Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uuden ja vanhan kuun vaikutus  (Luettu 9562 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Zazu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« : 17.01.2006 14:38:47 »

Hei!

Onko täällä muita, johon kuu vaikuttaa voimakkaasti?

Olen havainnut itsessäni noin vajaa viikko ennen täysikuuta voimakasta mielen ailahtelua  Shocked. Kärsivällisyys tietyissä asioissa on tasan millin mittainen. Ja samat "oireet" olen huomannut myös ennen ns. "pimeää" eli uutta kuuta.

En ole seurannut kalenterista etukäteen ko. päiviä. Mutta yleensä "päristyäni"  tickedoff muutaman päivän asia muistuu mieleeni ja siellähän se kuu möllöttää tai kalenterin mukaan tilanne varmistuu.

Mielestäni olen herkistynyt enemmän koko ajan.

Johtuukohan tämä herkitymisestäni yleensänkin, vai vallalla olevista muutoksen tuulista, tai mahdollisesti molemmista?

Ja huom! Kyseessä ei ole ns. naisten "ne" päivät  Wink, vaan ihan oikeasti ja vakavissani asiaa kyselen.
 

Kuulisin mielelläni mielipiteitänne aiheesta.

 smitten
tallennettu

Aurinko Kaksosissa
Kuu Ravussa
Nouseva Rapu
Merkurius Kaksosissa
Venus Ravussa
Mars Härässä
Kiinalaisessa Lohikäärme
Timotheus
Vieras
« Vastaus #1 : 17.01.2006 16:47:59 »

Kyllä varmaan tolla rapu-varustuksella kuuvaiheet voimakkaasti vaikuttavatkin Wink  kuurapu
tallennettu
Zazu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #2 : 18.01.2006 14:59:34 »

Kiitos Silakka kommentistasi  2funny.

Näinhän se taitaa olla.

Eli, eväät on elämään annettu ja ne pitäisi yrittää käyttää mahdollisimman fiksusti.

 angel
« Viimeksi muokattu: 18.01.2006 15:01:05 kirjoittanut Zazu1 » tallennettu

Aurinko Kaksosissa
Kuu Ravussa
Nouseva Rapu
Merkurius Kaksosissa
Venus Ravussa
Mars Härässä
Kiinalaisessa Lohikäärme
AnneM
Vieras
« Vastaus #3 : 20.01.2006 02:18:41 »

jos aihe kiinnostaa, niin haeppa vaikka kirjastosta tällainen kirja, ja vertaa tuntojasi siihen mitä vanha kansa asiasta oli  mieltä. Kirjan nimin on  Yläkuu ja alakuu.

Sen avulla oppii millaisia vaikutuksia kuulla on luontoon vanhan kansan mukaan, ja koska ihminen on osa luontoa, se auttaa havainnoimaan kasvavan ja vähenevän kuun voimavaikutuksia kaikessa elävässä.
tallennettu
Zazu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #4 : 20.01.2006 20:02:22 »

Hei AnneM!

Kiitos kirjavinkistä.  Smiley

Täytyypä tutustua lähemmin aiheeseen.

 angel
tallennettu

Aurinko Kaksosissa
Kuu Ravussa
Nouseva Rapu
Merkurius Kaksosissa
Venus Ravussa
Mars Härässä
Kiinalaisessa Lohikäärme
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #5 : 20.01.2006 20:14:05 »

Minulla on tällainen kirja kuin Lori Reid: KUUN TAIKAA, ihmissuhteissa, mielen ja kehon hoidossa, työ-ja perhe-elämässä.Paljon Kuu asiaa ja mielenkiintoinen  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Zazu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #6 : 20.01.2006 22:20:41 »

Hei Taiska!

Kiitos myös Sinulle, tosi paljon, vinkistä.

Tuo mainitsemasi kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Lueskeltuani enemmän aiheesta, opin ehkä ymmärtämään myös omaa käytöstäni. Ja ennen kaikkea, ennakoimaan ja näin myös kontrolloimaan sitä.

Onneksi sitä ei ole koskaan liian "vanha" oppimaan uusia asioita.  coolsmiley

 angel
tallennettu

Aurinko Kaksosissa
Kuu Ravussa
Nouseva Rapu
Merkurius Kaksosissa
Venus Ravussa
Mars Härässä
Kiinalaisessa Lohikäärme
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #7 : 24.01.2006 10:35:27 »

Siitäkö se johtuu  Shocked, ravusta nousevana merkkinä...? Siis kiitos tästä ketjusta  smitten, mä olen luullut olevani välillä sekoboltsien kuningatar kun nuo kuun vaiheet eivät aina osu esim. pms:n aikaan, ja olen selittänyt niitä kohtauksiani joko ovulaation, pms:n, kuukautisten tai jonkun väliviikon välipäivien hormonihäiriöllä  Tongue.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #8 : 24.01.2006 10:57:30 »

Mielenkiintoinen ketju  Smiley

Itselleni kävi tässä ennen loppuvuotta niin, että kuukautiskiertoni muuttui ja nyt oma kiertoni alkaa täydenkuun jälkeen kun aiemmin se oli aina kuun lopulla.

Itselläni on kuu jousimiehessä, en tiedä onko sillä nyt tähään merkitystä.

Osaako joku sanoa voisiko tähtimerkeillä olla vaikutus kuukautiskiertoon tms?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #9 : 24.01.2006 11:11:19 »

Zazu1, samoja oireita olen kyllä huomannut Smiley Liikkutteleehan kuu suuria vesimassoja merissäkin, niin miksei näitä tunteitammekin, nestehän on tunteiden symboli  Grin

Hopeatähti, oletko tullut verranneeksi siihen, missä merkissä kuu kulloinkin on ollut?

Kuun kulloisellakin sijainnilla on merkitystä moneenkin asiaan. Esimerkiksi olen kuun ollessa ilmamerkissä hyvinkin omassa elementissäni, onhan kuuni Kaksosissa. Kun taas kuun ollessa tulimerkissä tunteet saattavat leiskahtaa, oli sitten sitten nouseva tai laskeva kuu kyseessä Cheesy

Keskustelimmekin ystäväni kanssa eilen siitä, millainen tyyli on odotettavissa, kun menen seuraavalla kerralla kampaajalle kuun ollessa Kaloissa. Mikäli muistan - kerron kuinka kävi...  Wink Yritin saada kampaaja-aikaa Jousimieskuulle, että siinä olisi jonkinlaista lennokkuutta piristämään kevättä, mutta...  crazy2

Onnistuinko taas tyylilleni uskollisena poikkeamaan aiheesta uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 24.01.2006 11:16:30 kirjoittanut Elektra » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #10 : 24.01.2006 11:17:59 »

Hei Hopeatähti!
Edellä mainitsemassani kirjassa sanotaan, että kuunkierto vaikuttaa kuukautisiin ja asia on tiedetty aina.Lainaus kirjasta : Kuu toimii kuin kello:Se säätelee kuukautiskiertoa ja täydenkuun valo laukaisee munasolun irtoamisen.Luonnollisissa oloissa kuunkierto siis ohjaisi naisten kuukautiskiertoa.Sähkövalo on kuitenkin sekoittanut joidenkin naisten herkkää biologista rytmiä ja johtanut näin epäsäännölliseen kuukautiskiertoon.Epäsäännöllisistä kuukautisista kärsivä voi tehdä testin näin: luo itsellesi keinotekoisesti "täysikuuolosuhteet" ja jätä kolmena perättäisenä päivänä valot palaamaan makuuhuoneeseen.Kokeen tulisi alkaa neljätoista päivää edellisten kuukautisten jälkeen sillä kkunkierrossa 14 päivää on puolivälissä edellistä ja seuraavaa uuttakuuta.

Naisen hedelmällisyys on parhaillaan siinä kuunkierron vaiheessa jolloin hän itse on syntynyt.
Sekin kuulemma näyttää pitävän paikkaansa, että lapsen sukupuoli määräytyy sen mukaan onko kuu hedelmöityshetkellä maskuliinisessa vai feminiinisessä merkissä.Maskuliiniset merkit ovat: Oinas,Kaksonen,Leijona,Vaaka,Jousimies ja Vesimies ja Feminiiniset merkit: Härkä, Rapu, Neitsyt, Skorpioni,Kauris ja Kalat  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #11 : 24.01.2006 11:29:56 »

Kiitos Taiska, to kirja löytyy kirjastosta ja oli jopa kerran kotona asti mutta en silloin tuntunut saavani siitä innostusta, kaikkea sitä oppii  Smiley

Elektra, tarvii kurkata missä kohden kuu oli kun menin ja pätkäsin hiukseni lyhyemmäksi mutta en ole verrannut aiemmin  Wink
tallennettu
Zazu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6



Profiili
« Vastaus #12 : 25.01.2006 00:54:33 »

Heips kaikille!

Täytyypä kertoa...

Olin eilen paikallisessa ostoskeskuksessä ja kurvasin kirjakauppaan, jossa oli ale. Sieltä sitten löysin tuon Taiskan mainitseman "Kuun taikaa" kirjan. Kirja oli vielä huimassa alennuksessa, joten sain sen todella edulliseen hintaan.

Olen lueskellut kirjaa jonkin verran ja sieltä on selvinnyt mm. se, että olen syntynyt uuden kuun aikaan. Ihmettelinkin alkuperäisessä viestissäni juuri tuota kun ns. "pimeä, eli uusikuu" vaikuttaa voimakkaammin kuin täysikuu.

Noh, löytyihän siihenkin looginen selitys.  Wink

Huvittavaa/hauskaa oli myös se, että kaikki kolme lastani ovat syntyneet vähenevän kuunsirpin aikaan. 

Siellä on paljon muutakin mielenkiintoista.

Aihe on ihan oma "taiteen" lajinsa.

On mukavaa lukea myös teidän muidenkin kokemuksia  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksosissa
Kuu Ravussa
Nouseva Rapu
Merkurius Kaksosissa
Venus Ravussa
Mars Härässä
Kiinalaisessa Lohikäärme
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: