä olen Kaurismaisen ( askendentti ) kylmä, järkeilevä, joka hokee, että "menkää pois, mä pärjään hyvin yksinkin". Samalla se sisäinen Leijonani ( kuu ) tuntee itsensä hylätyksi, tulee surulliseksi ja lähtee hakemaan huomiota, lämpöä, rakkautta muilta ihmisiltä. Ja sitten, kun saan esim. mieheltä lämpöä ja hellyyttä, sisäinen Kauris alkaa sanomaan, että "mitä tämmöistä lässytystä, antakaa mun olla, älkää koskeko" , ja vetäytyy matkan päähän. Ja niin edelleen, ja niin edelleen..

Tuota olen miettinyt mistä se tulee. Minussa on vähän samaa vikaa, mutta tuollaista aspektia ei mulla ole. Ainut kvinkurssi on  aurinko  aspect_kvi  chiron , mutta se tuskin liittyy tähän.
Se on aina niin kamalaa, kun siinä väkisinkin loukkaa sitä toista ihmistä, vaikkei hänessä ole mitään syytä.  Embarrassed Tulee vain yhtäkkiä sellainen paniikkikohtaus, etten minä tätä haluakaan. Jopa näkeekin toisen ihan erilaisena yhtäkkiä. Aina sitä haluan-en halua leikkiä. Prkl. En halua loukata ihmisiä tällaisella typeryydellä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: